Lue keskustelun säännöt.
Keitä otettiin turvasäiliöön talvi- ja jatkosodan aikana?
09.02.2019 |
Wikipediassa voi lukea että tarkka lukumäärä ei ole selvillä mutta vangittuja on voinut olla n. 1000. Millä perustein ihmisiä siis vangittiin?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kiinni otetut olivat sellaisia aktiivisia kommunisteja, joiden tiedettiin tai oletettiin asettuvan vihollisen puolelle sodassa. Oli sabotööreja, propagandan levittäjiä, rintamakarkuruuteen yllyttäjiä ym.