Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te pariskunnat, jotka nukutte eri huoneissa!

Vierailija
10.02.2019 |

Miksi tällainen järjestely?

Kommentit (482)

Vierailija
241/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaus oli yksi, sitten se perhanan uniapnea laite - pitää myös melkoista ääntä.

Toinen tykkää viileestä huoneesta, toinen lämpimästä

Lisäksi toinen on rauhaton nukkuja.

Myös rytmit nykyään on erilaiset.

Onhan näitä syitä. Harmittaa vaan, kun ei aikaisemmin tajuttu. Monet riidat olisi vältytty, kun olisi tajuttu mikä hyvän unen salaisuudet.

Vierailija
242/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä samassa huoneessa nukkuminen juontaa juurensa siihen, että Suomi ja suomalaiset ovat aina olleet köyhiä ja asuneet ahtaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuorsaa h e l ve tisti. Itse kärsin unettomuudesta ajoittain ja olen herkkäuninen.

Aiemmin molemmat vuorotöissä.

Eri rytmit. Mies menee aikaisin nukkumaan ja tykkää katsoa telkkaria sängyssä. Itse yövirkku ja luen myöhään.

Itse nukun ikkuna auki ja tykkään viileästä. Mies tykkää lämpimästä.

Lisäksi pyörii ja liiskaa/kuristaa nukkuessa. Ei tule kuin 2 vihaista ihmistä jos joutuu nukkua samassa tilassa. Lomat hotellissa on tosi rankkoja kun ei pysty nukkua.

Me otetaan hotellista huoneet väliovella. Toki maksaa enemmän, mutta loma ei ole lomaa, jos ei pysty nukkumaan kunnolla. Ainakin minusta tulee unenpuutteessa täysi hirviö.

Vierailija
244/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin ikävää lukea niistä pariskunnista, jotka täällä nauravat väitteelle, että ero tulee erillään nukkumisen seurauksena. Siinä on oikeasti joku pointti. Teen työkseni tilastoja parisuhteista ja ikävä kyllä erillään nukkujilla on huomattavasti suurempi riski päätyä eroon. Sekä henkisesti että seksuaalisesti terveissä parisuhteissa pariskunnat nukkuvat vierekkäin. Jos toinen esim. kuorsaa, niin siihen haetaan apua, eikä käytetä tekosyynä erillään nukkumiseen. Seksuaalisesti terveet erillään nukkujat ennen pitkää eroavat tai hankkivat sivusuhteita ja se on fakta. Jos uskottelee itselleen, että terveessä suhteessa voi nukkua erillään, niin useimmiten vähintäänkin toinen puolisoista todellisuudessa hakee korvikkeen muualta. 

Olen haastatellut työssäni erilaisia pariskuntia ja ns. ammatinharjoittajia niin sama korrelaatio toistuu. Miehet etsivät lämmikettä naisia herkemmin. Jos nukkuu erillään, niin kannattaa oikeasti miettiä mistä se johtuu. Jokaiseen syyhyn löytyy taustalla jokin muu syvempi ongelma kuin pelkkä kuorsaus. Suhteesta on jostain syystä tullut itsestäänselvyys eikä kummallakaan ole halua korjata ongelmaa. Kuorsaukseen saa apua, jos haluaa.

Erillään nukkujille suosittelen asian käsittelemistä ja siitä puhumista puolison kanssa. 

Ei tälle porukalle faktat uppoo. Tuokin lainattu täysin järkevä kommentti on miinustettu. Viesteistä huokuu minä-henkisyys ja agressiivisuus. Nipo, nipo ja tiukka pipo.

Miehen kuorsauksessa tuntuu olevan vika (vaikka todennäköisesti pidätte myös itse ääntä yöllä).. Ja omalle uniongelmallehan ei tietenkään kannata tehdä mitään.. Onko ylipainoa, onko stressiä, onko pelkotiloja, onko läheisyyskammoa, onko lämpötila oikea, onko ruokavaliossa parantamisen varaa, onko iltarutiineissa muutettavaa, onko iltalenkki poissuljettu tai liikunta muuten mukana arjessa, onko kokeiltu nukahtamisapuja, onko harkittu ergonomista sänkyä ja muotoiltuja tyynyjä, jne, jne..

Vaikka mitä väitätte, niin on erikoista että hyvää unta ei muka saa oman rakkaimman ihmisen vieressä, turvallisessa ja mukavan lämpöisessä olotilassa.

Meidän parisuhde parani huomattavasti, kun lopetettiin näiden "tilastojen" ja "asiantuntijoiden" lukeminen. Keskivertofaktaa, keskivertoihmisille.

Mehän ei ollakaan mitään sinnepäinkään ja olemme omia ainutlaatuisia yksiköitämme ja pariskuntana dynaaminen tiimi.

Me voimme tehdä omat päätökset itse ja elää todella onnellista elämää myös omissa luolissamme, joista välillä kömmimme toistemme kainaloihin hellyyttä hakemaan ja vähän suukkoja ja haleja. Ennen kaikkea parasta keskustelu seuraa. Tai jos tekis mieli pelata tai samoilla metsissä. Löytyy rakasta seuraa, jos ei just nyt huvita, niin sitten keksitään muuta tai sovitaan treffit toiseksi hetkeksi. Eikä kumpikaan jää mököttämään, kun pystyy ymmärtämään toisenkin tarpeet ja voimavarat.

Seksi ei enää pyöritä tätä parisuhdetta. Vaan me -ajattelevat aikuiset ihmiset, joilla rakkautta piisaa toisiaan kohtaan.

Katsomme olevamme seksuaalisesti terveitä, vaikkemme naistenlehtien tilastojen perusteella kolmea kertaa viikossa sekstailekaan. Meille tässä elämäntilanteessa riittää vähempikin.

Rakkaus, luottamus ja läheisyys on parisuhteen kantavia voimia.

Vierailija
245/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nk aikuisten leikit niin suoritetaanko ne ensiksi pois päiväjärjestyksestä vai hiivitäänkö aamulla toiseen makkariin?? Vai jääkö ne saunan jälkeen viikonlopuksi. 

Aamulla, päivällä, illallakin voi olla. Mutta unessa ei ole koskaan tullut harrastettua eli ei ole eri huoneessa nukkumisesta tullut ongelmaa, ehkä teillä on toisin?

Minä ainakin kaipaan mahdollisuutta nukahtaa sylikkäin seksin jälkeen. Ja herätä yhdessä niin, että puoliuninen hyväily kääntyykin pikkuhiljaa kiihkeäksi seksiksi. Kyllä sitä seksiä harrastetaan meillä muihinkin aikoihin, mutta silti kokisin menettäväni jotain jos nukuttaisiin erillään.

-eri

Minua taas ahdistaa tuollaiset sylikkäin olemiset seksin jälkeen. Nukkuessa toinen ei saa koskea yhtään ja pitää olla riittävä hajurako. 

Joku lapsuuden trauma taustalla?

Tietääkseni ei kyllä ole mitään traumoja. Onnellinen ja hyvä lapsuus oli.

Vierailija
246/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pientä lasta, joiden kanssa ollut unihaasteita. Minä nukun nyt kahdestaan vauvan kanssa ja mies nukkuu samassa huoneessa kahden isomman lapsen kanssa. Isommat apset tosin omissa sängyissään.

Vauva on valvottanut paljon ja turhauduin hyörimään ja pyörimään ahtaasti kuumassa sänkyssä kitisevän lapsen kanssa ja heräilemään isompien ääniin, joten siirryin vauvan kanssa omaan huoneeseen. Nyt molemmilla vanhemmilla on ihana iso sänky ja puolet vähemmän heräilyjä. Vauvankin kanssa yöt on helpompia, kun ei ole ahdasta.

Vierailija
247/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, puolison kanssa on kyllä ihan seksielämä ja se hoituu sit esimerkiksi olohuoneessa, tai toisessa makkarissa, jos nukutetaan kaikki lapset ensin toiseen huoneeseen. Aamuisin kömmin usein puolison viereen. Ihanaahan se ois nukahtaa myös vierekkäin, mutta vielä enemmän nautin unirauhasta.

T. Aiemmin kirjoitellut kolmen lapsen äiti

Vierailija
248/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vetelee hirsiä, niin että seinät tärisevät😣

Vierailija
249/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen uniapnealaite puhisee ja puhkuu ja falskaa myös viileää ilmaa mun olkapäähän. Karseeta. nukutaan päät toistemme jalkapäässä kun ollaan köyhiä eikä varaa toiseen makuuhuoneeseen. Pinnat on piukilla molemmilla, mutta minkäs teet. Tässä vasta ero tulee mieleen.

Vierailija
250/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kuorsataan ja myös herätään toistemme kuorsausääniin.

Toinen nukkuu viileässä ja toinen tarvii lämpimän makkarin. Lisäksi toinen nukkuu kaikki raajat levällään ja vie suuren tilan

Onneksi on talossa tilaa, olisi ero tullut jo vuosia sitten yhdessä makuuhuoneessa.

Vierailija
251/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan kokonaan eri kerroksissa :D mies kuorsaa aivan jumalattomasti vaikka on se uniapnealaite ja minä taas olen erittäin herkästi heräävä, nukun tavallaan koiranunta koko ajan. Mies tekee myöskin vuorotyötä ja minä taas aikaista aamua, joten kumpikaan ei häiritse näin toisen unta.

Meillä on aivan loistava sekselämä ja parisuhde silti! Tai ehkäpä juuri sen takia? Ennen yritettiin nukkua samassa sängyssä, siis useampi vuosi, vaan kumpikin oli äkäisiä jatkuvista huonoista unista ja peiton allakaan ei siksi ollut pahemmin vilinää väsymyksen takia. Nyt on senkin edestä. Mukava käydä aina toisen luona vierailemassa.

Vierailija
252/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä ettei ap? Miksi ihmeessä pariskunnan pitäisi nukkua samassa sängyssä tai huoneessa? Yksin on mukavampi ja rauhaisampi nukkua eikä kuorsausta.

miksi nyt yleensäkään pitäisi asua samassa asunnossa?

Vierailija
253/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se, joka nukahtaa ensin nukkuu makkarissa välillä yksinään. Molemmat kuorsaa ja vaimo vielä narskuttaa hampaitaan välillä jos on stressiä.

Nukutaan ehkä 50% vuodenpäivistä vierekkäin kuitenkin.

Vierailija
254/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin julmaa toista kohtaan nukkua erillään

Ei siinä ole mitään julmaa. Usein erillään nukkujat ovat jo niitä jotka ovat olleet pitkään yhdessä.

Ja olisi varsin itsekästä vaatia puolisoa nukkumaan vieressään jos hän kärsisi kumppanin kuorsaamisesta eikä pystyisi nukkumaan.

Hyvä rauhallinen uni on niin tärkeää ihmisen hyvinvoinnille että kaikki perheessä voivat paremmin jos nukkuvat hyvin.

Vierailija
255/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella vuorotyö.

Vierailija
256/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin julmaa toista kohtaan nukkua erillään

Ketä toista kohtaan ? Meillä molemmat haluaa nukkua omissa huoneissaan. Yhteissänky matkoilla on kauhistus.

Vierailija
257/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt nukkua omassa rauhassa. Edellisen suhteen hajotessa tämä saattoi osaltaan edesauttaa asiaa. Mutta vain siksi, että yhdessäoloon ei panostettu muutenkaan.

Nykyään nukun eri huoneessa kumppanin kanssa hyvin onnellisesti. Illalla halitellaan ensin jommankumman sängyssä ja aamulla toinen kömpii viereen hetkeksi, ulkoillessa ja kaupungilla kävellään käsikkäin, leffaa katsotaan kainalossa ja muutenkin kosketusta ja läheisyyttä on niin paljon, että nukkumaan lähtiessä ei kukaan jää mistään paitsi. Vaikka saa unirauhan.

Vierailija
258/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 pientä lasta. Ei vaan oikeasti mahduta kaikki samaan sänkyyn + esikoinen nukkuu paremmin muualla jos vauvalla huono yö.

Missäs se lasten isä sitten nukkuu? Lastenhuoneen lattiallako?

Epäreilulta erillään nukkuminen tuntuu silloin, jos toinen joutuu nukkumaan selkä mutkalla jossain lattialla, koska vauva on ajanut pois aviovuoteesta. Vauva omaan sänkyyn tai pinnis sivuvaunuksi ja mies takaisin vaimon viereen, jos ei ole muita syitä erillään nukkumiselle (esim. levottomuus tai kuorsaus).

Mikä estää laittamasta kunnon sänkyä toiseenkin huoneeseen? Ja miten hyvin kukaan nukkuu samassa huoneessa heräilevän vauvan kanssa? Todennäköisesti tuo on miehelle oikein hyvä tilanne, saa nukkua yöt rauhassa kun vaimo hoitaa kaikki yöheräilyt.

Vierailija
259/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin ikävää lukea niistä pariskunnista, jotka täällä nauravat väitteelle, että ero tulee erillään nukkumisen seurauksena. Siinä on oikeasti joku pointti. Teen työkseni tilastoja parisuhteista ja ikävä kyllä erillään nukkujilla on huomattavasti suurempi riski päätyä eroon. Sekä henkisesti että seksuaalisesti terveissä parisuhteissa pariskunnat nukkuvat vierekkäin. Jos toinen esim. kuorsaa, niin siihen haetaan apua, eikä käytetä tekosyynä erillään nukkumiseen. Seksuaalisesti terveet erillään nukkujat ennen pitkää eroavat tai hankkivat sivusuhteita ja se on fakta. Jos uskottelee itselleen, että terveessä suhteessa voi nukkua erillään, niin useimmiten vähintäänkin toinen puolisoista todellisuudessa hakee korvikkeen muualta. 

Olen haastatellut työssäni erilaisia pariskuntia ja ns. ammatinharjoittajia niin sama korrelaatio toistuu. Miehet etsivät lämmikettä naisia herkemmin. Jos nukkuu erillään, niin kannattaa oikeasti miettiä mistä se johtuu. Jokaiseen syyhyn löytyy taustalla jokin muu syvempi ongelma kuin pelkkä kuorsaus. Suhteesta on jostain syystä tullut itsestäänselvyys eikä kummallakaan ole halua korjata ongelmaa. Kuorsaukseen saa apua, jos haluaa.

Erillään nukkujille suosittelen asian käsittelemistä ja siitä puhumista puolison kanssa. 

Ei tälle porukalle faktat uppoo. Tuokin lainattu täysin järkevä kommentti on miinustettu. Viesteistä huokuu minä-henkisyys ja agressiivisuus. Nipo, nipo ja tiukka pipo.

Miehen kuorsauksessa tuntuu olevan vika (vaikka todennäköisesti pidätte myös itse ääntä yöllä).. Ja omalle uniongelmallehan ei tietenkään kannata tehdä mitään.. Onko ylipainoa, onko stressiä, onko pelkotiloja, onko läheisyyskammoa, onko lämpötila oikea, onko ruokavaliossa parantamisen varaa, onko iltarutiineissa muutettavaa, onko iltalenkki poissuljettu tai liikunta muuten mukana arjessa, onko kokeiltu nukahtamisapuja, onko harkittu ergonomista sänkyä ja muotoiltuja tyynyjä, jne, jne..

Vaikka mitä väitätte, niin on erikoista että hyvää unta ei muka saa oman rakkaimman ihmisen vieressä, turvallisessa ja mukavan lämpöisessä olotilassa.

Meidän parisuhde parani huomattavasti, kun lopetettiin näiden "tilastojen" ja "asiantuntijoiden" lukeminen. Keskivertofaktaa, keskivertoihmisille.

Mehän ei ollakaan mitään sinnepäinkään ja olemme omia ainutlaatuisia yksiköitämme ja pariskuntana dynaaminen tiimi.

Me voimme tehdä omat päätökset itse ja elää todella onnellista elämää myös omissa luolissamme, joista välillä kömmimme toistemme kainaloihin hellyyttä hakemaan ja vähän suukkoja ja haleja. Ennen kaikkea parasta keskustelu seuraa. Tai jos tekis mieli pelata tai samoilla metsissä. Löytyy rakasta seuraa, jos ei just nyt huvita, niin sitten keksitään muuta tai sovitaan treffit toiseksi hetkeksi. Eikä kumpikaan jää mököttämään, kun pystyy ymmärtämään toisenkin tarpeet ja voimavarat.

Seksi ei enää pyöritä tätä parisuhdetta. Vaan me -ajattelevat aikuiset ihmiset, joilla rakkautta piisaa toisiaan kohtaan.

Katsomme olevamme seksuaalisesti terveitä, vaikkemme naistenlehtien tilastojen perusteella kolmea kertaa viikossa sekstailekaan. Meille tässä elämäntilanteessa riittää vähempikin.

Rakkaus, luottamus ja läheisyys on parisuhteen kantavia voimia.

Joo ihmettelen kyllä että minkälainen tilastoja lukeva asiantuntija ei ymmärrä mitä tarkoittaa tilasto. Se nimittäin ei yksilön kohdalla tarkoita oikeastaan yhtään mitään. Vaikka tilastollisesti erillään nukkumisella ja huonolla parisuhteella olisi yhteys, se ei tarkoita että kaikilla automaattisesti olisi niin. Tilasto on aina keskiarvo, aina on niitä jotka poikkeaa siitä.

Vierailija
260/482 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asumme eri osoitteissa. Vuosikausien etätyön tekeminen ja 24/7 yhdessäolo kävi hieman turhan raskaaksi, elämä on parempaa kun on hieman omaa tilaa, vaikka lähekkäin asutaankin. Yksin nukkuminenkin on silkkaa luksusta kun ei tarvitse kuunnella kuorsausta tai unissa puhumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi