Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut tuntemattomat istuvat junassa viereen, vaikka paikkoja tyhjiä paikkoja olisi vielä vapaana

Vierailija
13.02.2019 |

Sunnuntainakin olin ainoa vaunussa, kunnes tuli toinenkin matkustaja. Arvatkaa kenen viereen istui? Viereen saa toki istua varsinkin, kun junassa on porukkaa, mutta silloin olimme ainoat. Näin suomalaisittain ajateltuna epäkohteliasta!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheistä :D

Vierailija
2/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkavaraus kyseiselle paikalle? Jos ei paikkavarausta, niin istuu lähimmälle/helpoimmalle paikalle (ovien lähelle)? Istutko itse oviaukon tuntumassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Oletusarvo Suomessa on, ettei halua juttuseuraa tuntemattomasta!

Vierailija
4/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet jäävät seisomaan metrossa oviaukkoon vaikka vaunussa olisi tyhjää reilustikin?!?

Vierailija
5/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös junissa kaikki liput ole paikkalippuja?

Vierailija
6/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkavaraus kyseiselle paikalle? Jos ei paikkavarausta, niin istuu lähimmälle/helpoimmalle paikalle (ovien lähelle)? Istutko itse oviaukon tuntumassa?

Tuossa junassa ei tehdä paikkavarauksia ja istun aina nimenomaan kauemmaksi ovesta, jotta viereen ei istuttaisi.

Vierailija
7/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähijunissa.

Vierailija
8/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pk-seudun lähijunissa. Ainakaan yleensä ei.

Vierailija
9/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ratikassa olen yksin liikkeellä ja on paikka jonkun vieressä vapaa sekä vapaita penkkirivejä,niin menen istumaan jonkun viereen, että jää penkkirivi kahdestaan ratikkaan tuleville.

Vierailija
10/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa junassa ei tehdä paikkavarauksia ja istun aina nimenomaan kauemmaksi ovesta, jotta viereen ei istuttaisi.

Etkö voi sitten siirtyä jollekin tyhjälle paikalle? Näinhän monet tekee. 

Vierailija
11/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei myös halua istua ovien vieressä? Joitakin voi esimerkiksi ärsyttää se jatkuva ovien availu ja ihmisten ramppaaminen edes takaisin. Jos kulkee paljon ruuhka-aikana, niin ei ehkä ajattele samalla lailla, että viereen istumisesta on haittaa toiselle osapuolelle. Ruuhkina joutuu aina tiivistämään ja istumaan jonkun vieressä. Ehkä tekee sen sitten tottumuksesta myös sunnuntaisin.

Vierailija
12/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei halua istua yksin. Joskus olen ollut apealla mielellä ja tuntunut, että haluaisin olla yksin, mutta juuri silloin on tullut joku ruokalassa samaan mieleen. Sitten olen vain ajatellut, että oikeastaan hyvä, kun tuli samaan pöytään, miksi tarvisi olla apealla mielellä. Mielikin heti piristyi, kun sain seuraa.

Vierailija
13/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ratikassa olen yksin liikkeellä ja on paikka jonkun vieressä vapaa sekä vapaita penkkirivejä,niin menen istumaan jonkun viereen, että jää penkkirivi kahdestaan ratikkaan tuleville.

Kyllä nyt ei kenenkään tarvitse päästä istumaan kaverinsa, puolisonsa tms. viereen ratikkamatkan ajaksi, kyllä sen ajan voi istua ihan erilläänkin.

Vierailija
14/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei halua istua yksin. Joskus olen ollut apealla mielellä ja tuntunut, että haluaisin olla yksin, mutta juuri silloin on tullut joku ruokalassa samaan mieleen. Sitten olen vain ajatellut, että oikeastaan hyvä, kun tuli samaan pöytään, miksi tarvisi olla apealla mielellä. Mielikin heti piristyi, kun sain seuraa.

Tuli virhe äskeisessä, koska ilmeisesti puhelin täydensä yksin lauseen. Tarkoitin, että on joku tullut ruokalassa samaan pöytään.

Äskeinen

Vierailija
15/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä sinun vieressäsikin ollut vapaa paikka? Jos et halua, että kukaan istahtaa viereesi, laadi riittävän iso kyltti "Älä istu tähän". Niin ja pidä kassisi visusti penkillä.

Vierailija
16/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet jäävät seisomaan metrossa oviaukkoon vaikka vaunussa olisi tyhjää reilustikin?!?

Itse en ainakaan tykkää istua kipeen selkäni takia. Vaikea nousta ylös.

Vierailija
17/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä voi häiritä ketään? Ymmärrän jos ovat tiellä kun itse haluaa ulos metrosta, mutta tosi harvoin kuitenkaan näin.

Vierailija
18/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä sun vieressä asemakartta? Joskus istun sellaiselle paikalle mistä näkee kaikki asemat jotta pystyn seuraamaan että koska mun pitäisi jäädä pois.

Vierailija
19/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ihmiset, jotka tyhjällä parkkipaikalla jättää autonsa sinun autosi viereen, vielä mielellään niin lähelle, ettei ovesta meinaa mahtua sisälle. Tämä tapahtuu, vaikka olisit pysäköinyt autosi kauas kaupan ovista.

Vierailija
20/28 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ihmiset, jotka tyhjällä parkkipaikalla jättää autonsa sinun autosi viereen, vielä mielellään niin lähelle, ettei ovesta meinaa mahtua sisälle. Tämä tapahtuu, vaikka olisit pysäköinyt autosi kauas kaupan ovista.

Tää on omituinen ilmiö. Meinasin tehdä aloituksen aiheesta muutama päivä sitten. Jätin auton keskivaiheille parkkiriviä ylhäiseen yksinäisyyteen ja käväisin kaupassa. Kun tulin takaisin viiden minuutin päästä toinen auto oli ajanut niin lähelle vieteen ettei meinannu saada kuskin ovea auki. Ja siinä oöi siis tilaa molemmin puolin vaikka kuinka, paljon lähempänä ovia. Ja ei, se parkkipaikka ei ole voinut täyttyä ja sitten mystisesti tyhjentyä tätä yhtä autoa lukuunottamatta sen viiden minuutin aikana.

Joku selitti täällä syyksi ettei osaa parkkeerata suoraan jos ei laita toisen auton viereen.