Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsosiaaliset miehet

Vierailija
10.02.2019 |

Moni sinkkumies luulee liian usein, että naisia kiinnostaa vain miehen ulkönäkö tai varakkuus tai menestystys. Mutta olen huomannut, että ne miehet, jotka eivät kumppania löydä, ovat usein epäsosiaalisia. Eivät osaa rentoutua naisten kanssa, eivät tiedä, mistä aiheista tai miten naisten kanssa keskustellaan. Ovat tylyjä tai päästävät sammakoita suusta.

Kiinnittäkää siis huomiota sosiaalisiin taitoihin! Ottakaa kantaa.

Kommentit (431)

Vierailija
321/431 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen koulutukseltani insinööri ja opiskelen parhaillaan työn ohessa dipaksi. Yksin olen asunut koko ikäni. Koen olevani niin ruma, etten kelpaa sellaisille naisille, joiden kanssa voisin kuvitella perhettä perustettavan. Naama on niin poikamainen 34-vuotiaana kun voi olla. On mm. luultu 20-vuotiaaksi. Tod.näk elelen koko elämäni yksin. 

Hmm.. mä tykkään kyllä poikamaisen näköisistä miehistä :) Oman ikäisissä alkavat vain olla harmittavan vähissä (enkä kauhean paljon nuorempaa miestä haluaisi ja tuskin hekään mua!)... Vaikea kuvitella että olen ainoa nainen jolla sama mieltymys, joten älä nyt hyvä mies heitä kirvestä kaivoon!!!

N39

Tälle kaverille kertoisin, että youtubeen ja hakuun jack lalanne face workout

6kk päästä et ole enää niin poikamainen kasvoiltasi, jos todella teet näitä treenejä. Ja naamatreeni on jopa helppoa!

Suosittelen naisillekin! Estää ryppyjen tuloa.

Vierailija
322/431 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidan sitten olla se syrjäytynyt nainen. Kiusaamistausta ja huono itsetunto sekä ne vähät kaverit jo  muualle muuttaneet. Töistä ei ole mitään ystäviä löytynyt ja nyt kun olen työtön niin vielä huonompi tilanne. Tietysti ymmärrän sen ettei kukaan voi "pelastaa" minua ja itse on se työ tehtävä, mutta ei se aina helppoa ole. Miten löytää niitä ystäviä aikuisena ja muuttaa elämäänsä niin paljon. Olen vielä melko introvertti ihminen sekä niin monesti joutunut jo pettymään ihmissuhteissa. Ehkä olen myös liian kiltti ihminen.  En syytä muita, mutta tietysti noilla nuoruuden aikaisemmilla kokemuksillakin on osuutta tähän nykytilanteeseen. En ole ainakaan tullut rohkeammaksi niiden myötä. Sen takia yritän aina myös ymmärtää muiden tilannetta, koska siellä taustalla voi olla mitä vaan. Tietenkään asiatonta käytöstä ei tarvitse sietää, mutta itse ainakin yrittäisin mieluummin auttaa muita. Se on tietysti totta, että ne hyvän itsetunnon omaavat sosiaaliset ihmiset varmaan erottuvat joukosta ja jokainen tietysti haluaa hyvän kumppanin. 

Itse olen kyllä valmis sietämään monenlaisia ihmisiä, koska itsekään en ole mikään täydellinen tosiaankaan.  Kuitenkaan en halua olla kenellekään rasite vaan itse täytyy ongelmiaan selvittää.  Uskon silti, että kukaan ei varmaan ole mielessään valinnut tällaista tilannetta kuin minulla ja itsekin uskon, että olen tavallaan kaikkien seikkojen takia ajautunut tähän tilanteeseen. Menneisyyden kokemukset, kiusaaminen, ujo luonne ja harvojen kavereiden muutot  ovat itsellä ajaneet tähän tilanteeseen. Sen takia en toisaalta enää suostu häpeämään, koska joku muukin voisi olla samassa tilanteessa kuin minä näiden seikkojen takia. Ihmisillä on niin eri tarina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/431 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä keskustelunaiheista naiset ovat kiinnostuneita?

Vähän vinkkeja. Voin laittaa muistikirjaan, josta selaan ennen treffejä

Olisko kakkureseptit oiva aihe. Täytyy opetella ulko paritusinaa.

Tai lemmikit? Kissat ja koirat on mainittu. Opettelen niiden rotuominaisuuksia ja valehtelen rakastavani niitä kaikkia. Entäs hevoset? Täytynee mennä talleille stalkkaamaan. Kai se on sallittua?

Oisko muoti ja sisustus. Mistä niihin saisi nopeiten tietoa?

Mitä vaan naisten mieliksi. On jo kiire!

Siinäpä se ongelma onkin. Tuntemani naiset pitävät esim. neulomisesta, moottoripyöräilystä ja moottoripyöristä, vaelluksesta Lapissa, lintubongauksesta, scifistä, jne. En tunne itse asiassa ketään naispuolista joka olisi erityisen kiinnostunut muodista, sisustuksesta kiinnostuneita tunnen muutaman. Sinulla on pakkomielle sulloa naiset johonkin ihme mustaan laatikkoon jonne he eivät kuitenkaan mahdu.

Sama havainto täällä! Lähipiirini naisia kiinnostavat oman ammattialan asiat elokuvien tekemisestä kauhukirjallisuuteen,  sen lisäksi mitä ikinä vaan voi keksiä: vapaapaini, 80-luvun musiikki, kauhuelokuvat ja hirviöt,  jääkiekko,  scifi, playstation pelit, koodaaminen, yrttilääkintä, laajasti taide, laajasti historia kivikaudesta 1900-luvulle, kuvitus, sarjakuvat, vaellus,  moottoripöyrät, kryptozoologia, mäkihypyt, traktorivedot, noituus, luomuruoan kasvatus, lentäminen, venäjän kieli, 1920-luvun art deco, dinosaurukset, matkailu tiettyihin kohteisiin, keikat, kalastus, teatteri, japanin mytologia, kiinalainen kalligrafia, astrologia, jooga, sijoittaminen, eettinen ruoantuotanto, salaliittoteoriat, politiikka, keskiajan teologia...

Hirveän laaja kirjo siis kaikkea! Ei tosiaan mitään "sisustan, shoppaan vaatteita, meikkaan, juoksen salilla, hyörin kissojen/koirien/hevosten kanssa, lipitän viiniä eikä mitään muuta"-laatikkomallia.

Vierailija
324/431 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen koulutukseltani insinööri ja opiskelen parhaillaan työn ohessa dipaksi. Yksin olen asunut koko ikäni. Koen olevani niin ruma, etten kelpaa sellaisille naisille, joiden kanssa voisin kuvitella perhettä perustettavan. Naama on niin poikamainen 34-vuotiaana kun voi olla. On mm. luultu 20-vuotiaaksi. Tod.näk elelen koko elämäni yksin. 

Hmm.. mä tykkään kyllä poikamaisen näköisistä miehistä :) Oman ikäisissä alkavat vain olla harmittavan vähissä (enkä kauhean paljon nuorempaa miestä haluaisi ja tuskin hekään mua!)... Vaikea kuvitella että olen ainoa nainen jolla sama mieltymys, joten älä nyt hyvä mies heitä kirvestä kaivoon!!!

N39

Minä kanssa! Hyvin maskuliiniset ja miehiset kasvot ovat minusta jotenkin pelottavia. En osaa selittää miksi.

Olen tosin babyface itsekin, eli on meitä naisiakin, joita luullaan paljon nuoremmaksi. Työelämässä rasittavaa, kun nainenhan ei mitään osaa ja noin tyttömäisellä naamalla se ei ainakaan ole mikään asiantuntija työssään.

Minulla suurin heitto iässä on 22 vuotta nuorempi. 

Yllättäen Aasiassa käydessäni kaikki veikkaavat ikäni aivan oikein. 

Vierailija
325/431 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos pudotetaan introvertit miehet pois, kisa käy jo aika kuumana.

Onneksi kaikki naiset ovat supliikkeja, kohteliaita, sulavaa juttuseuraa. Tämä ongelma koskee siis vain miehiä.

Ei introvertti tarkoita, ettei ole sosiaalisia taitoja. Ketjussa ei myöskään ole puhuttu että miehen täytyisi puhua nainen pyörryksiin, vaan että osaisi olla normaalisti sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Eivät osaa rentoutua naisten kanssa, eivät tiedä, mistä aiheista tai miten naisten kanssa keskustellaan. Ovat tylyjä tai päästävät sammakoita suusta.

