Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako lähihoitajan paperit ulkomailla?

Vierailija
10.02.2019 |

Olen lähihoitajaopiskelija ja haluaisin tietää tunnetaanko ulkomailla lähihoitajan tutkintoa.
Onko kenelläkään lähihoitajalla kokemuksia Euroopassa tai Australiassa työskentelystä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla lähihoitajan papruilla pääsee tekemään sairaanhoitajan hommia ulkomailla, ainakin briteissä. Samoin venäjällä suomalainen lähihoitaja = sairaanhoitaja.

Vierailija
2/4 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla lähihoitajan papruilla pääsee tekemään sairaanhoitajan hommia ulkomailla, ainakin briteissä. Samoin venäjällä suomalainen lähihoitaja = sairaanhoitaja.

Eikö siis tarvitse sairaanhoitajan papereita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis tarvitse sairaanhoitajan papereita?

Ei pidä paikkaansa. Pääset tekemään ammattinimikettäsi vastaavaa työtä, mutta lähihoitajan koulutus ei todellakaan riitä sairaanhoitajalle missään päin Euroopassa! 

Venäjästä en tiedä, siellä koko terveydenhuolto ja lääkärikoulutus poikkeaa täysin suomalaisesta. Asun Norjassa ja tänne tulee Venäläisiä lääkäreitä mutta eivät pääse työhön ennenkuin suorittavat norjalaisen tason koulutuksessa eli siis lisäkolutus vaaditaan. 

Olen itse toiminut hjelpepleierinä perushoitajan koulutuksella täällä yli 20 vuotta, ja saan tehdä mm. kertakaterointeja ja antaa joitakin pistoksia sekä jakaa lääkkeitä valmiilta tarjottimelta joita norjalaiset hjelpepleierit eivät saa tehdä koska eivät ole saaneet koulutusta. Siihen aikaan kun vielä koulutettiin perushoitajia, koulutusohjelmaan kuuluivat  nämä asiat, ja sen takia siis saan tehdä niitä täällä.

Painottaisin että hyvä kielitaito pitää olla! Superin sivuilta löytyy oikeaa tietoa.

Vierailija
4/4 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa on practical nurse koulutus mutta se kestää vain vuoden eli vastaa varmaan hoitoapulaista. Myös Ranskassa on vuoden mittainen hoitoapulaisen koulutus. Juteltuani ranskalaisten sairaanhoitajien kanssa he kutsuivat minua superhoitajaksi koska lähihoitajana olin tehnyt sellaisia hoitotoimenpiteitä mitä siellä vain lääkärit saa tehdä. Mutta en todellakaan saisi työskennellä siellä sairaanhoitajana kun en sellainen ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä