Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy Jeesukseen uskovalta

Vierailija
14.02.2019 |

Tuntuu olevan niin paljon kysymyksiä "miksi uskikset" joten kysykää. Vastaan tietysti omasta henkilökohtaisesta ja tämänhetkisestä näkökulmastani. (Koska hengellinen kasvu on todellinen asia)

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vastannutkaan kaikkeen? 

Vierailija
22/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ikuisuuskysymys, mutta koska Jumala on kaikkivaltias ja Hänelle on kaikki mahdollista, niin miksi ei sitten tapa pahaa ?

Jeesus sanoi näin:

"Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, 22aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. 23Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

Ap

Entä kaikki kauheat taudit ja sairaudet? Vaikka ne Itä-Afrikan pikkulapsien silmiit porautuvat loismadot? Ne ei voi elää millään muulla tavalla kuin syömällä silmämunia. Tai viattomien pikkulasten luusyöpä? Miksi kaikkivaltias jumala antaisi sellaisen jatkua?

Koska emme ole enää paratiisissa emmekä vielä taivaassa. Elämme syntiinlangenneessa maailmassa, joka on täynnä kaikkea pahaa, tautejakin. Se on Sa aatanasta, ei Jumalan vikaa.

Jumala antaa kaiken jatkua siihen asti, kunnes Hän tulee takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko että se tarina Nooan arkista todella tapahtui?

Vierailija
24/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala päättäisi että sovituskuolemajutska järjestetään uudelleen. Kaikki ketkä haluavat pelastua jeesuksen kidutta misel la, joutuisivat allekirjoittamaan suostumuslomakke, jossa suostuvat että jumala kidu tuttaa poikansa he ngiltä, ettei eräiden tarvitse itse sovittaa pahoja tekojaan, niin allekirjoittaisitko ja menisitkö torille katsomaan ruoskinnan?

Vai harkitsisitko toista vaihtoehtoa, jossa kuolemasi jälkeen tulet kokemaan kaiken toisille tekemäsi kuin olisit itse kohteena, ja sitten olisit sovittanut itse omat tekosi?

Miksi uskovaiset aina väittää ettei ihminen muka itse voisi koskaan sovittaa tekojaan? Miten niin ei voisi?

Samanlainen kärsimys kehoon ja mieleen jokaista tekoa kohden. Ikuisuudessa tuo on nopeasti suoritettu.

Vierailija
25/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala päättäisi että sovituskuolemajutska järjestetään uudelleen. Kaikki ketkä haluavat pelastua jeesuksen kidutta misel la, joutuisivat allekirjoittamaan suostumuslomakke, jossa suostuvat että jumala kidu tuttaa poikansa he ngiltä, ettei eräiden tarvitse itse sovittaa pahoja tekojaan, niin allekirjoittaisitko ja menisitkö torille katsomaan ruoskinnan?

Vai harkitsisitko toista vaihtoehtoa, jossa kuolemasi jälkeen tulet kokemaan kaiken toisille tekemäsi kuin olisit itse kohteena, ja sitten olisit sovittanut itse omat tekosi?

Miksi uskovaiset aina väittää ettei ihminen muka itse voisi koskaan sovittaa tekojaan? Miten niin ei voisi?

Samanlainen kärsimys kehoon ja mieleen jokaista tekoa kohden. Ikuisuudessa tuo on nopeasti suoritettu.

Mielenkiintoisia kysymyksiä! En ole ap mutta uskovainen.

Kysehän on oikeastaan siitä, että jos Jeesus ei kiinnosta, niin ei sitten. Jumala on rakkaus, mutta jos ei valitse sitä, niin jää täydellinen rakkaudettomuus jäljelle.

Pointtihan on siinä, että helve tti on paikka missä ei ole Jumalaa. Täällä maan päällä on paljon heijastumaa Jumalan rakkaudesta, ja siitä saa osakseen niin ateisti kuin hindukin. Jos otetaan rakkaus pois, ei sillä omalla sovitus-yritelmällä ole mitään merkitystä.

Vai ajattelitko, että sitten ihminen kuitenkin pääsisi taivaaseen, kunhan on ensin sovittanut itse? 

Kysymys: jos et halua olla tekemisissä Jumalan kanssa nyt, miksi haluaisit kuolemasi jälkeen? Vai haluatko vain rusinat pullasta, "onnellista" vapaata elostelua täällä ja ikuinen onni ja rauha kuolemasi jälkeen? Voiko kaikkea saada?

Isoin syntihän on ylpeys. Kyllä minä pärjään, en mä mitään muita tartte, ihmisiä saati Jumalaa. Tämähän asuu meissä jokaisessa, oli uskovainen tai ei. Kyllä se itseriittoisuus ja ylpeys pulpahtelee ihan jokaisessa, hurskaimmassakin ihmisessä.

Vierailija
26/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa missä Jeesus on nyt ja huomioi taivas ei kelpaa vastaukseksi.

Vierailija
27/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän on oikeastaan siitä, että jos Jeesus ei kiinnosta, niin ei sitten. Jumala on rakkaus, mutta jos ei valitse sitä, niin jää täydellinen rakkaudettomuus jäljelle.

Pointtihan on siinä, että helve tti on paikka missä ei ole Jumalaa. Täällä maan päällä on paljon heijastumaa Jumalan rakkaudesta, ja siitä saa osakseen niin ateisti kuin hindukin. Jos otetaan rakkaus pois, ei sillä omalla sovitus-yritelmällä ole mitään merkitystä.

Vai ajattelitko, että sitten ihminen kuitenkin pääsisi taivaaseen, kunhan on ensin sovittanut itse? 

Kysymys: jos et halua olla tekemisissä Jumalan kanssa nyt, miksi haluaisit kuolemasi jälkeen? Vai haluatko vain rusinat pullasta, "onnellista" vapaata elostelua täällä ja ikuinen onni ja rauha kuolemasi jälkeen? Voiko kaikkea saada?

Isoin syntihän on ylpeys. Kyllä minä pärjään, en mä mitään muita tartte, ihmisiä saati Jumalaa. Tämähän asuu meissä jokaisessa, oli uskovainen tai ei. Kyllä se itseriittoisuus ja ylpeys pulpahtelee ihan jokaisessa, hurskaimmassakin ihmisessä.

"Isoin syntihän on ylpeys. Kyllä minä pärjään, en mä mitään muita tartte, ihmisiä saati Jumalaa. Tämähän asuu meissä jokaisessa, oli uskovainen tai ei. Kyllä se itseriittoisuus ja ylpeys pulpahtelee ihan jokaisessa, hurskaimmassakin ihmisessä."

Nyt kyllä puhut omiasi, ei-ap.

Minun elämänmittainen ongelmani on ollut juuri se, että en pärjää yksin, mutta minulle ei ole suotu ystäviä eikä elämänkuppania. En ole lainkaan itseriittoinen saati ylpeä. Olen kelpuuttanut jokaisen, joka suostuu uhraamaan minulle aikaansa. Nämäkin ovat minut jättäneet. Olen oikeasti täällä vain Jumalan armosta, kapinoiden kohtaloani tälläkin hetkellä.

Edellisen kysyjän kanssa ihmettelen myös, eikö minun oma kärsimykseni kelpaisi sovitukseksi Jumalalle. Kun koko elämä on kärsimystä, tulee mieleen, että olisin mieluummin tullut myös lopullisesti ristiinnaulituksi jo 33-vuotiaana. En toki sovittaisi kuolemallani kuin itseni - toisin kuin Jeesus.

Vierailija
28/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko evoluutioon? Jos uskot, miten voit luottaa muuhun tekstiin raamatussa kun luomiskertomus ei ole pätevä

Vierailija
29/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERRO MISSÄ JEESUS ON NYT TAI LOPETA VASTAILU.

Vierailija
30/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Isoin syntihän on ylpeys. Kyllä minä pärjään, en mä mitään muita tartte, ihmisiä saati Jumalaa. Tämähän asuu meissä jokaisessa, oli uskovainen tai ei. Kyllä se itseriittoisuus ja ylpeys pulpahtelee ihan jokaisessa, hurskaimmassakin ihmisessä."

Nyt kyllä puhut omiasi, ei-ap.

Minun elämänmittainen ongelmani on ollut juuri se, että en pärjää yksin, mutta minulle ei ole suotu ystäviä eikä elämänkuppania. En ole lainkaan itseriittoinen saati ylpeä. Olen kelpuuttanut jokaisen, joka suostuu uhraamaan minulle aikaansa. Nämäkin ovat minut jättäneet. Olen oikeasti täällä vain Jumalan armosta, kapinoiden kohtaloani tälläkin hetkellä.

Edellisen kysyjän kanssa ihmettelen myös, eikö minun oma kärsimykseni kelpaisi sovitukseksi Jumalalle. Kun koko elämä on kärsimystä, tulee mieleen, että olisin mieluummin tullut myös lopullisesti ristiinnaulituksi jo 33-vuotiaana. En toki sovittaisi kuolemallani kuin itseni - toisin kuin Jeesus.

Ikävä kuulla että olet yksinäinen! 

