Miten kukaan uskaltaa juoda jotain pepsi maxia?
Mustaa kemikaalisotkua joka varmaan syövyttäisi betonin. Juokaa vaan sitä vettä, elimistö ja hampaat kiittää.
Kommentit (56)
No ei kai niitä limppareita kukaan fiksu juokaan?
Jos sitä normaaleja määriä juo, niin tuskin siitä haittaa on. Aspartaamia siinä kuitenkin vissiin on, ei varmaan joka päivä kannata litkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Miksi kukaan haluaisi juoda jotain mikä on mustaa? Ihmisen mustaksi värjäämää ja synteettisellä hermomyrkyllä makeutettua vettä... Loppuu tajuaminen mulla tähän, voi sanoa tyhmäksi jos haluaa.
Hermomyrkky? Eiköhän ole ihan tutkittu, mikä määrä sitä elimistöstä pois liukenevaa makeutusainetta on ok. Samaa hermomyrkkyä on esim. Berocassa, apteekin suositussa vitamiiniporeessa ja monessa muussakin. Mikä ongelmasi oikein on ap? Eikö ole varaa ostaa Pepsi Maxia?
Jos haluat elää terveellisesti niin älä laita suuhusi mitään, jota isoisoisäsi ei olisi tunnistanut. Ja pepsi maxia se ei olisi tunnistanut.
Avokado?
Onhan nuo nyt ihan keinotekoista p*skaa, mutta jokainen saa juoda ihan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sokerilimu on parasta.
Keinomakeutetuista saa syövän.
En tiedä saako syöpää mutta pahan maun suuhun saa ihan varmasti!
Eikö jo maalaisjärki kerro, ettei ihmisen mustaksi värjäämä ja synteettisellä hermomyrkyllä makeutettu vesi ole terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa vielä:
Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.
Ap
Ehkä sinulla on joku suolistosairaus, käy lääkärillä.
Suomen elintarviketurvallisuusvirasto Eviran yksiselitteinen kanta on, että aspartaamin käyttö suositusten rajoissa on turvallista eikä siitä aiheudu haittavaikutuksia muille kuin fenyyliketonuriaa sairastaville. Aspartaamin hyväksyttävä päivänsaanti (ADI) on 40 milligrammaa painokiloa kohden.[10]
Myös Euroopan unionin vastaava viranomainen EFSA ja Yhdysvaltain FDA pitävät ainetta turvallisena.
Aspartaamin turvallisuutta puoltavat tutkimukset
Muokkaa
Japanilaisen aspartaamivalmistaja Ajinomoton rahoittamassa[11] Bernadine Magnusonin katsausartikkelissa vuodelta 2007 tarkasteltiin aspartaamin ja syövän yhteydestä julkaistuja tutkimuksia, eikä aspartaamin karsinogeenisuudesta löytynyt todisteita. Magnusonin mukaan myöskään epidemiologisissa tutkimuksissa ei ole havaittu aspartaamin yhteyttä mihinkään syöpään. Vaikka suuri kerta-annos aspartaamia saattaa vaikuttaa joihinkin biokemiallisiin parametreihin, esimerkiksi aivojen välittäjäaineiden pitoisuuksiin, katsauksen tutkiman tiedon valossa ravinnosta saatavalla aspartaamilla ei ole vaikutusta hermoston toimintaan.[12] Vuonna 2008 Magnuson tutki aspartaamia ja katsoi sen olevan turvallista käyttää.[13]
Vuonna 2006 Yhdysvaltain syöpäinstituutti teki haastattelututkimuksen, jossa tutkittiin 340 045 miestä ja 226 945 naista iältään 50-69, ja päätyi johtopäätöksen, ettei aspartaamin käytöllä ja syöpien välillä ole yhteyttä.[14]
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo maalaisjärki kerro, ettei ihmisen mustaksi värjäämä ja synteettisellä hermomyrkyllä makeutettu vesi ole terveellistä?
Maalaisjärki kertoo myös, että maa on litteä. Näkeehän se omin silmin. Ja miten ihmiset voisivat pysyä pallon alapuolella putoamatta? Jos pysyvät, käveleekö ne pää alaspäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Miksi kukaan haluaisi juoda jotain mikä on mustaa? Ihmisen mustaksi värjäämää ja synteettisellä hermomyrkyllä makeutettua vettä... Loppuu tajuaminen mulla tähän, voi sanoa tyhmäksi jos haluaa.
Hermomyrkky? Eiköhän ole ihan tutkittu, mikä määrä sitä elimistöstä pois liukenevaa makeutusainetta on ok. Samaa hermomyrkkyä on esim. Berocassa, apteekin suositussa vitamiiniporeessa ja monessa muussakin. Mikä ongelmasi oikein on ap? Eikö ole varaa ostaa Pepsi Maxia?
Jos haluat elää terveellisesti niin älä laita suuhusi mitään, jota isoisoisäsi ei olisi tunnistanut. Ja pepsi maxia se ei olisi tunnistanut.
Isoisoisäni kylläkin tykkää Pepsi Maxista ja tunnistaa sen ihan hyvin.
Mä juon päivittäin cocista (sokeroitua) ja vettä. Pepsit tuntuvat räjähtävän suussa, ei maistu.