Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini veti herneet nenään kun kuuli ettei tietokone ole ihmisoikeus

Vierailija
12.02.2019 |

Ja että emme enää mahdollista läpi yön pelaamista ja koulun skippaamista. Repi kyllä nettipiuhat irti ja hajoitti modeemin kostoksi, mutta en välitä enää. Näköjään jotkut eivät opi kuin vaikeimman kautta.

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos etten ole enää teini. Teininä elämä ei ollut mitenkään mukavaa, ihmiset kiusasivat toisiaan vaikka meikattiin ja ulospäin koitettiin näyttää niin aikuisilta niin henkisesti ei oltu sitä! Teinin elämä on pelkkiä sääntöjä ja vanhempien pompotuksen alla olemista koska vanhemmat kustantaa kaiken ja suurin osa ihmisistä inhoaa teinejä, ei ole kiva tunne joutua inhotuksi ja halveksituksi pelkän ikänsä takia! Teini-iässä minut revittiin henkisesti hajalle ja sitten asiantuntijat kehtaa vielä saarnata että teini on erittäin haavoittuvassa iässä että häntä tulisi kohdella hyvin, mutta se ei todellisuudessa toteudu vaan lapsi saa eniten sontaa niskaansa jota ei todellakaan ansaitse ja monet tulee kärsimään siitä koko loppu elämän... Oikeen koulitaan siihen että maailma on kova paikka vaikka jokainen voisi käyttäytymisellään vaikuttaa onko tämä kova vai pehmeä paikka jos vaan haluaisi! Tässä maailmassa menee niin moni asia kierosti väärinpäin että potuttaa suuresti...

Vierailija
122/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, teinit on niin tyhmiä

Teinit on vanhempien peilikuvia, jotka on oppineet käyttäytymismallin esimerkistä.

Fiksut vanhemmat kitkevät korskeimman kapinanpoikasen jo uhmaiässä.

Ei tarvi sitten myöhemmin yllämainituin tavoin parsia.

Itselläni ei vielä teini-ikäistä ole mutta vierestä seuraamalla niin yllättävän nopeasti se menee niin että teini jää koukkuun tietokoneeseen tai johonkin älylaitteeseen.

Yhdessäkin perheessä on neljä lasta. Silloin kun perheen äiti oli vielä kotona pienimmän kanssa niin oli tarkat tietokoneajat joita isommat (teinit) noudattivat (pienillä ei edes ollut mitään tablettia ym..)

Nyt kun sen perheen molemmat vanhemmat käy töissä niin on mennyt siihen ettei kotona ole ketään valvomassa sitä aikaa joten helposti meni siihen että koulun jälkeen heti koneelle ja siinä kunnes vanhemmat tuli töistä.

Sitten töistä väsyneinä eivät jaksa iltoja riidellä tietokoneajasta..

Havahtuivat tilanteeseen kun vanhimman kouluarvosanat alkoi tippumaan. Silloin ottivat koneen pois kokonaan kunnes arvosanat nousee. Mutta teini tietysti tappeli vastaan kun oli jo koukussa tietokoneeseen..

Meillä on edelleen käytössä sama. Tietokone ja puhelin lähtee rangaistuksena pois siihen asti kunnes todistukseen tulee vähintään kolme kymppiä. Olen sanonut lapselle, ettei tämä tule koskaan työllistymään ja pärjäämään elämässä ellei opi tottelemaan käskyjä vaikka tiedän että hän vain kokeilee rajoja. Vanhempien tehtävä on kuitenkin kasvattaa lasta ja oerheen auktoritääri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen pituinen se kirjoitti:

Mukavat rikkaat vanhemmat ovat ihmisoikeus.

Pillunsaanti on ihmisoikeus

Hyvä terveys ja kaunis ulkonäkö on ihmisoikeus.

Jatkanko?

paitsi jos olet Keravalta

Dipaninssi tässä. Minäkin olen ollut aikoinaan kertsun nuorisovankilassa.

Enkä edes ole ikinä muulloin Keravalla asunut.

Piti vähän yleissivistää porukoita :)

Vierailija
124/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä peliriippuvuus loppui siihen, kun isäntä otti läppärin pois ja älypuhelimen pois. Ehtona oli että tulee matematiikasta kymppejä kolme kpl. Jostain kielestä tulee kymppejä 3 kpl, ja sitten fysiikasta ja kemiasta tulee kymppejä 3 kpl.

Ei tullut kymppejä. Lähinnä seiskaa ja kutosta vetelee. Ei ole tullut vanhempiinsa koulumenestyksessä.

Tyhmä taitaa olla. Nykyään hengailee lähinnä kampissa muiden nuorten kanssa. Onhan se tervehenkisempää olla ostarilla tuossa iässä kuin lymyillä hämärässä huoneessa tietokonepelien maailmassa nörttinä. Ei nörtit ole ikinä olleet tyttöjen suosiossakaan. Poika pukeutuukin nykyään katumuodin mukaan ja on aika komea, vaikka itse sanonkin.

Nyt pojalla on sussujakin ja paljon kavereita. Tulee yöksi kotiin nukkumaan ja lähtee aamulla kouluun ja viipyy sillä tiellään koko illan.

Ei edes syö kotona, joten halvaksikin tulee.

Vierailija
125/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on vanhempien peilikuvia, jotka on oppineet käyttäytymismallin esimerkistä.

Itselläni ei vielä teini-ikäistä ole mutta vierestä seuraamalla niin yllättävän nopeasti se menee niin että teini jää koukkuun tietokoneeseen tai johonkin älylaitteeseen.

Yhdessäkin perheessä on neljä lasta. Silloin kun perheen äiti oli vielä kotona pienimmän kanssa niin oli tarkat tietokoneajat joita isommat (teinit) noudattivat (pienillä ei edes ollut mitään tablettia ym..)

Nyt kun sen perheen molemmat vanhemmat käy töissä niin on mennyt siihen ettei kotona ole ketään valvomassa sitä aikaa joten helposti meni siihen että koulun jälkeen heti koneelle ja siinä kunnes vanhemmat tuli töistä.

Havahtuivat tilanteeseen kun vanhimman kouluarvosanat alkoi tippumaan. Silloin ottivat koneen pois kokonaan kunnes arvosanat nousee. Mutta teini tietysti tappeli vastaan kun oli jo koukussa tietokoneeseen..

Meillä on edelleen käytössä sama. Tietokone ja puhelin lähtee rangaistuksena pois siihen asti kunnes todistukseen tulee vähintään kolme kymppiä. Olen sanonut lapselle, ettei tämä tule koskaan työllistymään ja pärjäämään elämässä ellei opi tottelemaan käskyjä vaikka tiedän että hän vain kokeilee rajoja. Vanhempien tehtävä on kuitenkin kasvattaa lasta ja oerheen auktoritääri.

Halusit vain elvistellä, että "kapinoiva" lapsesi on kympin oppilas.

Vierailija
126/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla teini tietysti vandalisoi minun omaisuuttani, piilotti esim autoni avaimet. Luulee reppana että voi kiristää. No, menen töihin bussilla.

Ai kamala. Pelkään, että meillä on sama vielä joskus edessä 11 v poika on jo nyt pariin kertaan uhannut piilottaa läppärini, jos takavarikoin hänen pleikkansa. Minkä ikäinen sinun teinisi on?

Vierailija
127/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu nyt hyvä ihminen. Tietokoneen poisottaminen voi olla huonoa vanhemmuutta, kuten tämän yhden syrjäytyneen isältä, tai hyvää vanhemmuutta, kuten kaikesta päättäen ap:lta.

Yksi tärkeimmistä asioista jonka vanhemmat voivat välittää lapselleen on itsehillintä. Jos sitä ei ole, niin vanhempien täytyy toimia itsehillintänä kunnes lapsi sisäistää sen. Yksi tehokas tapa siihen on konkreettisesti estää riippuvuutta aiheuttava toiminta tai rajoittaa sitä. Asiassa on myös konkreettinen puoli: jos teini ei nuku öitä eikä tee kouluhommia, sillä on negatiivisia vaikutuksia terveyteen ja tulevaisuuteen. Vastuuntuntoiset vanhemmat pyrkivät ehkäisemään sellaisia.

Vierailija
128/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini muutti ulottuvuutta kirjoitti:

Meillä peliriippuvuus loppui siihen, kun isäntä otti läppärin pois ja älypuhelimen pois. Ehtona oli että tulee matematiikasta kymppejä kolme kpl. Jostain kielestä tulee kymppejä 3 kpl, ja sitten fysiikasta ja kemiasta tulee kymppejä 3 kpl.

Ei tullut kymppejä. Lähinnä seiskaa ja kutosta vetelee. Ei ole tullut vanhempiinsa koulumenestyksessä.

Tyhmä taitaa olla. Nykyään hengailee lähinnä kampissa muiden nuorten kanssa. Onhan se tervehenkisempää olla ostarilla tuossa iässä kuin lymyillä hämärässä huoneessa tietokonepelien maailmassa nörttinä. Ei nörtit ole ikinä olleet tyttöjen suosiossakaan. Poika pukeutuukin nykyään katumuodin mukaan ja on aika komea, vaikka itse sanonkin.

Nyt pojalla on sussujakin ja paljon kavereita. Tulee yöksi kotiin nukkumaan ja lähtee aamulla kouluun ja viipyy sillä tiellään koko illan.

Kelpaisi meillekin tuollainen järjestely!

Vierailija
129/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen antamaan kunnon rangaistuksen. Sillä se teini oppii

Vierailija
130/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini muutti ulottuvuutta kirjoitti:

Kelpaisi meillekin tuollainen järjestely!

Tuollainen järjestely suorastaan huutaa teiniraskautta. Muista varmistaa, että poikasi hoitaa velvollisuutensa isänä.

Vierailija
131/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jome 20v guru ja kasvatustieteen opiskelija kirjoitti:

Aika huono lapsi teillä ap. Olen itse nyt 20v, mutta olin samassa tilanteessa nelisen vuotta sitten mutta vailla ongelmia.

Minulla pelaaminen ei koskaan mennyt yli. Minusta tässä on kissa haudattuna.

Vanhemmat eivät kerro kaikkea ja tietokone ei ole ongelma vaan kasvatustyötä on laiminlyöty varmasti useita vuosia jo. Vääjäämättäkin tulee sellainen olo että vanhemmissa on vika ja en tiedä onko tietokoneen pois vienti ratkaisu. Voi vain pahentaa ongelmia riippuen persoonallisuudesta.

Miksi vanhemmat eivät tee nuoren kanssa mitään yhteistä?

Milloin on käyty leffassa yhdessä?

Tehty yhdessä jotain?

Tämä haiskahtaa pahalle.

Kuka teini haluaa mennä vanhempansa kanssa leffaan? Olen siis itse 27-vuotias nainen ja koko teini-iän olin superkiltti ja jos olin koukussa johonkin, niin sosiaalisesti hyväksyttävämmin kirjojen lukemiseen. Mutta en todellakaan halunnut sen enempää viettää arkena (viikonloput ja lomat asia erikseen) vapaa-aikaa vanhempien kanssa kuin mitä yhteisten ruokailujen, joskus samojen telkkariohjelmien katselun lisäksi tuli. Kotona toki tuli oltua samassa tilassa usein enkä heti olettaisi että ap:n perheessä on jotenkin poikkeuksellinen tilanne tässä.

No ehkä omatkaan vanhempasi ei olleet olleet kanssasi ja siksi olit vieraantunut heistä jo teini-ikäisenä. Koska ette  koskaan tehneet mitään kivaa yhdessä? Kyllä meillä teinienkin kanssa tehtiin vaikka mitä yhdessä. Reissattiin, pelattiin, käytiin uimassa ja juteltiin tuntikausia keittiönpöydän ääressä jne. Kyllä meillä ainakin oikeasti viihdytään yhdessä. 

Tässä se juuri nähdään, kun vanhemmat ei vietä lastensa kanssa aikaa, niin ei ne lapset sitten kasvettuaan teini-ikään enää halua ollakaan vanhempiensa kanssa. 

Tuo edellinen kommentti on elävä esimerkki siitä, että lasten kanssa täytyy olla ja heidän kanssaan täytyy jutella ja tehdä yhteisiä juttuja , muuten ne vieraantuu. Sama pätee avioliittoon. Jos ei mitään yhteistä ole/tehdä, sitä vieraantuu toisesta.

Yhdessä tekeminen on kaiken a ja o.

Tehtiin mekin paljon yhdessä kuten ulkoilutettiin koiraa, käytiin uimarannalla, sienessä, shoppailtiin kirpputoreilla ja kaikkea muuta edullista, mutta tämä ei kelvannut teini nuorelle vaan halusi tehdä samaa perheensä kanssa kuin muutkin ikäisensä nuoret ja siitäkös se kapina vasta alkoikin. Rahasta meidän oli vaikea puhua koska teini ei suostunuut kuuntelemaan tai jos "esitti kuuntelevansa" niin ei suostunut millään uskomaan mitä sanottiin. Jokatapauksessa kaikkeen mitä teini halusi tehdä tai ehdotti jouduin perheemme taloustilanteen vuoksi sanomaan tiukasti ei ja ettei meillä ole siihen varaa. Enää en oikein usko, että tämä "yhteinen tekeminen" voisi ennaltaehkäistä nuoren kapinointia ja käytösongelmia vaikka niin täällä kovasti hehkutetaankin.

Vierailija
132/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä huolestuttavinta tässä on teinin kannalta, jos hän oikeasti kuvittelee tietokoneen olevan ihmisoikeus. Tai jos teinit yleensäkin kuvittelevat näin. Ehkä tämä oli vain klikki-otsikko.

Vierailija
133/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta hiukan kovempi linja. Vähintään puolet todistuksessa on oltava kymppejä, muuten lähtee älylaitteet. Hyvin on lapset ja nuoret pärjänneet. Risu on oven päällä muistutuksena siitä, mitä tapahtuu, jos ei tottele.  Olen myös lapsille sanonut, että he ovat pelkkiä luusereita, ellei niitä kymppejä näy ja varmasti eivät työllisty ja ovat muutenkin yhteiskunnan  alintakastia. Jos ei niitä kymppejä siis ole se todistus täynnä.  Kyllä vanhemman täytyy olla valta lapseensa, niin kauan kun  niitä kerran elättää. Lapset on koko elämänsä velkaa vanhemmilleen. Nih!

Vierailija
134/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoiten ovat, ja VARSINKIN ovat, naiset oikeita idioottimaisuuden multihuipentumia kun k e h a r i t kuvittelevat kersojen olevan ihmisoikeus. Mitä ne _EIVÄT_TODELLAKAAN_OLE. Eivät opi kuin vaikeimman kautta.

Vierailija
135/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Mun mielestä huolestuttavinta tässä on teinin kannalta, jos hän oikeasti kuvittelee tietokoneen olevan ihmisoikeus. Tai jos teinit yleensäkin kuvittelevat näin. Ehkä tämä oli vain klikki-otsikko.

Minä olen jo 58v ja minäkin kuvittelen, että se on nykyään se ihmisoikeus ja välttämättömyys. Ilman nettiä et löydä juna-aikatauluja, saatika, että saisit lippua mistään. Pankkiasiat jäisi hoitamatta ilman nettiä jne jne. Ilman tietokonetta ei enää voi elää, kuin mummot ja papat joilta on muisti mennyt. Itse kyllä nään vanhuutenikin niin, että vietän sen tietokoneella ja sitä kautta pidän yhteyttä ihmisiin, sitten kun en enää jaksa liikkua. Tietokone on ihmisoikeus. Itse en pärjäisi kyllä ilman konetta, eikä parjää se nuorisokaan.

Vierailija
136/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää lukea, että aikuiset lyttäävät teinejä palstalla, kuin itse olisivat teinejä edelleen. Kannattaisi hoitaa asiat sivistyneesti, aina löytyy joku positiivisempi tapa toimia. 

Vierailija
137/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teini tulee koulusta

teini: äiti haluaisin mennä Twenty One Pilotsin keikalle

äiti: ei oo rahaa

Teini: mitä ruokaa

Äiti ; samaa kuin eilen, jatkoin makaronilla

Laita pyykit pyörimään

Teini: miksi mä en pääse ikinä? en pese!

Äiti: peset tai joudut nuorisokotiin

Eräs oikea tapaus, jossa teini tulee koulusta ja minä olin tapahtuneessa mukana:

Teini: Äiti, haluan koulun jälkeen mennä lukioon.

Äiti: Ei ole rahaa.

Teini: Kuulin koulussa kaverilta, että heillä on tietokone ja että hän sai juuri uuden älypuhelimen. Kosla minä saan oman?

Äiti: Sitten kun menet töihin ja ostat sen omilla rahoillasi. Siihen asti saat pärjätä ilman. Tänään mutten syödään tukkivelliä.

Teini: En syö, tiedät että se pierettää minua.

Äiti: Syöt ja sillä sipuli. Ruuan jälkeen teet läksyt ja menet ajoissa nukkumaan.

Teini syö, tukkivellin maito alkaa vääntämään mahassa ja teini pieraisee.

Äiti: Hyi v-tun h-elvetti, painu pois pöydästä.

Teini:

Äiti: Älä sano vastaan, ruokapöydässä ei piereskellä. Vastaan inttämisestä saat mennä seisomaan nurkkaan tunniksi.

Teini: En varmana mene!

Teini poistuu ovet paiskoen keittiöstä ja äiti seuraa tätä naama punaisena

Äiti: KYLLÄ H-LVETTI MENET! ARVAA KUINKA PALJON OLEN SAANUT SINUN VUOKSESI RAATAA JA TÄSSÄKÖ KIITOS KAIKESTA SIITÄ MITÄ OLEN SINUN VUOKSESI TEHNYT!?

Teini purskahtaa itkuun ja äiti raahaa hänet jalasta pietäen nurkkaan häpeämään.

Äiti: Seisot siinä kaksi ja puoli tuntia hiljaa ja liikkumatta kaksi ja puolituntia käytöksesi takia tekemättä mitään tai aika pitenee. Olisi kannattanut miettiä ennen kuin vastustit vanhempiasi.

Teini nyyhkien: Mutta...

Äiti: Hiljaa tai valkotakkiset tulee hakemaan ja pitävät sinua hulluna!

Teini seisoo, mutta seisominen alkaa jo väsyttämään ensimmäusen puolentunnin aikana. Äiti huomaa sen ja tulee ilkkumaan.

Äiti: Liikkumatta tai aika pitenee. Sen jälkeen saat mennä huoneeseesi etkä tule sieltä pois. Valot sammuu kahdeksalta ja sitten mennään nukkumaan onko selvä? ONKO SELVÄ!?

Teini nyökkää hiljaa ja lähtee huoneeseensa, onneksi seuraavana päivänä on jälleen uusi päivä ja kotoaan pääsee pois ja nauttimaan koulusta.

Vierailija
138/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reaktiosta päätellen oli korkea aika.

Niin oli. Hölmöt olemme kuunnelleet kasvatusasiantuntijoita ja ammattilaisia, että keskustella pitää eikä saa rankaista.

Et vain osaa.

En osaakkaan. Olen vain tavallinen mutsi. Mutta minun säännöilläni täytyy mennä kahdeksantoista vuotiaaksi asti. Sitten saa tehdä mitä elämällään haluaa. Hommata vaikka mimmoisen peliluolan ja pelata 24/7 vaikka työkseen.

Nyt on kuitenkin oppivelvollisuus vielä käymättä ja netti minun maksettavana useamman vuoden vielä.

Mun mielestä toi kertoo jo siitä että et sä välitä sun lapsistas ja oot lyöny hanskat tiskiin.

TOI ETTÄ KUN TÄYTTÄÄ 18V.

Ei se niin mene. Sä oot sen lapses tukena vielä kun se on 18v tai sillä on päihdeongelma. ET sä ala lakasemaan sun ongelmias veronmaksajien kustannettavaksi.

Oot hommannut lapsia ja kasvatat ne ja katsot että niistä tulee kunnon kansalaisia.

Että pistää tälläistä sosialistia hermoon tuollainen heitteille jättö.

Toi asenne on niin syvältä että kun täyttää 18v.

Ei. Näyttäis pahasti sille että lapsi on heitteelle jätetty noitten pelilaitteiden keskelle että vanhemmat saa vähän omaa aikaa ostettua. Häpeäisitte.

T: 35v isukki

No voi luoja, lopeta öyhöttäminen.

Taas on ymmärretty tahallaan mitä halutaan ymmärtää. Häpeä yksinäsi.

Totuushan on se etten minä voi mitään sille jos täysi-ikäinen saa minun säännöistäni tarpeekseen ja ottaa hatkat. Voin asettaa rajoja vain alle 18 vuotiaalle lapselleni.

Vierailija
139/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin. Tietokone ei edelleenkään ole mikään välttämättömyys. Lukio opiskelija voi ohan hyvin käyttää kirjaston konetta kuten muutkin. Pärjään itse myös hyvin ilma älypuhelintä, älyluurikaan ri pidä olla teinille mikään itsestäänselvyys ja normi. Teinin pitää oppia että tietyilla asioilla on olemassa maailmassa jokin arvo ja että kaikki maksaa.

No kyllä se tietokone on välttämättömyys nykypäivän opiskelijalle. Ja se kirjaston tietokone voi olla monenkymmenen kilometrin päässä siitä autokortittomasta opiskelijasta. Polkupyörälläkö pitää lähteä pakkaseen ja tuiskuun polkemaan tietokoneelle, että saa laksyt tehtyä? Lähtisitkö itse? No et varmaan.

Naurettavaa yrittää eristää nuori näistä asioista, jotka nykyään kuuluvat nuoren elämään ja hän tulee tarvitsemaan esim tietokonetta koko elämänsä. Ei hyvä, jos ei sen käsittelyä oli HYVIN jo nuorena.

Ihmettelen aina vanhempia, jotka estää nuoriltaan ihan normaalin elämän, tai ainakin yrittävät vaikeuttaa sitä mahdollisuuksien mukaan, estämällä esim tietokoneen käytön. 

Mutta ehkä ap:n nuori ei ole tavallinen, jolle puhe tehoaa ja täytyy käyttää rajujakin toimenpiteitä. Tiedä häntä, mutta kyllä nuori ei normaalisti tietokoneesta tai älykännykästä pilalle mene. Päinvastoin.

Oliko taas vähän vaikeaa käsittää mikä tilanne oli? Vauva.fi on täynnä tällaista aivovikaista porukkaa.

Vierailija
140/157 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan teineillä on vielä kehittymättömät aivot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän