Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtävätkö IHMISET, että yksi tupakka-aski maksaa yli 8 €? Miten köyhällä on enää varaa tupakkaan?

Vierailija
10.02.2019 |

Elän työkkärin ja sosiaalituen varassa. Joka kerta kirpaisee tupakka-askin osto. Yli 8 € menee. Rikkaalle tämä ei ole mikään raha. Miksi IHMISET eivät ymmärrä tätä epäreiluutta?

Eräs Matti, Hesa

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljapullolle sopiva hinta olisi myös 8 €. Viinien hinnat voisivat lähteä sitten vaikka kuudestakympistä.

Vierailija
42/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tupakan polton 13-vuotiaana kersana kavereiden opastuksella. Nikotiini on sellainen aine, että ei sitä tupakointia jokainen niin vaan lopetakaan. Jos se lopettaminen on toiselle helppoa, niin jollekin toiselle se voi olla mahdotonta. Haluaisin todella lopettaa tupakoinnin ja olen halunnut sitä jo vuosikausia, mutta kun tarkkaavaisuushäiriöni laittaa minut muutenkin himoitsemaan ulkoisia stimulantteja ja kärsin paljon ahdistus- ja masennusoireista, niin ne nikotiinin vieroitusoireet ovat minulle jo aivan liikaa. Olen kokeillut nikotiinipurkkia ja tabletteja, mutta taidan olla myös todella koukussa ns. keuhkotuntumaan. Aivan kuten suonensisäisten päihteiden käyttäjistä moni jää koukkuun myös siihen pistokseen. Kai tämä tarina päättyy johonkin keuhkosairauteen. Nyt saa paheksua.

Tämä siellä taustalla itse kullakin. Ei kai kukaan (muu kuin se 13v ehkä) oikeasti halua polttaa. Koukku vaan on liian iso. Kannattaa yrittää hyödyntää kaikki keinot, että saa määrän pienennettyä esim 30% aikaisemmasta, lääkitystäkin on olemassa. Ei ole helppoa ollenkaan, muttei mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset ymmärrä. Sosiaalituet on tarkoitettu elämän välttämättömiin tarpeisiin. Tupakka ei sitä ole.

Vierailija
44/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tupakan polton 13-vuotiaana kersana kavereiden opastuksella. Nikotiini on sellainen aine, että ei sitä tupakointia jokainen niin vaan lopetakaan. Jos se lopettaminen on toiselle helppoa, niin jollekin toiselle se voi olla mahdotonta. Haluaisin todella lopettaa tupakoinnin ja olen halunnut sitä jo vuosikausia, mutta kun tarkkaavaisuushäiriöni laittaa minut muutenkin himoitsemaan ulkoisia stimulantteja ja kärsin paljon ahdistus- ja masennusoireista, niin ne nikotiinin vieroitusoireet ovat minulle jo aivan liikaa. Olen kokeillut nikotiinipurkkia ja tabletteja, mutta taidan olla myös todella koukussa ns. keuhkotuntumaan. Aivan kuten suonensisäisten päihteiden käyttäjistä moni jää koukkuun myös siihen pistokseen. Kai tämä tarina päättyy johonkin keuhkosairauteen. Nyt saa paheksua.

Sama oli miehelläni. Kumma juttu, että pystyi kuitenkin lopettamaan siinä vaiheessa, kun syöpä iski. Valitettavasti oli jo myöhäistä ja joutui kokemaan monta tuskallista kuukautta syövän kourissa ennen kuolemaansa.

Vierailija
45/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun maassa, jossa mun röökiaski maksaa 4,10 egeä. Aiemmassa asuinmaassani halvimmat askit sai 49 sentillä!

Vierailija
46/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun mun mies polttaa tupakkaa. Muutenkin joudutaan elämään todella tiukasta, koska mies on velkajärjestelyssä ja itse työtön. Rahaa ei ole tuhlattavaksi. 

Laskin tuossa yks päivä, että miehellä menee tupakkaan rahaa 40€/kk !! 10€/viikko maksaa tupakkavermeet. 

Ja minä en ole vuoteen käynyt edes kampaamossa, kun pitäisi hiuksia latvoista saksia, maksaisi noin 25-30euroa. Hiukset alkaa olemaan huonossa kunnossa. En uskalla itse leikata, koska siitä on huonoja kokemuksia. 

Jos mies olisi edes yhden kuukauden polttamatta, tai polttaisi edes vähemmän, niin sillä rahalla minäkin pääsisin käymään kampaamossa. 

Kaiken lisäksi mies käy itse joka ikinen kuukausi leikkauttamassa tukkaansa, maksaa 25euroa + joku kosteuttava hoitoaine minkä viimeksi osti, 17euroa. 

Millon on mun vuoro?

Vierailija
47/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea keksiä älyttömämpää rahareikää. Onko se edes mikään nautinto vetää posket lommolla savua keuhkoihinsa jossain räntäisellä takapihalla tai ahtaassa tupakkakopissa?!

Joo, rahareikänä aivan älytön, myönnän. Olen kuitenkin tilanteessa, jossa mulla ei ole ystäviä eikä edes työkavereita (olen luuseri työtön) puhumattakaan sukulaisista. Ainoa, mikä pitää mut suurin piirtein järjissäni, on tämän kerrostalon röökipiiri. Aivan mahtavaa porukkaa ja tosi kiva, että on edes joitain ihmisiä, joista saa juttukaverin edes hetkeksi.

Olen myös varma, että se on pelastanut mut esim. mielenterveyspalveluilta. Onneksi ainakin vielä olen saanut välttyä kaikilta tupakkaan liittyviltä sairauksilta.

Vierailija
48/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama oli miehelläni. Kumma juttu, että pystyi kuitenkin lopettamaan siinä vaiheessa, kun syöpä iski. Valitettavasti oli jo myöhäistä ja joutui kokemaan monta tuskallista kuukautta syövän kourissa ennen kuolemaansa.

Noin käy varmaan minullekin. Olen koukussa myös kofeiiniin ja sokeriin. Sokerin narkkaamiseen auttaa kohdallani yleensä vain hammassärky. Kofeiinin kohdalla en tiedä mikä riittää, ei ainakaan ahdistus ja rytmihäiriöt. Ehkä sydänkohtaus? Tarvitsen siis motivaatiota, jota en omatoimisesti saa itsestäni revittyä irti. Syöpä on jo aikamoinen motivaattori, mutta sen uhka ei.

Vierailija
49/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,80e maksaa west aski.

Vierailija
50/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt viime tiistai illasta asti polttamatta. (käsilaukussani on se maanantai.iltana ostamani avaamaton aski) Sitä en aio avatakaan, mutta sen olemassaolosta siellä on ollut apua lopettamiseen. Tiedän siis , että voisin avata sen milloin vain, mutta :EN! (Spontaania impulssia kioskireissuun ei näin tulekaan.

Täyden askin kanssa se onnistuu!

Tilalla on nyt nikotiinipurkka ja (niiden itse asiassa aika p..kan maun häivyttämiseksi) heti jälkeen pussillinen liköörikonvehteja. (Toki vain yksi kerrallaan niitäkin)  Ne olen havainnut oikeon hyväksi nautintoainekorvikkeiksi. Ja tavallinen ksylitolipurkka tietenkin aina konvehdin nauttimisen jälkeen.

Eli näillä nyt mennään ja kohta on jo toinen savuton viikko alkamassa! VIISI PÄIVÄÄ on muuten se kriittinen raja, jonka jälkeen alkaa jo hieman helpottaa, tämän sanon teille kaikille tupakoinnin lopettamisen kanssa tuskaileville 'nikotinisti-kanssaveljilleni ja - sisarilleni' lohduksi ja neuvoksi asian vaikeuteen.

Teille muille taas sanon, että tupakoitsijoiden mollaaminen, haukkuminen tai jopa 'demonisoiminen' ei auta heitä yhtään. En ole koskaan käyttänyt mitään varsinaisesti yhteiskunnassamme huumeiksi luokiteltuja ja alkoholinkäyttönikin on lähinnä ( vain joskus) yhteen  saunakaljaan tai hyvän spaghettiannoksen kanssa punaviinilasilliseen rajoittunutta, mutta se ei annan minulla mitään oikeutta olla mihinkään 'moraaliseen ylemmyyteen' oikeasti alkoholisminsa kanssa kamppailevia kohtaan. Ymmärrän toki,että HE eivät voi ottaa alkoholia KOSKAAN.

Tupakalla ja alkolilla on kuitenkin nautintoaineina se ero, että alkoholilla sentään on olemassa oikea käyttönsä (kohtuullisessa käytössä pysymään onnistuville) mutta tupakalla sen sijaan ei.

Kaikki tupakanpoltto on siis ongelmakäyttöä. 

Kannabiksen käyttökin on ( siis nautinnoksi sen kohtuullisen alkoholinkäytön tapaan) mahdollista, MUTTA EI SEKÄÄN missään tapauksessa SAVUN muodossa (sen haitat voivat näet olla niin käytettynä  jopa SUUREMPIA kuin sen tavallisemman tupakoinnin) mutta  siis lääkekannabiksena (pillerimuodossa ) tai kakkuun mukaan leivottuna tai vaikka pikkuleipien muodossa.

Savu kuin savu hengitykseen vedettynä  on siis joka tapauksessa ihmiskeholle luonnotonta ja AINA vaarallista .

Vierailija
51/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 egua???! MITÄ VITT hahahaha kuka tyhmä siitä skeidasta noin paljon maksaa, CAANNAbiskin halvempaa LOL

Ehkä tupakkoyhtiöt tietää että bisnesmenossa alas kun kanna bis valtaa markkinat ja nyt vaa ottaa tyhmiltä rahat pois.................

Vierailija
52/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on jotain niin ällöä. Ja jos näen jonkun fiksuna pitämäni ihmisen tupakalla, laskee hänen pisteensä silmissäni välittömästi. En ymmärrä, miksi ihmiset myrkyttävät itseään ja vielä maksavat siitä itsensä kipeäksi. Kirjaimellisesti.

Vierailija
53/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on jotain niin ällöä. Ja jos näen jonkun fiksuna pitämäni ihmisen tupakalla, laskee hänen pisteensä silmissäni välittömästi. En ymmärrä, miksi ihmiset myrkyttävät itseään ja vielä maksavat siitä itsensä kipeäksi. Kirjaimellisesti.

Sinä et varmaan ymmärrä monia muitakaan asioita. Sinun on varmasti helppoa olla onnellinen, kun et ymmärrä muita kuin oman näkökantasi. Oletan, ettet ymmärrä mitä tarkoitan.

Vierailija
54/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näin tupakoimattomana, että miksi siihen kääryleeseen pitää aina tarttua? Kuulemma lopettaminen on niin vaikeaa ja blaablaa. Eräskin tuttu oli 3 viikkoa sairaana siihen malliin, ettei voinut polttaa tupakkaa lainkaan ja mitä teki sitten kun parani? Sen sijaan että olisi jatkanut hyvin alkanutta tupakkilakkoaan, heitti taas tupakin naamaan ja jatkoi kuin ennenkin.

Vierailija
55/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näin tupakoimattomana, että miksi siihen kääryleeseen pitää aina tarttua? Kuulemma lopettaminen on niin vaikeaa ja blaablaa. Eräskin tuttu oli 3 viikkoa sairaana siihen malliin, ettei voinut polttaa tupakkaa lainkaan ja mitä teki sitten kun parani? Sen sijaan että olisi jatkanut hyvin alkanutta tupakkilakkoaan, heitti taas tupakin naamaan ja jatkoi kuin ennenkin.

Voin yrittää auttaa sinua ymmärtämään, mutta kerrohan ensin, että onko sinulla mitään turhia paheita, kuten esim. kahvinjuonti?

Vierailija
56/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, moni vetää joutessaan röökiaskillisen päivässä. Jos lasketaan halvimmalla mahdollisella tupakkamerkillä, tekee se yli 50e viikossa tupakkaan! Ostan itse samalla rahalla hyvät ruuat koko viikolle. Mielestäni on turha inistä rahojen riittämättömyydestä jos polttaa tupakkaa, se on täysin vapaaehtoista.

Vierailija
57/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun tuntemat työttömät polttavat sätkiä, ei todellakaan mitään valmistupakkaa.

Itsekin poltan sätkiä, vaikka olisi varaa valmistupakkaankin. Rahaa menee n. 50e/kk.

Vierailija
58/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun mun mies polttaa tupakkaa. Muutenkin joudutaan elämään todella tiukasta, koska mies on velkajärjestelyssä ja itse työtön. Rahaa ei ole tuhlattavaksi. 

Laskin tuossa yks päivä, että miehellä menee tupakkaan rahaa 40€/kk !! 10€/viikko maksaa tupakkavermeet. 

Ja minä en ole vuoteen käynyt edes kampaamossa, kun pitäisi hiuksia latvoista saksia, maksaisi noin 25-30euroa. Hiukset alkaa olemaan huonossa kunnossa. En uskalla itse leikata, koska siitä on huonoja kokemuksia. 

Jos mies olisi edes yhden kuukauden polttamatta, tai polttaisi edes vähemmän, niin sillä rahalla minäkin pääsisin käymään kampaamossa. 

Kaiken lisäksi mies käy itse joka ikinen kuukausi leikkauttamassa tukkaansa, maksaa 25euroa + joku kosteuttava hoitoaine minkä viimeksi osti, 17euroa. 

Millon on mun vuoro?

Miksi miehen pitäs sun hiusten kynintä kustantaa? Kumpikin maksakoot omansa.

Vierailija
59/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas### ka provo

Vierailija
60/147 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysin oikeassa. Kyllä köyhän kuuluu saada tupakoida. Se on ihmisoikeus.