Mutta jos et muihin, niin suhteessa Jumalaan olet sinäkin ylpeä, näin se vain on :/

Selvästikään sinulla ei ole ajatusta Jumalan Pyhyydestä. Eihän meillä kenelläkään ole ymmärrystä, mutta sellainen pieni aavistus on Kaikkivaltiaan edessä, että miten ihmeessä minun tai sinun kärsimys voisi ikinä sovittaa syntisyyttä. Mutta tämä on asia, joka aukeaa vasta kun se aukeaa. 

Sinunkin kärsiymyksesi johtuu pohjimmiltaan synnistä, muiden ja omistasi. Rakkaus kun uupuu niin siinä synti näkyy isona. 

Toivon sinulle kaikkea hyvää, ystäviä, puolison ja ennenkaikkea rauhan Taivaan Isän suhteen <3 

Vierailija
31/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko evoluutioon? Jos uskot, miten voit luottaa muuhun tekstiin raamatussa kun luomiskertomus ei ole pätevä

En ole ap mutta uskovainen. 

Uskon mikroevoluutioon, mutten makroevoluutioon. Se on täysin järjenvastainen monilta osin, eikä sitäpaitsi ole edelleenkään todistettu mahdolliseksi.

Mutta JOS ajattelisimme, että makroevoluutiokin on tapahtunut, niin ei sen tarvitse olla ristiriidassa Raamatun kanssa. Jumalan päivä voi olla miljardi vuotta ym.

Joka tapauksessa uskon, että Jumala on kaiken takana, oli sitten big bang ja/tai luomiskertomus totta. Koko totuutta ei saada täällä maan päällä koskaan selville, eikä se ole olennaisinta kristinuskossa.

Vierailija
32/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut ja kolmatta kertaa en kysy.No taivaspaikka meni,mutta ajattele positiivisesti helvetissä on aina lämmintä.

Vierailija
33/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut ja kolmatta kertaa en kysy.No taivaspaikka meni,mutta ajattele positiivisesti helvetissä on aina lämmintä.

Sinusta taitaa olla hauskaa naureskella taivaspaikan menetyksellä? 

Uskallatko ajatella asiaa oikeasti? Mitä jos onkin h elvetti, mitä jos oletkin sinne menossa?

Vierailija
34/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon sinne.

Vierailija
35/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa kamalasti jos ja kun jotkut läheiseni joutuvat kadotukseen, se kärsimys ja tuska siellä.. Käy niin sääliksi ja pelottaa, en halua heidän kärsivän

Vierailija
36/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän siinä onkin teet mokia ja sitkun et oo kuullutkaan jeesuksesta joudut kärsimään iänkaikkisesti. mä uskon että jumala jeesus tulee myös helvetiinn joskus kysymään anteeksi antoa. en usko että kukaan edes saatana joutuuu krsimään iäisyyden vain sen takia että sokaistui vallasta ja muista turhista jutuista jumala on armollinen uskon että joudutaan helvetiinn mutta uskon että ehkä saamme chäänssin joskus ajassa. mitä mieltä uskova?

Vierailija
37/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sehän siinä onkin teet mokia ja sitkun et oo kuullutkaan jeesuksesta joudut kärsimään iänkaikkisesti. mä uskon että jumala jeesus tulee myös helvetiinn joskus kysymään anteeksi antoa. en usko että kukaan edes saatana joutuuu krsimään iäisyyden vain sen takia että sokaistui vallasta ja muista turhista jutuista jumala on armollinen uskon että joudutaan helvetiinn mutta uskon että ehkä saamme chäänssin joskus ajassa. mitä mieltä uskova?

Raamatun mukaan jokaisella on joskus etsikkoaikansa. Eihän Jumalalle ole mahdotonta kutsua luokseen sellaistakaan ihmisä, joka ei ole vielä hänestä kuullut. Hän kyllä antaa kaikille mahdollisuuden, tavalla tai toisella.

Muuten sitä mieltä, että olet keksinyt tuon "teoriasi" omasta päästäsi omaksi lohduksesi. Valitettavasti Raamattu ei tue tuollaista tarinaa.

Vierailija
38/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa kamalasti jos ja kun jotkut läheiseni joutuvat kadotukseen, se kärsimys ja tuska siellä.. Käy niin sääliksi ja pelottaa, en halua heidän kärsivän

Totta, ahdistaa jos rupeaa liikaa miettimään :(

Lopulta jokaisen oma valinta, ei me voida liikaa ahdistua toisten valinnoista, vaikka ne pahalta tuntuukin.

Eikun kertomaan rohkeasti evankeliumia ja rukoillaan ihmisten puolesta <3

Vierailija
39/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovebotti kirjoitti:

Uskotko että se tarina Nooan arkista todella tapahtui?[/quote

Kyllä minä ainakin uskon. Eikös se arkki löydettykin joku 20v sitten Araratin vuorelta =)

Vierailija
40/126 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Muhammed merkitsee sinulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme