Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei viestejä lähetetä ennen kello seitsemää aamulla?!

Vierailija
14.02.2019 |

Olen aivan täysin kuolemanväsynyt, koska herään jatkuvasti yöllä viesteihin. Puhelin on äänettömällä, mutta tietysti siihen tulee se valo. Suututtaa ihan h*lvetisti, kun joskus kolmen aikaan yöllä pitää laittaa jotain täysin turhia viestejä. Oikeasti, ei kuulu hyviin tapoihin lähettää viestejä siinä kello 23-6 välillä. :( Olen parina yönä herännyt siihen kun yksi unettomuudesta kärsivä kaveri on laittanut joskus 3-4 aikaan viestejä, joissa lukee vain "huomenta". Onko teistä tuollainen ihan ok? Erityisesti kun kyseessä ei ole mitkään hyvät ystävät...

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on niin vaikea ymmärtää, ettei kaikkia viestejä voi blokata? Monilla on iäkkäitä vanhempia joilla saattaa esim. turvapuhelimessa ominaisuus jossa yhden napin painallus synnyttää hätätekstiviestin sovittuihin puhelimiin. Se että oman itsekkyytensä takia vaatii saada lähettää toiselle pyynnöstä huolimatta turhia viestejä keskellä yötä on erittäin epäkohteliasta. Monet puhelimet saa viriteltyä kyllä, mutta se vaatii jo erityistä vaivaa, eikä kaikissa saa edes eriteltyä, että päästä nämä läpi mutta näitä ei. Helpompaa on estää koko epäkohtelias ihminen, ja voipi olla ettei sitä estoa muista enää ottaa pois päältäkään sitten päiväksi...

Vierailija
62/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika. Nyt on niin 1st world problem ettei oo tosikaan. RTFM - ja opettele käyttämään puhelimesi ominaisuuksia. Se on tökkimällä toimiva hyvin yksinkertainen KÄYTTÖLIITTYMÄ eikä sun tarvi mitään scriptejä ruveta vääntämään. Että on avutonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yöksi puhelimeen asetus, että ei anna ilmoituksia. Sä itse teet tuosta ongelman.

Vierailija
64/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko joku ihan oikeasti keskellä yötä, että 'mulla on tylsää, jos vaikka laittaisin viestin sille-ja-sille, se menee aamulla töihin ja voi olla nukkumassa, mutta laitan kumminkin, saa syyttää vaan itseään jos ei ole viritellyt puhelintaan ja herää, ei oo mun ongelma"?

Vierailija
65/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä uusavuttomuus saavuttanut huippunsa!   :D

Vierailija
66/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli kyllä oikeastaan enemmän käytöstavoissa enkä osannut muotoilla sitä kai sitten kun koko ketju on lähinnä mun haukkumista ääliöksi. Tarkoitin siis että se on huonotapaista ja typerää käytöstä joka tapauksessa spämmiä yöllä vaikka käytännössä se olisi helposti estettävissä. Mun mielestä ylipäätään on törkeää spämmiä mutta etenkin randomeille tai puolitutuille.

Ap

Vierailija
67/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille, että loppuu viestittely yöllä. + kyllähän sen puhelimen saa äänettömälle, ja laitettuu vaik laatikkoon, toiseen huoneeseen, tms. Äläkä nuku se tyylillä sun naaman vieressä.

Ja joo, olipa todella iso ongelma, vaikkakin mun mielestä tähän tilanteeseeen pystyy itsekkin ratkaisut ja valinnat tekemään. Ei pahalla.

Vierailija
68/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap valittaa nyt ihan omasta tyhmyydestään johtuvaa asiaa. Viestien asetuksissa voi joko blokata kyseisen henkilön tai vaimentaa tämän viestien ilmoitukset.

Puhelimen asetuksista puhelimen voi säätää äänettömäksi. Luurin voi panna yöpöydälle naama alaspäin.

Mutta: joidenkin elämä saa sisältöä turhasta valittamisesta. 

Vierailija
69/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, mnusta nuo yöviestijät  ja soittelijat ovat itsekkäitä. Muutama saa pienessä humalassa tai krapulassa idean soitella ja loukkaantuvat jos en halua vatvoa heidän entisen suhteen parisuhdeongelmia. Mieluimmin jätän vastaamatta kuin kuuntelen sekavaa solkotusta. 

Pakko kuitenkin pitää ääni päällä koska iäkäs läheiseni saattaa tarvita apua.  

Vierailija
70/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli kyllä oikeastaan enemmän käytöstavoissa enkä osannut muotoilla sitä kai sitten kun koko ketju on lähinnä mun haukkumista ääliöksi. Tarkoitin siis että se on huonotapaista ja typerää käytöstä joka tapauksessa spämmiä yöllä vaikka käytännössä se olisi helposti estettävissä. Mun mielestä ylipäätään on törkeää spämmiä mutta etenkin randomeille tai puolitutuille.

Ap

No sä et nyt oikein voi tässä tilanteessa toisten käyttäytymistä muuttaa, oli kuinka urpoa hyvänsä. Jos ei voi toisten tekemisille mitään, niin ainakin voi omaa elämäänsä helpottaa tietyillä toimenpiteillä, jotka ovat tässä tilanteessa erittäin helposti toteutettavissa.

Että siksi sua haukutaan ääliöksi, kun valitat jostain ongelmasta jonka voit ihan itse parissa minuutissa ratkaista, mutta et ole sitä tehnyt.

Eri asia olisi, jos _olisit_ tehnyt kaikki vaadittavat toimenpiteet ja ihmettelisit vaan sitä toisten ihmisten outoa ja tökeröä tapaa viestitellä öisin.

Vierailija
71/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta sinä olet oikeassa. Tuo on todella typerää käytöstä. Tuskinpä tykkäisivät jos sinä viestisit samalla lailla takaisin. 

Vierailija
72/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Typerää on myös olla sanomatta sille spämmääjälle, ettei halua häneltä viestejä yöllä. Jostain syystä tämä ratkaisu ei kelpaa sinulle.

Vierailija
73/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutuksista päätellen täällä on taas oikein nykyajan nettinarsistit paikalla. Minäminäminä, minä saan lähettää turhia viestejä keskellä yötä ja on vastaanottajan asia pitää huolta siitä että huomauttelee minulle että älä lähetä, laittaa puhelimensa äänettömälle tai vastaavaa. Minäminä saan pitää koiraani irrallaan, lapseni saavat juosta ympäri arkkua hautajaisissa ja muutenkin loukkaannun kaikesta. 

Mikä htti ihmisiä oikein vaivaa? Suurin osa nukkuu yöllä ja mitä ihmeen arvoa kuvittelet olevan jollain en saa nukuttua -viestillä kello 4:09? Ketä kiinnostaa? Paitsi lähettäjää. 

Vierailija
74/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ap valittaa nyt ihan omasta tyhmyydestään johtuvaa asiaa. Viestien asetuksissa voi joko blokata kyseisen henkilön tai vaimentaa tämän viestien ilmoitukset.

Puhelimen asetuksista puhelimen voi säätää äänettömäksi. Luurin voi panna yöpöydälle naama alaspäin.

Mutta: joidenkin elämä saa sisältöä turhasta valittamisesta. 

Ei kaikissa puhelimissa saa eriteltyä blokattavia ihmisiä, se on kaikki tai ei mitään. Vai onko mielestäsi niin, että pitää hankkia peräti uusi puhelin tämän häirikön sitkeyden takia?

Vierailija
75/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yöllä lentokonetilassa ei tule säteilyäkään

Vierailija
76/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin on yöpöydällä koska siinä on herätyskello. Voi kuulostaa hullulta mutta minua häiritsee se valo vaikka puhelin olisi näyttö alaspäin ja puhelimessa kaikki mahdolliset sinivalofiltteri. Ärsyttää muutenkin kun ne viestit on vaan semmosia "En saa unta", "v*tuttaa", tai "huomenta". Täysin eri asia mielestäni kuin se että oikeasti on joku hätä ja soitetaan tai lähetetään viestiä, eri asia. Ja hyviltä ystäviltä ihan ok, mutta nämä ihan sellaisilta ei-niin-hyviltä kavereita.

Ap

Ens kerralla messaat takasin,nyt herätit mut😩,jos on jotain asiaa niin kuullaan päivällä.Teet ittellesi ei ongelmasta ongelman.

Vierailija
77/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sanoo, että ei halua yöllä viestejä, tai tekee kuten minä, eli puhelimesta se "älä häiritse"-toiminto päälle, johon on säädetty tietyt lähipiirin henkilöt, jotka pääsevät aina läpi. Sitten luuri ylösalaisin auki olevaan yöpöydän laatikkoon, ehkä jopa paperiarkki päälle. Ei häikäise, ei kilise ja silti kuulee herätyskellon.

Kyllä on nyt ap:lla ihan tekemällä tehty kiukun aihe.

Vierailija
78/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko sanoo, että ei halua yöllä viestejä, tai tekee kuten minä, eli puhelimesta se "älä häiritse"-toiminto päälle, johon on säädetty tietyt lähipiirin henkilöt, jotka pääsevät aina läpi. Sitten luuri ylösalaisin auki olevaan yöpöydän laatikkoon, ehkä jopa paperiarkki päälle. Ei häikäise, ei kilise ja silti kuulee herätyskellon.

Kyllä on nyt ap:lla ihan tekemällä tehty kiukun aihe.

Ei ole ap:n asia nähdä vaivaa sen eteen, että id iootit eivät häiritse häntä yöllä. MItä jos naapurisi rinkuttaisi ovikelloasi keskellä yötä? Laitatko vaimentimen, teet säädöt, käyt ihmiset läpi kertoen kuka ei saa soittaa ja milloinka saa soittaa?

Itsekeskeisten ihmisten maailma.

Vierailija
79/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on niin vaikea ymmärtää, ettei kaikkia viestejä voi blokata? Monilla on iäkkäitä vanhempia joilla saattaa esim. turvapuhelimessa ominaisuus jossa yhden napin painallus synnyttää hätätekstiviestin sovittuihin puhelimiin. Se että oman itsekkyytensä takia vaatii saada lähettää toiselle pyynnöstä huolimatta turhia viestejä keskellä yötä on erittäin epäkohteliasta. Monet puhelimet saa viriteltyä kyllä, mutta se vaatii jo erityistä vaivaa, eikä kaikissa saa edes eriteltyä, että päästä nämä läpi mutta näitä ei. Helpompaa on estää koko epäkohtelias ihminen, ja voipi olla ettei sitä estoa muista enää ottaa pois päältäkään sitten päiväksi...

No jos on tämmöinen hätäpäivystäjä, niin luulisi voivan sitten sanoa sille yöviestittäjälle, että älä lähetä niitä viestejä yöllä, koska täytyy pitää äänet luurissa yötäpäivää. Sitä paitsi tekstarit ja puhelut voi blokata tietystä numerosta, jos se henkilö niin nyppii. Muut sovellukset voi laittaa yöksi olemaan hiljaa.

Vierailija
80/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niitä asioita, joista vain typerä valittaa, koska on helposti hoidettavissa. Jos ei ole, pitäisi hankkia avuttomuutta aiheuttavaan vaivaan apua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä