Te jotka yritätte/olette yrittäneet raskautta, kuinka paljon alkoholia
...käytätte yritysaikana? Oletteko kokonaan ilman vai vähän sillon tällöin, kuukautisten aikana/ jälkeen vai miten?
Kommentit (43)
Join ainoastaan silloin muutaman lasin, jos kuukautiset alkoivat yrityksestä huolimatta. Muuten olin täysin raitis. Kummallakin kerralla meni vähän alle vuosi yrittämiseen ennen kuin tärppäsi.
Vierailija kirjoitti:
Join ainoastaan silloin muutaman lasin, jos kuukautiset alkoivat yrityksestä huolimatta. Muuten olin täysin raitis. Kummallakin kerralla meni vähän alle vuosi yrittämiseen ennen kuin tärppäsi.
Tuo on vähän sama kun sanoisi että on melkein neitsyt paitsi viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on ollut jo puoli vuotta ilman alkoholia, sillä yritämme raskautta. Emme uskalla ottaa riskiä, että alkoholi aiheuttaisi mutaatioita miehen siittiöihin. Ovat munasoluni eivät onneksi ole yhtä herkkiä mutaatioille.
Jukra! Kerro lisää! Mistä tiedät, etteivät sun munasolusi ole yhtä alttiita mutaatioille kuin miehesi siittiöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän sama kun sanoisi että on melkein neitsyt paitsi viikonloppuisin.
Ihan sama minulle mitä sinä asiasta ajattelet. On hyvin pieni todennäköisyys sille, että tulisi raskaaksi juuri silloin, kun kuukautiset ovat alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurempi känni, sitä paremmat mahdollisuudet on tulla raskaaksi.
Pitää paikkansa, etenkin miehen on syytä olla kännissä.
No ihan normaalisti join plussaan asti, tosin mun normaali on 1-2 lasia viiniä kerran kuussa hyvän ruoan kanssa. Kun eihän sulla sen alkion kanssa edes ole yhteistä verenkiertoa välittömästi, alkio kiinnittyy joskus viikolla 4 ja sit muodostuu istukka ja parin viikon päästä vasta alkaa ravintoaineet siirtymään äidiltä sikiöön päin. Eli jos et ole kauhea deeku ja vedä viinaa kaksin käsin, niin voit varmasti jatkaa ihan normaalia elämää yrittämisen ajan. Se maalaisjärki kannattaa ottaa jo heti alussa käyttöön, tulee muuten pitkät 9kk raskausaika! 😁 Tsemppiä yritykseen!
Lähteekö joku muka baariin panoseuraa hakemaan selvinpäin?
Vierailija kirjoitti:
No ihan normaalisti join plussaan asti, tosin mun normaali on 1-2 lasia viiniä kerran kuussa hyvän ruoan kanssa. Kun eihän sulla sen alkion kanssa edes ole yhteistä verenkiertoa välittömästi, alkio kiinnittyy joskus viikolla 4 ja sit muodostuu istukka ja parin viikon päästä vasta alkaa ravintoaineet siirtymään äidiltä sikiöön päin. Eli jos et ole kauhea deeku ja vedä viinaa kaksin käsin, niin voit varmasti jatkaa ihan normaalia elämää yrittämisen ajan. Se maalaisjärki kannattaa ottaa jo heti alussa käyttöön, tulee muuten pitkät 9kk raskausaika! 😁 Tsemppiä yritykseen!
Voih kun se viini alkaa pilaantumaan heti kun avaa korkin. Muutamassa päivässä viinistä tulee aivan törkeää soosia eikä sitä juo kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voih kun se viini alkaa pilaantumaan heti kun avaa korkin. Muutamassa päivässä viinistä tulee aivan törkeää soosia eikä sitä juo kukaan.
Riippuu viinistä, kyllä mulla kierrekorkilliset säilyy ihan hyvin pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö joku muka baariin panoseuraa hakemaan selvinpäin?