Wikipediasta: Tyypillinen introvertti on hiljainen, itseään tutkiskeleva (introspektiivinen) ja varautunut. Tutkimuksissa on havaittu introverttien olevan herkempiä kivulle, väsyvän helpommin ja tuntevan jännityksen madaltavan suoritustasoa, pärjäävän paremmin koulussa, suosivan vakaampia ammatteja ja olevan vähemmän alttiita vaikutteille sekä olevan ekstrovertteja vähemmän seksuaalisesti aktiivisia.

Hiljainen ja varautunut, jännitys madaltaa suoritustasoa. Joku voisi kuvailla ettei osaa rentoutua naistenkaan kanssa, ei tiedä mistä aiheista naisten kanssa pitäisi jutella, ja päästävät välillä sammakoita suustaan.

Eikö se nainen voisi joskus jutella niistä miestäkin kiinnostavista asioista? Hylkäisinkö naisen jos hän ei tiedä mistä aiheista minun kanssa pitää jutella.. ei kai vain täällä ajella kaksilla rattailla.

No ei nainen niitä telepaattisesti tiedä.

Mutta mies tietää? Mistä naisten kanssa sitten pitää jutella?

Aloituksessakin tuli ilmi, että naiset useinkin tekevät keskustelun helpommaksi miehelle. Esimerkiksi juuri kysyvät lemmikeistä, harrastuksista jne.

Ei auta jos asian etenemistä jos mies sanoo jotaib ympäripyöreää *en osaa sanoa, en tiiä, en ole ajatellut, ihan kivoja, sitä sun tätä, siellä ja täällä, ihan tavallista*, voisin jatkaa listaa vielä lukuisilla kliseillä.

Ei miehen tarvitsekaan omata telepaattisa taitoja kunhan vain osaavat, ymmärtävät tai haluavat tarttua naisen ojentamaan aiheeseen. *ahaa, sinulla on kissa, minulla on ollut sekä koira että kissa, tykkään yleensäkin eläimistä*. Jne...

Mutta naisen on vaikea olla muuta kuin telpaattinen miesten vastausten perusteella jos keskustelusta edes jotain tulisi. Saatikka että mies tekisi keskustelussa aloitteen josta voi jatkaa.

Yleistän nyt, onneksi on ja olen tavannut myös myös muunlaista miehiä, mutta nyt keskustelun aiheena on miehen huonot sosiaaliset taidot, älkää nyt sitten alkako, että ovathan ne naisetkin...

miksi sitten nainen ei tartu kysymykseeni että pitääkö hän metsästyksestä?

Hän ei varmaankaan ole kiinnostunut juttelemaan kanssasi yhtään mistään. Jos joku ihminen kiinnostaa, sitä kyselee silmät kiiluen vaikka isovaarin puujalasta.

Vierailija
326/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen/olin ns sosiaalinen mies. Asuin monta vuotta ulkomailla paikassa missä ihmiset ovat kuuluisia sosiaalisuudestaan ja enpä mitenkään lopuksi eronnut muista sieltä.

Kyllä sitä nopeasti muuttui taas epäsosiaaliseksi kun taas uudestaan oli suomalaisten naisten kanssa tekemisissä. Ehkä teidän mammojen kannattaisi katsoa vähän peiliin. Jos ei ole mitään hyötyä siitä että on sosiaalinen vaan muut tekevät siitä epämukavan jutun niin lopputulos on sitten se mykä nykytilanne on suomessa.

Ihan varmasti 😀.

Olet erinomainen esimerkki siitä miksi suomalaisen naisen kanssa on turha keskustella.

Nykyisin olen sitten ulkomaalaisen naisen kanssa joten sillä tavalla kaikki on hyvin vaikkei minusta varmaan koskaan uudestaan tulisi kovin sosiaalista ihmistä.

Voitaisko ohittaa tää ulkomaalaisilla naisilla uhkailu nopeasti kun se on niin helvetin tylsää? Tai mikä parempi idea, mitäpä jos tämän ketjun miehet suuntaisitte sinne thaikkusaiteille ja laitettaisiin ketju pakettiin?

Sekö on uhkailua jos asiakas sanoo ettei ole hyvää bisnestä jos myy paskaa tuotetta korkeeseen hintaan? Vähän saman kaltaisesta jutusta kysymys.

Miten olisi jos te lopettaisitte sen ikuisen negatiivisen jankkaamisen? Ei varmaan moni halua olla sellaisen naisen kanssa tekemisissä. Hankkisitte jotain miespuolisia ystäviä jos niin paljon ottaa päähän miesten epäsosiaalisuus. Saisivat jotain harjoitusta eivätkä olisi menetettyjä tapauksia joskus 35 vuotiaina kun eivät pahemmin koskaan ole olleet tekemisissä naisten kanssa.

