Vanhoja Aku Ankkoja tunteville
Tietääkö kukaan missä Aku Ankan numerossa esiintyy seuraava hahmo:
Pieni musta lammas istuu ongella, ja kun joku muu hahmo (Akun veljenpojat, Pikku Hukka tai joku, en muista kuka) tulee paikalle, esittelee hän itsensä: "Minä olen perheen musta lammas, ja pinnaan tänään koulusta!"
Voisi olla jostain 1970-luvun alkupuolen Aku Ankasta, mutta en ole onnistunut löytämään mistä.
Arvostaisin kovasti, jos joku tietää.
Kommentit (25)
Kukaan ei muista liki 50 vuoden takaisia sarjakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei muista? Mulla on tallessa akut kuuskytluvulta saakka.
Tuota lammasjuttua en kyllä muista minäkään :(
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävän monelta löytyy ikivanhoja Aku Ankkoja ja muita sarjakuvia - joista jää mieleen hämmästyttäviä yksityiskohtia.
Onko mitään tarkempaa tietoa, miten juoni eteni tuosta? Aika vaikea noilla tiedoilla kun ei edes varmuutta oliko se pikkuhukka tai veljenpojat vai joku muu kuka oli mukana?
60- ja 70-luvun sarjoissa oli paljon pikkuhukkaa, vemmelsäärtä ja matami mimmiä.
Olen lukenut Akuja 60-luvun puolivälistä 80-luvun alkuun ja tuo kuullostaa tutulta. Selvitän asian ja vastaan tähän ketjuun, mikäli joku ei ehdi ennen minua. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, Akuissa oli aiemmin enemmän hahmoja kuten Moby, Taavi, Matami Mimmi, Sirkuskarhu Ponu, Pikku Hukka, Hiawatha ym.
Ja muistan tuon esittäytymisen mustaksi lampaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lampaita Aku Ankassa?
Se oli vain parissa ruudussa esiintyvä sivuhenkilö jossain sarjassa, mutta niin mainio repliikki ja kuva, että huvitti jo silloin lapsena paljon, ja nyt jostain palasi mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Miä muistan.
Voisin kuvitella että pikku hukan kanssa olisi ollut musta lammas :) En osaa kuvitella että se olisi ollut ankanpoikien kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koska on niitä lukenut, jos vaikka eilen luki niin voi hyvinkin muistaa vielä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen löytyi englanniksi.
Tässäpä taitaa olla ap:n kaipaama strippi, kommentti sivusta ja kiitos löytäjälle.
Pikku Hukka - Nälkäinen kuin susi, mutta tyhmä kuin lammas
AA 22/1970
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä taitaa olla ap:n kaipaama strippi, kommentti sivusta ja kiitos löytäjälle.
Joo, tuohan se oli, englanniksi. On siis jossain vanhassa Akussa suomeksikin.
Kiitokset!
Ai tuollainen.
Muistan Stumpin ja hänen jenginsä, joka opetti veljenpoikia kostamaan sedälleen. He saivatkin lopuksi näiltä köniinsä.
Vierailija kirjoitti:
Pikku Hukka - Nälkäinen kuin susi, mutta tyhmä kuin lammas
AA 22/1970
Kiitokset tästä, täytyy etsiä tuo numero käsiin.
- Yllättävää, että se oli noin varhain, olin silloin nelivuotias. Muistan istuneeni olohuoneen sohvalla lukemassa tuota Akua. Meillä ei kyllä Aku Ankat kovin pitkään kestäneet lukukelpoisina kun oli useampi lapsi niitä lukemassa...
Vierailija kirjoitti:
10 pistettä ja papukaijamerkki
Vierailija kirjoitti:
Hei, silloin 40-50 vuotta sitten sitä sarjakuvaa luettiin helposti useampi kerta, jopa vuosia myöhemmin uudelleen, koska maailma ei vyörynyt yli äyräidensä virikkeitä.
Ikävä ettei kukaan tiennut eilen illalla. Olisko tänään ketään Aku Ankka -tietäjää paikalla?