SUURperhekuumeilijat KE;TO;PE!vko 20
Levinian testitulosta varten uusi pino jonne mahtuu valtaisat onnittelut;)
Kommentit (88)
Sinulle jos jollekkin toivoisin pientä vauvaa massuun kasvamaan!
Toki meille kaikille muillekkin.
Mittumaarit,käyppä tarkistamassa tuota päivitettyä listaa onko tietosi siellä!
Kun nyt olet taas enemmän kirjoitellut mukavassa porukassamme.
&hearts Levinian toivon minäkin pysyvän täälläkin kuulumisia kirjoittamassa &hearts
On kiva kuitenkin kuulla miten kanssasisaren,suurperheen äidin,odotus sujuu.Onnea vielä kertaalleen!!!!!
Oma ).(
Tuhrusta taas ei tietoakaan.Nyt alkaa kyllästyttää koko juttu.Sanon sopimukseni irti=(
Miksi sitten näiden menkkojen täytyy pelleillä,alkaa ei ala,alkaa,ei ala..
Mutta kaikki oireet kyllä tuntuu hävinneet vain väsymys jäljellä.Se lienee aivan NORMAALIA kuitenkin=)
kolmonen täytyy taas kuskata esikouluun!
Moi
&hearts Leanna kera katraan &hearts
Olen niin väsynyt näistä valvotuista öistä , että tuntuu ettei pystyssä pysy. Oloa ei yhtään helpota tämä järkyttävä vuoto =0(.
Meillä kolmonen kehitellyt uuden flunssan ja kuumeet päälle, joten tänään jäi pois kerhosta ja vietämme siis sairaspäivää...
Leanna jos menkat ei nyt kuitenkaan ala niin testaa uudestaan ihmeessä! Voihan olla , että sinulla on vain jotain alkuraskauden tuhruttelua ! Olikos niin että tänään vai huomennako niiden kuukautisten oletettu alkamispäivä sinulla olisi pisimmän kierron mukaan ? Kyllähän se tosiaan tuntuu olevan yleistä , että hieman vuotaa raskauden alussa juuri olettettuina kuukautisten alkamisajankohtana. Joten älä vielä " masennu" =0) !
Mami ja tytöt
Kyllä tämä vauvakuumeilu on sellainen juttu, että se vie mennessään. Kyllä mua on itseäni aikanaan hävettänyt ostella raskaustesteja harvase kuukausi; kyllähän monen lapsen äiti nyt malttaa odotella rauhassa siihen, että kuukautiset ovat reilusti myöhässä. Olen perustellut sitä itselleni, läheisilleni (ja farmaseutille..), että kun mulla on sellainen lääkitys että..
Toisaalta olen ajatellut sitä, miten onnellisten tähtien alla nämä näin kovasti toivotut pikkuiset sitten syntyvät. Ja olisiko se lapsille kiva kuulla äidin kertovan ystävälleen, että kyllä mä tätä ensimmäistä odotin kovasti, mutta toisesta lapsesta alkaen homma on mennyt vanhalla (tylsällä) rutiinilla.
Viisivuotias on ihan innoissaan. Me lähdemme pian ala-asteen avoimien ovien päiville. Esikoinen tulee mukaan katsastamaan entisen opinahjonsa;
tuntuu niin hassulta lähteä jo ihan aikuisen oloisen nuoren miehen kanssa. Juuri äskenhän tuo minun ensimmäiseni aloitti koulutien.
T: kuramyyrä haikeissa tunnelmissa
Ps. Meinasi unohtua tärkein. Eli olen ihan samaa mieltä siitä, että ehdottamasti myöskin haluaisin jo odottavien pysyvän täällä. En halua luopua teistä.
Mutta olen oikeastaan ihan huojentunut.Niinkuin aiemmin jo kirjoitin iski mulle joku kamala paniikki mahdollisen raskauden suhteen.
Nyt palaamme alkuperäiseen suunnitelmaan jälleen kerran,eli heinä-elokuussa aloitellaan ja jos mä saisin sen mun kovasti toivovani kevät vauvan!!!!Voi se olisi ihan ajatus.
Mä jo pelkäsin sitä että lasten kesäloma mene pieleen huono vointisen ja väsyneen sekä kiukkuisen äidin takia.
Meillä kun on niin monia suunnitelmia kesään!Ja en halua lasten kärsivän jos äiti voi pahoin.Siksikin syksy-talvi aika parempi odotukselle,kun muutenkin kaamosmasentaa=)Kesällä mun täytyy saada elää=)
Eli kaikki on hyvin.Ehdin kyllä.
Anteeksi kun täällä aina puran mieltäni ja sekoilen.
&hearts Kaikille rakkaille kanssasisarille kiitos tuesta &hearts
Leanna kera ihana katraansa joka on niiiiin tärkeä!!!
täällä. täällä.
Juuri ruokin nuorimmaiset ja ukon enneku lähti töihin.
Ja aamun oon väkänny silkkikorsettiani. se pitäisi ollavalmis 2.6.. niinku moni muukin juttu homma.. huoh.
Joten aikaani olen viettänny ompelukoneella sekä hellanvieressä.
Kuunnellen kantria samalla.
Mullakin olisi haaveessa kevät tai kesä vauva.
Mulla, kun ei ole kuin tavi ja syksy vaaveja.
Kaikki niin kuumeisesti eilen koneella päivystivät että tänään pitää tehdä rästihommat ;o)
Eikös vaan kaikki pysytä yhdessä plussista riippumatta?!! Eihän mikään pakota tuonne " toiselle puolelle" siirtymään. Ja kun jossakin vaiheessa kaikki ovat plussanneet eikä kuumeilijoita ole niin kirjoitellaan samalla ryhmällä esim. lapset kohdassa?
Tänään on meidän tulevilla eskareilla retkipäivä. Aika rauhallist olla pihalla vaan kahden pienen kanssa =)
On kp 20/25-31 eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Ens viikon lopulla sit jännätään ;)
Nyt lounasta laittamaan!
Marlett
Tavalliseen tapaani olen töissä ja yritän saada jotain aikaiseksi MUTTA..
taitaa Täti tehdä tuloaan kyläilemään... ai että ottaa päähän ja itkettää ja tekee vaikka mitä eikä mikään tunnu miltään !!!
Tänään siis kp 33/36 ja sikäli outo juttu että pyyhiessä tulee tuhrua joka on " vanhan veren " näköistä ja minulla kun täti tulee aina alkamaan kyläilyään kirkkaana " puhtaana " verenä ? Toinen juttu on kanssa aika outo,kun mulla on oviksesta joka oli melkein samaan aikaan sen mun tuolilta putoamisen kanssa ollut vasemalla alavatsalla ( munasarjan kohdalla) jatkuvaa jomotusta ja esim portaita kävellessä on tuntunut kipua ja tänään sitä ei enään ole ollut vaikka kuinka olisin juossutkin portaita??
Luulin alunperin että reväytin jonkun lihaksen silloin kaatuessani sillä tuolilla mutta nyt näyttäis siltä ettei se sitä ole ollutkaan äsh en tiedä?
ihan sekavaa tekstiä, koettakaa saada joku tolkku !! Anteeksi tämä omanapaisuus, tympäsee vaikka tiesinkin ettei mitään tässä kuussa tapahdu !
Kukas on seuraava piinailija ?, että päästään jännittämään...?
T. Isotikru
Vihdoin ja viimein minäkin pääsin tänne. Otin juuri parin tunnin päivätorkut ja esikoinen tuli väkisin repimään ylös sängystä!!!Äiti äiti oot nukkunu jo tosi pitkään, nyt sun pitää nousta!! Mikä lie noin väsyttikään..
Pahoittelut Mittumaarille ja olikohan nyt muita, joita täti uhkailee?Tsemppiä sitten vaan uuteen kiertoon! Mulla menee kierto samoissa kuin Marlettilla eli ensi viikolla todennäköisesti tiistaina tätskä sitten huristelee tännekin, ellei sitten ihmeitä ole tapahtunut.
Olen muuten myös sitä mieltä, että plussanneita kaivataan ehdottomasti täällä eli ei saa karata mihinkään!
Täytyy lähteä hommiin, kun koko päivä on mennyt ihan sekaisin päikkärien takia. Pyykit ja tiskit pois koneesta ja näköjään ihan ensin kakkapyllyn pesuun!
Suviruusu
Tuhru alkoi eilen illalla, aamupäivällä sitä oli, nyt ei enää mitään. Ja miksi siis voi ei, niin nyt olen sitten hysteerisenä huolesta, että mitä jos olenkin raskaana. Nimittäin minulla on tasan yhden kerran käynyt näin aiemmin eli edellisessä raskaudessa. MUTTA se raskaus meni kesken. Joten nyt jos olisinkin raskaana, niin ilosta ei ole jälkeäkään, kun olen sata varma, että tämäkin tuhru enteilisi keskenmenoa tai sairasta vauvaa.. Eli nyt toivon, että kuukautiset toden totta alkaisivat kunnolla...
T. Mittumaari, pakokauhuisena
Mua ette saa mihinkaan muualle hinattua!!!!!!!!!!!!!!!
Terve vaan taas kaikille taalta agh niin arsyttavasta maasta missa yhteydet ei suostu toimimaan!!!
Ja helletta piisaa; tanaan on + 35 varjossa; meinaan siis pysya sisalla! Kuuden jalkeen vasta voi lahtea jonnekin hiippailemaan.
Mua alkaa ottaa kaaliin, kun en enaa voi NUKKUA mahallani! Joka aamu nyt heranny ennen kuutta ja sitt' pyorin tunnin sangyssa. Rinnat on kipeet(tosin tanaan vahemman) mutt' vatsaan sattuu mahallaan nukkuminen ja selallani en pysty ja kyljetkin tuntuu puutuvan?! Ei saa valittaa, tiedan. Mutta kun en edellisista tallaista muistais olevan...
Nyt siis olis rv5+2 etta pysyy muistissa! Mutta pitaa ottaa vaan iisisti, viela niin haparoivia askeleita otetaan...
Kirjoitin itteni tuonne tammikuun odottajiin, ja siina saakin sitten olla kaikki ennenkuin paastaan vaikka taaperopuolelle kaikki!!
Joten jos kestatte/jaksatte/vaaditte/ niin taalla pysyisin tuttujen ja turvallisten seurassa!
Reilu puoli tuntia sitten kotiuduin kerhon kevätretkeltä. Pari tuntia linja-autossa ja neljä tuntia ravaten isoa leikkipuistoa läpi toisten lapsia valvoen vie kyllä mehut ainakin henkisesti.
Puolen tunnin pakollinen tauko, isäntä toi kiljuvan ipanan sisälle...
Miten teillä miesten hallinnassa on lasten asioista huolehtiminen? Tarkoitan läksyjä, kouluvarusteita, oikeaan aikaan menemiset eri paikkoihin jne. Itsellä vaan sen asian tiimoilta palaa päreet jatkuvasti. Olet päivän pois kotoa niin kaikki on tekemättä ja kaatuu omaan niskaan. Tänään pääsin aika vähällä, mut yleensä täällä on täys kaaos kun saavun. Nyt ruokahommiin jälleen.
Ymmärrän huolesi ja uskon, että pelottaa! Uskon kuitenkin, että syytä huoleen ei ole, vaikka olisitkin raskaana. Ymmärtääkseni nuo tuollaiset tuhrut ovat aika tavallisia alkuraskaudessa ja kaikki on kuitenkin hyvin! Kaikki järjestyy varmasti hyvin, usko pois!
En tiedä onko tästä yhtään lohtua, ajattelin kuitenkin vähän yrittää piristää. Pää pystyyn vaan, kyllä kaikki sujuu hyvin!!
Suviruusu
Toiseksi vanhin nimittäin nosti verenpaineen taas ennätyslukemiin. Hän soitti äsken ja kysyen saako hän jäädä asuntolaan viikonlopuksi. EI!
Se on asuntolan säännöissä ehdottomasti kielletty. Enkä mä kyllä muutenkaan antaisi 16 vuotiaan olla koko viikonloppua " teillä tietämättömillä" . Huomenna siis kotiutuu vihainen neiti. Aaargh!
Kaksi viikkoa sitten tappelimme aiheesta: Napalävistys. Siihenkään ei tylsä äiti suostunut. No, toivottavasti en pelästytä teitä näillä teiniaiheisilla vuodatuksillani; esikoisen kanssa ei juurikaan ole tarvinnut taistella.
Meillä kyllä minä huolehdin lasten asioista. Olen kotiäiti, joten aika luontevaahan se on. Mutta kyllä " joskus" uuvuttaa kaikki se muistaminen.
Mulla sitten tahtoo omat jutut väkisinkin unohtua; pääparka kun ei riitä ihan kaikkeen.
Mittumaarille iso voimahali.
taloudessa tekee kylla kaikkea! Siivoamisesta ruuanlaittoon, tiskauksesta pyykin pesuun! Ja hoitaa muksutkin viela kaupan paalle jos silta tuntuu.. Yhdessahan me kaikkea pyoritetaan mutta joskus tokkii kaikki ja painun makkariini ja suljen oven noilta kaikilta -silloin kylla isukki huoltaa iltaruuat yms. Kauheeta itsekkyytta multa kuitenkin kun raskaan tyopaivan paatteeksi joutuu kotihommiinkin, muttei sentaan joka viikkoista juttua, joskus silloin talloin! Ja muksutkin on jo sen ikaisia etta kotihommia on tehtava!
Mutta helpotusta tuo elamaan kun toinenkin tuo edes jotain apua paivan hommiin!
nyt kysyn teilta ihan ' oma napa' gallupin; jos muutettaisiin takas Suomeen, minnepain kannattaisi lahtea? Suurinpana huolenaiheena on muksujen koulut: lukio, yla-aste ja ala-aste; kaikissa pitaa olla ranskankieliset luokat! Auttakaa ajattelijaa! Paassa pyorii monta kuntaa/kaupunkia. Ihan Hesaan en tahtoisi; Ja Oulun piiri alkaa olla talvella meikalaiselle liian jaatava paikka!! Eli siita alaspain: aattelua ja perusteluja, jos vaan viitsitte nahda vaivaa! Jollei juttu kiinnosta, unohtakaa, pohdin naita juttuja kumminkin, niin ja Tamperellekaan ei (eika Turkuun)
Edelliseen viestiini. Eli kyllä meillä puoliso tekee kotihommia, hoitaa lapsukaisia ym. Mutta kaikki muistamiset; läksyt, kokeet, retket, neuvolat jne. jne. jää mun muistettavaksi ja järjesteltäväksi. Muhevia perheriitoja me saammekin aikaiseksi, kun puoliso ei millään pysty muistamaan edes minä päivänä esim. lasten kevätjuhla on...
Meilläkin se lasten jutut muistava pää on minulla! Miehellä tosiaan on vaikea muistaa myös jopa ne juhlat ym. vähän harvinaisemmat jutut ja se on tosi raivostuttavaa. " Et sinä ole minulle mitään sanonut, että tänään on sen ja sen neuvola!" Vaikka (huom.) edellisestä muistutuskerrasta on aikaa tunti! Onneksi lapset on vielä pieniä eli niitä harrastuksia ja muita menoja ei ole vielä kovin paljon. Mitähän sitten joidenkin vuosien päästä? Vähän hirvittää, oma pääkin tuntuu välillä vähän hataralta!
Helsingissähän noita ranskankielellä opetusta tarjoavia kouluja on joitakin. Espoosta en ole varma, mutta ainakin ranskankielinen päiväkoti löytyy. Ja sitten on nuo muut isommat kaupungit, mitkä jo mainitsitkin; Turku ja Tampere.
Mutta taas alkaa olla ruoka valmista, pitää mennä syöttämään pesue.
Suviruusu
Googletin Jyväskylän, Vaasan ja Porin. Ainakaan niissä ei ole. Espoota tai Vantaata en katsonut, jos niissä olisi. Katsopa niiden sivuilta.
Kuopus nukahti lattialle ah niin ihanaan aikaan. Tästä kun vetelee unia niin eipä tarvitse taas itse ajatella yöpuulle siirtymistä ennen yhtätoista. Täytyy yrittää herätellä vähän ajan päästä.
Talossa jälleen täysi hiljaisuus kun muu väki siirtyi paloasemalle.
Kyllähän meilläkin mies kotitöihin osallistuu. Tarkoitin nimenomaan sitä juoksevista asioista huolehtimista, mitkä lapsiin liittyy. Mukulat on perineet pahus vieköön tämän ominaisuuden isältään. Mistään asiasta ei huolta kanneta eikä puhettakaan minkäänlaisesta siisteydestä tavaroitten tai vaatteitten suhteen. En uskalla edes ajatella, mitä täällä tapahtuis jos viikon olisin pois. Enkä todellakaan tunne oloani imarrelluksi siitä, että kyllä meidän äiti hoitaa!
Meidän muksuilla murkkuikä vasta esikoisen kohdalla alkaa kolkutella ja nyt jo tiedän, että taisteluja käydään ja lujaa. Kaikki ovat vahvatahtoisia ja ÄÄNEKKÄITÄ tapauksia. Sitä putkea jatkuukin sit 10 vuotta vähintäin...
Eli ramppaan vessassa koko ajan päivittämässä tilannetta. Ei ole kuukautiset vieläkään alkaneet, hiukan tuli nyt illalla tuhrua yhdessä välissä, mutta vaan pyyhkiessä, siteeseen asti ei tule mitään. Samaan aikaan suren sitä, että mitä jos ei tärpännyt ja pelkään, että tärppäsi ja mietin, miksi kuukautiseni ovat keskenmenon jälkeen muuttuneet ihan kummiksi... Ja miehellä on ensi viikolla iso polvileikkaus edessä, että jos nyt ei tärpännyt, niin ensi kierrossa yrittäminen on miltei mahdotonta, kun kolme viikkoa jalan täytyy olla koko ajan tietyssä asennossa..
On tämä vaikeaa..
Nyt kotihommiin, mies lähti kuopuksen kanssa kauppaan ja isosiskot ovat naapurissa synttäreillä.. Niin ja meillä mies tekee kaikkea, mutta väliin kyllä joutuu muistuttamaan ja lasten asioiden muistaminen on kyllä ihan meikän pään varassa..
Mittumaari
Ja Leannalle myötätuntohalaus, täällä sama juttu.. Eli pientä tuhrua tuli nyt illalla, joten eiköhän huomenna ala menkat. (Meillä kyllä samanmoiset kierrot, kun jo toista kertaa menee yks yhteen, heh..) Oma olo todella surkea, pettynyt, epätoivoinen. Joulukuinen keskenmeno (rv 14+0) on edelleen niin lähellä.. Ja nyt tuntuu, ettei me enää ikinä saada vauvaa. Etten koskaan tule raskaaksi ja jos tulen, päättyy se keskenmenoon ja jos ei pääty, ei vauva ainakaan terve ole.. Aiemmista neljästä raskaudesta kolme on lähtenyt käyntiin eka kierrosta, neiti Kolmosta yritettiin 5-6kk. Tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin, kun eihän tästä mitään tule, jos kuukausi tolkulla otan tämän näin raskaasti.. Pitäähän muutakin elämää olla ja tajuat nauttia jo kaikesta olemassaolevasta kuten suloisista lapsistani. En tiedä.. Siis varsinaisestihan tämä oli toka yrityskierto km:n jälkeen ja eka kierto hormonikuurin jälkeen..että turhan malttamaton olen tietysti. Toivottavasti nää menkat on edes normaalipituiset eivätkä jatku loputtomiin, kuten kolmet menkat ennen hormonikuuria..
Tällaista tilitti
Mittumaari (joka palelee ja on väsynyt edelleen, vaan eivät ole raskausoireita nyt sitten..)