Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei viestejä lähetetä ennen kello seitsemää aamulla?!
Olen aivan täysin kuolemanväsynyt, koska herään jatkuvasti yöllä viesteihin. Puhelin on äänettömällä, mutta tietysti siihen tulee se valo. Suututtaa ihan h*lvetisti, kun joskus kolmen aikaan yöllä pitää laittaa jotain täysin turhia viestejä. Oikeasti, ei kuulu hyviin tapoihin lähettää viestejä siinä kello 23-6 välillä. :( Olen parina yönä herännyt siihen kun yksi unettomuudesta kärsivä kaveri on laittanut joskus 3-4 aikaan viestejä, joissa lukee vain "huomenta". Onko teistä tuollainen ihan ok? Erityisesti kun kyseessä ei ole mitkään hyvät ystävät...
Kommentit (88)
Puhelin on samskbh galaxh a6 ja kyllä muuten näyttöön tulee valo viestin tullessa perille.
Aö
Jos joku pitää puhelintaan öisin makuuhuoneessaan, kärsiköön tyhmyydestään ihan vapaasti.
Puhelin EI kuulu makuuhuoneeseen. Niin moni tutkimus on osoittanut puhelimen häiritsevän unta, sehän pitää koko ajan yhteyttä kännykkämastoihin.
Mulla on sellainen nerokas puhelin, että siinä on nappula, josta sen voi sammuttaa yöksi.
Mutta tuollaiset puhelimet ovat varmaan suuria harvinaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 11 enkä mikään aikuinen, kiitos kun haukutte ääliöksi😁 Ei kehtaa sanoa kaverille ettei spämmi yöllä, ettei loukkaa niitä.
Ap
Oletko muka oikeasti? Aloitusviesti ei kyllä kuulostanut 11-vuotiaan kirjoittamalta. Oli miten oli, opettele käyttämään sitä puhelintasi.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että yökyöpelit vetoavat siihen, että muut eivät saa vaatia heitä sopeutumaan häirittyjen aikatauluihin samaan aikaan kun vaativat muita sopeutumaan ja tekemään erityistoimenpiteitä selvitäkseen heidän huviviestittelyjensä kanssa. Otatteko te virittelijät myös ovikellon pois päältä joka yö vai voinko tulla soittelemaan ihan vaan tylsistyttyäni? Kun jos on hätä niin voihan sitä koputtaakin.
Pointti ei ole tavoissa tai missään muussa. Pointti on siinä että sen puhelimen saa sekunnissa sellaiseen tilaan että sinua ei yöllä häiritä. Jos et tätä ominaisuutta hyödynnä, niin silloin otat sen riskin että joku herättää sinut yöllä. Se on se pointti. Sama juttu jos jätät kesämökillä ruokaa ulos ja sitten joku eläin (karhu) tulee syömään sitä. Voit syyttää asiasta sitä eläintä, tai sitten olisit voinut ottaa sen ruoan sisälle yöksi. Asioihin voi vaikuttaa itse. Turha syyttää muita asioista jotka voi ratkaista itse erittäin pienellä vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Missä puhelimessa syttyy näytön valo kun viesti tulee? Mulla ei ainakaan. Alkaa vaan semmoinen himmeä, pieni valo vilkkumaan hitaasti puhelimen yläreunassa. Snappi jos tulee niin syttyy kyllä näytönkin valo..
Kaikilla ei ole samaa puhelinta kuin sinulla. Eri valmistajilla on katsos erilaisia ominaisuuksia.
Minun puhelimesta esim. ei löydy ollenkaan mainitsemaasi pientä vilkkuvaa himmeää valoa, vaan näyttöön syttyy hetkeksi valot kun tulee viesti. Sitä valoisuutta ei pysty säätämään, vaan se on vakio. Joillain viestisovelluksilla sen pystyy estämään, mutta ei kaikilla. Nih, ja vaikka mun puhelin ei ole samoilla tavoilla varusteltu kuin sinun, se ei tee siitä paskaa.
Ap:lle ehdotan, laita sovellukset äänettömälle ja puhelin tyynyn alle, patjan alle, lattialle, laatikkoon, huoneen toiseen päähän, toiseen huoneeseen, asenna uusi hylly pään yläpuolelle ja puhelin siihen, estä kyseinen henkilö yöksi, jne. Kyllä sä keinot keksit.
Mun puhelin ei ikinä ilmoita viesteistä millään tavalla ( luen ne kun kerkeän) ja öisin do not disturb- tilassa, niin että vain perhe ja läheisimmät ystävät pystyvät soittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää nämä uusavuttomat aikuiset, jotka vaatii kaikkia muita elämään heidän aikataulunsa mukaan. Puhelimen saa äänettömälle sekä valot pois helposti asetuksista. Minäminäminä. Älytöntä.
No onhan tuo tyhmääja ajattelematonta lähettää mitään viestiä keskellä yötä, mutta myös uusavuttomuutta ap:lta, kun siitä valittaa. Puhelimen saa pois täältä tai pimeäksi tai luuri toiseen huoneeseen!
Pieni vinkki, laita puhelin Lentokone tilaan, niin herätyskello soi mutta ei ole nettiyhteyttä.
Kerran sammutin kännykän ihan tietoisesti yöksi enkä katsonut sitä kertaakaan välissä, seuraavan kerran kun sen avasin oli tullut 438 lukematonta WA-viestiä, 76 sähköpostia ja 14 kik viestiä. Siinä oli niin suuri työ, etten enää ikinä ole nukkunut ilman puhelinta ja olen tavoitettavissa 24/7. Nykyaikana täytyy olla, jos haluaa pysyä menossa mukana.
No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Jos pitää sitä puhelinta yöpöydällään, niin joo, kyllä vaan siihen voi herätä, kun joku soittaa tai lähettää tekstarin keskellä yötä.
Jos ap nyt pinnistelisi oikein oikein kovasti, keksisiköhän se mitään ratkaisua tähän ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 11 enkä mikään aikuinen, kiitos kun haukutte ääliöksi😁 Ei kehtaa sanoa kaverille ettei spämmi yöllä, ettei loukkaa niitä.
Ap
Mitä? Mikset ole koulussa?
Ap, ottaisitko sä sänkysi viereen öisin myös torvisoittokunnan? Siitä huolimatta, että tiedät niiden aloittavan harjoittelun keskellä yötä?
Voisin kirjoittaa kirjan aiheesta, mutta lähdetään sillä liikkeelle että ihan oma vika! Sairasta että pidät nettiä päällä öisin ja sitten valitat viesteistä. En voi ymmärtää. Mobiilidata vaan pois ja aamulla takaisin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kerran sammutin kännykän ihan tietoisesti yöksi enkä katsonut sitä kertaakaan välissä, seuraavan kerran kun sen avasin oli tullut 438 lukematonta WA-viestiä, 76 sähköpostia ja 14 kik viestiä. Siinä oli niin suuri työ, etten enää ikinä ole nukkunut ilman puhelinta ja olen tavoitettavissa 24/7. Nykyaikana täytyy olla, jos haluaa pysyä menossa mukana.
No ei ihme, jos on univaikeuksia! Miten tärkeitä nuo kaikki WA-viestit oli? Ehditkö tehdä mitään muuta, kuin vahtia somea?
1. ilmoitat painokkaasti joka häirikölle heti ensimmäisestä turhasta viestistä, että otat vastaan vain hätäviestejä öisin.
2a. häirikkö uskoo ja pääset tilaan, jossa sinua häiritään epätavalliseen aikaan vain tarvittaessa.
2b. häirikkö ei usko vaan jatkaa turhaa viestittelyään, jolloin blokkaat hänet. Voit blokata kokonaankin, jos joku ei pyynnöstä tuollaista lopeta kannattaa miettiä onko tuo säilyttämisen arvoinen yhteys.
En tunne kelloa,siksi roikun av. Palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöterroristit puolustelee tekojaan.
Joidenkin pitää käydä töissä
Ja jotkut laittaa viestin töistä yöllä.
Ei kai sellainen lähetä, joka tietää, että toinen nukkuu. En itse ainakaan lähettele yöllä viestejä, terv vuorotyöläinen
Vierailija kirjoitti:
En tunne kelloa,siksi roikun av. Palstalla.
:D :D :D Hanki kukko.
Hyviin tapoihin ei kuulu viestitellä yöllä, ellei ole sovittu etukäteen. Yöllä nukutaan. Itsekään en voi laittaa puhelinta äänettömälle ja harmittaa kamalasti, jos joku lähettelee turhia viestejä yöaikaan ja herättää.