Aika monikin, toivon ainakin, uskon et käy parempi flaxi kun ei ole ihan kaatokännissä (mies siis)
Mä mietin tätä aikoinaan paljon. Etsin tietoa ja puhuin usean lapsettomuuslääkärin kanssa. Eniten mua kiinnosti alkukierto, eli vaikuttaako alkoholi kehittyvään munasoluun. Mielipiteitä oli erilaisia mutta tiivistetysti kaikki sanoivat, että elä niin kuin et olisi raskaana kunnes kuukautiset jäävät pois. Tietysti jos on ihan alkoholisti, niin sitten eri asia. Mutta kyllä tavallinenkin ihminen voi joskus olla jopa kännissä.
Ja ei tämmöisten miettiminen kerro musta siitä, että olis alkoholin kanssa ongelmaa. Vaan siitä, että haluaa ottaa ottaa raskausasiat vakavasti ja haluaa ihan oikeaa tietoa, ei mitään hurskastelua.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin tätä aikoinaan paljon. Etsin tietoa ja puhuin usean lapsettomuuslääkärin kanssa. Eniten mua kiinnosti alkukierto, eli vaikuttaako alkoholi kehittyvään munasoluun. Mielipiteitä oli erilaisia mutta tiivistetysti kaikki sanoivat, että elä niin kuin et olisi raskaana kunnes kuukautiset jäävät pois. Tietysti jos on ihan alkoholisti, niin sitten eri asia. Mutta kyllä tavallinenkin ihminen voi joskus olla jopa kännissä.
Ja ei tämmöisten miettiminen kerro musta siitä, että olis alkoholin kanssa ongelmaa. Vaan siitä, että haluaa ottaa ottaa raskausasiat vakavasti ja haluaa ihan oikeaa tietoa, ei mitään hurskastelua.
Hyviä ajatuksia. Tuo "kunnes kuukautiset jäävät pois" on vähän hankalaa, koska kierto on ollut niin epäsäännöllinen pillerien poisjättämisen jälkeen... Mutta tosiaan sit vaan testien ahkera tekeminen auttaa.
Nakit silmille ja toivotaan aamulla parasta onko mitään edes tapahtunut.
Eihän yrittäessäkään vastuullinen ihminen juo, koska alkoholi vaikuttaa alkion hermostoputken kehittymiseen. Toki jos tarkoituksella haluaa sen erityislapsen, niin sitten sama...
Vierailija kirjoitti:
Eihän yrittäessäkään vastuullinen ihminen juo, koska alkoholi vaikuttaa alkion hermostoputken kehittymiseen. Toki jos tarkoituksella haluaa sen erityislapsen, niin sitten sama...
Miten vaikuttaa? Missä näin sanotaan?
Ei tarkoitus siis veetuilla (joskin sinulla näköjään on), vaan olisi aidosti ihan mielenkiintoista tietää missä näin kerrotaan ja miten asia on todennettu.
Ei ap
Alapeukkua pystyy vielä painamaan, hienoa :)
”Yleisin - joskaan ei spesifinen - krooniseen alkoholismiin liittyvä aivolöydös on pikkuaivojen vermikseen painottuva atrofia (Taveras 1996). Se on havaittavissa joka kolmannella alkoholistilla. [b]Löydös ei ole vain alkoholin suurkulutukseen liittyvä, vaan sitä esiintyy myös kohtuukäyttäjillä.[/b] Pitkälle edettyään pikkuaivovika ilmenee »leveäraiteisena» kävelynä ja alaraajojen vapinana (Hillbom 2001, Jokelainen ja Majuri 2001). Takakuoppa-atrofia voidaan diagnosoida pään tietokonetomografiassa pikkuaivoja ympäröivien likvoritilojen laajentumisen perusteella (kuva 1). Pidemmälle edenneessä alkoholismissa nähdään myös otsalohkoihin painottuvaa kortikaalista atrofiaa (Valk ym. 2002). Primaariseen alkoholidementiaan liittyy lisäksi valkoiseen aivoaineeseen painottuva hitaasti etenevä atrofia (Hillbom 2001). Atrofiset muutokset saattavat alkuvaiheessa korjaantua, jos potilas raitistuu (Hillbom 2001, Valk ym. 2002).”