Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Attendon Suomen toimitusjohtaja::Vanhusten yövalvonta mahdollisimman tehokkaaksi!

Jepppistä
09.02.2019 |

Attendon Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalainen Hesarissa viime syksynä, 29.9.2018:
Kallein osa vanhusten hoivaa on yövalvonta. " Se pitää järjestää mahdollisimman tehokkaasti, koska yöllä ei tapahdu hirveästi. Yöllä hoidettavien määrän voi oikeassa tilassa maksimoida niin, että hoidettavia on 25-30 yhtä hoitajaa kohti."

Attendon ketjumaisesta toiminnasta on etua myös siivouksessa ja kiinteistöhuollossa. Näin on saavutettu "tuottavuusloikkia". Karjalainen on pörssiyhtiö Attendon suurin henkilöomistaja 14 prosentin osuudellaan.

Karjalainen sanoo:" [vanhusten] Hoiva on vähemmän poliittisen järjestelmän armoilla [kuin terveyspalvelut] Siksi keskitymme hoivaan."
Eli suomeksi: ikävällä lainsäädännöllä (jolla pakotetaan säädöksillä määrättyihin kriteereihin ja tarvittaessa jos niitä rikotaan sanktioihin ) tehdään voiton maksimointi vaikeaksi. Siksi siis hoivataan, hoivataan ja hoivataan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalainen on tienannut kymmeniä miljoonia ihmisten kuolemilla.

Vierailija
2/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nämä pahoittelevat ja pyytävät anteeksi..uups.. sori..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.mutta tapahtuuko mitään? Saavat pitää miljoonansa.

Vierailija
4/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 valvottavaa yöllä on ihan yleine tilanne myös julkisella puolella.

Vierailija
5/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen puoli ei tee miljoonavoittoja. Eli joku tässä mättää.

Vierailija
6/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tee koska julkinen puoli maksaa koko sen hoivan. Kustannukset voivat olla silti samaa luokkaa kummassakin.

Vierailija
7/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan sairasta! Oma äitini kuoli yöllä vanhainkodissa, ja vaikka oli vaikeroinut peloissaan ei hoitaja ehtinyt vierelle. Attendon Pertti Karjalaisen mielestä se ei ole hirveetä tietenkään hänelle,kun raha kirstuun hänellä itsellään kilahtaa,mutta äitini olisi voinut saada edes lepeän silityksen elämän hiipuessa.

Anteeksi Pertti, että äitini aiheutti vaivaa ja vaikeutti yhden yöhoitajan työntekoa.

Vierailija
8/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tee koska julkinen puoli maksaa koko sen hoivan. Kustannukset voivat olla silti samaa luokkaa kummassakin.

Jos julkinen puoli pyörii nollavoittoperiaatteella, niin miten yksityinen puoli voi pyöriä miljoonavoittolinjalla tinkimättä hoidon laadusta?

Vierailija
9/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan sairasta! Oma äitini kuoli yöllä vanhainkodissa, ja vaikka oli vaikeroinut peloissaan ei hoitaja ehtinyt vierelle. Attendon Pertti Karjalaisen mielestä se ei ole hirveetä tietenkään hänelle,kun raha kirstuun hänellä itsellään kilahtaa,mutta äitini olisi voinut saada edes lepeän silityksen elämän hiipuessa.

Anteeksi Pertti, että äitini aiheutti vaivaa ja vaikeutti yhden yöhoitajan työntekoa.

Usein omaiset tietää tuon ja haluavat olla itse paikalla viimeisinä hetkinä silittelemässä.

Vierailija
10/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nämä bisneskuninkaat Karjalainen ymja miljoonakuningattaret Aarnio-Isohanni nyt miettivät..

Ovatko muka OIKEASTI pahoillaan ahneudestaan?

Vai pahoillaan siitä,kun heitä nyt näin kurmuutetaan. Ihan rehellisestä liiketoiminnasta!

Vierailija
11/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän nämä bisneskuninkaat Karjalainen ymja miljoonakuningattaret Aarnio-Isohanni nyt miettivät..

Vai pahoillaan siitä,kun heitä nyt näin kurmuutetaan. Ihan rehellisestä liiketoiminnasta!

Ei ne oikeasti ole pahoillaan muuta kuin imagohaitasta. Älkää olko naiiveja, nuo ihmiset ovat kylmiä ja laskelmoivia paskoja.

Vierailija
12/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos julkinen puoli pyörii nollavoittoperiaatteella, niin miten yksityinen puoli voi pyöriä miljoonavoittolinjalla tinkimättä hoidon laadusta?

Onko julkisen puolen hoiva laadukasta? Kustannukset julkisella puolella on nouseet laadun parantuessa. Laatua taas on jouduttu parantamaan jotta pysytään kilpailemaan yksityispuolen kanssa.

Kyllä julkinen puoli pyörii kokoajan miinuksella eikä nollalla.

Vierailija
13/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne oikeasti ole pahoillaan muuta kuin imagohaitasta. Älkää olko naiiveja, nuo ihmiset ovat kylmiä ja laskelmoivia paskoja.

NE ESITTÄÄ NYT JULKISUUDESSA KATUVAA KUN JÄIVÄT KIINNI. MENO OLISI JATKUNUT IHAN SAMANA ILMAN NÄITÄ JULKITULOJA. MYÖSKÄÄN MINISTERIT TAI MUUT RIKKAAT JOILLA RAHAA ON NÄISSÄKIN OSAKKEISSA EIVÄT OIKEASTI VÄLITÄ KRISTUKSEN V ITTUAKAAN NÄISTÄ ASIOISTA.

Vierailija
14/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein omaiset tietää tuon ja haluavat olla itse paikalla viimeisinä hetkinä silittelemässä.

Joo minä en tiennyt. Olin menossa äitini luokse seuraavalla viikolla jolloin minulla oli töistä lomaa. Olin pyytänyt ilmoittamaan aina jos vanhainkodissa hän tarvitsee apua. Eivät sitten ilmoittaneet keuhkokuumeesta. Olin juuri aloittanut työnivuorotteluvapaani jälkeen (jonka aikana hoidin kotonaan olevaa isääni ja äitiäni,kumpikin eri kaupungeissa.)

Vierailija
15/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, mutta harvassa julkisessa paikassa yökön aika menee siivoamiseen, pyykkäämiseen ja ruokahuoltoon niin että niitä valvottavia ei ehdi valvoa, niinkuin yksityisellä...

Vierailija
16/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen ei tee voittoa koska väkeä on paikalla päivällä enemmän +tukipalvelujen hlökunta. Esim. attendollahan vahvuuteen lasketut hoitajat tekee KAIKEN niin siitäkin voittoa ropisee mukavasti...

Vierailija
17/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minä en tiennyt. Olin menossa äitini luokse seuraavalla viikolla jolloin minulla oli töistä lomaa. Olin pyytänyt ilmoittamaan aina jos vanhainkodissa hän tarvitsee apua. Eivät sitten ilmoittaneet keuhkokuumeesta. Olin juuri aloittanut työnivuorotteluvapaani jälkeen (jonka aikana hoidin kotonaan olevaa isääni ja äitiäni,kumpikin eri kaupungeissa.)

Tarkoitinkin että useimmat omaiset kyllä tietää henkilökunnan määrän ja sen kuinka paljon yövuorossa on hoitajia.

Vierailija
18/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minä en tiennyt. Olin menossa äitini luokse seuraavalla viikolla jolloin minulla oli töistä lomapäivä. Olin pyytänyt ilmoittamaan aina jos vanhainkodissa hän tarvitsee apua. Eivät sitten ilmoittaneet keuhkokuumeesta. Olin juuri aloittanut työnivuorotteluvapaani jälkeen (jonka aikana hoidin kotonaan olevaa isääni ja äitiäni,kumpikin eri kaupungeissa.)

Vierailija
19/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sote-uudistuksessa vaiettu totuus on saada rahaa virtaamaan enemmän yksityiselle sektorille. Yksityinen sektori haluaa maksimoida voitot, eli käytännössä kaikki hoidetaan mahdollisimman vähällä (liian vähällä) henkilöstöllä ja siksi mm. vanhustenhoito on aivan järkyttävää. Laura Räty, entinen sosiaali- ja terveysministeri ajoi eduskunnassa soten puolesta, ja on nyt loikannut terveystalolle liiketoimintajohtajaksi. Vähän kuin pelaisi pesäpalloa yksin: lyöt pallon ja otat sen myös itse kiinni. Todella kuvottava ja rahanahne nainen hänkin. Nämä tyypit eivät ajattele kuin omaa lompakkoaan. Toisaalta eduskunnassa ainakin puolet ovat idiootteja, eivätkä tajua mistä sotessa on viimekädessä kyse. Ahneus on romuttamassa maailman 6. parasta perusterveydenhuoltojärjestelmää.

Vierailija
20/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä? Meillä on muistisairaiden ryhmäkodissa 17 asukasta per kerros ja jokaisessa kerroksessa on yksi yökkö. Jos esim. jossain kerroksessa autettava potilas putoaa sängystä tai tapahtuu jotain muuta josta yksi yökkä ei selviä tulee toisesta kerroksesta toinen yökkö apuun siihen tilanteeseen. Ja esim. omassa kerroksessani puolet on sellaisia, jotka fyysisesti pystyvät suoriutumaan esim. vessakäynneistä itse. Mutta jossain toisessa kerroksessa taas saattaa enemmistö olla vuodepotilaita, vaihtelee asukkaiden vaihtelun mukaan, meille tuli viime kesän aikana viisi uutta asukasta, joilla on vielä hyvä toimintakyky fyysisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä