Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hirvein maa missä olet käynyt?

Vierailija
10.02.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
381/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambia

rantabumsterit joista ei pääse eroon, jos joudut tuonne, vältä katsekontaktia ne tulee heti kimppuun tai anna 2 e etteivät seuraaa sua viikkoon

ei mitän tekemistä, aurinko paistaa jos paistaa

kalaretkiltä ei saa kalaa

halvat äkkilähdöt ja pas-kaa pask-empaa näkemistä

1 alligaattorin tosin näin, ei vi-t--tu

Intiassa oli ihan ok, ruoka aivan parasta vaikka haiseekin kadulla pa-ska ja ku-si

Vierailija
382/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jagex kirjoitti:

Liettua. Ankea, kostea, soinen heinämaa. Ihmiset sulkeutuneita ja tympeitä jopa suomalaisiin verrattuna. Asiakaspalvelijat töykeitä. Lahoja taloja, marketeissa ihmiset ostaa makeita kakkuja ja vodkaa. Englantia ei osata ja jos yrittää puhua venäjää, ihmiset loukkaantuvat. Kaunaksen nähtävyydet rajoittuu lähinnä kirkkoon ja pariin 1800-luvun taloon. Ainoastaan puistojen isot, narisevat tammipuut tekivät vaikutuksen.

Outoa.

Minulle ja kaiffareilleni liettualaiset ovat aina olleet hyvin ystävällisiä, puheliaita ja iloisia - noista kolmesta Baltian maasta kaikkein mukavimpia - ja sitä englantiakin (ah, englantia, kuinka omaperäistä, hienoa ja brilliantia) on melkein jokainen puhunut oikein hyvin.

Matkalla (itäiseen) Keski-Eurooppaan - siis autolla - Liettua on ensimmäinen maa, jossa olen sanonut: "Minähän voisin vaikka asua täällä."

Tosin minä ja kaiffarini olemme aina käyttäytyneet itsekin ystävällisesti ja vaatimattomasti emmekä ole osoittaneet esim. mitään snobismia tai koppavaa ylemmyyttä kun olemme kotoisin "rikkaasta" (?) pohjoismaasta. Enkä siis väitä, että Sinun kokemuksesi Liettuasta tai Itä-Euroopasta ylisummaan johtuisivat tästä, mutta joidenkin ehkä johtuvat.

Tosin tuosta Kaunasista olen jokseenkin samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valko-Venäjä vaikutti todella alikehittyneeltä ja ankealta verrattuna muihin euroopan maihin.

Milloin kävit Valko-Venäjällä? Missä siellä kävit?

Tuo kommentti paljastaa sen, että et ole esimerkiksi Minskissä käynyt ja tuskin muutenkaan.

Toki kyseessä entinen Neuvostotasavalta ja maaseudulla sen mukaista, mutta muuten yksi siistimpiä entisen NL:n maita, joissa olen käynyt.

Vierailija
384/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaihan on siisti. Italia varsinkin Milano on tosi likanen ja onneton junttila. Ihmiset tylyjä ja rumia, pukeutuu mauttomasti. Muodin mekka 😂

Vierailija
385/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia on ehdottomasti yksi kauheimmista maista, joissa ollaan reissattu. On heillä muinoin ollut hieno sivilisaatio, joka on saanut pajon aikaan, mutta meidän kokemus on se, että 2000-luvun Intia ei sykähdyttänyt. Oltiin siis perhetuttujen kanssa siellä ja tuntui, että paikalliset miehet ikään katsomatta koitti usein päästä naispuolisten "iholle" lirkuttelemalla sekä mm. hipeltää alaikäisiä lapsiamme heti kun silmä vältti.

Ruoka oli hyvää ja lämpöä piisasi, mutta ruokamyrkytyksiä osui meidän seurueelle eikä itseäni henkilökohtaisesti innostanut se melun ja sotkun määrä tuon kaiken edellä mainitun lisäksi..

Vierailija
386/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kolmen mantereen ja 40 maan kokemuksella Liettua ja Italia ovat hirveimmät.

Liettuasta nähtynä vain pääkaupunki ja ihmiset olivat kattavasti hirvittäviä kaikkialla. Todella vaikea ajatella koskaan palaavansa sinne, vaikka pari paikkaa lisää pitää kuulemma ehdottomasti nähdä. 

Italia on ollut keskimäärin hirvittävä ja joskus vielä hirvittävämpi sekä vastenmielinen. Lähinnä ihmisten takia. Maata on nähty pohjoisimmasta rajasta Cataniaan asti vähän joka puolelta. 

Kaikista muista maista on enemmän tai vähemmän hyviä kokemuksia. 

Vierailija
387/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skampäk kirjoitti:

Dubaihan on siisti. Italia varsinkin Milano on tosi likanen ja onneton junttila. Ihmiset tylyjä ja rumia, pukeutuu mauttomasti. Muodin mekka 😂

En tiedä miksi täällä mollataan Italiaa, tosin olen ollut vain Roomasta kartalla ylöspäin ja pohjoisen sanotaan olevan "kuin toinen maa ja kansa", onko tosiaan näin? Ja kyllähän jokaisessa Välimeren rannikon maassa se kalatorien haju on erilainen kuin jos olisit ostamassa Saimaan muikkua. 

Ainoa kokemukseni Milanosta, ja milanolaiset joihin tutustuin, olivat muotiammattilaisia, ja "kopion tyylin", kuten nykyisin sanotaan nettikaupoissa. Oli niin simppeli tapa näyttää hyvältä heillä. On hankala ajatella, mistä ne juntit ovat edes löytyneet. Kommentin kirjoittaja on sitten itse tavattoman enemmän tyylitietoisempi kuin maailman ison muotipääkaupungin asukkaat? Tai tämä on sitten jotain ettei koskaan ole edes käyty Italiassa, lämpimikseen haukutaan kun ei ole muuta ajanvietettä?

Vierailija
388/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kolmen mantereen ja 40 maan kokemuksella Liettua ja Italia ovat hirveimmät.

Liettuasta nähtynä vain pääkaupunki ja ihmiset olivat kattavasti hirvittäviä kaikkialla. Todella vaikea ajatella koskaan palaavansa sinne, vaikka pari paikkaa lisää pitää kuulemma ehdottomasti nähdä. 

Italia on ollut keskimäärin hirvittävä ja joskus vielä hirvittävämpi sekä vastenmielinen. Lähinnä ihmisten takia. Maata on nähty pohjoisimmasta rajasta Cataniaan asti vähän joka puolelta. 

Huh, tämä yllätti! Liettua on yksi suosikkipaikoistani Euroopassa - tapasin aivan ihania ihmisiä ja Vilna on ihastuttava kaupunki. Viro ja Latvia on ihan slummeja Liettuaan verrattuna.

Italiassa olen myös käynyt 7 kertaa ja aina löytyy lisää ihania paikkoja. Samoin palvelu on ollut kaikkialla ystävällistä ja se taivaallinen ruoka...

Näin voi asiat nähdä eri tavalla :D.

Vierailija
389/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skampäk kirjoitti:

En tiedä miksi täällä mollataan Italiaa, tosin olen ollut vain Roomasta kartalla ylöspäin ja pohjoisen sanotaan olevan "kuin toinen maa ja kansa", onko tosiaan näin? Ja kyllähän jokaisessa Välimeren rannikon maassa se kalatorien haju on erilainen kuin jos olisit ostamassa Saimaan muikkua. 

Ainoa kokemukseni Milanosta, ja milanolaiset joihin tutustuin, olivat muotiammattilaisia, ja "kopion tyylin", kuten nykyisin sanotaan nettikaupoissa. Oli niin simppeli tapa näyttää hyvältä heillä. On hankala ajatella, mistä ne juntit ovat edes löytyneet. Kommentin kirjoittaja on sitten itse tavattoman enemmän tyylitietoisempi kuin maailman ison muotipääkaupungin asukkaat? Tai tämä on sitten jotain ettei koskaan ole edes käyty Italiassa, lämpimikseen haukutaan kun ei ole muuta ajanvietettä?

Mulla on käytynä Italiassa Rooma, sen eteläpuolella rantakyliä, Milano, Pisa, Siena, Firenze, San Gimignano, Toscanan pikkukyliä, Venetsia, Bologna, Perugia, Assisi jne... enkä ole vielä tavannut yhtään epäystävällistä tai junttia tyyppiä. Kaikkialla olen kohdannut mukavia ja avuliaita ihmisiä, ruoka on ollut hyvää ja varsinkin iltaisin ihana tunnelma: mahtavaa kävellä kesäillan lämmössä kun kadulla soi elävä musiikki, kaupungin valot kimaltelevat ja viini on maailman huippua. Kukaan ei ole missään vaiheessa häirinnyt, tuppautunut seuraan, huutanut hulluna tai muutenkaan ollut stereotyyppisen sekopäinen.

Ei toki kaikesta tarvitse tykätä mutta tuntuu hassulta kun itsellä on vain hyviä kokemuksia :).

Vierailija
390/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, tämä yllätti! Liettua on yksi suosikkipaikoistani Euroopassa - tapasin aivan ihania ihmisiä ja Vilna on ihastuttava kaupunki. Viro ja Latvia on ihan slummeja Liettuaan verrattuna.

Italiassa olen myös käynyt 7 kertaa ja aina löytyy lisää ihania paikkoja. Samoin palvelu on ollut kaikkialla ystävällistä ja se taivaallinen ruoka...

Miksi matkustaisi paikkaan jossa on paljon epämukavuusriskejä?

Italiassa korkeintaan "erilainen rytmi" tehdä asioita. Ylläri toisessa maassa kuin Suomi. Itselleni on puheliaana suomalaisena ollut Välimerellä helpotus se tunteitten näyttäminen, jopa huutaminen. On tosiaan katsojan silmässä jos pitää vaikka Milanon muotia junttina. Italialaista ruokaa on vaikea voittaa. 

Vierailija
391/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sattumalla on paljon tekemistä asian kanssa. Kaikki ihmiset ja tapahtumat mitä kullekin sattuu kohdalle. Lisämausteena aina se minkä maalaiselta sattuu toisen silmään näyttämään. Esimerkiksi Baijerissa ei kannata näyttää tsekiltä. Ehkä sitten Vilnassa luulivat minua venäläiseksi, jäi kysymättä silloin. Tai valkovenäläiseksi. Niitä siellä tuntui pörräävän suurin joukoin. 

Italiassa on tosiaan monia ihania paikkoja, mutta useimmat kohdalleni sattuneet ihmiset ovat olleet aika järkyttäviä. Palvelu on ollut joskus harvoin äänekästä ja iloista, mutta useimmiten nihkeää, laiskaa ja väkivaltaisen tylyä. Italialainen ruoka on ollut emämaassa Veronaa lukuunottamatta hirvittävä pettymys. Parasta italialaista ruokaa olen saanut Tsekissä ja Saksassa. Ihan siis oikeiden sinne muuttaneiden italialaisten laittamana. 

Edellä ketjussa mainituista itse viihdyin Latviassa mainiosti. Viro oli ihan ok. Puola on ollut ihan mahtava paikka, paitsi Varsova oli nihkeämpi. Erityisesti, kun menee syrjempään missä turistit ei niin paljoa ravaa. Ranska on ollut mielenkiintoinen ja persoonallinen paikka. Ihmiset tuntuvat olevan paljon rennompia ja mukavempia etelässä, ehkä lukuunottamatta Marseillea, jossa on enemmän omat kuviot. Paljon haukuttu Pariisikin oli ihan ok, vaikka en toista kertaa menisi. Itä-Euroopassa olen usein viihtynyt, vaikka niin sanottua neukkuvibaa onkin monessa paikkaa ollut palvelukulttuurissa. Näin... mutta nuo kaksi edellisessä postauksessa mainittua paikkaa ovat olleet aika kokonaisvaltaisesti negatiivisella puolella kokemuksissa ja nimenomaisesti ihmiskokemuksissa.

Vierailija
392/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Du-te înapoi în România și stai acolo. Nu vrem aici.

Mä en ole tullut tänne olen syntynyt täällä. Ollaan nyt Suomessa puhutaan Suomea. Jos oot oikeesti romanialainen niin älä koskaan luule, että nämä ihmiset kunnioittaa sinua täällä. Olet heille aina tsigane. Ne hymyilee sulle päin naamaa, mutta selän takana puhuu muuta.

No hahhah, kukaan ei usko, että olet syntynyt Suomessa, sinun kirjoittamasi tekstit ovat sellaisia virheitä täynnä, joita Suomessa syntynyt henkilö ei tekisi.

En usko, että maailmassa on sellaista maata, jota joku ei haukkuisi. Varmaan ulkomaalaisetkin haukkuvat Suomea, en ole kyllä henkilökohtaisesti kuullut, mutta todennäköisesti asia on näin. Suomalaiset itse löytävät maastaan paljon valittamisen aihetta (minä en, koska olen asunut eräässä Balkanin maassa, jossa oli niin karmeat elinolot, että sieltä palattuani minusta täällä kaikki on aivan täydellistä- paitsi sää).

Eli ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti, jos joku ei pidä juuri sinun kotimaastasi, vastaavasti sillä on monta maahan ihastunutta ystävää, mutta tämän ketjun tarkoitus olikin kertoa kurjia kokemuksia matkoiltaan.

Niin sitä vain, että tietysti jokainen nousee puolustamaan omaa maataan, jos tätä kritisoidaan, mutta eivät ihmiset saa yleensä tuollaisia hulluhepulikohtauksia kuin sinä. Pelkään, että sinulta katkeaa kohta verisuoni päästä. Olet myös lisännyt monen vastenmielisyyttä maatasi ja kansaasi kohtaan erittäin alatyylisillä ja vastenmielisillä "puolustuspuheenvuoroillasi". 

Olen syntynyt Suomessa ja minussa on suomalaista verta. Minä en edusta Romaniaa millään tavalla, mutta nämä miehet edustavat ja heidän saavutukset vaikuttaa todennäköisesti sun joka päiväiseen elämään.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Romanian_inventors_and_discoverer…

https://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_Romania

Myös pérsläpi maasta voi tulla jotain hyvää.

Vierailija
393/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Italiassa noin 20 kertaa eikä koskaan ole ollut mitään negatiivista sanottavaa. 

Vierailija
394/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset Italiasta ja Milanosta.

Tylyjä ihmisiä.

Maita kierrettynä kuitenkin paljon. Rautatieasema täynnä narkkeja ja juoppoja ja haisevia virtsalammikoita. Paras löytämäni "yökerho" oli isolla valomainoksella the White night bar. Oli paninikauppa. Kärpäsenpsk kokoinen.

Vierailija
395/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄÄN MAASSA EN OLE IKINÄ KÄYNYT,MIELI KYLLÄKIN ON MAASSA KUN POIKANI SUURI AJATTELIJA PETRI AUTI STILLER SAI PÄÄHÄNSÄ TEHDÄ MINUN PANTTI PULLOISTA ITSELLEEN LUTKIKSEN! SILLÄ SE SITTEN AMMUSKELEE NAAPURISSA ASUSTAVAA LARSSONIN SETÄÄ. LARSSONIN SETÄ ON MINUN YSTÄVÄ SENTÄÄN. KYLLÄ SAPETTAA !!

RITU TÄÄLTÄ SUSIRAJAN TAKAA

Vierailija
396/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi

Vierailija
397/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaaja kirjoitti:

Romania ja siellä Bukarest. Se ympäristön ja arkkitehtuurin ankeus ja rumuus, paskaiset ja laihat kulkukoiralaumat ja todella töykeät ihmiset....

48 maata nähty ja valitettavasti Romania saa nyt kyseenalaisen kunnian persläpipokaalista.

Bukarest ja "arkkitehtuurin ankeus ja rumuus" eivät kyllä kuulu samaan lauseeseen... Koko kaupunki on täynnä upeita vanhoja rakennuksia ja arkkitehtuurin helmiä. Muihin sanomisiin en ota kantaa.

Vierailija
398/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen sitä, mitä tarvetta reissaaminen teissä tyydyttää, jos kaikkialla on noin hirveää.

Joko te olette vajaita tai sitten masokisteja joka sorkka. Mulla on kivaa kaikkialla! (Paitsi Pohjanmaa on perseestä kansanluonteen ja puuttuvien maisemien takia, mutta eihän sinne onneksi ole pakko mennä.)

Vierailija
399/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilnassa ainakin oli tosi mukavaa. Kauppahallissa katsoin kun myynnissä ja naisten päällä oli toinen toistaan räikeämpiä kukkapuseroita. Kai kommunistiajan perua, että edes kuosin pitää kukoistaa.

Myös Roomassa olin positiivisesti yllättynyt. On toki eri asia olla turisti kuin asua missään pidempään.

Taitaa olla asenteesta kiinni. Jos on kohtelias ja ystävällinen, muutkin on ystävällisiä useimmiten.

Vierailija
400/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona oli ankea. Kallista, tylyä, surkeaa palvelua ja ennen kaikkea vielä surkeampaa ruokaa. Huonoimpi kokemiani turistikokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi