Pohkeen sisällä kipeä kyhmy.
Menisittekö uudelleen lääkäriin, vaikka laaja verenkuva otettu noin vuosi sitten, eikä tuolloin veriarvoissa mitään hälyttävää?
Kommentit (23)
Oliko tuo kivulias kyhmy pohkeenne sisällä jo ennen mainitsemaanne verenkuvan ottoa. Jos ei, kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä ja ottaa uudet tutkimukset. Kaikkea hyvää teille.
Vuosi sitten? Vuodessa tapahtuu yhtä ja toista. Lääkäriin kannattaa mennä jo oman mielenrauhansa vuoksi.
Menisin, jos tuo ihonalainen möykky ilmestynyt testien jälkeen viimesen vuoden aikana, ja se on ollut siinä jo pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo kivulias kyhmy pohkeenne sisällä jo ennen mainitsemaanne verenkuvan ottoa. Jos ei, kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä ja ottaa uudet tutkimukset. Kaikkea hyvää teille.
Ei minua tarvitse teititellä. Oli se siinä ja on ollut jo muutaman vuoden. Kipu alkoi ennen kyhmyn ilmestymistä.
Vierailija kirjoitti:
Peukku?
Sympatian osoitus ap:lle.
Kävisittekö poistattamassa ja tekeekö ne yleisellä puolella edes noille mitään. Haittaa elämää välillä kovastikin.
Syöpä saattaa olla, kannattaa mennä nopeasti lääkäriin tai jopa päivystykseen jos ei normaaliaikaa lääkäriin meinaa saada. Itse en odottaisi kyllä hetkeäkään jos joku kyhmy löytyisi jostain.
Kai veritulppa olisi huomattu. Eikö lääkäri sanonut kyhmystä mitään, ei ehdottanut muita tutkimuksia kuin tuo verenkuva. Menisin uudestaan lääkäriin ja vieläpä nopsaan jos on kipuja, kipu on aina hälytysmerkki jostakin.
HIV:n ensi oireitä on kyhmyt, testeihin heti.
No ei kai se mitään vaarallista ole..
Minulla on myös. Ne on lihaskalvossa olevia reikiä. Lihas pursuaa reijästä ulos.
On symmetrisesti pitkin pohjetta. Juoksusta tullut.
Veritulppa? Soita heti terveyskeskukseen.
Jos pohjekipu liittyy selvästi rasitukseen ja se on lievää, vaivaa voi pyrkiä hoitamaan LEVOLLA sekä pohjelihasten venyttely- ja liikeharjoittelulla.
Minun sukulainen kuoli syöpään jonka oireet alkoi jalkasäryllä. Vasta kun hällä petti jalka alta, niin alettiin tutkia paremmin ja oli syöpä. Menikö vuosi vai kaksi ja hän kuoli kun oli päässyt leviämään....
Mikä sitten voisi olla ajoittaisen viiltävän pohjekivun syy? Ensimmäiseksi tulee mieleen jokin lihasperäinen vaiva, kramppi tai esimerkiksi lihasrevähdyksen jälkitila. Muitakin syitä voi olla, mutta ne ovat yleensä tulehduksellisia tai rappeutumisilmiöitä
Peukku?