Sivut

Kommentit (86)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha siis muuallakin on sellainen tapa ettei nimiä kerrota pikasijaiselle. Olen sijaistanut aina pari viikkoa kerrallaan päiväkodissa joskus keittiössä auttaen joskus apulaisena putkien ja leikkien lasten kanssa. Johtaja on kieltänyt lasten nimien kertomisen sijaiselle. No lukiessa ja lukiessa ja leikkiessä se vielä käy mutta kun joka toisella lapsella on eri ruokavalio on vaikeaa. Jonne ei saa syödä marjoja. Matti ei saa pähkinöitä hengenvaaraan takia. Isla ei kanelia. Yhdellä oli diabetes. Ja senkään nimeä ei kerrottu. Vain sinisilmäinen vaalea tyttö.

Tämä on täysin järjetöntä ja turvallisuusriski! Ylipäätään en näe mitään ongelmaa siinä, että lapsen ETUNIMI kerrotaan muiden lasten vanhemmille ja sijaisille. Pelkkä etunimi on useimmissa tapauksissa sellainen, ettei ihmistä pysty vain sen perusteella yksilöimään.  

Tuollainen sääntö on täysin jonkun hatusta vetämä, ei mitään laillista perustetta. Etunimen saa kertoa toisille vanhemmille ja sijaisille vaikka koko nimenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa ei saa olla samaan aikaan näkyvissä lapsesta kahta tunnistetta. Eli etunimi saa näkyä lokerossa, kun siinä ei ole lapsen kuvaa. Lapsen nimeä taas ei saa mainita kysyttäessä, kun näkyvissä on lapsen naama. Tyhmää, mutta näin se vaan menee.

Eli jos alkuperäisen kysyjän päiväkodissa on lokeroissa näkyvissä lasten nimet sekä kasvokuvat, niin silloin rikotaan jotakin vaitiolovelvollisuutta koskevaa määräystä?

Osaako joku kertoa, että mistä nämä vaitioloa koskevat säännöt voi tarkastaa? Kuulostaa järjettömältä systeemiltä, jos ei lapsen etunimeä saa toisille vanhemmille kertoa. Oma lapsi on aloittamassa päiväkodin keväällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ollut keikkatyöläisenä yhdessä pk:ssa parin 1-2 viikon jaksoja, jossa oli todella tiukkaa. Minulle ei kerrottu lasten nimiä, koska en ollut vakituinen. Aika nopeasti lasten nimet kuitenkin oppi, kun hoitajat itsepuhuttelivat lapsia etunimillä. Minulle lapsista kuitenkin puhuttiin "tuo vaaleatukkainen lettipää puetaan ensin" tai "tuo sinipaitainen poika haluaa pois pöydästä". Vaatenaulakoissakaan ei ollut lasten nimiä vaan mustavalkoprintattu kuva ja joku piirros. Kuvat olivat oikeasti niin tuhruisesti tulostettu ettei aina saanut selvää lapsen kuvista. Pukemistilanteesta kysyin monesti lapsilta onko tämä sinun lokero. Ja vakkarit sanoivat esim. "hänen vaatteensa ovat omenan (piirroksen) alla". 

Olen ollut myös muissa paikoissa, mutta muissa ei ole ollut niin tiukkaa. Kuitenkin tuossa tiukemmassa oli muuten ok ilmapiiri ja palkat maksettiin ajallaan ja ihan nappiin. 

Ei hyvää päivää, mitä idiotismia. Ketä toi palvelee, ei ketään. Naurettavaa idareitten touhua. Olisit nauranut tollaset alhaiset pasgaläjät helvettiin.
Kyllä jatkossa lapset pitää numeroida ja vain niillä lapsia kutsua. Just.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mammat taas keuhkoo provosta😂😂😂

Provolta vaikutti, mutta fakta on, että toi on täysin mahdollista ja sijaisille einjoka paikassa lasten nimiä kerrota. Että revi siitä. Sairasta touhua nykyään.

Vierailija

Vaitiolossa on se hyvä puoli että voidaan ehkä hyvällä tuurilla ehkäistä jotain ikävää tapahtumasta. Huono puoli on se että tieto ei kulje mihinkään suuntaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaitiolossa on se hyvä puoli että voidaan ehkä hyvällä tuurilla ehkäistä jotain ikävää tapahtumasta.

Vaitiolo on hyvä asia. Ei päiväkodin henkilökunta saa lörpötellä lasten tai vanhempien asioita muille, mutta eihän siinä ole järjen hiventäkään, jos ei lasten etunimiä saa kertoa sijaisille tai muille vanhemmille. Kertakaikkisen kummallista touhua tässä mielensäpahoittajien ja puolestaloukkaantujien maailmassa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat