Miksi nuoret kuvaavat julkisissa heti jos vahingossakaan katsot heitä?
Näin kävi taas. Vastakkain kun istuin eikä ole muuta kateltavaa kuin ulos tai ihmisiä niin aina välillä osui katse johonkin nuoreen mieheen. En katsonut tarkoituksella, ei ollut mitään syytä, vaan väkisinhän sitä johonkin aina katsoo. En jäänyt tuijottamaan häntä vaan käänsin aina katseen pois jos hän katsoi samaan aikaan.
Ei mennyt kauaakaan kun poikanen jo kaivoi puhelimen taskustaan ja näin kun snapchat ilmestyi ruutuun.. Kovin oli peukalo valmiina painamaan kuvanottopainiketta mutta silloin jäin seuraamaan tekemisiään ja puhelintaan, joten ei sitten loppujen lopuksi kehdannut kohottaa puhelintaan sen verran että olisi saanut kuvan otettua.
Mielestäni aivan käsittämätöntä käytöstä, eikä ole ainoa. Tuntuu että pitää henkensä edestä varoa katsahtamasta näitä nuoria opiskelijoita sillä heidän herkkä sielunsa ei kestä jos heihin vilkaistaan.
Onko täällä jotain parikymppistä nuorta joka osaisi selittää ilmiön syyn? Mitä helvettiä niillä kuvilla tekee? Jakaa johonkin rinkiin että kato miten ruma akka mua tuijotti, ruvetaan stalkkaamaan sitä? Kuvataan aina kun nähdään?
Kommentit (282)
DibanInssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki nämä salakuvaajat ovat pienellä ÄO:lla ja huonolla itsetunnolla varustettuja k*rpiä, mutta ap:sta tuli heti mielikuva kyylästä. Miksi sinun pitää vilkasta ketään tuntematonta enempää kuin kerran? Äärettömän epäkohteliasta tuijottaa. Tuntuu, että teitä monia aikuisia ei ole osattu kasvattaa kun suu ammottaa auki ja silmät pyöreänä kun itse juttelee mm. bussissa tai junassa jonkun kanssa.
Joka tapauksessa: Salakuvaaminen ei ole KOSKAAN oikeutettua ellei haluta todistaa jotain hyväskäyttöä, pahoinpitelyä tai murhaa. Pistäkää ne kakaranne kuriin!
- 19v
Minulla on yleensä keski-ikäisenä miehenä tapana tuijottaa nuoria miehiä silmiin. Ihan vain kertoakseni sanattomasti se, että kuka on julkisissa alfa ja kuka pistää kenet maihin jos tulee "tilanne".
Katson niin kauan että se nuorukaisen katse painuu sinne maihin.
Sanoin että: "Maihin".
Tämä selvä?
Katse silmiin on haaste tappeluun. Jos haluaa välttyä tältä niin painaa sen katseen kiltisti sinne "Maihin".
Teeppä tuo eksoottisemmille pojille niin ne pieksee sut kuin koiran jonnekin ojaan. Kantis jonnet ehkä alistuu, mutta ihan kaikkialla ei hyvällä katsella tuollaista "haastetta". Voi tulla kääntöveitsestä nimittäin.
Mulla on työmatkallakin luotiliivi. T.Vartija, ei "vartia" :)
Siis täh? Ei ole tullut vastaan tuollaista koskaan. Siinähän kuvaisi, evvk :D
Vierailija kirjoitti:
Se on se sivusto kyylääjistä. Sinne postataan tyhmiä ilmeitä niistä jotka kyylää.
Aika hauska sivusto. Kyylääjillä on usein hölmö ilme naamallaan :D :D
Eli kyylääjät kuvaa luuri tanassa kunnes joku sattuu katsomaan kohti ja äkkiä kuva sivulle. Ne oikeat kyylääjäthän on siellä kuvien ottajapuolella. Hehheh vaan itsellesi.
DibanInssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki nämä salakuvaajat ovat pienellä ÄO:lla ja huonolla itsetunnolla varustettuja k*rpiä, mutta ap:sta tuli heti mielikuva kyylästä. Miksi sinun pitää vilkasta ketään tuntematonta enempää kuin kerran? Äärettömän epäkohteliasta tuijottaa. Tuntuu, että teitä monia aikuisia ei ole osattu kasvattaa kun suu ammottaa auki ja silmät pyöreänä kun itse juttelee mm. bussissa tai junassa jonkun kanssa.
Joka tapauksessa: Salakuvaaminen ei ole KOSKAAN oikeutettua ellei haluta todistaa jotain hyväskäyttöä, pahoinpitelyä tai murhaa. Pistäkää ne kakaranne kuriin!
- 19v
Minulla on yleensä keski-ikäisenä miehenä tapana tuijottaa nuoria miehiä silmiin. Ihan vain kertoakseni sanattomasti se, että kuka on julkisissa alfa ja kuka pistää kenet maihin jos tulee "tilanne".
Tämä selvä?
Katse silmiin on haaste tappeluun. Jos haluaa välttyä tältä niin painaa sen katseen kiltisti sinne "Maihin".
Jokuko oikeasti tuijottaa randomeita sivullisia ja uskoo että on käyty suuri taisto alfan asemasta jossain hikisessä dösässä? Voi luoja!
DibanInssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 19v
Tämä selvä?
No ei voi kyllä suositella tuollaista koska siinä on sekin riski että voi sattua setää nekkuun.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sairasta kun tuntemattomia ihmisiä kuvataan, eikä se ole laillistakaan. Riistakamerastakin pitää poistaa kuvat, jos niihin sattuu joku ihminen. Kumma kun ei nykyään saada pentuja kuriin.
Ei kai niitä saada kuriin, kun vaikka mitä tekevät, niin äityli ja iskä selittää miten se nyt on semmoinen höpönassu, eikä varmaan vaan ajatellut että siitä on mitään vahinkoa. Kamalan pikkumaista nyt moisesta on hermostua kun Paavo-Jannikki se on vasta 28v, niin vielä ei vaan ymmärrä asioita.
Minulla on myös ikäviä kokemuksia tästä. Ehdin onneksi yläkoulusta pois ennen tätä suurinta villitystä, mutta minua on myös senkin jälkeen "kiusattu" kuvaamalla. Tähän ovat pääasiassa syyllistyneet juuri ne yläkoululaiset ( ainakin päättelin iän näin) monilla julkisilla paikoilla, busseissa jne. Olen ehkä jotenkin vähän hassun näköinen ja jotkut näistä ovat ehkä myös tunteneet minut jollakin tapaa. Ainakin heidän puheistaan niin päättelin. Voineet jotenkin liikkua samoissa paikoissa yms. Tämä kaikki on silti jättänyt ihan hirveän kammon minulle ja olenkin miettinyt onkohan tuota kuvaamista tapahtunut koulussakin enemmän enkä ole välttämättä edes huomannut sitä. Inhottaa ja pelottaa kyllä ja monesti mietin mitähän videoita minusta oikein liikkuu.
Olen ollut muutenkin kiusattu pitkään ja tämä kuvaaminen on vaan yksi osa sitä. Kyllä minullekin tulee aina ikävä tunne kun näen jonkun puhelimen kanssa. Tietenkään en nyt usko, että kaikki kuvaavat, mutta olen tarkka huomaamaan pieniä yksityiskohtia joista helposti vaistoan mistä on kyse. Joku saattaa ajatella, että päässäni on vikaa, mutta kyllä tämä totta on. Juuri sellaiset oman ikäiset ja sitä nuoremmat ovat kuvaamista harrastaneet. Joskus ihan selkeästi niin, että varmasti olen huomannut ja ovat vielä monin sanoin pilkanneet "onpa ruma" jne. En ole uskaltanut sanoa mitään koska pelkään sen aiheuttavan vaan lisää harmia. Näiden seikkojen takia olen jo ihan kyllästynyt myös someen ja minulle se ei ainakaan ole tuonut oikein mitään iloa. Kestän jotenkin sitä suoraa pilkkaakin paremmin kuin sitä, että minua kuvataan ja monet ihmiset saavat hupia.
Ulkonäköni on ehkä vähän erikoinen, enkä ole mikään niin nätti ihminen. Kuitenkin olen melko tavallinen, laiha nuori nainen. Mietinkin aina sitä mitä ne "erikoisemmat" saavat kokea, joilla esim erikoinen pukeutustyyli. Tai sitten ne joilla jokin vamma tai sairaus. Voin vaan kuvitella. Tuli tässä mieleen kun tunnen yhden tourettea sairastavan pojan. Hänen on todella vaikeaa hallita itseään ja välillä saattaa sanoa jotain tai tulla muita tic- oireita. Voin vaan kuvitella minkä kohun hän aiheuttaa ihan kauppaan menollakin. Monesti eri-ikäiset ihmiset avoimesti tuijottavat ja kuvaavat. Sen takia ajattelenkin aina, että minä en lannistu kun ei hänkään. Tosin jos minulla olisi hänen oireensa en varmaan enää uskaltaisi lainkaan liikkua missään. Surullista tekstiä tämä silti on vielä näin ystävän päivänä. Ei se sitten ihme ole, että jotkut jäävät yksin ja minullakaan ei nyt mitänkään paljon seuraa ole. Ymmärrän täysin nämä tunteet.
Vierailija kirjoitti:
DibanInssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 19v
Tämä selvä?
No ei voi kyllä suositella tuollaista koska siinä on sekin riski että voi sattua setää nekkuun.
Niin tuossa tuijotuskilpailussahan tuijotetaan niin kauan että toinen painaa katseen maahan.
Ei siinä mitään nekkuun aleta vetämään. Jos vedetään niin sitten sen näkee. Usein toinen vaan hissuksiin painaa sen nassukan sinne kenkiinsä. Ja sen jälkeen ollaan hiljaa.
Usen kyllä poikaporukan lähtiessä ulos alkaa mölinä ja vituvitu näiksä mite se mulkkas ääntely.
Ei siihen voi kuin ylimielisesti hymyillä että poikia harmittaa kun hävisivät tuijotuskilpailun.
Jokainen MIES voi harjoitella tätä katselemalla vanhoja länkkäreitä. Sieltä vaan tuijotusta kehiin ja tunnetta ladataan mukaan katseeseen.
Vierailija kirjoitti:
DibanInssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 19v
Tämä selvä?
Jokuko oikeasti tuijottaa randomeita sivullisia ja uskoo että on käyty suuri taisto alfan asemasta jossain hikisessä dösässä? Voi luoja!
Kyllä tota tapahtuu miesten maailmassa paljonkin. Ei sitä tyttöset tajua että mikä katseiden taistelu tuolla kaupungilla on jatkuvasti päällä. Siellä kävellään uhmakkaasti toisia päin ja samalla tuijotetaan agressiivisesti. Ette te tyttölöt tajua sitä taistelukenttää mikä on käynnissä toisessa ulottuvuudessa.
Armotonta menoa sanon mä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että kännykkä on jonkinlainen puolustusmekanismi "Tuo tuijottaa! Otan kuvan !"
Ehkä se puhelin on ainoa turva. Tiedä sitten onko liitännäistä jotenkin kasvatukseen ja turvallisuuden tuntunteen puuttumiseen, vai siihen, että kokee jotenkin puhelimen läpi elämisen turvallisemmaksi. Tavallaanhan sen ymmärtääkin, ei uskalla kohdata elämää kuin puhelimen filtteröimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DibanInssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 19v
Tämä selvä?
Kyllä tota tapahtuu miesten maailmassa paljonkin. Ei sitä tyttöset tajua että mikä katseiden taistelu tuolla kaupungilla on jatkuvasti päällä. Siellä kävellään uhmakkaasti toisia päin ja samalla tuijotetaan agressiivisesti. Ette te tyttölöt tajua sitä taistelukenttää mikä on käynnissä toisessa ulottuvuudessa.
Tee äijä tietä tai läväytän nekkuun-katse.
Se hyvä puoli täällä palstalla pyörimisessä on, että tuntee itsensä tosi normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DibanInssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 19v
Tämä selvä?
Ai se olet sinä, joka aina kävelee päin? Että ottaa päähän kun setämiehet ei ymmärrä väistää ja sitten alkaa kitinä. Kamala hämmennys kun nainen ei väistä. Uli-uli-uli vaan kuuluu setämiesten suista.
Uli uli leikkii ystävänpäivänä, et edes joku näkisi😂.
Sua kukaan kuvaa. Vajaa tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat lapsia eli alle 18 v.
Ei ole kyse niin nuorista vaan parikymppisistä korkeakouluopiskelijoista. Se on toinen asia, joka tässä yllättää.
Seli seli, lopeta nyt vaan se nuorten hottisten tuijottaminen, niin ongelma on poistunut..
Nicopetterit ja Ellejannicat kyllä tekee tuota. Teksti mukana on, että tuo per.vo kuolasi ja katseli. En tiedä luulevatko oikeasti niin vai tekevätkö vain läpällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös ikäviä kokemuksia tästä. Ehdin onneksi yläkoulusta pois ennen tätä suurinta villitystä, mutta minua on myös senkin jälkeen "kiusattu" kuvaamalla. Tähän ovat pääasiassa syyllistyneet juuri ne yläkoululaiset ( ainakin päättelin iän näin) monilla julkisilla paikoilla, busseissa jne. Olen ehkä jotenkin vähän hassun näköinen ja jotkut näistä ovat ehkä myös tunteneet minut jollakin tapaa. Ainakin heidän puheistaan niin päättelin. Voineet jotenkin liikkua samoissa paikoissa yms. Tämä kaikki on silti jättänyt ihan hirveän kammon minulle ja olenkin miettinyt onkohan tuota kuvaamista tapahtunut koulussakin enemmän enkä ole välttämättä edes huomannut sitä. Inhottaa ja pelottaa kyllä ja monesti mietin mitähän videoita minusta oikein liikkuu.
Olen ollut muutenkin kiusattu pitkään ja tämä kuvaaminen on vaan yksi osa sitä. Kyllä minullekin tulee aina ikävä tunne kun näen jonkun puhelimen kanssa. Tietenkään en nyt usko, että kaikki kuvaavat, mutta olen tarkka huomaamaan pieniä yksityiskohtia joista helposti vaistoan mistä on kyse. Joku saattaa ajatella, että päässäni on vikaa, mutta kyllä tämä totta on. Juuri sellaiset oman ikäiset ja sitä nuoremmat ovat kuvaamista harrastaneet. Joskus ihan selkeästi niin, että varmasti olen huomannut ja ovat vielä monin sanoin pilkanneet "onpa ruma" jne. En ole uskaltanut sanoa mitään koska pelkään sen aiheuttavan vaan lisää harmia. Näiden seikkojen takia olen jo ihan kyllästynyt myös someen ja minulle se ei ainakaan ole tuonut oikein mitään iloa. Kestän jotenkin sitä suoraa pilkkaakin paremmin kuin sitä, että minua kuvataan ja monet ihmiset saavat hupia.
Ulkonäköni on ehkä vähän erikoinen, enkä ole mikään niin nätti ihminen. Kuitenkin olen melko tavallinen, laiha nuori nainen. Mietinkin aina sitä mitä ne "erikoisemmat" saavat kokea, joilla esim erikoinen pukeutustyyli. Tai sitten ne joilla jokin vamma tai sairaus. Voin vaan kuvitella. Tuli tässä mieleen kun tunnen yhden tourettea sairastavan pojan. Hänen on todella vaikeaa hallita itseään ja välillä saattaa sanoa jotain tai tulla muita tic- oireita. Voin vaan kuvitella minkä kohun hän aiheuttaa ihan kauppaan menollakin. Monesti eri-ikäiset ihmiset avoimesti tuijottavat ja kuvaavat. Sen takia ajattelenkin aina, että minä en lannistu kun ei hänkään. Tosin jos minulla olisi hänen oireensa en varmaan enää uskaltaisi lainkaan liikkua missään. Surullista tekstiä tämä silti on vielä näin ystävän päivänä. Ei se sitten ihme ole, että jotkut jäävät yksin ja minullakaan ei nyt mitänkään paljon seuraa ole. Ymmärrän täysin nämä tunteet.
Kyllä, tämä on valitettavasti yleistynyt kiusaamisen muoto. Ja usein myös kuvaan liittyvä tarina tai teksti on täysin valheellinen.
Teinit ottaa kuvia vain jos ootte rumia. Siksi ei kannata olla ruma. Veljeni on hyvin komea mies, ja hänestä ei teinit ota kuvia, koska hän ei ole ruma. Ryhtykää komeiksi tai kauniiksi, niin teitä ei enää teinit kiusaa.
Eikä ole, älykkyyden ja rehellisyyden merkki pohjoismaisilla ihmisillä. Pitkä tuijotus, viheltely tai yskähtely tai kulmain alta mulkoilu on.