Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin että ainoa oma tavoitteellinen asia johon minulla on mahdollista työssäkäyvänä perheenäitinä keskittyä ja onnistua on laihtuminen!

Vierailija
10.02.2019 |

Oman ajan niukkuus tekee sen, että mihinkään muuhun omaan juttuun on mahdotonta ajan, rahan ja jaksamisen puutteiden takia keskittyä, etenkään mihinkään sellaiseen josta saisi oikeita tuloksia. Siispä laihdun tavoitteellisesti 50-kiloon.

Kokemusta on siitäkin, että kävin salilla tai jumpassa 2-3 kertaa viikossa pitkään, mutta silloin kotitöiden jaksaminen ja ehtiminen oli vieläkin heikompaa. Kaikki naiset/ihmiset eivät vain jaksa tätä työ-perhe-rumbaa kuten supersuorittajat - TAI he joilla on tukiverkostoa hoitamassa lapsia säännöllisesti.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu koskaan todennut saman? Ap

Vierailija
2/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja, katson elokuvia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kovin moneen asiaan ei toki oo aikaa. Mulle ne on soittoharrastus ja liikunta.

Miten lyhyt oikein olet, jos tavoitepaino on 50 kg? Oot itse 159 cm, ja 56 kiloisena ihan sopivan hoikka (lihasta mukana).

Ootko varma, ettei energiat oo vähissä vain siksi, ettet syö?

Vierailija
4/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaminen on niin suhteellista.

Nyt sairaslomalla tulehdussairauden vuoksi, ollut jo 4 kk ja mitään en ole jaksanut. Olen maannut vaan. Töissä käydessä ennen sairastumista, jaksoin käydä salilla ja siivota kotona ym.

Vierailija
5/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kirjoja, katson elokuvia...

Kyllä minäkin katson elokuvia, tai yritän katsoa, usein joudun jättämään kesken kun en jaksa ja aamulla odottava aikainen herätys pilaa illan rentoutumisyritykset. Ei elokuvien katsominen ole itseen keskittymistä ja itsen kehittämistä.

Lukemiseen ei ole aikaa eikä rauhaa.

Ap

Vierailija
6/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kovin moneen asiaan ei toki oo aikaa. Mulle ne on soittoharrastus ja liikunta.

Miten lyhyt oikein olet, jos tavoitepaino on 50 kg? Oot itse 159 cm, ja 56 kiloisena ihan sopivan hoikka (lihasta mukana).

Olen varma ja sekin tässä on taustalla että jaksan paremmin kun syön ja painan vähemmän, olo on kevyempi. Olen muutaman sentin pidempi. Ap

Vierailija
7/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa minkä ikäset lapset sulla on?

Vierailija
8/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia tekosyitä. Tyypillistä syömishäiriöissä. Sairaus on psyykkinen

Ihan samasta syystä nuoret sairastuu anoreksiaan. On edes yksi asia johon voi vaikuttaa elämässä

Vierailija
9/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varma ja sekin tässä on taustalla että jaksan paremmin kun syön ja painan vähemmän, olo on kevyempi. Olen muutaman sentin pidempi. Ap

Höpö höpö

Vierailija
10/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samasta syystä nuoret sairastuu anoreksiaan. On edes yksi asia johon voi vaikuttaa elämässä

Ei minulla ole syömishäiriötä. Mutta tämä todellakin on nyt tässä elämäntilanteessa ainoa asia, jossa voin itse taata onnistumiseni, samalla säästän myös rahaa.

Kaikilla lihavilla on syömishäiriö.

Ap

Vierailija
11/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole syömishäiriötä. Mutta tämä todellakin on nyt tässä elämäntilanteessa ainoa asia, jossa voin itse taata onnistumiseni, samalla säästän myös rahaa.

Ap

No, miksei sitten 45kg? Sittenhän jaksat vielä paremmin, kun on vielä vähemmän massaa kannettavana.

Vierailija
12/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tunnen monen lapsen äitejä jotka opiskeli maisteriksi jne... että yksi asia kerrallaan. Joku laihduttaa toinen taas ehkä opiskelee

Vierailija
13/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi olen 50-kiloisena normaalipainon sisällä. Miten tämä eroaa siitä, jos sanoisin että aion kasvattaa pidemmät hiukset? Tai värjätä ne piristääkseni tiskirättimäistä perheenäitityyliä?

Hoikkuus on aina ihailtava meriitti, sitä on kenenkään turha kiistää.

Ap

Vierailija
14/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi olen 50-kiloisena normaalipainon sisällä. Miten tämä eroaa siitä, jos sanoisin että aion kasvattaa pidemmät hiukset? Tai värjätä ne piristääkseni tiskirättimäistä perheenäitityyliä?

Hoikkuus on aina ihailtava meriitti, sitä on kenenkään turha kiistää.

Ap

Aha. Oletkin lihavuusprovoaja.

Vierailija
15/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tunnen monen lapsen äitejä jotka opiskeli maisteriksi jne... että yksi asia kerrallaan. Joku laihduttaa toinen taas ehkä opiskelee

Olen tehnyt senkin. En kokenut sitä itseeni keskittymisenä. Opiskelin siksi jotta saisin ammatin ja voisin osallistua enemmän perheen elättämiseen. En itseni takia. Ap

Vierailija
16/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mut ap kuulostaa provolta tai syömishäiriöiseltä. Noilla spekseillä painoindeksi olisi vielä juuri normaalin alarajoilla oleva 19, mutta se, että niin matalaan painoon laihdutetaan tietoisesti (eli ei kyseessä synnynnäinen hoikkuus) ja että paino on ainoa asia, johon elämässä keskittyä, kuulostaa todella hälyttävältä. En usko hetkeäkään, että energiatasot oikeasti paranevat kalorien säännöstelyllä, laadukkaamman ruoan syömisellä toki näin voi käydäkin, mutta noin matala bmi-tavoite tuskin sillä vielä onnistuu.

Jos et provoile, voit vielä havahtua nyt. Laihdutus ei ole harrastus! Normaalipainossa laihduttaminen ei myöskään ole itsensä kehittämistä. Kaikista asioista, joihin voisit vähäisen vapaa-aikasi käyttää, valitset sitten kalorinlaskennan? Oikeasti?

3.

Vierailija
17/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, miksei sitten 45kg? Sittenhän jaksat vielä paremmin, kun on vielä vähemmän massaa kannettavana.

Koska se olisi alipaino, jossa lihaksikkaan ei olisi jäljellä. Normaalipainon alaraja kohdallani on 48-49kg. Ap

Vierailija
18/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä sinulla on syömishäiriö.

Ja puutteellinen tietämys aiheesta. Mielestäsi siis kaikilla lihavilla on syömishäiriö?

Kuinka paljon säästät rahaa?

Millaisen mallin annat lapsillesi? Ei saa syödä. Pitää aina laihtua lisää. Naisen AINOA tehtävä ja tavoite elämässä on laihtua. Ja taas laihtua lusää. Ruuan ostaminen on turhaa. Kannattaa säästää ruuasta.

Vierailija
19/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mut ap kuulostaa provolta tai syömishäiriöiseltä. Noilla spekseillä painoindeksi olisi vielä juuri normaalin alarajoilla oleva 19, mutta se, että niin matalaan painoon laihdutetaan tietoisesti (eli ei kyseessä synnynnäinen hoikkuus) ja että paino on ainoa asia, johon elämässä keskittyä, kuulostaa todella hälyttävältä. En usko hetkeäkään, että energiatasot oikeasti paranevat kalorien säännöstelyllä, laadukkaamman ruoan syömisellä toki näin voi käydäkin, mutta noin matala bmi-tavoite tuskin sillä vielä onnistuu.

Jos et provoile, voit vielä havahtua nyt. Laihdutus ei ole harrastus! Normaalipainossa laihduttaminen ei myöskään ole itsensä kehittämistä. Kaikista asioista, joihin voisit vähäisen vapaa-aikasi käyttää, valitset sitten kalorinlaskennan? Oikeasti?

3.

En aio laskea kaloreita, eikä minun tarvitse pudottaa kuin muutama kilo jotta olen tavoitteessa. Olen laskenut niitä nuorena ja päässyt siitä eroon, en aloita uudestaan vaan arvioin syömisen silmämääräisesti eikä siihen mene yhtään aikaa. Ennemminkin säästän aikaa, kun sitä menee syömiseen vähän vähemmän.

Kylläpä herättää kauheaa vastustusta ja sairaaksi leimaamista se, että joku on kohta ihailtavan hoikka. Miksi koette sen olevan teiltä pois?! Ap

Vierailija
20/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä sinulla on syömishäiriö.

Ja puutteellinen tietämys aiheesta. Mielestäsi siis kaikilla lihavilla on syömishäiriö?

Kuinka paljon säästät rahaa?

Millaisen mallin annat lapsillesi? Ei saa syödä. Pitää aina laihtua lisää. Naisen AINOA tehtävä ja tavoite elämässä on laihtua. Ja taas laihtua lusää. Ruuan ostaminen on turhaa. Kannattaa säästää ruuasta.

Miksi luulet että puhun tästä lapsille yhtään mitään? Ihme olettaja ja syyllistäjä. Ap