~~ENSIKOIDEN keskiviikko 17.5~~
Kommentit (49)
Heippa. Oon jo kuukauden verran lueskellu teidän juttuja ja nyt vasta uskaltauduin rekisteröitymää. Aattelin, että jos saisin osallistua teidän keskusteluihin, kun vaikutatte niin mukavilta. :) Meillä on miehen kanssa nyt eka kiertoyritys päällä, tai kierto on kyl jo aika lopuillaan kun on jo kp 25/29. Tekis jo niin kovin mieli testata, ku oon niin malttamaton. :) oireina on ollut hirvee väsymys koko ajan ja kovat nippailut, mitkä kylläkin nyt on huomattavasti vähentyneet.. ja eilen hiusgeeli haisi ihan älyttömän pahalle.. meinas tulla aamupalat ylös. mut nää nyt voi olla jotain kuvitteluakin.. Meistä sen verran, että ollaan oltu naimisissa pian pari vuotta ja kovasti nyt vauvaa toivotaan. mut siihen vielä, et onko kokemuksia näin aikasesta testaamisesta ja onko mitään järkee..? tuli aika sekava viesti, mut yrittäkää saada selvää.. :) T: Sekava ja malttamaton tytteli kp25/29
Onko kellään kokemuksia aconin early detection testistä? ku sanotaan että se ois herkkä.. kuinka aikasin ootte sillä plussan saanu ja onko luotettava testi..? anteeksi nyt kun kauheasti kyselen ja on aika omanapaista, mutta olen vielä niin uusi näissä jutuissa.. :)
Tervetuloa joukkoon voikukka! =)
Serenity: mä kävin just porukoiden luona ja mama kysyi joko on tärpänny ja sanoi sit, että kannattaa testata ku menkat on viikon tai parin myöhässä =D AS IF! =) Valistapa nyt säkin sitä miestäsi =)
Han: Ei mulla ole rautahermot, mutta pelkään vaan niin kovin pettymystä =/ Eilenillalla mulla oli hermot ihan riekaleina kun valahteli jotain housuihin jatkuvasti ja juoksin tarkistamassa XD
Syöpä-papanki tulos tuli ja vihreä kortti tuli..Yks murhe taas poissa mielestä =)
Mukavaa iltaa kaikille!
poppis
Kiitos paljon poppiupau.. (meniköhän oikein) Mitä oon tässä nyt lueskellu, niin sullakin on kyl kovat piinat menossa. miten jaksat odottaa testaamista.. mä en kyl jaksas.. :) kuten jo varmaan luitkin.. :) plussasäteitä ja onnea paljon sinne ja muillekkin. :)
mäkin näköjään innostuin painelemaan vääriä nappeja.. :)
keijullakin sama päivä menossa kun mulla ja poppiksella ja pandorallakin vissiin, että jännät on paikat joo. Katsotaan kellä alkaa eka tapahtuun! kaikille meille pukutan kyllä!
Pandorakin on kyllä aika sitkeä kun ei vielä ole testaillut... ja keiju! ja poppis!
Mäkin tässä leikittelen ajatuksella, että josko en testaisi ollenkaan, kun kyllähän sen sitten jossain vaiheessa huomaa olevansa raskaana kuitenkin.. jos sit varmistais parin viikon päästä jos ei tätiä näy.. no ei vaan, ene ikinä pystyis siihen! tai ehkä pystyisin, mutta luulen että haluun jonkin varmennuksen ennen viikonlopun tyttöjeniltaa viinin parissa.. patsi vaikka tulis nega niin en kyllä ehkä siltikään uskaltais juoda jos ei tulis tätiä ensin... eli jos siis en testaa.
Mulla on muuten ollut tänään etova olo, ei meinaa ruoka maistua... onkohan mahatautia liikkeellä... ;)
jessica, kiva et labratulokset oli normaalit! tsemppiä ja kärsivällisyyttä jatkotutkimuksiin! toivotaan ettei edes tarvi sun mennä niihin vaan tulis ihan luomuraskaus, ehkä nuo labratulokset vaikuttais positiivisesti?
hauska välikommentti sadam, piina-aika menee kyllä hitaasti, mut eihän sullkaan ole kun vajaa viikko... :) koita jaksaa
tervetuloa voikukka! täällä on kyllä kivaa jengiä, viihdyt varmasti!!
Ei ole kokemusta mulla kyllä tuosta testistä, mutta voihan sitä testata jos haluaa jos ei tule tulosta niin testaa sit myöhemmin uudestaa. :)
poppis: kiva että pappa ok!!! jaa äidiltäsi olet siis kärsivällisyytesi perinyt :) Mutta supertsemppiä sulle, kerro heti jos jotain tapahtuu!
-iisa
Pitipä kysymäni, että mitä mieltä olette, uskaltaisiko juoda lasin viiniä tässä? Nyt siis kp21/25-29 ja oon lähdössä illalla baariin. En viitsisi aivan kuivin suin mennä, kun tietää, minkälaisia hölösuita porukka, keiden kanssa menen, on :D Mietin siis, että uskaltaisinko ottaa lasin viiniä ennen lähtöä...? Baarissa en aio ottaa mitään.
Minun lukioaikaisessa biologiankirjassa sanotaan, että " alkio on herkkä kehityshäiriölle kolmannesta viikosta kahdeksannelle viikolle" . Nyt olisi tuon vauvalaskurin mukaan kolmas viikko menossa ja mietityttää, uskaltaako juoda lasin viiniä? Jos olisinkin raskaana, mutta pilaisin kaiken ottamalla sitä viiniä? :/ Voisi tietysti testata nyt (vessassa käynyt viimeksi ennen puolta kahta päivällä, että ainakin olen tarpeeksi kauan pidätellyt) mutta entäs jos testi näyttää negaa, vaikka olisinkin raskaana...? Menipä vaikeaksi. Nyt tarvitaan hyviä neuvoja! :OOOO
nyt luin touta tarkemmin, ja tuossa sanotaan, että " kehittyvän alkion ja sikiön todellinen biologinen ikä lasketaan hedelmöityshetkestä. Tätä määritystä käytetään esim. tässä kirjassa. Käytännön elämässä, kuten äitiys- ja lastenneuvoloissa, määrityksen lähtökohtana ovat äidin viimeiset kuukautiset...."
Eli oikeastaan alkio ei oliskaan vielä herkimmässä vaiheessa, koska muun muassa tuo vauvalaskurikin laskee sen mukaan, milloin täti on viimeksi käynyt ja kirjassa puhutaan siitä [color=red]todellisesta biologisesta iästä[/color] jonka mukaan kehityshäiriöille herkkä kausi alkaa kolmannelta viikolta, joka olisi oikeasti siis vasta parin viikon päästä...? Menikö vähän vaikeaksi... O_o
No, kysymys on edelleen, että uskallanko ottaa lasin viiniä? :)
kun kahlasin läpi kaikki viestit. Eilen en päässyt ollenkaan koneelle ja täällä olikin käynyt keskustelu kuumana!
Voikukalle tervetuloa :)
Piinailijoitakin on tosi monta, ja hienon kuuloisia oireita kaikilla! Nealla, Killalla ja Keijulla taisi olla selkeitä KIINNITTYMISoireitakin! Ja tosi sisukasta porukkaa olette, kun ette ole testailleet. Siis haloo - odottaisi 2 viikkoa menkkojen alkamisesta, hulluksihan siinä tulisi!
Tuosta luteaalivaiheen pituudesta (tai siis lyhyydestä) oli puhetta ainakin jossain vaiheessa pinoja. Mulla on kanssa lyhyemmän puoleinen, 10 päivän tienoilla, ja olisin kovasti kiinnostunut jos joku tietäisi konsteja sen pidentämiseen tai " tehostamiseen" . Onko ne luget sitä varten - osaisiko mooli valottaa, kun ilmeisesti olet niitä käyttänyt? Ja onko se punkku juuri tuota luteaalivaihetta varten, jos sitä pitää oviksen jälkeen juoda?
Galluppiin: Mä olen kanssa opiskellut näitä termejä pikkuhiljaa täällä ja muilla saman aiheisilla palstoilla pyöriessä.
Tietääkö muuten kukaan, voiko papa-kokeesta olla jotain haittaa jos on raskaana? Sain kutsun joukkopapaan, ja ajankohta olisi kalenterin mukaan just oviksen ja menkkojen välillä. Ja tietty toivon että silloin tarvitsisi miettiä tätäkin asiaa.
ON: Ei uutisia, täti pikkuhiljaa väistymässä. Kp siis vasta 5.
Ihanaa iltaa!
Bianco
Voikukalle tervetuloa joukkoon! Tuosta testailuajankohdasta sen verran, että toiset testailee hyvissä ajoin ja toiset jaksaa odottaa kauemmin. Eli suositushan on odottaa, että menkkojen pitäis alkaa, mutta harvalla pää kestää sinne asti. Tai no Poppiksella ainakin kestää toisin kuin allekirjoittaneella kestäis! Hih!
Muillekin piinailijoille toivon hermojen kestävyyttä! ja ++++!
Tulipas mieleeni, että kun olette sitä punkkua juoneet oviksen jälkeen niin suositelkaapa mulle jotain hyvää merkkiä. Olen enemmän valkkarin(?!) siis sen viinin ystävä ja en muista milloin olisin viimeksi punkkua juonut. Viimeksi sain hyvän vinkin täältä joltakin, joka plussas ja oli Valion greippimehua juonut. On muutes huomattavasti parempaa kuin R&D:n ja ei taida sisältää sitä mun inhoamaa hedelmälihaa! Hryy, tulee ajatuksestakin kylmät väreet!
ON sen verran, että kp 4 menossa ja yllätykseksi täti pakkailee laukkujaan jo ihan tosissaan! Eipäs näin lyhyttä kiertoa ole ollut aikoihin. Hyvä vaan ja annan koko akalle ovella potkun persuuksiin ettei takas tartte tulla!
Hoyt kp4/?
Kirjoittelen masentuneena täältä peiton alta. Suklaan kera täällä masennun. Ei toivottu täti tuli eilen kylään.. :( Nyt ei kyllä huvita mikään.. Mies toi koneen sänkyyn jos piristyis ku pääsee teidän seuraan.. Mutta plussa onnea kaikille muille!
Han_ko se kyseli vinkkulasillisesta - tottakai uskallat ottaa!!! Mä toki edustan sitä koulukuntaa, joka on sitä mieltä, ettei vaavia voi vahingoittaa, kun ei vielä tiedä olevansa raskaana. Näin se on:=)
Punkun vaikutuksesta moolilla ei ole erityistä tietoa, vaikka punkku yksi moolin mielijuomista onkin -siinä on alkoholia:=)
Iisa ja Poppis ja kuka muu vielä oli...ootte tosi sitkeitä sissejä, kun ette vielä testaile! Ootellaan täällä tosi innolla.
Jessis; mä kun olen niin malttamaton, niin inssi tehtiin yksityisellä (Felicitas Klinikka) - siellä kävin tutkimuksissakin viime kesänä. Ja nyt tosiaan oottelen, josko mun megavanha vakuutus korvais inssikulut - korvas tutkimuskulutkin viime syksynä. Nykyään tota omaa vakuutusta ei oikeastaan tule sairauskulujen kattamiseen käytettyä ollenkaan, kun meillä on töissä sellanen " ryhmäsairauskuluvakuutus" , niin käytän sitä, jos tulee lekurille asiaa.
palailen taas kohta!!
Killa, kerro nyt ne koopeet:=)
-mooli (kp26)
että mä olen saanut luget juuri tukemaan luteaalivaihetta, kun mulla on melko lyhyet kierrot ja ovis aika myöhään.Ja kun gyne sanoi, että ei niistä haittaakaan ole. Jotkut nauttivat suun kautta,mutta silloin kuulemma saattaa olla sivuvaikutuksia. Ne ovat oikeasti sellaisia emätinkapseleita.
Käytin talvella parissa kierrossa, kun oli muuten sellanen olo, että olis ajoitus ollu kohdallaan. Ja nyt sitten inseminaation jälkeen,kun tämä kierto tuntuu olevan ihan sekaisin muutenkin. Nyt en muista minkähintaisia ovat, eivät kai ainakaan ihan halpoja.
-mooli
Han, toki uskallat ottaa lasillisen viiniä. Jos kerta punkkua pitää juoda oviksen jälkeen kiinnittymisen parantamiseksi lasi päivässä niin juuri nyt on oikea aika nauttia se lasillinen. Eikä se toinenkaan lasi vielä pahaksi ole. Itsekin tuolla duunin puolesta tarjottuna nautin lasillisen ruoan yhteydessä.
Päivän kuulumiset oli pääasiassa piinaa - testatkaa jo :-)
Vilkutukset tutuille!
t. Essi (kp 16/27-29, ovis oli kai joskus viime viikon loppupuolella)
Sovimme mahdollisen masuasukkini kanssa, että juon kompromissina vain puoli lasillista vinkkua, ettei sen tarvitse ainakaan siitä syystä suuttua ja tulla ulos tädin kanssa :D
Pian pitääkin jo lähteä, vähän myöhäseen meni tämä lähtö. Mutta siitä on niin pitkä aika, kun viimeksi olen päässyt bailaamaan (vappua en laske, hilluin vain ulkona :D). Ja nämä voivat (toivottavasti) olla viimeisiä kertoja, kun pääsen revittelemään oikein kunnolla, ei sitä sitten enää hirveästi viitsi, kun on kunnolla raskaana.
Tein sitte sen testin.. malttamaton kun olen.. ja negahan sieltä tuli.. :( on tää kyl niin.. tiedän et oli aika aikasta testata ku kp on tosiaan 25/29 kai se siitä voi vielä plussaks muuttuu.. oireet vaan ois niin hyvin sopinu.. nyt meni kyl jo ihan toivo.. :( anteeksi taas tämä omanapasuus. plussasäteitä muille piinailijoille.
Tuli tosiaan vaan yks viiva testiin, ku oli menny se kolme minuuttii (tein early detectionin) ja sit katoin sitä hetkenpäästä ja nyt siinä näkyy haamujen haamu, tai viivan paikka.. en oikeen osaa selittää.. mitäs tämä nyt on.. oli menny joku vajaa kymmenen minuuttii testauksesta, kun se näky.. ja siinä lukee et yli kymmene minuuti jälkee tulos ei oo luotettava.. on tää kyl kans.. nyt oon vielä enemmän sekasin..
Voisko joku valaista mua, että miten saa värit mukaan tekstiin! Olis niin kiva oppia...
VOIKUKKA: tervetuloa joukkoon minunkin puolestani!
TRIXIE: otan osaa masennukseesi... :( Voi itku että pitikin tädin löytää luoksesi :' (
HAN: kyllä minä ainakin sitä viiniä uskaltaisin ottaa, olen jostain lukenut että alkiota ei voi vahingoittaa tietämättään ennen kuin tietää olevansa raskaana. Tietysti en itsekään kyllä uskalla nyt näin yritysvaiheessa mitään perskännejä vetää, mutta eipä kyllä kuulu tyyliinikään. :)
Piinapenkissä näyttääpi olevan ainakin NEA, POPPIUPAU, IISA, HAN, EMMAANNA, SERENITY, SABAM, PANDORA, MOOLI ja tietysti minä itse! Sori jos meni jonkun kp:t ohi, yritin olla tarkkana. Niin siis kaikille piinailijoille superhyperplussaonnea ja niillekin joiden nimeä en listaan pongannut! bd
Sitten omaan napaan: vaikka aamulla olikin niin pirtsakka olo niin iltapäivällä iski ihan mieletön väsymys. Nukuin kolmen tunnin päikkärit. Masennuksesta ei ole tänään ollut tietoakaan, mutta inhottavaa tuo väsymys, kun ei kertakaikkiaan jaksa tehdä mitään. Mitenhän sitä huomenna jaksaa koulussa olla jos sama väsymys jatkuu...
Kysyin tänään mieheltäni, että onko se kertonut vauva-aikeista kenellekään niin sanoi että ei ainakaan muistaakseen... Niinpä niin... No kuitenkin juttelin miehen serkun avopuolison kanssa niin hän kysyi että jokos teille on vauva tulossa. No mä katoin huuli pyöreenä että mistäs se tietää, niin sanoi että mun mies oli viimeksi käydessään sanonut, että taitaa meillekin vauva olla nyt sitten tulossa... Että silleen. On niin olevinaan, että ei muka kuumeile!
Mieheni kyllä pohtii hirveästi rahatilannetta, että mitenkä sitten pärjätään, mutta asioillahan on taipumus järjestyä! Eikö vaan? Se on sitten omista menoista ja hömpötyksistä pois, mikä menee vauvaan ja minun mielestäni vauva on tärkeämpi asia kuin raha ikinä! Ja jos sitä vaan odottaa ja odottaa niin onko sitä rahaa lopulta koskaan " tarpeeksi" ? Toisaalta ihana kun mies tuolla tavalla huolehtii, mutta minusta liika raha-asioiden pohtiminen on ihan turhaa, ainahan sitä jotenkin pärjää vaikka vähän vähemmilläkin tuloilla. Ja mies käy sentään töissä ja sillä on vakituinen työpaikka! PAINISKELEEKO MUIDEN MIEHET SAMAN " ONGELMAN" KANSSA?
Hyvää illan jatkoa kaikille, taidan rueta siirtymään sängyn puolelle, väsymys vie taas mennessään. Toivompa että tämä väsymys viittaisi raskauteen!
Titi-uu kp 26/30-31
Vietiin miehen kanssa mun äiti äitienpäivänä luvattuun leffaan, joten vasta kotiuduin...
Nämä meidän pinot on nykyään niin mahtavan pitkiä, että pitäisi olla jatkuvasti täällä lueskelemassa, menee ihan mahdoton aika kun koittaa ajatuksella lukea koko pinon! Ja lopussa ei kuitenkaan muista enää puoliakaan! ;) Koitetaas kuitenkin kommentoida jotain...
[color=00CDCD]Perjantaistahan tulee jännä päivä[/color]: Keiju, Pandora, Poppis ja muut testailijat: tulette sitten heti välittömästi kertomaan hyvät uutiset testattuanne! *bd* :)
[color=00CDCD]Naksu, mooli ja Jessis[/color] kyseli mun kp:stä, joten tähän väliin [color=00CDCD]ON[/color]: siis tänään kp 29, oletan tästä kierrosta tulevan 34 päivän pituisen (ovistestin perusteella), joten täti tulee tai ei tule ensi tiistaina mikäli menee entisen kaavan mukaan tämä. Tissit on kipeytyneet, kuten useasti viikkoa ennen tätiä. Muita oireita ei ole, ajoittaista mahan juilimista lukuunottamatta, mutta sitä en oikeastaan laske miksikään, kun mun maha muutenkin aina oireilee. En ole vielä päättänyt testaisinko ennen lauantaisia juhlia. Toivon voivani sinnitellä testaamatta.
[color=00CDCD]Jessica[/color], kyllähän kiinnostaa!!!! Hyvät tulokset siis verikokeissa! Nyt vaan toivotaan plussaa ennen syksyä!
Tervetuloa [color=00CDCD]Voikukka[/color]! Ihan parhaan porukan valitsit! :) Plussaonnea vaan sinnekin päin! Mä en noista haaluiluista tiedä, kun ole paljoa testaillut, mutta toivotaan että se vahvistuu! Testaa parin päivän kuluttua uudestaan!
[color=00CDCD]Han[/color] on varmaan jo baarissa mutta kommentoinpa kuitenkin: mä istun täällä taas viinilasillisen ääressä, noin niin kuin kiinnittymisen varmistamiseksi... Eli ei ole lasillisesta tai paristakaan haitta ennen kuin menkat on myöhässä.
Ja siis [color=00CDCD]Bianco[/color]lle punkusta: sen väitetään edesauttavan kiinnittymistä... ;)
[color=00CDCD]Hoyt[/color]: mä juon yleensä mieluiten punkkua, mutta olen maailman huonoin suosittelemaan mitään, kun otan vain jonkun pullon etiketin perusteella hyllystä! ;) No semmoinen vinkki, että itse olen katsonut hyvän viinin löydettyäni onko täyteläistä vai keskitäyteläistä ja millä sanoilla sitä on kuivailtu. Sitten seuraavalla kerralla etsin samoilla hakusanoilla.
[color=00CDCD]Trixie[/color]: pahoittelut! :( Mites me saataisiin sut piristymään?! Haluaisin luvata sulle paikan seuraavaan plussajunaan, jos vaan olisi valta siihen!
Sitten vielä kaikille piinailijoille valtavat plussasädetykset
[color=FF1493]+++++++++++++++++++++++++++++++++++++[/color]
Lähdetään yhdessä o-puolelle, jooko?!
Killa
+++++++++++++säteitä kaikille!!!
ja Killalle hali:=)
-mooli
" ylitöissä" !
Joku muukin oli miettinyt Killan kp:itä, mitkäs ne olikaan? Muistaakseni loppuviikosta olis jo jotain piinailtavaa? Ja niin oli kyllä tosi monella muullakin. Varmaan ihan ennätyspiinailumäärä nyt meneillään!
Ketään ei varmasti kiinnosta, mutta ON-uutiset nyt kuitenkin: Mun labratulokset oli ihan normaalit (siis ne FSH, TSG ja PRL?). Nyt vaan paperit eteenpäin ja odottelemaan kutsua jatkoon, eli siis tyksiin... Mulla on sellainen hytinä että eipä tässä varmaan mitään ennen kesää kyllä tapahdu : ( Oispas ehkä maailman paras juttu jos raskautuiskin luomuna ennen kuin joutuu mihinkään kurjiin operaatioihin! Jotenkin masentaa nyt aivan valtavasti kun joutuu vaan odottelemaan. No, päivä kerrallaan ja silleen.
Hei Mooli, nyt mä unohdin; pääsitkö inssiin julkisen sektorin kautta?
Nyt ulos reippailemaan - täällä Turussa ainakin ihana auringonpaiste!
Huomiseen, enskaliinit!
- Jessica - niin ja ne mun kp:t on 10/28-32, tylsää siis