Miksi äiti pukkaa vaunuja ja mies kävelee vieressä kädet taskuissa?
Eikö mies voisi pukata vaunuja ja antaa äidin ottaa rennosti?
Kommentit (55)
Is is-al ue illa miehet työntävät lastenvaunuja koska naiset eivät saa ohjata mitään kulkuvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
koska naisella on hoivavietti ja miehellä ei
Kyllä minä ainakin olen alusta asti lapsiani halunnut luonnostaan hoitaa ja kasvattaa siinä missä vaimokin 🙄 on lykätty vaunuja monet kerrat ja leikkipuistoissa menty lasten mukana ja laskettu kilpaa pulkkamäkeä ja yöllä haettu viereen nukkumaan jos ollut tarve.
M32 6v + kaksoset 3v
Äiti työntää vaunuja, koska hän on vaunuissa olevan lapsen äiti. Mies on varmaankin joku random ohikulkija. Jos hän kuuluisi samaan perheeseen, häntä kutsuttaisiin isäksi eikä mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska sä kiinnität huomiota vain noihin. Et edes huomaa niitä joissa toisinpäin.
Ihan varta vasten olen katellut tätä, ja huomioni on, että nainen pukkaa vaunuja ja mies kävelee vieressä...
Olimme perheen (useita eri ikäisiä lapsia) ja appivanhempien kanssa päivän huvipuistossa, ja mies sai jälkikäteen kuulla siitä, miten mies koko ajan työnsi rattaita enkä minä... olin alkuraskauden väsymyksen vuoksi aika heikkona ja anoppi kyllä tiesi sen. Ja työnsin kyllä niitä parivuotiaan rattaita välillä, kun mies oli laitteissa isompien kanssa, anoppi ei vain sattunut silloin olemaan kyyläämässä.
Ja myös usein nainen pukkaa ostoskärryjä ja mies kävelee vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnnetään vuorotellen. Minä yleensä tasamaat ja helpot päällystetyt tiet ja annan vuoron miehelle ylämäissä ja hankalammassa maastossa.
Et en tekisi kovin suuria johtopäätöksiä, jos kohtaaminen on vain ohimenevä :)
Tämä oli hankalassa maastossa nimenomaan ja siksi aidosti ihmettelin asiaa.
Veikkaan, että äiti on niin omistushaluinen vauvan suhteen, ettei anna isän tai kenenkään muunkaan työntää vaunuja.
Äidin tasapaino ei vielä ole ihan kunnossa raskauden jälkeen (itselläni ainakin näin), ja hän ottaa vaunuista tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska naisella on hoivavietti ja miehellä ei
Kyllä minä ainakin olen alusta asti lapsiani halunnut luonnostaan hoitaa ja kasvattaa siinä missä vaimokin 🙄 on lykätty vaunuja monet kerrat ja leikkipuistoissa menty lasten mukana ja laskettu kilpaa pulkkamäkeä ja yöllä haettu viereen nukkumaan jos ollut tarve.
M32 6v + kaksoset 3v
Ja mun mielestä tämän hoivaviettilegendan saisi jo unohtaa, ei ole kaikilla naisilla - ja äitimyytti jos mikä joutaisi romukoppaan kaikille vahingollisena. Ihan niin kuin vanhemmuudessa ei olisi muutenkin riittämiin riittämättömyyden tunnetta.
N40, tytär 18
Ja jos ois menny toisinpäin nii silti valitettais. Helpompi on pukata yksin..
Sitä paitsi jotku haluaa pukata ite. Mieki pukkaa aina vaunuja, ostoskärryjä jne koska tuntuu oudolta ku en pukkaa. Se on sama ku on tottunu käsilaukkuu mut se jääki kotia. On orpo olo ilman
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt ruskettuneen miehen lykkäävän vaunuja
Ja se olikin sitten sellainen kakkakikkareen ruskea ? Lörppähuulet ja hörökorvat ? Kikkara tukka ?
Vierailija kirjoitti:
Jep, nolon näköistä sille miehelle, kun fyysistä voimaa on silminnähden enemmän mutta ei vaivaudu vaunuja työntämään. Sovinisteja.
Ai silminnähden. Mistä sinä sen tiedät? Saattoihan se olla joku kerjäläisen kelkannaru, joka ei vaan jaksanut työntää.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ois menny toisinpäin nii silti valitettais. Helpompi on pukata yksin..
Sitä paitsi jotku haluaa pukata ite. Mieki pukkaa aina vaunuja, ostoskärryjä jne koska tuntuu oudolta ku en pukkaa. Se on sama ku on tottunu käsilaukkuu mut se jääki kotia. On orpo olo ilman
Mie pukkaan kulmapotkun jälkitilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olimme perheen (useita eri ikäisiä lapsia) ja appivanhempien kanssa päivän huvipuistossa, ja mies sai jälkikäteen kuulla siitä, miten mies koko ajan työnsi rattaita enkä minä... olin alkuraskauden väsymyksen vuoksi aika heikkona ja anoppi kyllä tiesi sen. Ja työnsin kyllä niitä parivuotiaan rattaita välillä, kun mies oli laitteissa isompien kanssa, anoppi ei vain sattunut silloin olemaan kyyläämässä.
Voi sua raasua. Olit varmaan masentunutkin.
Koska on sen äidin vuoro. Meillä vaihdetaan välillä vaihtajaa.
Ukko36 kirjoitti:
Koska nainen on velttona äitiysvapaalla eikä saa Kelasta kuin pari sataa kuussa, samaan aikaan kun mies tienaa nettona sen plus 4000€/kk ja elättää perheen.
Siksi.
Äitiys- ja vanhempainrahan saa ihan tulojensa mukaan, joka ei kaikilla todellakaan ole "pari sataa kuussa", omakin vanhempainrahani on n. 4000€/kk.
Kun on vauva, mies on usein ulkona monesta vauvajutusta, kuten imetykset ja vaipanvaihdot öin ja päivin. Ja ainakin meillä mies oli päivät pitkät töissä.
Minä aina annoin miehen työntää vaunuja, kun olimme yhdessä liikkeellä hänen vapaa-aikaan. Se oli helppo tapa antaa miehen osallistua kokonaisuuteen ja tuntea itsensä tarpeelliseksi perheenjäseneksi. Ihan riittävästi sain lykkiä niitä vaunuja silloin kun olin yksin hoitovastuussa.
Luulen, että miestäni olisi hävettänytkin lampsia etelämaiseen tapaan edellä kädet taskuissa ja antaa pienen hennon vaimonsa työntää lapsilla, perunoilla ym. lastattuja vaunuja ylämäkeen :)
Italiassa seurasin paikallisia perhekävelyitä: Tyypillisesti perheenisä todellakin lampsi 5 metriä edellä ja vaimo kunnioittavasti suoritti äidinosaansa perässä työntäen nuorimmaista rattaissa ja kaksi isompaa rimputti vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Koska nainen on velttona äitiysvapaalla eikä saa Kelasta kuin pari sataa kuussa, samaan aikaan kun mies tienaa nettona sen plus 4000€/kk ja elättää perheen.
Siksi.
Äitiys- ja vanhempainrahan saa ihan tulojensa mukaan, joka ei kaikilla todellakaan ole "pari sataa kuussa", omakin vanhempainrahani on n. 4000€/kk.
No voi, kun kiva.
Me työnnetään yhdessä.