Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivikokoni 70G. Kuvitteletko

Vierailija
13.02.2019 |

minun siis olevan isorintainen, normaali vai mitä?

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä taas niitä changen asiakkaita?

Mulla on ainakin sama koko, kävin sitten Changessa tai Cubuksessa (muualta ei tahdo löytyä 70E-kokoa, 75 on auttamattomasti liian iso ympärykseltään).

Change ainakin käyttää imartelumitoitusta (pienempi ympärys, isompi kuppinumero). Nämä koot eivät ole verrannollisia standardikokoihin.

Oman kokemukseni mukaan Changen mitoitus on aivan normaali. Suomessa on vielä aika harvinaista ostaa liiviikkeestä alusvaatteet. Ostetaan marketista ja ketjuliikkeestä se "80 B" ja sitä käytetään, vaikka lihoisi tai laihtuisi.

Minusta ap:n koko on ihan normaali. Hoikahko ympärys ja rinnat on.. varmaankin näkyvät 😁 Sori, en osaa paremminkaan ilmaista. Koko kun ei tosiaan kerro paljoa. Itsellä on 60E ja olen kuullut jopa haukkuja pienirintaisuudesta. Juu, en ole mutta toisaalta en isorintainenkaan. Käytän Panachen liivejä, joissa kokoni on 28DD tai jossain mallissa E. Menee siis yksiin Changen kanssa. Puolalaismerkkejä olen kokeillut ja niissä sama huomio.

Oma kokemus ei tässä nyt paljoa paina. Changen mittoja voi tsekkailla ja vertailla vaikka Lindexin mitoitukseen. Ero on ihan selkeä. Ja tämä on ihan matemaattinen tosiasia, joten eipä siinä voi oikein väittää vastaan.

Erohan on selkeä; Changen laskuri antaa mitoilla 68/83 tulokseksi 60E ja Lindex 70A.

Ostan liivini Bravissimolta, jossa olen käynyt sovittamassa ja myyjä on auttanut löytämään parhaat merkit ja mallit. Käytän siis Panachea koossa 28DD tai E ja jotkut Freyatkin löytyy koossa 28D. Tuo Lindexin 70A on täysi vitsi. Jopa 65cm ympärys tuntuu löysältä ja rintojeni muodon vuoksi kupissa on oltava tilaa. Täytyy varmaan mennä ihan koittamaan. Yhdet olkaimettomat Lindexin liivit minulla on ja ne ovat kokoa 70C. Tursuan yli niistä.

Bravissimo (ja kai change) käyttää englantilaista mitoitusta. Englantilaisessa mitoituksessa yksi tuuma=yksi kuppikoko.

Eli jos rinnanalusmitta on 30 tuumaa ja mitta rinnan päältä 31 tuumaa on kuppikokosi 30A, jos erotus on kaksi tuumaa on koko 30B jne. Yksi tuuma on n.2,5cm. Eurooppalaisessa mitoituksessa kaikki alle 12cm (n.5 tuumaa) kokoerotukset niputetaan A kuppiin, kun taas englantilaisessa mitoituksessa ollaan edetty viiden tuuman eli n.12 sentin erotuksella jo DD kuppiin asti.

Mielestäni eurooppalaisessa mitoituksessa ei ole mitään järkeä, parhaiten istuvat liivit ja kuppikoon olen löytänyt kun olen käyttänyt englantilaisen mitoituksen mukaista kuppikokoa.

Täysin samaa mieltä. Mielestäni tämä suomalaistenkin suosima kokotaulukko on hölmö. Olen hoikka, mutta en mikään luuranko. Silti en tahdo löytää pitävää ympärysmittaa eli 60cm. Minunkokoisiani naisia on paljon, joten mistä ihmeestä he ostavat liivinsä.

Vaatteissakin koot vaihtelee merkin mukaan, joten ymmärrettävästi alusvaatteissakin eroja löytyy. Eurooppalainen liivimitoitus on vain siitä kumma, että se olettaa naisen olevan joku ilmapallo, mikä turpoaa tasaisesti ympäryksestä ja rinnoista. Hoikalla ei tämän mitoituksen mukaan ole käytännössä rintoja.

No, olen löytänyt nuo brittiläiset nettikaupat ja löydän sieltä sopivia alusvaatteita. Se kai on se oleellinen asia. Vaatteet ja kengät ovatkin taas oma ongelmansa, mutta ne vaatisi oman ketjun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla