Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin että ainoa oma tavoitteellinen asia johon minulla on mahdollista työssäkäyvänä perheenäitinä keskittyä ja onnistua on laihtuminen!

Vierailija
10.02.2019 |

Oman ajan niukkuus tekee sen, että mihinkään muuhun omaan juttuun on mahdotonta ajan, rahan ja jaksamisen puutteiden takia keskittyä, etenkään mihinkään sellaiseen josta saisi oikeita tuloksia. Siispä laihdun tavoitteellisesti 50-kiloon.

Kokemusta on siitäkin, että kävin salilla tai jumpassa 2-3 kertaa viikossa pitkään, mutta silloin kotitöiden jaksaminen ja ehtiminen oli vieläkin heikompaa. Kaikki naiset/ihmiset eivät vain jaksa tätä työ-perhe-rumbaa kuten supersuorittajat - TAI he joilla on tukiverkostoa hoitamassa lapsia säännöllisesti.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi olen 50-kiloisena normaalipainon sisällä. Miten tämä eroaa siitä, jos sanoisin että aion kasvattaa pidemmät hiukset? Tai värjätä ne piristääkseni tiskirättimäistä perheenäitityyliä?

Hoikkuus on aina ihailtava meriitti, sitä on kenenkään turha kiistää.

Ap

Kiistän. Ihminen, joka on hyvin hoikka vain siksi, että käyttää lähes kaiken liikenevän aikansa ja energiansa painon vahtimiseen ei ole millään lailla ihailtava vaan aika surullisen itsekeskeinen, sorry.

Liiallinen väkisin hankittu laihuus antaa myös usein juurikin tiskirättimäisen nuutuneen olemuksen. Toiset on hyvin hoikkasia luonnostaan ja siroja, silloin se sopiikin.

Tekisit jotain fiksua ajallasi, maisterisnainen kuitenkin!

Vierailija
22/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia tekosyitä. Tyypillistä syömishäiriöissä. Sairaus on psyykkinen

Ihan samasta syystä nuoret sairastuu anoreksiaan. On edes yksi asia johon voi vaikuttaa elämässä

Ei minulla ole syömishäiriötä. Mutta tämä todellakin on nyt tässä elämäntilanteessa ainoa asia, jossa voin itse taata onnistumiseni, samalla säästän myös rahaa.

Kaikilla lihavilla on syömishäiriö.

Ap

Kyllä sinulla on syömishäiriö.

Ja puutteellinen tietämys aiheesta. Mielestäsi siis kaikilla lihavilla on syömishäiriö?

Kuinka paljon säästät rahaa?

Millaisen mallin annat lapsillesi? Ei saa syödä. Pitää aina laihtua lisää. Naisen AINOA tehtävä ja tavoite elämässä on laihtua. Ja taas laihtua lusää. Ruuan ostaminen on turhaa. Kannattaa säästää ruuasta.

Miksi luulet että puhun tästä lapsille yhtään mitään? Ihme olettaja ja syyllistäjä. Ap

Lapset näkee ja kokee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi olen 50-kiloisena normaalipainon sisällä. Miten tämä eroaa siitä, jos sanoisin että aion kasvattaa pidemmät hiukset? Tai värjätä ne piristääkseni tiskirättimäistä perheenäitityyliä?

Hoikkuus on aina ihailtava meriitti, sitä on kenenkään turha kiistää.

Ap

Kiistän. Ihminen, joka on hyvin hoikka vain siksi, että käyttää lähes kaiken liikenevän aikansa ja energiansa painon vahtimiseen ei ole millään lailla ihailtava vaan aika surullisen itsekeskeinen, sorry.

Liiallinen väkisin hankittu laihuus antaa myös usein juurikin tiskirättimäisen nuutuneen olemuksen. Toiset on hyvin hoikkasia luonnostaan ja siroja, silloin se sopiikin.

Tekisit jotain fiksua ajallasi, maisterisnainen kuitenkin!

Sepä se, että tekisin jos ehtisin. Perheen ja töiden takia en ehdi.

Ja jos luulet näkeväsi päältä, kuka on hoikka ajattelematta ruokaa ja kuka ei, olet väärässä. Väitän että lähes kaikki jotka ovat hoikkia, miettivät syömisiään. Ja jotka eivät ole, kadehtivat ja/tai haukkuvat niitä hoikkia. Niin se vain menee. Ap

Vierailija
24/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen syömishäiriöinen. Muuten oireeton, mutta elämän kiire-/stressitilanteisiin reagoin edelleen laihduttamalla, koska se tuo hallinnan tunteen. Tiedostan asian enkä laihduta itseäni liian laihaksi. Mutta eihän se kovin tervettä ole.

Vierailija
25/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samasta syystä nuoret sairastuu anoreksiaan. On edes yksi asia johon voi vaikuttaa elämässä

Ei minulla ole syömishäiriötä. Mutta tämä todellakin on nyt tässä elämäntilanteessa ainoa asia, jossa voin itse taata onnistumiseni, samalla säästän myös rahaa.

Ap

Kyllä sinulla on syömishäiriö.

Ja puutteellinen tietämys aiheesta. Mielestäsi siis kaikilla lihavilla on syömishäiriö?

Kuinka paljon säästät rahaa?

Millaisen mallin annat lapsillesi? Ei saa syödä. Pitää aina laihtua lisää. Naisen AINOA tehtävä ja tavoite elämässä on laihtua. Ja taas laihtua lusää. Ruuan ostaminen on turhaa. Kannattaa säästää ruuasta.

Miksi luulet että puhun tästä lapsille yhtään mitään? Ihme olettaja ja syyllistäjä. Ap

Lapset näkee ja kokee

Hoikka äiti on parempi roolimalli kuin lihava. Aivan satanolla. Ap

Vierailija
26/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, miksei sitten 45kg? Sittenhän jaksat vielä paremmin, kun on vielä vähemmän massaa kannettavana.

Koska se olisi alipaino, jossa lihaksikkaan ei olisi jäljellä. Normaalipainon alaraja kohdallani on 48-49kg. Ap

Miksi ap haluat laihduttaa nimenomaan normaalipainon alarajoille? Se minulla tässä kaikista eniten hälyttää herätyskelloja.

Vierailija
27/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen syömishäiriöinen. Muuten oireeton, mutta elämän kiire-/stressitilanteisiin reagoin edelleen laihduttamalla, koska se tuo hallinnan tunteen. Tiedostan asian enkä laihduta itseäni liian laihaksi. Mutta eihän se kovin tervettä ole.

Jep, sama täällä. Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Kuinka moni ahmii ja lihoo samasta syystä? Paljon haitallisempaa se on, mutta sitä pidetään nykyään hyväksytympänä. Ap

Vierailija
28/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lokaa ap:n niskaan? Onko teillä muilla aikaa kaikkeen kivaan? Minullakaan kun ei ole. Haluaisin kehittää itseäni vaikka kuinka, mutta lapseni tarvitsevat aikaani. Haluaisin harrastaa ja opiskella, mutta lapseni tarvitsee tukea läksyissä. Nyt on aika tukea häntä. Opiskelkaa nuorena, niin ei tarvi ympätä perhe-elämään aikaa maisterisopinnoille. Siinä ap on oikeassa, että laihduttamiseen olisi aikaa. Ehkä oli provosoivasti sanottu, mutta tottahan se on.

Vierailija
29/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, miksei sitten 45kg? Sittenhän jaksat vielä paremmin, kun on vielä vähemmän massaa kannettavana.

Koska se olisi alipaino, jossa lihaksikkaan ei olisi jäljellä. Normaalipainon alaraja kohdallani on 48-49kg. Ap

Miksi ap haluat laihduttaa nimenomaan normaalipainon alarajoille? Se minulla tässä kaikista eniten hälyttää herätyskelloja.

Niin mihin muualle laihtuisin, kun siihen alarajaankin on matkaa vain nelisen kiloa? Ap

Vierailija
30/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sitten kun olet saavuttanut tavoitteesi? Siihen tuskin nyt kovin kauaa menee, kun ei syö mitään. Niin, mitä sitten? Ei sulla ole enää mitään mitä tavoittelisit.

Vierailija
31/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ajan niukkuus tekee sen, että mihinkään muuhun omaan juttuun on mahdotonta ajan, rahan ja jaksamisen puutteiden takia keskittyä, etenkään mihinkään sellaiseen josta saisi oikeita tuloksia. Siispä laihdun tavoitteellisesti 50-kiloon.

Kokemusta on siitäkin, että kävin salilla tai jumpassa 2-3 kertaa viikossa pitkään, mutta silloin kotitöiden jaksaminen ja ehtiminen oli vieläkin heikompaa. Kaikki naiset/ihmiset eivät vain jaksa tätä työ-perhe-rumbaa kuten supersuorittajat - TAI he joilla on tukiverkostoa hoitamassa lapsia säännöllisesti.

Missäs sun tukiverkosto - mies on? Eikö vuorottelu toimi?

Vierailija
32/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lokaa ap:n niskaan? Onko teillä muilla aikaa kaikkeen kivaan? Minullakaan kun ei ole. Haluaisin kehittää itseäni vaikka kuinka, mutta lapseni tarvitsevat aikaani. Haluaisin harrastaa ja opiskella, mutta lapseni tarvitsee tukea läksyissä. Nyt on aika tukea häntä. Opiskelkaa nuorena, niin ei tarvi ympätä perhe-elämään aikaa maisterisopinnoille. Siinä ap on oikeassa, että laihduttamiseen olisi aikaa. Ehkä oli provosoivasti sanottu, mutta tottahan se on.

Niinpä. Minä opiskelin kyllä jo ennen lapsia ja juurikin alaa joka itseäni kiinnosti, mutta siltä en saanut töitä, joten jouduin opiskelemaan uudestaan. Laihduttaminen ei vaadi mitään muuta kuin päättäväisyyttä ja itsekuria, ei minuuttiakaan aikaa. Ja on yksin vastuussa tuloksista, perhe ei voi sitä estää. Ap

Vierailija
33/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten kun olet saavuttanut tavoitteesi? Siihen tuskin nyt kovin kauaa menee, kun ei syö mitään. Niin, mitä sitten? Ei sulla ole enää mitään mitä tavoittelisit.

En ole syömättä mitään, se hidastaisi aineenvaihdunnan enkä harrasta mitään paastoamista. En tiedä mitä sitten teen, katson sitten, arviolta kuukauden-parin kuukauden päästä. Ap

Vierailija
34/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä järkeä tai hyötyä on laihduttaa itsensä 50- kiloiseksi?

Vierailija
35/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä järkeä tai hyötyä on laihduttaa itsensä 50- kiloiseksi?

Kyllä se vain hienommalta näyttää kun on täysin läskitön vyötärö. Ja myös tuntuu hyvältä. Ap

Vierailija
36/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syömättä mitään, se hidastaisi aineenvaihdunnan enkä harrasta mitään paastoamista. En tiedä mitä sitten teen, katson sitten, arviolta kuukauden-parin kuukauden päästä. Ap

Kun et tähän päivään mennessä ole keksinyt mitään muuta tavoitteellista ja itsensä kehittämistä kuin laihdutus, niin tuskin tämä pari kk nyt ihmeellistä muutosta tuo. Olet pelkkä tyhjä kuori.

Vierailija
37/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et tähän päivään mennessä ole keksinyt mitään muuta tavoitteellista ja itsensä kehittämistä kuin laihdutus, niin tuskin tämä pari kk nyt ihmeellistä muutosta tuo. Olet pelkkä tyhjä kuori.

Jos minulla olisi aikaa itselleni, keksisin vaikka mitä. Tarvitsen oman ajan ja rauhan asioille, jotta voisin keskittyä niihin. Jotkut pystyvät siihen perhehärdellin lomassa, minä en, enkä todellakaan enää aio turhaan yrittää ja pettyä. Sitten tietysti taas kun lapset ovat selvästi isompia ja omaa rauhaa oikeasti saa enemmän.

Selvä, olen sitten tyhjä kuori näine piirteineni, taidan olla myös selvännäkijä kun näen että sinä taidat olla lihava. Ap

Vierailija
38/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole lokaa heittänyt. Todettu että hänellä on syömishäiriö. Ihan puhdas fakta

Vierailija
39/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi aikaa itselleni, keksisin vaikka mitä. Tarvitsen oman ajan ja rauhan asioille, jotta voisin keskittyä niihin. Jotkut pystyvät siihen perhehärdellin lomassa, minä en, enkä todellakaan enää aio turhaan yrittää ja pettyä. Sitten tietysti taas kun lapset ovat selvästi isompia ja omaa rauhaa oikeasti saa enemmän.

Selvä, olen sitten tyhjä kuori näine piirteineni, taidan olla myös selvännäkijä kun näen että sinä taidat olla lihava. Ap

Lihava taitaa olla pahin haukkumanimi jonka syömishäiriöinen mielesi keksii. Surullista

Vierailija
40/104 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap voit laihdutettuasi aloittaa tavarankarsimisoperaation. Sekin sujuu siinä perhe-elämän ohessa, eikä älliä ja hirveästi aikaa vaadi.

.