Käytätkö pyöräilykypärää?
Mitä mieltä ootte kypäristä? Itse en oo hankkinut vielä. - N23
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Aika usein näkee että lapsella on kypärä mutta vanhempi ei käytä.
Onhan äidin tai isin pää yhtä tärkeä kun lapsen
itse aloitin käyttää kun pyöräilin lapsen kanssa ja nykyisin käytän aina.... kun pyörällä liikun
Nyt on aivo viikko meneillään eli kehoan kaikki alkamaan käyttää pyöräilessä kypärä
kohta on kevät japyöräilykeli taasok.
kypärät esiin ja tarkastukseeen että ehjiä ja kunnossa
Todellakin käytän. Pyöräilen töihin ympäri vuoden lähes joka arkipäivä, yhteensä noin 35 km päivässä. Viiden vuoden aikana pari kertaa on tullut kypärä todella tarpeeseen.
Viimeksi tänä talvena tuli todistettua kypärän tarpeellisuus, kun eturengas lähti liukkaalla alta, vaikka oli nastarenkaat. Lonkkaan tuli mustelma ja päähän kunnon tälli, jonka kypärä onneksi otti vastaan.
Muutama vuosi sitten auto kääntyi eteeni (minulle paloi vihreät), vaikka oli väistämisvelvollinen. Lensin konepellin kautta maahan ja kypärä halki. Selvisin lievällä aivotärähdyksellä ja venähdyksillä/pienillä ruhjeilla. Autoilijan vakuutuksesta maksettiin kaikki minulle aiheutuneet kulut.
Mielestäni kypärästä aiheutuva vaiva on suhteessa niin pieni verrattuna siihen, miten paljon se parhaimmillaan pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kypärästä aiheutuva vaiva on suhteessa niin pieni verrattuna siihen, miten paljon se parhaimmillaan pelastaa.
Samaa mieltä, mutta en kyllä kuollaaksenikaan keksi mitä vaivaa kypärän käytöstä olisi?
Käytän, välitän enemmän pääni sisällöstä kuin muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin käytän. Pyöräilen töihin ympäri vuoden lähes joka arkipäivä, yhteensä noin 35 km päivässä. Viiden vuoden aikana pari kertaa on tullut kypärä todella tarpeeseen.
Viimeksi tänä talvena tuli todistettua kypärän tarpeellisuus, kun eturengas lähti liukkaalla alta, vaikka oli nastarenkaat. Lonkkaan tuli mustelma ja päähän kunnon tälli, jonka kypärä onneksi otti vastaan.
Muutama vuosi sitten auto kääntyi eteeni (minulle paloi vihreät), vaikka oli väistämisvelvollinen. Lensin konepellin kautta maahan ja kypärä halki. Selvisin lievällä aivotärähdyksellä ja venähdyksillä/pienillä ruhjeilla. Autoilijan vakuutuksesta maksettiin kaikki minulle aiheutuneet kulut.
Se ei saisi olla noloa
Vierailija kirjoitti:
En. Tukka menee huonosti.
Laita taskuun lappu, jossa ensihoitajille ohjeet minkälainen kampaus veriaivomössöllä kammataan ennen Monosen tuloa.
Lapsen tasolle jääneille on useat tavalliset asiat noloja, kuten esim. pyöräilykypärä päässä, handsfree korvassa tai turvavyö päällä.
Aika usein näkee että lapsella on kypärä mutta vanhempi ei käytä.
Onhan äidin tai isin pää yhtä tärkeä kun lapsen