Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut tuntemattomat istuvat junassa viereen, vaikka paikkoja tyhjiä paikkoja olisi vielä vapaana

Vierailija
13.02.2019 |

Sunnuntainakin olin ainoa vaunussa, kunnes tuli toinenkin matkustaja. Arvatkaa kenen viereen istui? Viereen saa toki istua varsinkin, kun junassa on porukkaa, mutta silloin olimme ainoat. Näin suomalaisittain ajateltuna epäkohteliasta!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempi on jos tulee istumaan ihan eteen! Ei voi suoristaa jalkojaan silloin.

Vierailija
22/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuntenut vielä tätä sanatonta sääntöä ennen etelään muuttoa. Opin tosin ensimmäisestä kerrasta, kun näin kuinka muut toimivat lähijunissa. :D Ja metrossa seisovien ihmettelijälle: itse seison usein metromatkat, jos matka on vain muutaman pysäkin mittainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nykyään ovat niin suosittuja kaikki älypuhelimet ja sovellukset, eivätkä sen takia että ihmiset itsekseen vain olisivat, vaan juuri että saavat olla yhteydessä muihin ihmisiin. joten aika loogista on olettaa että junassakin yksin istuva mielellään olisi yhteydessä ja siten tämä toinen henkilö kohteliaasti istui viereesi!

Vierailija
24/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tämä sinun viereesi istuva sai valita kenen kanssa istuu. Jos olisi mennyt kokonaan tyhjälle penkille, niin hänen viereensä olisi voinut tulla joku humalainen, pahalta haiseva tai muuten ahdistava vierustoveri. Ajattele että hän tunsi että sinun viereen on turvallista ja miellyttävää istua.

Vierailija
25/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustavien on hyvä mennä samaan loossiin, niin jää isolle ryhmalle oma loossi.

Vierailija
26/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siis muita paikkoja vapaana menosuuntaan? Itselleni tulee joskus huono olo jos istun selkä menosuuntaan.

Tai ehkä siitä tosiaan näki hyvin asemakartan/näytön tai näki hyvin maisemat.

Vierailija
27/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, ihan käsittämätöntä ja kiusallista. Mä ihmettelen, kun maalaisbussissa, tietää, ettei sinne tuu kun max.10 henkeä. Istut siellä ekana, niin seuraava tulija tulee istumaan sun eteen tai taakse. Sitten se rynkyttää penkkiä, ja ravistelee eväitä, ja röhii ja köhii. Miksi ihmeessä näin?! Muuten tyhjä bussi. Kas kun ei viereen tuu.

Vierailija
28/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todella ärsyttävää kerran mulla oli bussissa kaksi isoa kassia ja yhden naisen piti ihan tahalleen änkeä siihen viereen vaikka olisi ollut muuallakin tilaa ja ainakin yksi kokonaan tyhjä rivi, aattelin sitten että ehkä se haluaa mennä tosta viereisestä ovesta ulos mutta ei kun se pysähtyi niin tämä lähti kulkemaan bussin toiseen päähän ovelle?! Ärsyttää vieläkin etten sanonut mitään.