Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivikokoni 70G. Kuvitteletko

Vierailija
13.02.2019 |

minun siis olevan isorintainen, normaali vai mitä?

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Changesta täytyy vielä sanoa että käytin heidän 75F kokoa, rinnat ovat miehestä keskimääräistä pienemmät, itsestä ehkä about "keskikokoa", ei pienet. Menin rintaliiviliikkeeseen ja myyjä alkoi ehdotella C-kuppia mutta joutui toteamaan oikean koon olevan 75E. Näissä liiveissä ongelma kuitenkin oli, että kupit olivat liian "levällään, rintakehäni on aika kapea. Kävin nyt sitten Cittarissa ja otin 80D:t jotakin perusmallia ja ajattelin niihin mahtuvani vaikka kupit vähän pieniltä näyttivätkin. En todellakaan mahtunut, kuppikoko oli vähintään pari kirjainta liian pieni. Eli joku 80F olisi ollut varmaan oikea, mutta tällaisia ei ole kaupoissa juuri tullut vastaan. Eli itse en ole huomannut että Change olisi älyttömän erilainen.

On matemaattinen fakta, että Changen mitoitus on erilainen kuin standimitat. Cittarissakin saattaisi olla hiukan "kohteliaisuuskokoja", sillä siellä usein vaatteita ostelee vähän vanhempi väki (ja samalla isompi). Myös liiviliikkeissä mitat ovat useim näitä kohteliaisuuskokoja.

Vierailija
82/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinkin tämän innoittamana kokeilemassa Changen kokolaskuria. Tulos 65DD. Ahhaa. Oikeasti olen 70B. Noita Changen ja vastaavien kokoja ei kannata ottaa tosissaan.

Mullekin Change antaa kooksi 65DD, oikea koko on 65D.

En usko, että 65D on standardikokosi, jos Change-laskuri antaa sinulle 65DD. Mitkä ovat mittasi rinnan alta ja päältä?

No kyllä se on kaikkein sopivin koko. Kuppi peittää koko tissin, tyhjää tilaa ei jää, mikään ei pursua yli, ympärys on juuri sopivan tiukka.

Sitten käytät ilmeisesti väärää kokoa. Ehkä se sitten on mukavampi.

No kyllä, sanoisin että se kaikin puolin istuva ja hyväntuntuinen koko on mukavin. Jos käyttäisin normikauppojen taulukkojen mukaista kokoa, olisi ympärys niin suuri että väliin saisi laitettua vaikka kolme nyrkkiä, ja kuppi niin pieni että tissit tursuaisivat sivuilta ja päältä yli. Jos se on oikea kokoni niin totta kai haluan mieluummin käyttää väärää kokoa.

Kuulostaa nyt, että puhut enemmänkin tuotteiden malleista ja ominaisuuksista. Niissä on tietenkin eroja. Standardikokosi ei kuitenkaan varmasti ole 65D, jos kokosi on Changella 65DD. Syötä vaikka mittasi johonkin standardimittoja käyttävän laskuriin.

Niin, tiedän kyllä mikä kokoni on jossain Lindexin kokotaulukossa, mutta se on täysin väärä koko minulle, eikä kyse ole siitä että haluaisin vain väittää kuppikokoni olevan isompi kuin se onkaan, vaan se koko nyt vain on oikeasti täysin väärä vaikka minkä mallisia rintsikoita kokeilisi. Ja jätän tämän nyt tähän, koska ihan turha väitellä asiasta kun te ette usko vaikka sanoisin mitä enkä minä voi asiaa todistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat 65K ja lyhyeen runkooni nähden aika isot.

Vierailija
84/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinkin tämän innoittamana kokeilemassa Changen kokolaskuria. Tulos 65DD. Ahhaa. Oikeasti olen 70B. Noita Changen ja vastaavien kokoja ei kannata ottaa tosissaan.

En usko, että 65D on standardikokosi, jos Change-laskuri antaa sinulle 65DD. Mitkä ovat mittasi rinnan alta ja päältä?

No kyllä se on kaikkein sopivin koko. Kuppi peittää koko tissin, tyhjää tilaa ei jää, mikään ei pursua yli, ympärys on juuri sopivan tiukka.

No kyllä, sanoisin että se kaikin puolin istuva ja hyväntuntuinen koko on mukavin. Jos käyttäisin normikauppojen taulukkojen mukaista kokoa, olisi ympärys niin suuri että väliin saisi laitettua vaikka kolme nyrkkiä, ja kuppi niin pieni että tissit tursuaisivat sivuilta ja päältä yli. Jos se on oikea kokoni niin totta kai haluan mieluummin käyttää väärää kokoa.

Kuulostaa nyt, että puhut enemmänkin tuotteiden malleista ja ominaisuuksista. Niissä on tietenkin eroja. Standardikokosi ei kuitenkaan varmasti ole 65D, jos kokosi on Changella 65DD. Syötä vaikka mittasi johonkin standardimittoja käyttävän laskuriin.

Niin, tiedän kyllä mikä kokoni on jossain Lindexin kokotaulukossa, mutta se on täysin väärä koko minulle, eikä kyse ole siitä että haluaisin vain väittää kuppikokoni olevan isompi kuin se onkaan, vaan se koko nyt vain on oikeasti täysin väärä vaikka minkä mallisia rintsikoita kokeilisi. Ja jätän tämän nyt tähän, koska ihan turha väitellä asiasta kun te ette usko vaikka sanoisin mitä enkä minä voi asiaa todistaa.

Niin kyllä ihmiset usein käyttävät itselleen vääriä kokoja, syistä tai toisista. Onko se silloin sitten tämän ihmisen oikea koko, koska hän siihen uskollisesti aina vain ahtautuu? No minusta ei.

Vierailija
85/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussasi ei ole järkeä siksi, että sanot kuitenkin changen DD65-koon olevan sinulle sopiva. Se nimittäin ei ole rinnakkaiskoko standardimitoituksen koolle D65. Change-kokosi tulisi olla erilainen, jos D65 olisi oikea kokosi.

Vierailija
86/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

G-kuppi kuulostaa isolta, mutta kokonaisuushan ratkaisee. Henkilön pituus, vartalon sopusuhtaisuus jne. Olisin tyytyväinen, jos olisin 70G.

T. 60i, menossa pienennysleikkaukseen

Vierailija
87/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isorintainen. Tässä kuva naisesta, jonka rintaliivikoko on 70F/G

https://aijaa.com/AXVTvW

Ja kuvakulmallahan ei ole mitään vaikutusta, niinkö?

Vierailija
88/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku oikeasti vieläkään tiedä, että esim. Change käyttää erilaista mitoitusta kuin perusvalmistajat? Tämän tavoitteena on tietenkin saada "mieluisa" koko kuluttajalle. Toinen syy on tarve saada kuluttaja uskomaan, että hänellä on jokin vallan erityinen koko, jota ei perusliikkeistä saa. Markkinointia.

Mulla tuo koko on aivan sama useimmilla merkeillä, kaikki mallit vain eivät sovi vaikka ottaisi minkä koon. Rintaliiveistä on olemassa myös niin kutsuttuja rinnakkaiskokoja. Oma kokoni on yleensä 65G, 65H, 70F tai 70G. Markettiliiveissä 80D menee kupista, mutta rinnanympärykseen mahtuisin tuplana. Ap:n kysymykseen eli ei ole mitenkään isot rinnat.

Vierailija
89/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on pari gif-videotakin samalta naiselta. Tsekkaa ne ennen kuin vastaat enää enempää.

Vierailija
90/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kuvassako ei ole isot tissit, niinkö?

Vierailija
91/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elää oudoissa harhoissaan. Jos jollain on liivikoko 70G niin hänellä on tajuttomat riipparit. Normi liivejä myyvistä liikkeistä ei juuri yli D-kupin liivejä löydy.

Vierailija
92/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hienot tissit👍😁😁

Vierailija
93/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset elää oudoissa harhoissaan. Jos jollain on liivikoko 70G niin hänellä on tajuttomat riipparit. Normi liivejä myyvistä liikkeistä ei juuri yli D-kupin liivejä löydy.

En sanoisi asiaa ihan noin rajusti kuin edellinen, mutta ihan geometrian lakien perusteella voidaan todeta, että jos rintsikoiden ympärysmitta on 65 tai 70, eivät kaarituet voi olla kovin suuret, koska kainalot tulevat vastaan. Harvoin rinnat myöskään sojottavat ilman tukea kovin suoraan eteenpäin - ainakaan niin paljon, että iso tilavuus muodostuisi sinne suuntaan. Eli jos kuppikoko on kovin suuri suhteessa rintsikoiden ympärykseen, riipparit ovat oikeastaan ainoa vaihtoehto.

Toisaalta aika usein myös ne suuren kupin rinnat roikkuvat, vaikka ympärys olisi suurikin.

Vierailija
94/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maan tapa on myydä pienimmät kuppikoot marketeissa, isommat erikoisliikkeissä. D on neljänneksi pienin kuppi millä tahansa ympäryksellä.

Vierailija
95/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä taas niitä changen asiakkaita?

Mulla on ainakin sama koko, kävin sitten Changessa tai Cubuksessa (muualta ei tahdo löytyä 70E-kokoa, 75 on auttamattomasti liian iso ympärykseltään).

Change ainakin käyttää imartelumitoitusta (pienempi ympärys, isompi kuppinumero). Nämä koot eivät ole verrannollisia standardikokoihin.

Oman kokemukseni mukaan Changen mitoitus on aivan normaali. Suomessa on vielä aika harvinaista ostaa liiviikkeestä alusvaatteet. Ostetaan marketista ja ketjuliikkeestä se "80 B" ja sitä käytetään, vaikka lihoisi tai laihtuisi.

Minusta ap:n koko on ihan normaali. Hoikahko ympärys ja rinnat on.. varmaankin näkyvät 😁 Sori, en osaa paremminkaan ilmaista. Koko kun ei tosiaan kerro paljoa. Itsellä on 60E ja olen kuullut jopa haukkuja pienirintaisuudesta. Juu, en ole mutta toisaalta en isorintainenkaan. Käytän Panachen liivejä, joissa kokoni on 28DD tai jossain mallissa E. Menee siis yksiin Changen kanssa. Puolalaismerkkejä olen kokeillut ja niissä sama huomio.

Oma kokemus ei tässä nyt paljoa paina. Changen mittoja voi tsekkailla ja vertailla vaikka Lindexin mitoitukseen. Ero on ihan selkeä. Ja tämä on ihan matemaattinen tosiasia, joten eipä siinä voi oikein väittää vastaan.

Erohan on selkeä; Changen laskuri antaa mitoilla 68/83 tulokseksi 60E ja Lindex 70A.

Ostan liivini Bravissimolta, jossa olen käynyt sovittamassa ja myyjä on auttanut löytämään parhaat merkit ja mallit. Käytän siis Panachea koossa 28DD tai E ja jotkut Freyatkin löytyy koossa 28D. Tuo Lindexin 70A on täysi vitsi. Jopa 65cm ympärys tuntuu löysältä ja rintojeni muodon vuoksi kupissa on oltava tilaa. Täytyy varmaan mennä ihan koittamaan. Yhdet olkaimettomat Lindexin liivit minulla on ja ne ovat kokoa 70C. Tursuan yli niistä.

Vierailija
96/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo valtavat tissit mistä kuvakulmasta tahansa. Sanoisin että kaikki tissit joita ei saa käsillä suunnilleen peitettyä ovat melko suuret.

Vierailija
97/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maan tapa on myydä pienimmät kuppikoot marketeissa, isommat erikoisliikkeissä. D on neljänneksi pienin kuppi millä tahansa ympäryksellä.

Semmoinen 70D-kuppi oli vielä 1950-luvulla povipommi. Tyyliin Marilyn Monroe. Nyt täällä kerrotaan, että nehän ovat pienet tissit, keskikokoiset korkeintaan. En tiedä, mikä on muuttanut asian. Varmaan e-pillerit, yleinen lihominen ja vanity sizing yhdessä.

Vierailija
98/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä oikeasti tiedä kuinka harhainen pitää olla, että kuvittelee esim. G-kupin olevan jotenkin "ihan sopusuhtainen" tai jopa pieni.

Mulla on 75G-kuppi ja koko ikäni olen kärsinyt selkävaivoista rintojen vuoksi. Tavallisiin vaatekauppoihin ei ole voinut mennä teini-iän jälkeen, koska ne myyvät YLEISIÄ kokoja, isommat ovat EPÄTAVALLISEN isot.

Vierailija
99/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Olen tissimies. Kohta on pakko mennä...

Vierailija
100/121 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Toi nainen voi käyttää liivejä joiden koko on 70F/G, mutta ei kyllä istu hänelle niin kuin pitää. Satavarmasti kaarituet törröttää ilmassa.