Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei viestejä lähetetä ennen kello seitsemää aamulla?!

Vierailija
14.02.2019 |

Olen aivan täysin kuolemanväsynyt, koska herään jatkuvasti yöllä viesteihin. Puhelin on äänettömällä, mutta tietysti siihen tulee se valo. Suututtaa ihan h*lvetisti, kun joskus kolmen aikaan yöllä pitää laittaa jotain täysin turhia viestejä. Oikeasti, ei kuulu hyviin tapoihin lähettää viestejä siinä kello 23-6 välillä. :( Olen parina yönä herännyt siihen kun yksi unettomuudesta kärsivä kaveri on laittanut joskus 3-4 aikaan viestejä, joissa lukee vain "huomenta". Onko teistä tuollainen ihan ok? Erityisesti kun kyseessä ei ole mitkään hyvät ystävät...

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka avuton ja tyhmä voi joku ollakaan ja tuo vielä sen täällä julki?

Vierailija
22/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ok lähettää viestejä yöllä. Nykyään on mahdollisuus hiljentää puhelin yöksi (tai hiljentää vain tietyt sovellukset, jos haluaa vaikkapa kuulla puhelut hätätilan varalta). Jos tiedät herääväsi pelkkään näytön valoon, niin peitä näyttö jollain yöksi.

Sen sijaan keskellä yötä soittelu ei ole ok.

Ei todellakaan ole ok. Tyttäreni on parhaillaan vaihdossa ulkomailla, ja haluan kuulla hänen viestinsä, jos hänelle joskus jostain syystä tulee tarve viestittää yöllä. Myös hätätilanteita koskevat puhelut ja viestit haluan vastaanottaa ihan keneltä tahansa vuorokaudenaikaan katsomatta. Sen sijaan kaiken maailman hymiöiden lähetteleminen keskellä yötä on idioottimaista touhua.

Hätätilanteessa luultavasti nämä "ketkä tahansa" soittavat sinulle eivätkä laita viestiä Facebookin Messengerissä 03:00, joten voit hyvillä mielin hiljentää tuollaiset sovellukset. Eivät ihmiset oleta, että saavat hätätilanteessa tuttunsa viestittelemällä hereille... Tyttäresi myös luulisi ymmärtävän, ettei ole takeita, että heräät keskellä yötä hänen viestittelyynsä. Hänenkin luulisi ymmärtävän soittaa, jos on jotain tärkeää asiaa. Jos hän päivittää myöhään yöllä sinulle kuulumisiaan palattuaan vaikkapa joltain retkeltä, niin hän tuskin on yllättynyt, jos reagoit viesteihin vasta aamulla.

Eihän tuollainen hymiöiden lähettely kovin mielekästä ole minunkaan mielestäni, mutta nykyaikana yöviestittely ei ole mitenkään etiketin vastaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöterroristit puolustelee tekojaan.

Joidenkin pitää käydä töissä

Vierailija
24/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä että nykyaikana on kadonnut täysin käsite oma rauha ja yksityisyys. Minä käsitän sen niin että klo. 21.00 - 07.00 välisenä aikana ei lähetellä chatviestejä, ei myöskään sähköpostia puhumattakaan soittelemisesta. Niin tärkeää työasiaa asiaa ei olekaan joka ei voi odottaa aamuun (normipäivävuorossa tekevien työasiat). Olen myös koettanut opettaa tätä nuoremmalle sukupolvelle tällä it-alalla jolla itse työskentelen.

Kannattaa kyllä opettaa heille myös se, että muuttaessaan työnsä perässä sitten esim. Yhdysvaltoihin, on heidän oltava aina tavoitettavissa jos mielivät työnsä pitää.

Entä jos it-osaaja korjaa vaikka verkko-ongelmia. Odottaako hän aamuun koodauksiaan ja lähtee vasta sitten ratkomaan OP:n verkkopankin ongelmia.

Joissain töissä tietysti onnistuu odottaa aamuun.

Vierailija
25/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöterroristit puolustelee tekojaan.

Joidenkin pitää käydä töissä

Ja jotkut laittaa viestin töistä yöllä.

Vierailija
26/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää nämä uusavuttomat aikuiset, jotka vaatii kaikkia muita elämään heidän aikataulunsa mukaan. Puhelimen saa äänettömälle sekä valot pois helposti asetuksista. Minäminäminä. Älytöntä.

Vierailija
27/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin lentotilaan yöksi, sitten ei tule viestit perille. Ei tosin tule puhelutkaan.

Älä häiritse-tila. Mikään ei tule läpi, paitsi jos joku soittaa samasta numerosta useamman kerran (eli jos siellä olisi oikeasti hätä). Näin ainakin iPhonella. Voihan asiat tehdä tietenkin vaikeimman kautta ja alkaa laittaa äänettömälle JA säätää jotain valoa JA yrittää pakottaa muita ihmisiä elämään oman rytminsä mukaan. Nykypäivän yhteiskunta ei ole enää siinä perinteisessä rytmissä jossa kaikki nukkuisivat samaan aikaan. 

Vierailija
28/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käsitän sen niin että klo. 21.00 - 07.00 välisenä aikana ei lähetellä chatviestejä, ei myöskään sähköpostia puhumattakaan soittelemisesta.

Tuo on täysin sun oma keksimä aikamääre. Muu yhteiskunta ei toimi sinun kellosi mukaan. Jos haluat olla rauhassa niin opettele käyttämään omia laitteitasi. Voi luoja...

Vierailija
29/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä napilla saa myös datat pois päältä, jolloin normaalit puhelut tulevat perille jos jollain on hätä, mutta mikään viestisovellus ei toimi.

Ap on kyllä TODELLA uusavuton!

Vierailija
30/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiyhteys pois päältä.

Tai jos ne on perus tekstiviestejä niin puhelin lentotilaan.

Vierailija
31/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sopimatonta soittaa ihmisille yöaikaan muutoin kuin hätätilanteissa.

Sen sijaan viestejä voi ja saa toki lähettää milloin vain. Puhelinta ei tietenkään pidetä makuuhuoneessa, sillä se häiritsee unta muutenkin. Jos tarvitsee herätyskelloa, niitä saa kaupasta.

Vierailija
32/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä puhelimessa syttyy näytön valo kun viesti tulee? Mulla ei ainakaan. Alkaa vaan semmoinen himmeä, pieni valo vilkkumaan hitaasti puhelimen yläreunassa. Snappi jos tulee niin syttyy kyllä näytönkin valo..

Vierailija
33/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ja lähetän viestejä kaikkina vuorokaudenaikoina. Ei ole tullut ikinä mieleenikään, että olisi joitakin ns. sopimattomia aikoja viestien lähettämiselle. Kun nukun, en todellakaan herää tekstiviesteihin.

Mutta sähköposti on kyllä kaikkein paras viesteilymenetelmä: voi miettiä sanottavansa rauhassa ja kirjoittaa pitkiä viestejä.

Vierailija
34/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä puhelin nurinpäin yöpöydälle tai hanki siihen kannelliset suojakuoret.

Kannelliset suojakuoret pilaa luurin ulkonäön, varsinkin jos on hienoa metallia olevat kuoret.

ej ap

Vierailija
35/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä että nykyaikana on kadonnut täysin käsite oma rauha ja yksityisyys. Minä käsitän sen niin että klo. 21.00 - 07.00 välisenä aikana ei lähetellä chatviestejä, ei myöskään sähköpostia puhumattakaan soittelemisesta. Niin tärkeää työasiaa asiaa ei olekaan joka ei voi odottaa aamuun (normipäivävuorossa tekevien työasiat). Olen myös koettanut opettaa tätä nuoremmalle sukupolvelle tällä it-alalla jolla itse työskentelen.

Googlet ja muut ovat ajatelleet asian siten, että on tärkeää olla aina tavoitettavissa, niinpä ihmisten ajankäyttö ja tavoitettavuus määriteltiin uusiksi sitä ihmisiltä edes kysymättä. Sähköpostikin on vain hidastanut työtehoa monilla.

Vierailija
36/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n avuttoman huonoihin tekosyihin on ratkaisu, laita puhelin kii yöksi, kyllä se herätys toimiin silti. Jos tämä ei auta, niin hanki tavallinen herätyskello ja jätä puhelin makuuhuoneen ulkopuolelle.

Näin se "valo" ei häiritse (en edelleenkään ymmärrä, miten puhelimen valo syttyy, itselläni alkaa vilkkumaan pieni ledi puhelimen ylänurkassa) ja et kuulekaan sitä surinaa, kun tulee viestiä.

Vierailija
37/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, että yökyöpelit vetoavat siihen, että muut eivät saa vaatia heitä sopeutumaan häirittyjen aikatauluihin samaan aikaan kun vaativat muita sopeutumaan ja tekemään erityistoimenpiteitä selvitäkseen heidän huviviestittelyjensä kanssa. Otatteko te virittelijät myös ovikellon pois päältä joka yö vai voinko tulla soittelemaan ihan vaan tylsistyttyäni? Kun jos on hätä niin voihan sitä koputtaakin.

Yöllä turhan viestittely on erittäin epäkohteliasta ja osoittaa totaalista itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä toista kohtaan. Jos turhan viestittelijät haluavat, että heidät blokataan yöksi turhan viestittelyn takia, niin hoksaavatkohan he myös, että silloin ei heidän tärkeätkään viestinsä mene läpi. Minä en ainakaan ala jonkun turhan häiriköinnin takia älyttömiin iltavirityksiin, vaan blokkaan ko. ihmisen kokonaan. Miksi näkisin erityistä vaivaa sellaisen eteen, joka ei huvin puutteessa p¤skaakaan välitä minusta.

Olen tosin onnekas, kellään ystävistäni tai tutuista ei ole noin huonoja tapoja, osataan ajatella ja arvioida mihin aikaan olisi hvyä minkäkin viestin laittaa. Sanoisin, että tuollainen itsekkyys ei kuitenkaan ole kovin tavallista, useimmat osaavat sentään ottaa vastapuolen huomioon.

Jos tarvitsee rupattelukaveria yöllä voi hyvin käyttää sovelluksia, joissa näkee onko joku toinen aktiivisena ja rupatella hänen kanssaan, ei tarvitse kokeilla huvikseen sitä sun tätä ja syyttää sitten turhasta herätyksestä kiukustunutta herätettyä, ettei ollut laittanut estoja päälle. 

Vierailija
38/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä puhelin nurinpäin yöpöydälle tai hanki siihen kannelliset suojakuoret.

Kannelliset suojakuoret pilaa luurin ulkonäön, varsinkin jos on hienoa metallia olevat kuoret.

ej ap

Kyllä, metalli on hienompi - arvokkaamman oloinen - materiaali, kuin muovi, josta suojakuoret on vaalmistettu. Muovi ob tyylitön materiaali aivan kaikessa.

Vierailija
39/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet parina yönä herännyt viesteihin ja nyt olet kuolemanväsynyt? Ok. Pistä vaikka puhelin yöksi kiinni tai sulje viestisovellukset tai lentokonetilaan tai laatikkoon tai sängyn alle tai sulje pussiin..Hyvin yksinkertaista. Sitten voit myös sanoa viestittelijöille että yöllä ei laiteta viestejä.

Vierailija
40/88 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11 enkä mikään aikuinen, kiitos kun haukutte ääliöksi😁 Ei kehtaa sanoa kaverille ettei spämmi yöllä, ettei loukkaa niitä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä