Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURperhekuumeilijat KE;TO;PE!vko 20

17.05.2006 |

Levinian testitulosta varten uusi pino jonne mahtuu valtaisat onnittelut;)

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä siivousurakan keskeltä ajattelin muutaman rivin napsutella, olen taas jäänyt teihin koukkuun, armaat suurperhekuumeilijat! :0)

Täällä mies kaupassa, kaksivuotiaan kanss siivoillaan, nelivuotias mummilassa yökylässä ja esikoinen päiväkodin yössä. Kunhan saadaan siivottua, lähdetään " miniperhe" -kokoonpanolla ulos syömään!

Ja kiitos kaikille tsemppaajille.. Tänään minulla on tullut enemmän vuotoa ja kovasti toivon, että kunnon kuukautiset nyt alkaisivat. Vaikka samalla suren sitä, etten ole raskaana. Ja olen huolissani siitä, miksi kroppani on näin sekaisin, kun tällaista ei ole ollut kuin kerran aiemmin ja silloin yksi hormonkuuri tasoitti systeemin.. Varasin tänään ajan gynelle, sain vasta kesäkuulle, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Kun vähemmän harmittaa tärpittömyys, jos kroppa toimii kuitenkin normaalisti ja on edes mahdollisuudet raskautua. Kuin että keho sekoilee. Ja tietty pelottaa uusi keskenmeno jouluisen jälkeen, jos hormonit eivät ole kunnossa..

Mukavaa perjantai-illan jatkoa!

Mittumaari

Vierailija
82/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies osaa ottaa kanssa tämän vauva-jutun samalla mentaliteetilla kuin sinun miehesi, eli sittenpähän on taas kuukausi kivaa touhuilua edessä.. ;0) Vaikka toki hänkin toivoo vauvaa kovasti, vauvamme menetys joulukuussa koski häneenkin kipeästi..

Ja sama juttu, kun on kolme tervettä saanut, pelottaa, että voiko neljäs olla terve.. Ja pyytääkö liikaa. Siksi en neljännestä raskaudesta osannut nauttia just lainkaan ja olin ihan pakokauhuinen ja vaistosinkin nopeasti, ettei vauvalla ole kaikki hyvin (ja sain sitten sen lähetteen ultraan, jossa vauva todettiin kuolleeksi..) Mutta kuten joku tässä totesi, mitään ei saa, jos ei uskalla ottaa riskiä..

Mittumaari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhan ma minnekaan ens viikkoon jaksanu odottaa: kavin tanaan lekurissa!

Olihan se viela hiukan aikasta, mutta mulla on ollu kovia alavatsakipuja; joita en kylla edellisista muista?! Hiukan lohdutti nahda etta kylla siella joku pieni alkio kollytteli ja kaiken pitais olla hyvin.. Nyt viela pari viikkoa eteenpain ja kayn uudelleen miehen kera, etta kaikki varmasti olisi kunnossa(oli vasta 4.5mm mittainen)

Taalla on tanaan ollut +37 varjossa - ollaan vasta toukokuussa! Onneks huomen pitais tasaantua jonnekin normaaliin n. 27 asteeseen...

Suomes onkin ollu vilposta..ma vielakin muistelen mun parin vuoden takaista kesamatkaa, kun yli kahden kympin ' helteilla' kuljin villapaita tai -takki paalla; kylla mua hiukan kateltiin kieroon. Mutta kun oli KYLMA; nyt varmaan ymmarsitte minkalaisiin kesalampoihin oon jo tottunu..

Mutta huomasin yhden jutun: ei oo enaa sellaista ' supertarvetta' joka minuutti vilkuilla naita sivujakaan, jotenkin ' tyo saavutettu' olotila, heh hee...kun jaksais olla stressaamatta!

Vierailija
84/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspäivä niinsanotusti pulkassa! Tein aamulla päätöksen, että koneelle pääsen notkumaan vasta, kun viikkosiivousurakka on tehty.

Täällä sitten ollaan taas..

Tervetuloa Pöheltäjälle (niinkö se oli?) minunkin puolestani!

Hienoa Levinia, että pääsit jo näkemään vauvasi lääkärillä ja kaikki on hyvin! Niin kai sitä aina unohtaa ne pienet ikävät vaivat ja joka raskaus tuntuu aina omanlaiseltaan.

Omaa napaa; menkkamainen jomotus on vaivannut koko päivän. Ihmettelin tässä vaan, jotta ei kai ne nyt ala neljä päivää etuajassa?! Ensi tiistainahan pitäisi vasta tulla, joten toivo lähes ihmeestä alkaa hiipua. Ymmärtäisinpä minäkin nyt olla tyytyväinen kolmeen jo olemassaolevaan ihanaan lapseen!

Mutta nyt annan tilaa muille ja lähden iltapesulle ja viemään nukkumaan kuopusta.

Suviruusu

Vierailija
85/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritän epätoivoisesti laittaa paikkoja kuntoon, että on sitten mukavampi aamulla lähteä mökille.

Esikoinen meni yökylään parhaalle kaverilleen ja samainen poika tulee sitten huomenna vastavierailulle meidän mökille.

Siellä ajetaan varmaan mopolla yötä päivää?? Alaikäisiähän nuo vielä ovat ajamaan, mutta mökkitiellä pärräävät..

Hienoa Levinia että kaikki on hyvin ja tervetuloa vaan tänne Suomeen asumaan.. Ranskankielisistä kouluista/ luokista minulla ei ole minkäänlaista hajua mutta eiköhän sitä tietoa jostain saa kun ahkerasti vaan jaksaa kaivella..

Tytöt tulivat hetki sitten pihalta ja nyt on huuto ja mekastus sen mukaista..pitänee mennä laittamaan iltapalaa, sitten saunaan ja nukkumaan.

Sunnuntaina palailen viimeistään tänne palstalle..moikkis siihen asti !

Isotikru+pentue

Vierailija
86/88 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ala-asteelaisilla koulupäivä (korvaavat ensi perjantain). Niinpä mulla oli kello soimassa armottomasti jo puoli 7.

Niin, ihan ekaksi tervetuloa Pöheltäjä minunkin puolestani. Ja pahoittelut Isotikrulle tuhman tädin vierailusta.

Meidän toiseksi vanhin tuli kotiin niinkuin mitään riitaa ei olisi ollutkaan. Hoiteli kovasti pikkuisia ja illalla vielä kävi halaamassa " vanhaa" äitiä. Kai hän itsekin tajusi, että ei me kiusalla kielletä tuommoisia juttuja.

Me tosiaan jouduimme monen muun perheen ohella odottelemaan ylioppilaskirjoitusten tuloksia iltapäivään asti. Esikoisen tulokset eivät olleet muuttuneet YTL:ssä: eli matematiikasta tuli Laudatur. Muutkin aineet menivät todella hienosti. Olemme " muutaman" kerran kuulleet kommentteja, että miten teillä voi ylipäätään opiskella mitään, kun teillä on koko ajan niin kauhea meteli, tai ehditäänkö teillä yhtään paneutumaan lasten koulunkäyntiin jne. jne. Siksipä tuo tuntuu näin äidistäkin todella hyvältä, vaikka todellisen työn nuorimies on tietystikin tehnyt ihan itse.

Tämä viikonloppu menee, kuten arvata saattaa, juhlien valmistelussa.

Ensi viikolla sitten alamme haalimaan väelle vaatetta; päivitän ensin kaapit (nuorimmaisille ainakin löytyy kierrätysjuhlavaatteet vintiltä).

Vierailija
87/88 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaista siitä, että joku kehtaa sanoa, ettei isoissa perheissä ole aikaa lapsille??

tai keskittyä heidän koulunkäyntiinsä??

Tai niinkuin yksi meidän naapureista kerran soitti ja sanoi, ettei ymmärrä miksi pitää tehdä niin iso perhe ettei voi olla isompien kanssa pihalla....

Kysyimpä siotten mun teineiltä, että tahtovatko he, että äiti on heidän kanssaan kylillä? ja vastaus oli tiukka: no ei varmaan...

Ja tuo naapuri ei ole mikään rajanaapuri vaan on tuolla pöheikön takana eli ei nää esim meitin pihalle ollenkaan. eli ei tosiaan tiedä kuinka paljon olen pienten kansaa meitin pihassa.

soittipa sama täti mulle kun ootin mein 7 (kuoli masuun) että, ootatko taas vauvaa? ja kun sanoin että joo. niin sanoi puhelimeen: voi kamalaa ja lätkäs luurin korvaan...

Kummasti meillä kyllä tarkastetaan läksyt autetaan enkussa ja matikassa pidetään kotiintuloaikoja ym.

ja ollaan mekin saatu osamme tuosta koulun ihmettelystä, miten teillä voi pystyä lukemaan mihinkään kokeeseen?? kummasti vaan sitä on pystytty tähän mennessä. huokaus. juuh nään punaista tuollaisesta.

grrr.

anteeksi valitus mutta minua ärtsyttää suunattomasti se, että arvosteliat on juuri niitä jotka pitää pystyssä " standardi" perhettä.

Eivätkä ymmärrä, että aiti ja isä voivat kyllä " jakaantua" moneksi syliksi ja apuopeksi.

Vierailija
88/88 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mulla mennyt kun viis minuuttia kun lukaisin eilisillan tämän aamun tekstit! Pahasti on tahti hiljentynyt... :DD

Ollaan muuten edelleenkin ylivoimaisesti aktiivisin porukka!

Lattianpesu-urakka odottaa jälleen, pikaisesti istahdin. Jos meillä rahaa olis niin tottavie siivooja kävis silloin tällöin. Jos jotain hommaa inhoan, niin kaikkinainen taloustyö, valitettavasti. Perinteinen pullantuoksuinen kotiäiti en kyl ole. Leivon toisinaan, juhlatarjottavat teen aina itte, ruokaakin laitan ja siivoan, mutta mistään niistä hommista en nauti. Siivoushommat jaankin kahdelle päivälle, muuten olis kukonlaulusta auringonlaskuun siivottavaa.

Pöheltäjälle tervetuloa! Itse aloitin palstailun joskus viime syksynä ja pitkään olin vaan silloin tällöin kirjoitteleva. Nyt on tahti kummasti muuttunut, liekö kuumeasteen voimistumisesta johtuvaa.

Kyllä me niin samat ajatukset jaetaan näissä pelkohommissa. Lukemattomat kerrat nelosta odottaessani mietin kohtalon uhmaamista kun kolme tervettä lasta oli syntynyt eikä raskausajoissa ollut ongelmia enkä yhtään keskenmenoakaan ole kokenut. Nyt tunne on vaan voimistunut, mut vauvakuume on viel voimakkaampi ja peittää alleen muita tuntemuksia.

Sitten siivoamaan HUOKAUS HUOKAUS