Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtävätkö IHMISET, että yksi tupakka-aski maksaa yli 8 €? Miten köyhällä on enää varaa tupakkaan?

Vierailija
10.02.2019 |

Elän työkkärin ja sosiaalituen varassa. Joka kerta kirpaisee tupakka-askin osto. Yli 8 € menee. Rikkaalle tämä ei ole mikään raha. Miksi IHMISET eivät ymmärrä tätä epäreiluutta?

Eräs Matti, Hesa

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Addiktio on voimakas. Ennemmin tingitään ruuasta, hygieniasta ja sairaskuluista kuin tupakasta. Surullista mutta näin se menee.

Nikotiiniriippuvuus on yksi voimakkaimpia päihderiippuvuuksia. Hyvin harva pääsee siitä eroon, ja se syntyy nopeasti. Päihdelääkärit vertaavat riippuvuutta heroiiniriippuvuuden veroiseksi, mikä selittää sen, että hyvin harva pääsee eroon nikotiinista, vaikka suurin osa sitä yrittääkin. Monet useita kertoja ennen kuolemaansa.

Nikotiini on yksi nopeimpia "koukuttajia".

Vierailija
122/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oli pienituloisena työssäkävijänä lopetettava tupakanpoltto kun siihen ei ollut enää kerta kaikkiaan rahaa. En käsitä mistä jotkut toimeentulotuella elävät repivät rahat tupakkaan, mistä se tupakkaraha on heillä pois, ruoastako? Ei ollut enää pitkiin aikoihin varaa kun perusjuttuihin ja siihen tupakkaan. Lopetin 2 kk sitten mutta ei sitä rahaa siltikään tuhlattavaksi ole.

Pihistän ruoasta. En tarvi ruokaa niin paljon, syön sen verran että pysyn elossa, muuten ei mitään väliä. Juomaksi on vettä onneksi saatavilla hanasta ja vesimaksu sis. vuokraan. Tupakointi on enää ainoa "ilo" mitä mulla on. Joudan pois, mutta en vanhan äitini takia voi sitä itse tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ’savuton Suomi’ -hanke on ihan typerä, kait sitä ihmiset saa kessuttaa jos haluaa. Hinta saakin olla korkea, mutta ei yhtään korkeampi kuin nyt, jotta saadaan verotuloja !!

Eikun rööki cooliksi taas ja kaikki röökaamaa!antaa palaa!

Vierailija
124/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat liian kallista tupakkaa. 7,10 € maksaa halpamerkin 20 savukkeen aski.

Halpamerkin?! Kun aloin polttaa ysärin alussa niin malluaski maksoi kaksitoista markkaa ja pari euroa olisi edelleen käypä hinta noin huonosta ja varsinkin täysin tarpeettomasta tuotteesta.

Onneksi olen jo lopettanut, koska joku vetää nyt välistä ja huolella.

Vierailija
125/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on mahtava huume valmistajilleen ja kauppiailleen. Koukuttaa nopeasti, riippuvuus on hyvin voimakas ja kestää suurimmalla osalla elämän loppuun asti.

Vierailija
126/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei ole ikinä ollut varaa tupakkaan, mutta typerällä on aina.

Vierailija
127/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kannabis tulevan tupakkaa halvemmaksi. Eikä tarvitse polttaa aamusta iltaan kuten tupakkaa polttaa suurin osa "nikotiininarkeista". Suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää satunnaisesti "sätkän" tai kaksi. Ja on myös terveellisempää.

Tavallaan ohis. Olen huomannut, että moni kannabista poltteleva on lopettanut kokonaan tupakoinnin tai tupakoi hyvin vähän. Sanovat, ettei tee mieli! Kannabiksella on tähänkin hyvä vaikutus, kuten erittäin moneen muuhunkin asiaan, mm. addiktioiden hoidossa. Näin. Laillistamista odotellessa.

Vierailija
128/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kannabis tulevan tupakkaa halvemmaksi. Eikä tarvitse polttaa aamusta iltaan kuten tupakkaa polttaa suurin osa "nikotiininarkeista". Suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää satunnaisesti "sätkän" tai kaksi. Ja on myös terveellisempää.

Tavallaan ohis. Olen huomannut, että moni kannabista poltteleva on lopettanut kokonaan tupakoinnin tai tupakoi hyvin vähän. Sanovat, ettei tee mieli! Kannabiksella on tähänkin hyvä vaikutus, kuten erittäin moneen muuhunkin asiaan, mm. addiktioiden hoidossa. Näin. Laillistamista odotellessa.

Eikös kannabista polteta?

Vierailija
129/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko halvemmaksi jos ostaa irtotupakkaa ja käärii sätkät itse? Entä piipun polttelu?

Halvinta on passiivinen tupakointi

Vierailija
130/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vetää askillisen halvintaröökiä päivään (ei mitenkään harvinaista) = 49e viikossa eli kuukaudessa lähes puolet toimeentulotuen perusosasta!

Ja sätkää polttamalla säästö on ehkä max kymppejä...

En yhtään ihmettele miksi ihmisten pitää käydä ruokajonossa jos tuet leijailee savuna ilmaan (kaikki ei tieysti saa esim toimeentulotukea mutta silti)

Ehkä Vähävaraisille pitäisi olla tarjolla enemmän tukea tupakoinnin lopettamiseen?

Vierailija
131/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabista voi käyttää hyvin monella tavalla. Vaporisaattorilla, ruokina, juomina ja myös polttamalla. Mutta sitä ei käytetä läheskään niin paljon kuin tupakkaa, vaikka kannabista käytettäisiin polttamalla. Kannabisriippuvuus taas ei ole edes kofeiinin luokkaa. Hyvin harva "riippuvainen" käyttää päivittäin. Tai aamusta iltaan, kuten tupakkaa poltetaan. Itse poltin norttia pari askia päivässä, enää en polta tupakkaa, mutta kannabista "menee" sätkä päivässä illalla, eikä sitäkään joka päivä.

Vierailija
132/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kääriä sätkiä, koska en halua leimautua köyhäksi IHMISTEN silmissä.

Arvon MEKIN ansaitsemme!

Matti

Aikuinen mies ja pelkää mitä muut hänestä ajattelevat. Onko Suomessa enää ainuttakaan hyvää itsetuntoa omaavaa miestä?

Vierailija
133/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa joskus acetiumia jos sillä saisi röökinpolton määrää vähennettyä.

Vierailija
134/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabista voi käyttää hyvin monella tavalla. Vaporisaattorilla, ruokina, juomina ja myös polttamalla. Mutta sitä ei käytetä läheskään niin paljon kuin tupakkaa, vaikka kannabista käytettäisiin polttamalla. Kannabisriippuvuus taas ei ole edes kofeiinin luokkaa. Hyvin harva "riippuvainen" käyttää päivittäin. Tai aamusta iltaan, kuten tupakkaa poltetaan. Itse poltin norttia pari askia päivässä, enää en polta tupakkaa, mutta kannabista "menee" sätkä päivässä illalla, eikä sitäkään joka päivä.

tupakka tappaa, kannabis ei.

Vierailija
135/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tupakan polton 13-vuotiaana kersana kavereiden opastuksella. Nikotiini on sellainen aine, että ei sitä tupakointia jokainen niin vaan lopetakaan. Jos se lopettaminen on toiselle helppoa, niin jollekin toiselle se voi olla mahdotonta. Haluaisin todella lopettaa tupakoinnin ja olen halunnut sitä jo vuosikausia, mutta kun tarkkaavaisuushäiriöni laittaa minut muutenkin himoitsemaan ulkoisia stimulantteja ja kärsin paljon ahdistus- ja masennusoireista, niin ne nikotiinin vieroitusoireet ovat minulle jo aivan liikaa. Olen kokeillut nikotiinipurkkia ja tabletteja, mutta taidan olla myös todella koukussa ns. keuhkotuntumaan. Aivan kuten suonensisäisten päihteiden käyttäjistä moni jää koukkuun myös siihen pistokseen. Kai tämä tarina päättyy johonkin keuhkosairauteen. Nyt saa paheksua.

Sama oli miehelläni. Kumma juttu, että pystyi kuitenkin lopettamaan siinä vaiheessa, kun syöpä iski. Valitettavasti oli jo myöhäistä ja joutui kokemaan monta tuskallista kuukautta syövän kourissa ennen kuolemaansa.

Noin käy varmaan minullekin. Olen koukussa myös kofeiiniin ja sokeriin. Sokerin narkkaamiseen auttaa kohdallani yleensä vain hammassärky. Kofeiinin kohdalla en tiedä mikä riittää, ei ainakaan ahdistus ja rytmihäiriöt. Ehkä sydänkohtaus? Tarvitsen siis motivaatiota, jota en omatoimisesti saa itsestäni revittyä irti. Syöpä on jo aikamoinen motivaattori, mutta sen uhka ei.

En oikein ymmärrä tuotakaan, että vasta syöpä on se motivaattori, koska siinä vaiheessa se on tosiaan jo liian myöhäistä. Ainakin, jos siis keuhkosyövästä puhutaan, siinähän ennuste on tosi huono.

Mun äiti kuoli keuhkosyöpään, ja jo heti diagnoosin saamisen yhteydessä lääkäri sanoi suoraan, että on turha kiusata itseään lopettamisella enää tässä vaiheessa, koska sen merkitys on olematon. Ja kun loppuelämä on joka tapauksessa kovia kipuja ja rankkoja hoitoja, niin pitääkö siitä tehdä vielä pahempaa sietämällä vieroitusoireita? Ja onko sillä tosiaan merkitystä, elääkö vielä 10 kk vai 12 kk? No, ehkä joillekin on.

Mutta tosiaan toivoisin, että se syövän uhka (jos ei muu) olisi riittävä motivaattori sinulle ja muillekin.

Vierailija
136/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeiset ja tupakat pois!

Vierailija
137/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se edes mikään nautinto vetää posket lommolla savua keuhkoihinsa jossain räntäisellä takapihalla tai ahtaassa tupakkakopissa?!

Mun mielestä on!

Vierailija
138/147 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset polttaa rahat savuna ilmaan ja keukoihin ja toiset tajuaa sijoittaa ne rahat tuottamaan. Toiset märisee köyhyyttä kun toiset tekevät töitä sen eteen etteivät olisi enää jatkossa köyhiä.

T: varakas pienituloinen

Vierailija
139/147 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella lääkekäyttäjällä, jotka käyttävät kannabista runsaasti ja päivittäin, on vaporisaattori. Ei tule lainkaan savua.

Vierailija
140/147 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oli pienituloisena työssäkävijänä lopetettava tupakanpoltto kun siihen ei ollut enää kerta kaikkiaan rahaa. En käsitä mistä jotkut toimeentulotuella elävät repivät rahat tupakkaan, mistä se tupakkaraha on heillä pois, ruoastako? Ei ollut enää pitkiin aikoihin varaa kun perusjuttuihin ja siihen tupakkaan. Lopetin 2 kk sitten mutta ei sitä rahaa siltikään tuhlattavaksi ole.

Mikset mene töihin. Siten me muut tupakoijat maksetaan tupakointi.