Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te pariskunnat, jotka nukutte eri huoneissa!

Vierailija
10.02.2019 |

Miksi tällainen järjestely?

Kommentit (482)

Vierailija
381/482 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut vaikuttaja Julia Thurenia. Juuri syntyi heille vauva.

Vierailija
382/482 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa että parisuhde on enää kovin läheinen tai seksintäyteinen jos nukutaan eri huoneissa. Piste.

Okei? Mitä sitten? Ehkä niitä sellaisiakin parisuhteita on? Vai eikö vauvapalstalla saa kirjoitella muut kuin onnellisessa suhteessa olevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/482 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan halua mitään panovonkujaa samaan sänkyyn.

Vierailija
384/482 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen happea, hiljaisuutta ja viileän huoneilman. En saa sitä jos nukun pienessä makuuhuoneessa toisen kanssa ovi kiinni. Aamulla siellä on niin tiukka ilma, että päätä särkee ja on huono olo heti aamusta. Ja kuumakin siellä tulee. Heräilen myöskin pitkin yötä, jos mies kääntää kylkeä tms. Mulla pitää olla nukkuessa täysi hiljaisuus, edes viisarikello ei saa tikittää huoneessa.

Nukun paremmin ovettomassa toimistonurkkaus huoneessa, jossa on yllättävän selänmukainen sohva. Siellä ilma kiertää ja on hiljaista kun se sijaitsee eripuolella taloa kuin makuuhuoneet, eikä sinne kuulu perheenjäsenten äänet.

Vierailija
385/482 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi itse herätä joka aamu 5.40 kun vaimo herää. Lähtöpuuhatkaan eivät ole kovin hiljaiset ja nopeat, joten nukun eri kerroksessa yleensä ihan hyvin korvatulpat korvissa. Vaikka joskus herään vaimon lähtemisiin, niin silti jatkan nukkumista.

Vierailija
386/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkuteltiin pari vuotta vierekkäin kunnes älyttiin että ei vaan pysty. Mies on herkkäuninen ja itse olen levoton ja nousen usein yöllä vessaan ja pyörin jos en saa heti unta. Alettiin nukkua eri huoneissa kun olin raskaana ja johan alkoi elämä taas hymyilemään eri tavalla!

Kun saimme lapsia nukuttiin kaikki eri huoneissa että jokainen sai kunnolla nukuttua. 

Nykyään nukun samassa huoneessa syöpäsairaan 2-vuotiaan poikani kanssa, jotta herään pieneenkin kipuiluun tai hikoiluun tai pissalle pääsemistä varten. Niin se elämä muuttuu. 

Vierailija
387/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ihmettelin, kun esim. omat vanhempani nukkuivat eri huoneissa. Kärsimme puolison kanssa unettomuudesta ja puoliso nukahti yhtenä iltana sohvalle. Ei ollut yöllä jaksanut siirtyä sänkyyn ja aamulla totesi, että nukkkui hyvin pitkästä aikaa. Sen jälkeen on nukkunut sohvalla ja olen itsekin nukkunut paremmin yksin sängyssä. Hän saa tulla viereen nukkumaan heti kun haluaa, mutta nyt viikon verran on halunnut nukkua sohvalla.

Vierailija
388/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ihmettelin, kun esim. omat vanhempani nukkuivat eri huoneissa. Kärsimme puolison kanssa unettomuudesta ja puoliso nukahti yhtenä iltana sohvalle. Ei ollut yöllä jaksanut siirtyä sänkyyn ja aamulla totesi, että nukkkui hyvin pitkästä aikaa. Sen jälkeen on nukkunut sohvalla ja olen itsekin nukkunut paremmin yksin sängyssä. Hän saa tulla viereen nukkumaan heti kun haluaa, mutta nyt viikon verran on halunnut nukkua sohvalla.

Silloinkin, kun lapset olivat pieniä, puoliso nukkui sohvalla, ihan omasta tahdostaan. Vaikka yritin pimeässä imettää vauvaa ja puolisolla oli korvatulpat, hän heräsi aina, kun vauva heräsi. Sohvalla ei heräile.

Vierailija
389/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun perin siirryttiin eri huoneisiin, koska olen herkkäuninen, enkä saa helposti kesken yötä herättyäni uudestaan unen päästä kiinni, jos toinen hengittää raskaasti vieressä. Lisäksi hänellä on aikaisia aamuvuoroihin lähtöjä, joten hänen on ollut hyvä nukkua alakerrassa puusohvalla. Toki tämä järjestely on varmaan vähentänyt intiimiä kanssakäymistä, mutta sitä on jouduttu rajoittamaan myös kotona asuvien teinien vuoksi.

Vierailija
390/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on olleet 40 vuotta yhdessä. Nukkuvat eri huoneissa, kun kuorsaavat ja höpöttävät unissaan, sitten toinen nousee juomaan, toinen menee vessaan, haluaa lukea, että mulahtaa uudelleen jne Nukkuvat sitten vierekkäin päiväunia ym. Ihan onnellisia nuo ovat, yhdessä touhuavat päivät ja huolehtivat toisistaan. Ihan vaan unen vuoksi tämä ratkaisu, oletan.

Vierailija
391/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin ja erillään nukkumisen yhteys toimii minusta vahvemmin toiseen suuntaan.

Olen aika monta sataa tai tuhatta yötä kieriskellyt sängyssä murehtien sitä, että vieressä nukkuva kumppani ei ole kiinnostunut seksistä kanssani. Kun seksielämä tarkoittaa käytännössä pikaisia salarunkkuja vessassa, vieressä nukkuminen ei todellakaan paranna omaa oloa tai parisuhdetta.

Aika monta kertaa olen unelmoinut omasta makuuhuoneesta. Saa nukkua niin kuin haluaa, saa harrastaa seksiä (itsensä kanssa) silloin kuin haluaa.

Vierailija
392/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. On diagnisoitu uniapnea, mutta ei halua käyttää Cpap-systeemiä. Siitä seurasi että nukun eri huoneessa. Meillä on myös erilainen nukkumisrytmi, hän on iltakukkuja ja minä aamun. Kaikki saa nukkua rauhassa. Toki aamupanot on jääneet pois..

Vierailija
393/482 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan miehen kuorsauksen takia erillään. Siihen tottuu. Kun nukkuu tarpeeksi kauan erillään, ei osaa enää nukkua toisen vieressä, vaikka olisi hiljaistakin.

Vaikka minä olin se, joka häiriintyi toisen äänekkäästä nukkumisesta, mies on se, joka yhdessä nukkuessa keksi keksimistään kaikkia syitä, miten minä olin häirinnyt hänen untaan: milloin hengitin liian kovaäänisesti, milloin pyörin, milloin hän heräsi minun herätyskellooni yms. Nykyään, jos mies nukkuu huonosti, hän ei voi syyttää siitä minua, koska en ole lähimaillakaan. Luulenpa, ettei meillä olisi paluuta yhteiseen sänkyyn, vaikka kuorsausongelma ratkeaisi.

Vierailija
394/482 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut eri sängyssä, koska puolisoni kuorsaa sekä kääntyilee yöllä niin että koko sänky heiluu ja nämä heikentävät minun unenlaatua. Olen nukkunut korvatulpat korvissa, mutta välillä kuorsaus kuuluu läpi niistäkin. Useimmiten nukun kuitenkin samassa sängyssä, koska yhteinen sänky on parempi, mutta en voi kieltää, etteikö olisi käynyt mielessä nukkua pysyvästi eri sängyssä. Parisuhteessa ei ole mitään vikaa, mutta huonoilla yöunilla on pidemmän päälle negatiivinen vaikutus jaksamiseen.

Vierailija
395/482 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöt. Erilaiset nukkumistottumukset. Minä tykkään nukkua lämpimässä huoneessa, college asussa, villasukissa ja valoisassa. Mies linnottautuu kylmään (+14 😱🥶), pimeään huoneeseensa kuorsaamaan, alasti, korvatulpat korvissa ja unimaski naamalla. Lisäksi olen saanut kyynärpäästä niin monta kertaa nenääni että parempi näin, joku myös rohmusi kummasti mun tyynyt.

Vierailija
396/482 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee nukkumaan aiemmin ja nukkuu pidempään. Minä haluan katsella illalla televisiota ja herään tosi aikaisin.

Vierailija
397/482 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanallinen kuorsaus, univaikeudet, eri päivärytmit, vuorotyöt, tv:n katsominen sängyssä, lukeminen, lapset, lemmikit, eri lämpötilatottumukset, toisen kuristaminen unissaan painiotteella, leveä nukkumistyyli ja kääntyily, piereskely. Lomamatkalla jos joutuu nukkua samassa huoneessa niin on ihan kuollut parin huonosti nukutun yön jälkeen.

Vierailija
398/482 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa että parisuhde on enää kovin läheinen tai seksintäyteinen jos nukutaan eri huoneissa. Piste.

Mun taas on vaikea uskoa, että jaksaa erityisesti nauttia läheisyydestä, saati seksistä, jos jatkuvasti nukkuu huonosti. Huutomerkki.

Vierailija
399/482 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se erillään nukkuminen tarkoita muuta kuin sitä erillään nukkumista.

Vierailija
400/482 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti sellainen joka ajattelee kaikesta kovin kaavamaisesti pysyy myös sen verran hanakasti turvallisissa pakkokaavoissaan, että minkään selittämisyritykset lienevät turhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi