Hei te pariskunnat, jotka nukutte eri huoneissa!
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin julmaa toista kohtaan nukkua erillään
Paremmin saa nukuttua, kun saa kädet leveästi maat sänghyssä, eikä toinen rullaa päälle ja tukahduta kuumuuteen sekä kipuun, joka aiheutuu alle jääneistä hiuksista.. Voihan sitä yhdessä pötkötellä illalla ennen nukkumaanmenoa sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nukkua mieheni vieressä, mutta en pysty, koska hän kuorsaa kovalla äänellä. Yritin aikani korvatulppien kanssa, jolloin itse aloin kuorsata enkä herännyt herätyskelloon, lisäksi korvat tulivat kipeiksi. Yritin ilman korvatulppia, jolloin valvoin lähes yöt läpeensä, ja aloin melkein vihata miestäni. Eri huoneissa nukkuminen jäi ainoaksi vaihtoehdoksi. Mies ei koe kuorsaamistaan ongelmaksi eikä halua tehdä sille mitään.
Tulee mieleen appivanhempani. Anoppia on jo vuosia häirinnyt miehensä kuorsaaminen. Appi on ollut ainakin kahdessa kuorsausleikkauksessa ja varmasti kaikki muutkin keinot (sormukset, tennispallot selässä jne.) on käyty läpi. Kuorsaus vain anopin mukaan jatkuu ja he ovat jo pitkään nukkuneet eri kerroksissa.
Kun appi on meillä käymässä, ei vierashuoneesta kuulu pihaustakaan.
Appi parka ei siis nuku lainkaan teillä ollessaan.. Tai ainakin nukkuu koiranunta.
No ei tuo eräs sama sänky -pakottaja tosiaankaan tilastotieteilijä ollut. 😀 Ei välittynyt sen paremmin tilasto- kuin substanssiosaaminenkaan aiheesta jota päätti kommentoida.
Erillään nukutaan mekin ja parisuhde voi hyvin. Suosittelen, jos yöunet yhtään kärsivät. Virkeänä jaksaa hoitaa suhdetta.
Eikös tässä saman peiton alla olisi sopiva lämpötila :)
Ei siinä tartte omaa akkaa kolmanneksi pyöräksi
Molempien lapsien kohdalla puoliso on n. raskauden puolivälissä muuttanut eri huoneeseen ja nukkuu siellä sitten n. 2 vuotta
30 vuotta - syy kuorsaus. Mökillä samassa huoneessa yritän nukkua tulpat korvissa, mutta lähes aina joudun siirtymään alakertaan nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhteinen vuode on se yhteys. Vaikka itellä ei ookaan. Siltikin.
Ostakaa leveä sänky, jos olette nuoria, niin että mahtuu.
Heikossa hapessa on suhde jonka ainoa yhteys on yhteinen vuode
Me nukutaan pääsääntöisesti samassa, mutta aina jos toinen on kipeä nukutaan erillään. Lisäksi jos mies on ollut viihteellä, en ota oluelta haisevaa ukkoa viereeni nukkumaan. Heräilen siihen käryyn ja miehen levottomaan nukkumiseen. Nukkuisin mielelläni pysyvästi eri huoneissa, koska silloin on tilaa kääntyillä sängyssä, hakea viileää kohtaa, eikä toisen kuorsaukset, unissa puhumiset, sätkimiset ja potkimiset häiritse unta. Meillä minä olen pahempi kuorsaaja, minkä takia mies ei saa nukuttua ja sitten tökkii mua hereille että hiljenen. Mies sitten taas nukkuu x-asennossa, sätkii, potkii, hekottelee ja höpöttää. Välillä unet onkin tosi huonoja kun minä kuorsaan ja mies pitää muuta elämää, molemmat herättää toistaan vuoron perään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä saman peiton alla olisi sopiva lämpötila :)
Ei. Joko ihan liian kuuma, tai sitten mies taas kerää peiton palloksi vatsansa päälle ja pitelee siitä kiinni, ja minä olen ilman.
Mies menee nukkumaan niin myöhään, että minä en pysty heräämään aamulla seitsemältä jos joudun odottelemaan häntä. En saisi unta, jos tietäisin, että mieheni on tulossa tunnin päästä nukkumaan viereeni.
Vierailija kirjoitti:
Mies menee nukkumaan niin myöhään, että minä en pysty heräämään aamulla seitsemältä jos joudun odottelemaan häntä. En saisi unta, jos tietäisin, että mieheni on tulossa tunnin päästä nukkumaan viereeni.
Kaikkeen tottuu. Meillä minä menen nukkumaan joskus klo 22-23, mies taas 01-03. Nykyään on vaikea nukahtaa jos mies on nukkumassa, enkä enää yleensä herää kun hän nukkumaan tulee.
Mies kuorsaa, hikoilee, pyörii sängyssä koko ajan, valvoo yöt. Omat sängyt on parasta. Oma rauha molemmilla. Miehellä sänky kuin pommi ja itse tykkään siististä ja puhtaasta sängystä.
Seksiä voi harrastaa ilman, että nukkuu vierekkäin. Alkuaikojen lusikkaunet niin että kumpikin nukkuu hyvin on historiaa.
Meillä on omat makkarit. Kumpikin tykkää kun nukutaan nyt hyvin. Päikkärit nukutaan yhdessä. Rakastuneita ollaan vielä ja lapset aikuisia.
Me siirryimme nukkumaan eri huoneisiin, koska toisen unihäiriöt saivat kummankin unirytmin aivan sekaisin. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin erilliset makuuhuoneet. Sen jälkeen toinen on saanut nukkua levolliset yöunet, ja toinen on saanut vapaasti hyvällä omallatunnolla heräillä, nukkua, valvoa välillä jne., pelkäämättä häiritsevänsä toista. Ei ole mitään järkeä siinä, että kumpikin menettää yöunensa toisen kärsiessä levottomista öistä. Alussa molemmilla oli vaikeaa, kun ei se toinen ollut vieressä, mutta nyt on jo totuttu.
En olisi voinut uskoa että näin monella tämä järjestely. Olen aina ajatellut etten selviä jos tämä on minulla edessä, kun on niin ihana nukkua toisen vieressä ja nukuttaa paremmin mutta eräälle on hankala nukahtaa vieressä ja olen ottanut asian selvästi turhan henkilökohtaisesti kun näitä lukee. Ehkä se on vaan vähän vaikea tajuta niin eriävä tuntemus, minusta yksin on niin ikävä nukkua. Mutta jos aikuisten oikeasti näin monilla on kestänyt liitto vuosikymmeniä tuolla järjestelyllä niin ehkä minäkin siitä selviäisin ja voisin tottua?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin julmaa toista kohtaan nukkua erillään
Jotenkin julmaa pakottaa toinen vaikka kuuntelemaan jatkuvaa kuorsausta.
Oletpa idiootti.
Vierailija kirjoitti:
En olisi voinut uskoa että näin monella tämä järjestely. Olen aina ajatellut etten selviä jos tämä on minulla edessä, kun on niin ihana nukkua toisen vieressä ja nukuttaa paremmin mutta eräälle on hankala nukahtaa vieressä ja olen ottanut asian selvästi turhan henkilökohtaisesti kun näitä lukee. Ehkä se on vaan vähän vaikea tajuta niin eriävä tuntemus, minusta yksin on niin ikävä nukkua. Mutta jos aikuisten oikeasti näin monilla on kestänyt liitto vuosikymmeniä tuolla järjestelyllä niin ehkä minäkin siitä selviäisin ja voisin tottua?
No kuule kokeile, vai oletko kaksivuotias?
Erillään nukkuminen ei meillä ole vaikuttanut vähentävästi rakkauden määrään. Lähes 40 yhteisen vuoden aikana on ehditty seksiäkin harrastaa muutaman kerran, ja tilaisuuteen voi tarttua muuallakin kuin yhdessä ja samassa sängyssä yöaikaan.
Erilaiset vuorokausirytmit. Tykkään mennä ajoissa nukkumaan, miehelle sen sijaan luontevampaa valvoa myöhään. Toisinaan nukutaan myös yhdessä, jos vaan ollaan samaan aikaan unille menossa. Toisinaan toinen kömpii toisen viereen jossain vaiheessa yötä/aamua. Eri sängyssä nukkuminen ei tarkoita sitä, etteikö olisi läheisyyttä. Nukkuessaan sitä nukkuu, joten vähiten kai sitä silloin toisen seuraa kaipaa.