Maksoin tuntemattomalle junalipun Helsingistä Ouluun
Oli selvästi hädissään ja kuulemma tavarat varastettu. Niin moni itseään kristittynä pitänyt oli jättänyt ihmisen hätään. Itse siis olen uskovaisten mielestä paha ateisti ja joudun helvettiin. Kuvottava maailma. Minulla ei ollut mitään syytä epäillä huijausta eikä sillä olisi ollut väliäkään. Toivottavasti pääsi kotiin. Jos omalle kohdalle sattuu niin millä ihmeellä sitä maksaa kun poliisikin vain käskee tehdä rikosilmoituksen.
Kommentit (39)
Tällaisista junalippuhuijauksista oli jossain Aamulehdessä kirjoitus ehkä vuosi sitten. Toivottavasti nyt oli kyseessä huonotuurinen vilpitön ihminen.
Seuraavaksi se pyytää RAHAA junalippuun Oulu-Kolari ja köyhdyt hiukan enemmän ,,,
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämäkin on sitten nähty. Ateisti yrittää ostaa itselleen taivaspaikkaa.
Taivaaseen ei pääse hyvillä teoilla.
Ja sä et pääse sinne ikinä. Welcome to hell!
Mä näin tuon saman naisen asemalla tänään, oli kyllä aidosti hätäisen oloinen ja selitti että tavarat oli varastettu ja hän oli juoksennellut ympäriinsä yrittäessään järjestää asioita. Mulla ei ollut kuin pari euroa heittää, mutta yleensä en anna kerjääjille senttiäkään, tässä oli vaan jotain sen verran erilaista/vakuuttavaa, että ajattelin, että samapa tuo, jos nyt hiukan jeesaan naista hädässä ja annan lompakossa pyörivät pienet kolikot. Hyvä tietää, jos tarinalla oli onnellinen loppu ja nainen sai oikeasti koko lippurahan kasaan!
Selitti hätäisen näköisenä koska hyvä näyttelijä ja harjoitus tehnyt mestarin 😃
Nämä on oikeasti hankalia. Kerran joukko koulupoikia tuli pyytämään bussirahaa, mutta en antanut. Jäi kuitenkin vaivaamaan, oliko sittenkin kyse oikeasta asiasta ja miten pääsevät kotiin. Se, mikä epäilytti, oli että olivat porukassa. Jos joku yksinäinen lapsi olisi pyytänyt, olisin varmaan antanut.
T: Saatana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaaseen ei pääse hyvillä teoilla.Ja sä et pääse sinne ikinä. Welcome to hell!
Luuletko että helvetti on "cool"?
Pyydä Jeesusta elämääsi. Vielä ei ole myöhäistä.
Kai te nyt oikeesti tiiätte et noit huijauksia on päivässä joku tuhat Stadin assalla? Jos ostaa suoraan lipun niille, ni he myy sen lipun. Onneks olkoon, jouduit hönäytetyks. Jollet siis trollaa.
No kun meidän Herramme on sanonut näin:
"Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa."
t. kristitty
Kerran yksi kotimainen vähemmistön edustaja ei pyytänyt, vaan VAATI rahaa jossain Helsingin pikkuasemilla. Annoin kympin (mk).
Vierailija kirjoitti:
No kun meidän Herramme on sanonut näin:
"Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa."
t. kristitty
Juuri näin.
Kerran yksi romanimies auttoi minua, kun auto simahti myöhään illalla tien varteen. Ihan hyvää hyvyyttään auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt oikeesti tiiätte et noit huijauksia on päivässä joku tuhat Stadin assalla? Jos ostaa suoraan lipun niille, ni he myy sen lipun. Onneks olkoon, jouduit hönäytetyks. Jollet siis trollaa.
No ainaki tossa tilanteessa saa tehdä enemmän töitä rahansa eteen, ja saa vähemmän, kuin lipun arvo on. Oikeesti, rehellisellä duunilla saa enemmän, kuin kerjäämisellä. Et kyl tos sit jo ansaitsee vetonsa niin sanotusti. Ja joku saa lipun halvemmalla käyttöönsä. Et ainaki jollekki tulee hyvä mieli. T
Uskon että harvemmin ne rehelliset tarpeessa olevat pummaavat. Itse en ainakaan kehtaisi. Kerran kävelin 12 km kotiin kun rahaa ei ollutkaan bussiin ja puhelimesta oli akku loppu. Minulle on kuitenkin kaksi kertaa elämän aikana maksettu pyytämättä lippu kun rahaa ei ollutkaan, toisella kerralla ehdin sen ansiosta kaukoliikenteen bussiin, ja matka sattui olemaan tärkeä.
Totta. Ja kun ilmoittaa ryöstöstä poliisille, niin ei kai ne rahatonta, puhelimetonta ihmistä jätä mihinkään juna-asemalle istumaan? Luulisi että vähintään voisi mennä poliisiasemalle soittamaan läheisille tai kenen luo sitten onkaan menossa, niin asian voisi järjestellä jotenkin.
Taivaaseen ei pääse hyvillä teoilla.