Vierailija
327/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N39

Tälle kaverille kertoisin, että youtubeen ja hakuun jack lalanne face workout

6kk päästä et ole enää niin poikamainen kasvoiltasi, jos todella teet näitä treenejä. Ja naamatreeni on jopa helppoa!

Suosittelen naisillekin! Estää ryppyjen tuloa.

Puoli vuotta ja kaikki mammat muistuttaa Jack Lalannea

mies50v

Vierailija
328/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sinkkumies luulee liian usein, että naisia kiinnostaa vain miehen ulkönäkö tai varakkuus tai menestystys. Mutta olen huomannut, että ne miehet, jotka eivät kumppania löydä, ovat usein epäsosiaalisia. Eivät osaa rentoutua naisten kanssa, eivät tiedä, mistä aiheista tai miten naisten kanssa keskustellaan. Ovat tylyjä tai päästävät sammakoita suusta.

Kiinnittäkää siis huomiota sosiaalisiin taitoihin! Ottakaa kantaa.

Yllämainituista minua kiinnostaa vain MENESTYSTYS.

N42

Vierailija
329/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olemme kaveriporukalla yrittäneet saada eräälle kaverillemme naista. Monesti olemme kutsuneet joitakin sinkkuja naisia illanviettoon, jotka sitten ovat olleet kiinnostuneet tästä kaveristamme. Mutta kun kaverian sosiaaliset taidot loppuvat juuri siihen ja itseinho alkaa, on se kamalaa katsottavaa.

Jos nainen kysyy, mitä mies tekee työkseen, vastaa mies:

"No en mitään ihmeellistä." (lentää työkseen matkustajakonetta, aika perusduunia siis)

Nainen kysyy, pitääkö mies kissoista / koirista / nimeä joku lemmikki tähän.

"Ihan kivoja." (mies on äärimmäisen eläinrakas ja haluaisi lemmikin, muttei työnsä takia voi ottaa)

Kaikkein pahin oli, kun eräs nainen kaikesta huolimatta kysyi, olisiko mies kiinnostunut lähtemään hänen kanssaan viikonloppuna kylpylään, kun naisella oli sinne joku palkintomatka kahdelle ja kaveri puuttuu. Kaverimme sitten vastasi:

"En mä oikein tiedä, et sä tällaista halua, pilaan kuitenkin koko reissun."

Hämmentyneenä nainen sitten totesi, että ei hän usko, että mies pilaa reissua, tulisi nyt kun hän haluaisi tutustua. Mies siihen:

"Kiitti mut kyllä mä tiiän, että sä säälistä mut kutsut."

Ei ollut nainen enää missään yhteyksissä porukkaamme ikinä. Myöhemmin kaverillemme valkeni, että näin käyttäytyy oikeasti kiinnostunut nainen ja harmittelee tänäkin päivänä, että tilaisuus meni ohitse.

Mitä *piip* pitää vielä tehdä, että kaveri onnistuu?! Kun hänelle yrittää neuvoa sosiaalisen taidon aakkosia, hän vain toteaa, että on toivoton tapaus, kuolee yksin ja turha yrittää muuttaa itseään, ei se kuitenkaan toimi. No tuolla asenteella ei varmana toimi, eikä se nainen postiluukusta putoa.

Mä en uskonut sanaakaan tuosta tarinasta. Jos mies on lentäjä, niin sen ympärillä pörrää väkisinkin ihmisiä ja myös naispuolisia koko ajan.

Lentäjän virka-asu ja lasit, tyly ilme ==> naiset eivät päästä irti lahkeesta.

Ei niille tarvitse edes puhua .Pöyhkeä itsevarmuus riittää kaatoihin.

Vierailija
330/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olemme kaveriporukalla yrittäneet saada eräälle kaverillemme naista. Monesti olemme kutsuneet joitakin sinkkuja naisia illanviettoon, jotka sitten ovat olleet kiinnostuneet tästä kaveristamme. Mutta kun kaverian sosiaaliset taidot loppuvat juuri siihen ja itseinho alkaa, on se kamalaa katsottavaa.

"No en mitään ihmeellistä." (lentää työkseen matkustajakonetta, aika perusduunia siis)

"Ihan kivoja." (mies on äärimmäisen eläinrakas ja haluaisi lemmikin, muttei työnsä takia voi ottaa)

Kaikkein pahin oli, kun eräs nainen kaikesta huolimatta kysyi, olisiko mies kiinnostunut lähtemään hänen kanssaan viikonloppuna kylpylään, kun naisella oli sinne joku palkintomatka kahdelle ja kaveri puuttuu. Kaverimme sitten vastasi:

Hämmentyneenä nainen sitten totesi, että ei hän usko, että mies pilaa reissua, tulisi nyt kun hän haluaisi tutustua. Mies siihen:

Ei ollut nainen enää missään yhteyksissä porukkaamme ikinä. Myöhemmin kaverillemme valkeni, että näin käyttäytyy oikeasti kiinnostunut nainen ja harmittelee tänäkin päivänä, että tilaisuus meni ohitse.

Mitä *piip* pitää vielä tehdä, että kaveri onnistuu?! Kun hänelle yrittää neuvoa sosiaalisen taidon aakkosia, hän vain toteaa, että on toivoton tapaus, kuolee yksin ja turha yrittää muuttaa itseään, ei se kuitenkaan toimi. No tuolla asenteella ei varmana toimi, eikä se nainen postiluukusta putoa.

Mä en uskonut sanaakaan tuosta tarinasta. Jos mies on lentäjä, niin sen ympärillä pörrää väkisinkin ihmisiä ja myös naispuolisia koko ajan.

No mites lentäjän virka-asu ja lasit, lammasmainen ja pälyilevä ilme, huono ryhti, pehmeä iskävatsa?

Vierailija
331/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöyhkeä itsevarmuus riittää kaatoihin.

Olisiko "pöyhkeä itsevarmuus" kuitenkin nimenomaan sellaista taitoa, jota sosiaalisesti rajoittuneilta nimenomaan puuttuu?

Vierailija
332/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia miehiä ei vain kiinnosta näytellä miestä. Sitä pinnallista menestyjän roolia. Vaatimuksen miestä kohtaan ovat muuttuneet paljon puolessa vuosisadassa. Nykyään yleisenä vaatimuksena on femiininen sosiaalisuus ja empaattisuus. Miehelle vieras rooli. Miehiltä vaaditaan nykyään naisellisia ominaisuuksia. Niiden puuttumisesta kenenkään miehen on turha huonoa itsetuntoa potea. Vielä vanhempiemme miehille riitti kun toi rahaa taloon ja piti pennuille kuria. Miestä ei naitu sosiaalisten taitojen, vaan taloudellisen sekä fyysisen turvan tähden.

Nyt kun kaikki naiset ovat töissä, niin on alettu vaatia miehiltä naisellisia ominaisuuksia, miehen rooli on muuttunut perheen päästä ikään kuin viihdyttäjäksi. Kaikki eivät sellaiseen taivu ja se on ihan ok. Miehen ei koskaan kannata vaatia itseltään kaikkea sitä mitä naiset häneltä vaativat.

Toki sosiaalisten taitojen puute on tökeröä, se on nyt tätä ajan henkeä. On hyvä pitää erillään ajan hengen jatkuvasti muuttuvat vaatimukset omasta persoonastaan. Eihän voi lähteä siitä, että yrittäisi olla aina ajan hengen mukainen. Kuin jokin tuuliviiri muiden pillin mukaan. Sellainen on epämiehekästä.

Vierailija
333/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä meidän, itsellisten, täytyisi muuttua sinun mieleiseksesi?

Tämähän menee niin, että kun joku nainen valitsee kumppania niin hän valitsee ihmisen, jolla on hänen arvostamiaan ominaisuuksia olipa se sitten geeniperimä, kalun koko, huumorintaju tai sosiaalisuus tai ihan muuten käyttää tahansa. Jos et ole hänen mieleisensä, et tule valituksi. Toki voit kelvata jollekulle toiselle, mutta onhan tässäkin moni todennut ettei halua niitä joille itse kelpaisi.

Lyhyesti , taatusti kukaan ei ryhdy edes tapailemaan ihmistä, joka ei itseä miellytä.

Vierailija
334/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat usein huumorintajuisen kumppanin. Hyvä humorintaju taas vaatii sosiaalista ymmärrystä. Vai ovatko nämä epäsosiaaliset miehet silti hauskoja tai huumorintajuisia naisten mielestä?

Huumori on minulle hyvin tärkeä asia elämäni kokonaisuudessa. Saan ihmisten seurassa hyvin vastakaikua jutuilleni. Seuraan työni puolesta laaja-alaisesti yhteiskunnallisia ajankohtaisia aiheita ja pystyn aina esittämään jotain niihin liittyviä kiinnostavia näkökulmia muille siinä laajuudessa, kuin sosiaalisen tilanteen kannalta on luontevaa. Olen kohtelias sekä sensitiivinen toisten ihmisten tarpeille ja näkökulmille. Olen kaikkiaan erinomainen seuramies. Mutta koska olen epäsosiaalinen ihminen, pyrin ensisijaisesti välttämään kaikkiin sosiaalisiin tilanteisiin joutumista. Sosiaalisella kyvykkyydelläni ei ole siten mitään tekemistä epäsosiaalisuuteni kanssa.

No miten tämä nyt keskustelun aiheeseen liittyi? Epäsosiaalisuus on oma valintasi? So what?

Vierailija
335/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein lentäjä piti keksiä. Perämies olisi ollut hitusen uskottavampi. Melkoinen fantasia kirjailija kuitenkin.

Vierailija
336/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juu ilman muuta jos laitetaan kaksi samalla tavalla sosiaalista, tai epä-, rinnakkain ja annetaan toiselle paljon rahaa + komea ulkonäkö ja toiselle vähän rahaa + vesakeskinen ulkonäkö, niin molemmilla on vientiä saman verran. Eikä tämän varakkuus- ja ulkonäköeron seuraukset vaikuta kummankaan sosiaalisuuteen jatkossakaan mitenkään.

Tässä tää harhaluulo taas on. Ei ihmisille anneta rahaa kuin aivan äärimmäisen harvoissa tapauksissa. Kyllä Suomessa jos ihmisellä on rahaa, hän on sen jollain hyvillä ominaisuuksillaan ansainnut, eikä häntä sen takia voi rinnastaa syrjäytymisen valinneen ihmisen kanssa, koska näiden henkiset ominaisuudet ei vaan ole samat eikä siksi vertailtavissa. Tässä aina teette virheen.

Ei tuossa väitettykään, että ihmisille oikeasti annettaisiin rahaa. Esimerkki todisti vain, että noiden tekijöiden vaikutus ei ole nolla. Rikkaaseen perheeseen syntymällä saat rahaa eri tavalla kuin köyhään perheeseen syntymällä, vaikka muut tekijät vakioitaisiin. Tämä alkaa vaikuttaa siltä ettei yksinäisten syyttely ole lopultakaan muuta kuin alaotsikko yleisemmässä köyhien syyttelyssä, joka kohdistuu myös naisiin. Kokoomuksen desimaalipuhetta.

Rikkaaseen tai edes varakkaaseen perheeseen syntymällä saa yleensä kyllä jotain paljon enemmän kuin vaurautta. Nimittäin sitä henkistä pääomaa ja tiettyjä valmiuksia. Käytöstavat, itsevarmuus, koulutus tietyt arvot. Toki tästä löytyy myös ksipäisiä poikkeuksia.

Vierailija
337/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N39

Olisitko yhtä armollinen jos kyseessä olisi varastomies 😬

Vierailija
338/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein lentäjä piti keksiä. Perämies olisi ollut hitusen uskottavampi. Melkoinen fantasia kirjailija kuitenkin.

En minäkään usko että kyseessä on oikeasti lentäjä, mahtaako pääsykokeista päästä läpi joku sosiaalisesti täysin kyvytön? En usko. Lentäjällä täytyy olla sen verran paineensietokykyä ja toimintakykyä, että en usko että kovin huonolla itsetunnolla varustettu edes pääsee lentäjäksi. Tai no, toisaalta tää yksi itsemurhalentäjä veti vuoreen masiksessaan, joten....  Mulla on itselläni tapana vaihdella ammatteja jne kun kirjoitan ettei kukaan tulisi tunnistetuksi, joten tarina voi sinänsä olla totta jossain muussa korkean profiilidin duunissa joka ei vaadi niin hyvää paineensietokykyä.

Vierailija
339/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N39

Olisitko yhtä armollinen jos kyseessä olisi varastomies 😬

Varastomieheksi pääsee ymmärtääkseni ilman koulutusta, joten voi hyvinkin olla että naiset vieroksuu siihen liittyvää laiskuuden ja mahdollisen tyhmyyden leimaa, kun ei ole jaksettu kouluja yhtään käydä. Jos näin ei ole, niin varastomiesten kannattaisi yrittää nostaa profiiliaan.

Vierailija
340/431 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perämies ossila 🛬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme