Vanhoja Aku Ankkoja tunteville
Tietääkö kukaan missä Aku Ankan numerossa esiintyy seuraava hahmo:
Pieni musta lammas istuu ongella, ja kun joku muu hahmo (Akun veljenpojat, Pikku Hukka tai joku, en muista kuka) tulee paikalle, esittelee hän itsensä: "Minä olen perheen musta lammas, ja pinnaan tänään koulusta!"
Voisi olla jostain 1970-luvun alkupuolen Aku Ankasta, mutta en ole onnistunut löytämään mistä.
Arvostaisin kovasti, jos joku tietää.
Kommentit (25)
Yleisesti ottaen kannattaa kääntyä Aku Ankan toimituksen puoleen tällaisissa asioissa. Sieltä löytyy vastaus varmasti jokaiseen lehteä koskevaan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen kannattaa kääntyä Aku Ankan toimituksen puoleen tällaisissa asioissa. Sieltä löytyy vastaus varmasti jokaiseen lehteä koskevaan kysymykseen.
Varmaan niin, mutta hauskaa, että täältäkin se löytyi noin nopeasti! ap.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei muista liki 50 vuoden takaisia sarjakuvia.
Minä muistan vuoden 1972 Akuista 5-osaisen jatkosarjan "Vanhan linnan salaisuus", mutta se onkin klassikko. Taitaa olla itsensä Carl Barksin piirtämä.
Ja minä muistan kun Roope ja kumpp. menivät Alaskaan ja löysivät sieltä vanhan hotellin jossa Roope aikoinaan asui.
Hylätyn hotellin ovi oli lukossa mutta Roope tokaisi:
"Me vanhat asiakkaat tiesimme näppärän konstin, kas näin" ja ovi oli auki.
Tähän sarjakyvaan liittyi myös mustat harakat tai korpit jotka varastivat hotellin asukkailta (siis Roopelta ja kumpp.) tavaroita avoimien ikkunoiden kautta.
Muistaakseni tuo oli jatkis eikä sitä jatko-osaa löytynyt mistään.
Uskomatonta, että yhden stripin kuvan -kuvauksen perusteella, joku löytää noin nopeasti :
-Koko stripin
-Suomenkielisen version
-Numeron ja kaikki
WOW, netinkäyttäjät jaksaa vieläkin hämmästyttää, hienoa !