Kotiin linnoittautunut ja syrjäytynyt nuori aikuinen, mistä apua?
Kyse parikymppisestä lapsuudenkotiinsa ja lähinnä omaan huoneeseensa linnoittautuneesta nuoresta. Ei halua opiskella, tehdä töitä eikä lähteä ulos ihmisten ilmoille. Ei myöskään hae apua mistään, ei henkistä eikä myöskään mitään taloudellisia tukia. Ei halua kuulemma osallistua yhteiskuntaan. Vihaa ihmisiä. Miten neuvoisit tuollaisen nuoren vanhempaa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on viisas ja fiksu ihminen.
Tämä yhteiskunta on vastenmielinen kokoomusdystopia. Mitä täydellisemmin siitä eristäytyy muuta kuin pakollista ravinnon hankintaa varten, sitä parempi.
Jos ruuvia kiristetään siten että ruokakin viedään pois, katson muualle kun hän vie ne ruokansa väkisin tai autan häntä.
Fiksu ja viisas ihminen ei riistä omia vanhempiaan tuolla tavalla. Mikä velvollisuus vanhemmilla on enää elättää yli parikymppistä miestä joka ei edes tee mitään vastineeksi?
Ei hän ole pyytänyt syntyä tähän maailmaan, vanhemmathan sen lapsen päättivät kahdestaan tehdä.
Ei ne vanhemmat voi jälkiaborttiin/murhaan ryhtyä. Aikuisen on pakko vaan ottaa jo itse vastuu itsestään. Vastuu ei kuulu enää vanhemmille. Eikä ne vanhemmat muutenkaan ikuisesti ole elättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on viisas ja fiksu ihminen.
Tämä yhteiskunta on vastenmielinen kokoomusdystopia. Mitä täydellisemmin siitä eristäytyy muuta kuin pakollista ravinnon hankintaa varten, sitä parempi.
Jos ruuvia kiristetään siten että ruokakin viedään pois, katson muualle kun hän vie ne ruokansa väkisin tai autan häntä.
Fiksu ja viisas ihminen ei riistä omia vanhempiaan tuolla tavalla. Mikä velvollisuus vanhemmilla on enää elättää yli parikymppistä miestä joka ei edes tee mitään vastineeksi?
Ei hän ole pyytänyt syntyä tähän maailmaan, vanhemmathan sen lapsen päättivät kahdestaan tehdä.
Ei kukaan meistä ole pyytänyt syntyä! Ei ne vanhemmat itsekään! Ei synnyttäjä ja siittäjä ole enää aikuisesta lapsesta elatusvastuussa.
Ja mitä tuo loinen sitten tekee kun vanhemmat ei itsekään enää pärjää kotonaan?
Lapsi on vanhempiensa kasvatuksen ja elinolosuhteiden tuotos. Jos kasvatus on mennyt niin nappiin että tämä vihaa ihmiskuntaa ja haluaisi listiä vanhempansa, kannattaa katsoa peiliin, miksi on osallistunut niin paskan maailman luomiseen.
Edelleen, ei se lapsi ole pyytänyt tulla tänne. Te itse kutsuitte sen tähän maailmaan. Jos sille ei kykene luomaan turvallisia ja hyviä olosuhteita, niin turha itkeä kun se ei halua ryhtyä jonkun Baronan orjaksi 8 euron tuntipalkalla vaan mielummin menee vankilaan.
Mitä tuo loiseliö tekee sitten kun vanhemmat joutuu itse muualle?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on vanhempiensa kasvatuksen ja elinolosuhteiden tuotos. Jos kasvatus on mennyt niin nappiin että tämä vihaa ihmiskuntaa ja haluaisi listiä vanhempansa, kannattaa katsoa peiliin, miksi on osallistunut niin paskan maailman luomiseen.
Edelleen, ei se lapsi ole pyytänyt tulla tänne. Te itse kutsuitte sen tähän maailmaan. Jos sille ei kykene luomaan turvallisia ja hyviä olosuhteita, niin turha itkeä kun se ei halua ryhtyä jonkun Baronan orjaksi 8 euron tuntipalkalla vaan mielummin menee vankilaan.
Nyt oli kyse siitä onko vanhemmat vastuussa aikuisen lapsen elättämisestä. EI OLE.
Itse olen tuollainen nuori ja olen tehnyt pimeitä töitä, tienannut petoksilla etenkin ikäihmisiä kohtaan sievoisia summia, elän terveellisesti ja en käytä lainkaan päihteitä.
Vihaan etenkin kokoomuslaisia, ja onneksi ikäihmis-kokoomuslaisia vastaan on helppo tehdä petoksia.
Tässä maailmassa ei ole pakko ryhtyä kenenkään orjaksi, kun etenkin iäkkäämmissä ikäpolvissa on niin paljon helppoja höynäytettäviä joilta saa jopa kertalaakilla viisinumeroisen summan rahaa tekemättä juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse siitä onko vanhemmat vastuussa aikuisen lapsen elättämisestä. EI OLE.
Lapsella ei ole myöskään mitään velvollisuutta tavata sinua vanhoilla päivillä kun lillut paskavaipoissasi jossain Mehiläisen palveluhelvetissä, saatika tuoda lastenlasta näytille.
Olisi pitänyt kasvattaa lasta kun hän oli kasvuiässä. Nyt se on myöhäista kun on jo löysät housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Hankittava muutaman tunnin työpaikka.
Mistä tuollainen hankintaan? Jostain sukulaisen firmasta?
Kasvatan teiniä, joka on luonteeltaan herkkä, vähän arka/ujo, sosiaalinen mutta ei kovin ulospäinsuuntautunut, uskon että kokee myös jonkinasteista sosiaalisten tilanteiden pelkoa/ahdistusta (niinkuin itsekin olen nuorena kokenut). Mieluiten hän istuisi pimeässä huoneessa koneellaan pelaamassa, eikä kävisi esim. koulua. 

Minusta on tärkeää ymmärtää ja olla tukena. Mutta rajoista pidän myös kiinni; mielestäni nuorten myös herkästi vähän annetaan syrjäytyä sinne koneen ääreen. Kyllä vanhemman tehtävä on potkia persuksille, vaikka niitä arjen haasteita ja elämän ikävyyksiä nuoren elämään ilmaantuukin. Meillä esim. ehdoton sääntö että kouluun on mentävä, muuten ei olla koneella. Ja vaikka se olisi nuorelle ainoa syy mennä kouluun, olkoon. Pääasia on, ettei sammaloidu huoneeseensa. Jos sen antaa tapahtua jo ennen täysi-ikäisyyttä, niin vielä vaikeampaa on sit kuntoutus ym enää kun se täyttää 18 ja saa itse päättää kaikesta. Jos oma lapseni 18-vuotiaana päättää sitten syrjäytyä, en minä voi sille vanhempana mitään. Paitsi olen jo tehnyt selväksi, että tässä kodissa ei niin kukaan asu. Eli en aio ainakaan omalta osaltani mahdollistaa sellaista. 

Toki varmasti on tapauksia, esim. niin pahoja koulukiusaamistapauksia, mielenterveysongelmia tms, että lapsi oikeasti tarvitsee ihan jo vahvaa psykiatrista apua (jota on vaikea saada). Mutta uskon että moni ei olis sinne kotiin ihan niin syrjäytynyt, jos vanhempien/ koulun / yhteiskunnan taholta olisi kannateltu enemmän, sekä myös vaadittu nuorelta enemmän.
myöhäistä se nyt on. nuorena lapsen kasvatukseen olisi kannattanut panostaa ja varsinkin raskausaika ei olisi pitänyt syödä mt-pillereitä, juoda siideriä ja polttaa tupakkaa.