Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURperhekuumeilijat KE;TO;PE!vko 20

17.05.2006 |

Levinian testitulosta varten uusi pino jonne mahtuu valtaisat onnittelut;)

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt illanpäälle se Tätskä tuli ihan oikeesti kylään..Haaveet tammivaavista saa nyt unohtaa. Nyt menen peiton alle mököttää ja huomenna ehkä alan taas laskee kiertopäiviä...Kohtuutontahan se ois isoa numeroa tästäkin epäonnistuneesta yrityskierrosta tehdä kun on noi ihanat 4 Tikrunpentua olemassa jo ! ( mutta silti se kirpasee !!)

T. Surullinen Isotikru

Vierailija
62/88 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotikrulle pahoittelut tädistä, sekä kaikille muillekin tädin yllättämille!!

Mutta ajatelkaapa jos sitten saisimme roppakaupalla vaikka niitä kevätvauvoja =0) !!

Leviniako se kyseli niistä ranskankielisistä kouluista? Minä tiedän useammankin perheen, jossa lapset käyneet ranskalaista koulua esim. Espoosta käsin tuonne Helsinkiin, joten luulenpa, että ihan tässä pääkaupunkiseudulla tuo Helsingissä oleva on ainut. Lasten koulun kautta tutuksi tulleessa perheessä kolme lasta ovat käyneet ranskankielisen koulun, koska asuivat pitkään ranskassa, vain kuopus käy nyt ihan suomenkielistä koulua.

Kotitöihin ja lastenhoitoon ym. mieheni kyllä jonkin verran osallistuu, mutta on niin paljon poissa, että väkisinkin jää enempi minun kontilleni tuo vastuu ja huolenpito. Mutta kovasti puuhaa lasten kanssa ja kokkailee kotona ollessaan . Pyykit kyllä jäävät yleensä minulle tai ainakin niiden kaappiin laitto =0). Päivämääriä hän ei kyllä muista, hyvä kun jonkun synttärit on jäänyt mieleen, kuukaudet sentäs lasten kohdalla oikeat (0= !! Joten päävastuu arjenpyörityksessä kyllä täysin minulla.

Tänään oikeastaan ensimmäisen kerran tämän kuumeilun aikana, oikein kunnolla sydänalassa ailahti kun ajattelin noita juuri syntyneitä pikkukääröjä, sitä ihanaa vauvan tuoksua jne... Kuume kyllä näyttää todella kasvavan tässä osoitteessa. Minusta tuntuu , että nuo pelot onnistuneesta raskaudesta ja siitä , että saisi terveen lapsen jotenkin kasvavat sitä mukaa kuin lapsilukukin. Elikkä jotenkin sitä miettii , että kun jo kolme tervettä lasta ja sitten että kun jo neljä tervettä lasta...Tuntuu kuin uhmaisi kohtaloa, olisi liian ahne. Pysyykö kukaan kärryillä mitä tarkoitan !?

Hyviä öitä kaikille teille ihanille ihmisille!!

Mami ja 4t

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on tädit liikekannalla. Uuteen kiertoon paljon yritystä vain!!

Nyt taitaa olla minun vuoroni alkaa kehitellä lupaavia oireita tyhjästä! Vatsaa kipristelee, rinnat tuntuvat painavilta ja väsyttää vietävästi. Nälkä on, mutta ruoka ei maistu. Ensi viikolla siis tätiä odotellaan kuitenkin, se on se todennäköisempi vaihtoehto!

" Kulttuuri" aiheista galluppia: oletteko seuranneet euroviisumittelöjä? Nolona tunnustan, että minä ainakin olen. Puolen tunnin päästä alkaa tämänvuotinen semifinaali, jonka ajan ajattelin pilkkiä tämän illan telkkarin ääressä! Ja lauantaina sitten itse finaali. On se aina yhtä jännittävää ja surkuhupaisaa seurata sitä pisteidenlaskua etenkin Suomen näkökulmasta...

Mitäs olette mieltä Suomen tämänvuotisesta edustajasta? Järkyttävää, sanon minä...

Mutta nyt iltapalalle, että jaksaa kukkua!

Suviruusu

Vierailija
64/88 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen vuoteen en ole seurannut ja samaa rataa menee tämäkin vuosi. Ihan jo senkin takia, etten totisesti (olkoon vaan ahdasmielistä) voi tätä Lordia hyväksyä. Mun mielestä juuri se kuvastaa tämän nykymaailman menoa et suosikit on hirviöitä. Onhan ne nyt huomiota saaneet roppakaupalla, enemmän kuin koskaan Suomen esittäjä, vaan jotenkin vinksahtanutta se on.

Nyt se kuopus sitten kukkuu hereillä kun illansuussa nukkui. Nukkevauvojaan hoitaa olohuoneessa ja höpöttää.

Vanhin sai iltatoimien aikaan hirvittävän pelkokohtauksen, oli ihan hysteerinen. Pelästyin kunnolla itsekin ja joudun kyl seuraamaan tilannetta. Sanoi ettei uskalla olla huoneessaan kun pelkää et siellä joku tekee hänelle pahaa ja kuuluu ihmeellistä ääntä. Neidil on jonkun asteista herkkyyttä ollutkin, psyykestä johtuvaa rykimistä ja lieviä pään pakkoliikkeitä. Kesäloma onneks alkaa pian ja vapaata olemista koulun tilalle.

Vierailija
65/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen huhuiluni jälkeen en enää saanut nettiä auki.Kiva että pino oli näin kasvanut.

&hearts PAHOITTELUT tädin kouriin joutuneille! &hearts

Itsekkin olen hyökkäyksen kohteena.

Levinia joo-Rajasti juuri ne kaupungit joissa ainakin tietääkseni järj.ranskankielistä opetusta.

Meillä yksi lapsista ranskankieliluokalla.

ilmeisesti maanne pää kieli on ranska?=)

Saatoin juuri esikon matkaan,koulun pyöräretkelle.Esikoululainen retkeilee tänään myös.

Luvattiin lapsille että illaksi haetaan joku koko perheen elokuva,tehdään poppareita,ostetaan sipsejä ja herkkuja.Limua.

Ja töllötellään leffaa!

Suositelkaa jotain kivaa(mielellään mahdollisimman viatonta(vaikeaa joo tiedän))!!!!

Nyt menoksi taas!

Leanna kera katraan kp2/28

Vierailija
66/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi en periaattestakaan!!!

L

Vierailija
67/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis herättiin pikkuneidin kanssa vasta kahdeksalta! En edes muista koska neiti olisi nukkunut niin pitkään. Koululaisetkin olivat ehtineet jo lähteä ennen meidän heräämistä. Tiedän kyllä että isot osaavat lähteä itsekseen, mutta jotenkin vaan tykkään olla hereillä ja saattelemassa heitä kouluun.

Nyt on kahvi tippumassa ja kohta lukasen mitä olette eilen kirjoitelleet. Olimme eilen koko päivän reissussa niin että en ehtinyt edes kurkkaamaan tänne. Palailen.

Medison+5

Vierailija
68/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen pino tuli luettua,

Pahoittelut tädin vierailusta Leannalle, Isotikrulle ja muillekin jos en nyt muista kaikkia.

Mami4lle, tiedän täysin mitä tarkoitat. Juuri noin itsekin välillä ajattelen. Uskaltaako sitä enää uhmata kohtaloa, kun jo viisi tervettä lasta on ja vielä haluaa lisää. Pelottaa vietävästi että jos kaikki ei olekaan kunnossa jne. Välillä täytyy ihan nollata pää ja vain ajatella että jos ei uskalla ei mitään saakaan.

Levinian kysymykseen en osaa vastata. Meilläpäin ei tietääkseni ole ranskankielisiä luokkia. Luultavasti ainoastaan isommissa kaupungeissa.

Ja vielä galluppikysymykseen. Meillä arjenpyöritys on melkein täysin minun vastuullani ja se koskee myöskin lasten menojen muistamisia. Mies ei meilläkään muista vaikka olisin juuri edellisenä päivänä muistuttanut=0) Näin kotiäitinä se ei haittaa, mutta jos jossain vaiheessa taas palailen työelämään niin pakko saada jotain muutosta tuohonkin.

Nyt lehden lukuun.

Medison+5 ja kp on 6/28-30

Vierailija
69/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan aamut täysin koska mieheni lähtee ennen kuutta.Ja mies kun tulee kotiin on kaikessa mukana,paitsi vaatteita inhoaa pukea lapsille ja pyykin pesu on vain ja ainoastaan mun harteilla.

Mies kuskaa lapsia niin harrastuksiin kuin hammaslääkäreihin ja koulujen ym vanhempain-iltoihin osallistumme yhdessä.

Meillä on periaate:Yhdessä on lapset alulle saatu,yhdessä hoidetaan kunnialla aikuisiksi.Tai ainakin kovin koitetaan=)

Medison!Miten voitkin nukkua jos lapset heränneet ja lähteneet?=)

Mä herään jokaiseen pieneenkin risahdukseen.

No on mulla aina herätyskello soimassa sillä haluan itse lähettää koululaiset ja joudun kuskaamaan esikoululaisen.Joten ei parane nukkua pommiin=)

L

Vierailija
70/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna, sitähän minäkin olen tässä ihmetellyt. Yleensä tosiaan herään kun mies lähtee töihin ja kun lapsista ensimmäinen nousee. Olen näköjään ollut eilisestä päivästä aivan TOSI väsynyt, koska kaikki neljä ovat heränneet ilman että olen kuullut yhtään mitään! Aivan uskomatonta. Olen kyllä itse ja sellainen leijonaemo, että nousen laittamaan lapset kouluun ja katson että ovat syöneet ja vaatteet on hyvin jne. Eipä ole ennen näin pahasti nukuttu pommiin.

Medison

Vierailija
71/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että olen opettanut koululaiset suht omatoimisiksi. Vaikka olenkin kotona ja nousen " laittamaan" heidät kouluun, niin itse laittavat aamupalat ja vaatteet on jo edellisenä iltana katsottu valmiiksi, niin että pärjäävät kyllä itsekseenkin jos esim menisin töihin. Silti joka aamu seurailen että kaikki on ok ja ehtivät ajoissa.

Medison

Vierailija
72/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena ilmoittaudun mukaan kuumeilemaan, ja tällä kertaa tosiaan suurperheellisiin. Ennestään lapsia on kolme, kaksi poikaa ja tyttö ikähaarukalla 6 v. - 1v2kk. Vauvakuume minulla nostellut päätään, mutta samalla myös pelko vauva-ajan " ei niin ihanista puolista" (yöheräilyt, koliikit sun muut). Miehen kanssa ajateltiin luonnon antaa hoitaa päätöksen: jätetään ehkäisy pois ja tulee, jos on tullakseen. Ei siis mitään ovulaation tarkkailua tai yhdyntöjen ajoituksia - pupuillaan silloin kun huvittaa. Jos menkat jää pois, niin testataan. Meistä siis tulee tai ei tule suurperhe, luonto saa ratkaista.

Vierailija
73/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eilen niin touhukas ja pitkä päivä etten enään tänne ennättänyt.

Leannalle ja Isotikrulle pahoittelu tätsyistä. Minttumaarille voimia ja mielenrauhaa. Kyllä tosiaan lapsilukumäärän kasvaessa pelot vaan pahenevat, varsinkin jos takana on jo km tai muita od.ajan ongelmia. Itsellä kolme ekaa raskautta sujui ongelmitta, seur.2 p.. edellä puuhun ja kun nelosta odotin oli se henkisesti tosi rankkaa. Nyt sitte viitosesta haaveiltaessa nousee nuo vanhat jutut mieleen kummittelemaan. Täytyy vaan pistää jäitä hattuun ja toivoa että kaikki menee ok kun odotusaika koittaa.

Meillä mies pitää huolta monestakin asiasta. Itse olen se pehmeäpäisempi;O). Suurin vastuu arjen pyörittämisestä minulla koska olen päivät kotona. Läksyjä mies tarkastaa ja isompien huoneiden kunnon jos jonnekin haluavat mennä. Ruokaa laittaa kotona ollessaan, hyvin pysyy imuri tai moppikin kädessä. Lasten kanssa ulkoilee paljon myös. Minä se kuitenkin enimmäkseen ravaan neuvolat, hammaslääkärit, harrastukset yms. Isommissa jutuissa esim. korvieputkitukset, mies on usein ollut lasten kanssa sairaalassa.

Euroviisuista: yleensä ei ole seurattu, mutta tänä vuonna täytyy katsoa kuinka käy sillä nyt on Suomenkin mahdollista pärjätä siellä ;o)

Marlett

Vierailija
74/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlett

Vierailija
75/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-Meilläkin lapset hyvin omatoimisia.ottavat aamupalan itse,pukevat,pesevät hampaat ja lähtevät.Musta vaan on kiva olla pussaamaassa ja vilkuttamassa,toivottamassa hyvää koulupäivää.Ja kun tää kolmonen kuitenkin täytyy kuskata.

Pienimmille toki teen itse puurot=)

Mutta ihanaa että nukuit pitkään Medison!=)Joskus kaipaisin itsekkin pitkää unta ja etten niin herkästi havahtuisi kaikkiin pienempiin ääniin.

Vierailija
76/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut tuli katsottua ja nyt haukotuttaa sitten. En mikään Lordi fani ole, mutta kyllä kuitenkin toivoin, että pärjää. On miehen kans samalta kylältä kotoisin, että jo senkin takia.

Meillä tuo nuorimmainen lähti eilen kävelemään. Niin se aika vaan menee, ens viikolla täyttää jo vuoden. Täältä kans pahoittelut tädin yllättämille. Mulla ei vielä näy, mutta on kyllä maha ollu niin kipeä, että josko olis tulollaan. Kovasti toivoisin, että alkais, paniikki meinas tulla ku ajattelin, että jos jo nyt olisinkin raskaana. Siis just tuo Leannan mainitsema huono olo kesällä, ei kiitos. Ja toisekseen ollaan käyty ulkomailla tammi-helmikuussa ja jos nyt jo ois tärpänny, niin jäis väliin ens vuodelta. Hirveen ristiriitaisia on tunteet. Toki vauva ois tervetullut ja ihan tiedossa on, että kun ei ehkäsyä käytä, voi tulla vauva. Mutta jotenkin sitä luottaa siihen, että kun aina ennenkin on välissä ollu parit menkat, niin tottakai nytkin on. Tosin jos nyt ei niitä menkkoja tulis, niin eipä tuo niin haittaisi. Parempi ehdottomasti ois niin, kuin, että jos menkkoja ehtis olla kymmenet ennen raskautta. Sekavia ajatuksia.... Ja täällä myös eilen mietin nuo kaikki keskenmenot ja vauvan terveyden jne. Varmaan ovat tuttuja tunteita kaikille meille.

Meillä arjen pyöritys on enimmäkseen mun vastuulla. Mies kyllä käyttää lapsia hammaslääkäreissä ja on mukana tuommosilla isommilla käynneillä, mutta kyllä muut huolehdin minä. Nyt olenkin sitten ollu ihan poikki, kun tuntuu, että on niin paljon ollu kaikkea ylimääräistä ja miehellä vielä ollu paljon töitä. Sitten kun oo tää rakennusprojekti vähän kesken, niin ajattelen välillä oikeasti olevani hullu, kun haaveilen vauvasta...

Mutta nyt täytyy lähteä jotakin tekemään. Pitäis siivoilla ja leipoa.

Viikonloppuja kaikille.

Pipsa+5

Vierailija
77/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on pakko saada huushollia siivottua, lattiat tarvitsisi (taas) pestä. Tuo koiranpentu tuottaa kyllä hirmusesti lisätöitä. Just nuo lattiat, kun niitä saisi olla joka päivä pesemässä. Iso pino vaatteita odottaa myös silittämistä. Joten hommaa kyllä riittää taas tällekin päivälle.

Nyt on kylvöt tehty joten mieskin on taas maisemissa vähän useammin. Ihanaa kun on toinen auttamassa noissa iltatouhuissa. Meillä mies osallistuu eniten nimenomaan iltatouhuihin. Saunan lämmitystä, hampaitten pesua, iltapalan laittoa ja peittelemistä. Helpottaa kummasti.

Nyt täytyy mennä laittamaan pyykit kuivumaan ja uusi koneellinen pyörimään.

Medison

Vierailija
78/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa poheltaja / ikavaa kuulla tadeista muille; mutta kylla niita plussia ainakin kesan mittaan sitten ilmestyy; on se Suomen suvi niin hyvaa aikaa...

Mulla kans kaikki raskausajan jutut on noussu nyt paallimmaisiks, varsinkin kun kesa tuntuu puskevan taa oikein helv.. kuumana!

Onneks sitten oikein pullukkana ollaan vasta loka-tammikuussa, etta jaksaa kestaa koko normaaliraskauden! En enaa ikina suostu kaynnistykseen jos vaan kaikki on kunnossa!! (huonoja kokemuksia nelosesta)

Ranskahan meilla valtakieli on, ja siks taytyis niita luokkia loytya; ja enemman kiinnostunut olinkin noista ' tavallisista' kouluista joissa on kieliluokkia (eli opetus paa-asiassa vieraalla kielella ja sitten ' pakkosuomi' paalle) Ja ihan asuinpaikoista; tunnen vaan henk. koht Turkua, Tamperetta ja tietty Hesat ja Espoot, eika mikaan sillai innostais! Tietaako kukaan mitaan Jyvaskylasta/Kuopiosta? Millaisia olisivat ihan paikkoina asua?

Euroviisuja tuli eilen kateltua / sen verran nuo maskit pisti kiinnostumaan etta piti ne kuunnellakin! Ja aika paljon oli ' showta' tana vuonna noin muutenkin! Eika se ite biisikaan ihan huono ollu.

Mutta nyt juoksen taas vessaan / alkaa taa ' ihana' aika kun ei rakko voi tayttya sitten ollenkaan! Jaksaisiks ma odottaa ens' viikon loppuun ennen laakarille menoa; enpa taida!?

Kayko/kaviko teilla miehet mukana esim. ultrassa? Mulla mies kavi kerran joka muksusta, mutta nyt tahan ekaan tarkasteukseen haluun menna yksin; jotenkin tuntuu vaan silta, etta jos siella nyt ei kuitenkaan olis mitaan.. voi naita aatteita!

Vierailija
79/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jännitetään esikoisen ylioppilaskirjoitusten tuloksia. Palvelin oli niin tukossa, että kanslisti ei ollut saanut niitä vielä ulos. Palaan illalla, kauppareissun jälkeen jatkamaan juttua.

Vierailija
80/88 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa pöheltäjä vaan mukaan tähän porukkaan !

Kohta huomaat kuinka " koukussa " olet tähän meidän palstaan nm. kokemusta on !!

Täällä töissä minä aherran ja kohta lähden kotiin..näyttää siltä että hetkellä millä hyvänsä tulee vettä taivaan täydeltä. Muksut haluaisivat lähteä mökille mutta just päätin että lähdetään vasta aamulla kun isukkikin tulee töistä.Vaikka kahdella autolla se on silti lähdettävä että pääsen isompien muksujen kanssa sunnuntai-iltana kotiin muiden jäädessä maanantai-iltaan asti.

Esikoinen lähtee maanantaina aikaisin aamusta luokkaretkelle Kivijärvelle ? ja tulevat tiistaina illalla takaisin. Olivat keränneet luokkatoimikunnan kanssa rahaa mutta silti jäi vielä jokaiselle maksettavaks 70 euroa huh huh kyllä vähän kirpasi antaa rahat mutta mitäpä ei lastensa takia tekis, säästetään sitten jostain muusta.

Kotityö gallupista sen verran, että mies osallistuu kiitettävästi kaikkiin muihin kotitöihin paitsi pyykinpesuun, se on ihan mun oma juttu ;)..miksiköhän ?? arvatkaapas vaan !!!

Eilen olin illalla kun maani myynyt ja mieskin kysyi että mikä sulla on johon vastasin että p..e vuotaa ja v..ttaa niin ryökäle nauroi ja sanoi että hyvä hyvä sitten taas pupuillaan koko kuukaus urakalla...mua ei kyllä yhtään naurattanut.! Sitten se kyllä kysyi että enkös ole aika kohtuuttomasta asiasta kiukuttelemassa kun meillä on jo nuo neljä ihanaa muksua ja oikeassahan se tavallaan olikin...MUTTA tahtoo vauvan..

On minullakin mielessä käynyt se että uhmaanko kohtaloa haluamalla

lisää lapsia kun on 4 tervettä lasta mutta kuitenkin äsh nyt on perjantai-fiilis ja pää pehmee tietänette mitä tarkoitan..

Parempi kun lähden kotiin tekemään ruokaa mutta palailen kyllä illanpäälle palstoille !!

Isutikru