Influenssaa oireet?!
Millasilla oireilla teillä alkoi influenssa? Kävitko lääkärissä ja kauanko kesti?
Ilman ennakko-oireita alkoi maanantaina korkea kuume, yli 38. Pääkipu on jäätävä ohimoilla, otsalla ja takaraivossa. Silmät valonarat ja olo tosi sekava. Kurkku kuivan ja turvonneen oloinen ja vihreää paksua ysköstä tulee. Muuten ei kyllä kurkkukipua, ei kovaa yskää eikä nuhaa.
Buranaa nyt pääkivun takia syönyt ja kuumekin kun laskee olo siedettävämpi. Pääkipu ei kuitenkaa hellitä kokonaan.
En ole kipeänä ollut vuosiin saati kuumeessa, pieniä nuhaflunssia lukuunottamatta.
Kommentit (5)
Onkohan tuo aivan normaalia, että on noin raju pääkipu ap? Aivokalvontulehdus ennemminkin? Eikö influenssassa kuume nouse tosi rajuksi 39-40 asteeseen ja lihaskipua olisi myös paljon?
Mulla on todennäköisesti kerran ollut influenssa. Nopeasti nousi korkea kuume, 39 kieppeissä, kurkku oli kipeä ja yskää, mutta ei nuhaa. Kuume kuitenkin laski reippaalla lääkitsemisellä kivasti ja sai olon suhteellisen hyväksi. Mulla on usein kuumeen yhteydessä päänsärkyä, mutta en muista sen olleen tuolloin erityisen dramaattista. Varsinainen tauti parani aika kivasti, mutta teki parit jälkitaudit ja antibiootteja jouduin käyttämään ensin tabletteina ja sitten vielä paikallisesti korvakäytäväntulehdukseen. Testejä ei koskaan tehty, mutta lääkärit pitivät oireiden perusteella erittäin todennäköisenä influenssana. Oli perusflunssaa kovempi tauti, mutta mielestäni ei maineensa veroinen ja olen ollut huonommassakin kunnossa esim. mahataudin takia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti kerran ollut influenssa. Nopeasti nousi korkea kuume, 39 kieppeissä, kurkku oli kipeä ja yskää, mutta ei nuhaa. Kuume kuitenkin laski reippaalla lääkitsemisellä kivasti ja sai olon suhteellisen hyväksi. Mulla on usein kuumeen yhteydessä päänsärkyä, mutta en muista sen olleen tuolloin erityisen dramaattista. Varsinainen tauti parani aika kivasti, mutta teki parit jälkitaudit ja antibiootteja jouduin käyttämään ensin tabletteina ja sitten vielä paikallisesti korvakäytäväntulehdukseen. Testejä ei koskaan tehty, mutta lääkärit pitivät oireiden perusteella erittäin todennäköisenä influenssana. Oli perusflunssaa kovempi tauti, mutta mielestäni ei maineensa veroinen ja olen ollut huonommassakin kunnossa esim. mahataudin takia.
Mulla oli hyvin samanlainen tauti päällä joulun alla.
Kuume nousee nopeasti korkealle. Kova päänsärky. Ei nuhaa. Jos saa ajoissa Tamiflu-kuurin, se parantaa nopeammin.
Viime talvena sairastin influenssan ja se kaatoi kyllä sänkyyn. Kuume oli lähemmäs 39 ja kurja olo yleisesti. Kuumetta oli alle viikon, mutta sen jälkeen jatkui yskä ja ääni oli käheänä aika kauan.