Te jotka yritätte/olette yrittäneet raskautta, kuinka paljon alkoholia
...käytätte yritysaikana? Oletteko kokonaan ilman vai vähän sillon tällöin, kuukautisten aikana/ jälkeen vai miten?
Kommentit (43)
Mitä suurempi känni, sitä paremmat mahdollisuudet on tulla raskaaksi.
Eipä ole mulle alkoholi niin tärkeää, että sitä pitäisi väen vängellä juoda silloin kun yrittää raskaaksi tulla. Miksi haluat juoda?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mulle alkoholi niin tärkeää, että sitä pitäisi väen vängellä juoda silloin kun yrittää raskaaksi tulla. Miksi haluat juoda?
Ei väen vängällä tokikaan, mutta jos vaikka yritysvaihe kestääkin tosi pitkään, yleisesti ottaen vaan kiinnostaa että ovatko ihmiset yleensä täysraittiita koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei väen vängällä tokikaan, mutta jos vaikka yritysvaihe kestääkin tosi pitkään, yleisesti ottaen vaan kiinnostaa että ovatko ihmiset yleensä täysraittiita koko ajan.
Järkevät on. Miksi pitäisi juoda?
Jotenkin ei haluaisi ihmisten kiinnittävän huomiota asiaan vaikkapa After Workeilla, kyläilyissä, juhlissa jne, varsinkin kun vauvasta ei ole vielä tietoakaan...
Ihan normaalisti, kuten ennenkin. Eli silloin tällöin pari viinilasillista.
Tässä haetaan nyt vastausta niiltä, jotka alkoholia kohtuudella nauttivat. Absolutisteilla ei ole asiaan mitään järkevää sanottavaa.
Jos nyt yrittää lasta vaikkapa vuoden ajan ja sinä aikana harrastaa normaalia nuoren naisen sosiaalista elämää vaikkapa illanistujaisten tai peruskemujen muodossa, pitääkö silloin olla kuivin suin ja mahdollisesti herättää kavereiden huomio asialla, vai voiko juoda normaaliin tapaan vaikkapa muutaman drinkin illan aikana?
Minusta voi. Kannattaa kuitenkin testailla säännöllisesti mahdollista raskautta, jättää känniörvellysillat väliin ja lopettaa alkoholin käyttö kokonaan heti, kun raskaustesti näyttää positiivista.
Jos ei kekkereillä voi käydä ilman alkoholin ottamista ilman että muut painostavat juomaan, on silloin väärässä seurassa.
Ukko36 kirjoitti:
Jos ei kekkereillä voi käydä ilman alkoholin ottamista ilman että muut painostavat juomaan, on silloin väärässä seurassa.
No painostus on väärä sana, mutta esim. anoppi ja appiukko ovat kovin vieraanvaraisia ihmisiä ja aina kovin innokkaita tarjoamaan ruokaa ja juomaa... Toki he ymmärtäisivät, mutta en haluaisi keskustella heidän kanssaan ko. aiheesta, vielä..
Vain esimerkki monista tilanteista.
Melkein ilman viinaa olen. Heti negaa testiä seuraavan viikon aikana oon saattanut saunasiiderin ottaa tai viiniä juoda, mut sitten oviksen lähestyessä en sitäkään. Varmaan olen ylitarkkakin tässä asiassa.
Ihan normaalisti. Saunasiideri silloin kun tekee mieli, samoin viiniä ruualla jos siltä tuntuu. Nyt kun on pippalot ja tarkoitus juoda vähän enemmän, tein varmuudeksi raskaustestin. Eipähän tarvi jossitella.
Join ihan normaalisti, tai no monen mielestä paljonkin..
Mutta en vähentänyt yritysaikana
Meillä mies on ollut jo puoli vuotta ilman alkoholia, sillä yritämme raskautta. Emme uskalla ottaa riskiä, että alkoholi aiheuttaisi mutaatioita miehen siittiöihin. Ovat munasoluni eivät onneksi ole yhtä herkkiä mutaatioille.
Kun jätettiin kesäkuussa kumi pois, en usksltanut paria yksittäistä saunakaljaa enempää juoda. Kun menkat tuli heinäkuussa (ja testikin näytti negaa) uskalsin jopa lähteä kavereiden kanssa ryyppäämää. Eli heinäkuussa, elokuussa ja syyskuussa vedin menkkojen ja testin jälkeen kännit. Ehkä vielä "railakkaammat" kuin yleensä koska saattoi olla viimeinen mahdollisuus ennen raskautta juoda. Lokakuussa sitten join vähän liikaakin ja krapulan kourissa päätin etten juo enää, ainakaan virolaista viinaa.
Pidin sitten taukoa juomisesta, joulukuussa oli vähän hassu olo ja kun menkat jäi tulematta niin tein testin ja plussaa se näytti. Ja lapsi on kuitenkin saanut alkunsa marraskuun puolivälissä, eli en ole juonut onneksi edes alkuraskaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on ollut jo puoli vuotta ilman alkoholia, sillä yritämme raskautta. Emme uskalla ottaa riskiä, että alkoholi aiheuttaisi mutaatioita miehen siittiöihin. Ovat munasoluni eivät onneksi ole yhtä herkkiä mutaatioille.
Hmm.. oletko tosissasi? Tää on ihan uutta mulle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä haetaan nyt vastausta niiltä, jotka alkoholia kohtuudella nauttivat. Absolutisteilla ei ole asiaan mitään järkevää sanottavaa.
Jos nyt yrittää lasta vaikkapa vuoden ajan ja sinä aikana harrastaa normaalia nuoren naisen sosiaalista elämää vaikkapa illanistujaisten tai peruskemujen muodossa, pitääkö silloin olla kuivin suin ja mahdollisesti herättää kavereiden huomio asialla, vai voiko juoda normaaliin tapaan vaikkapa muutaman drinkin illan aikana?
Minusta voi. Kannattaa kuitenkin testailla säännöllisesti mahdollista raskautta, jättää känniörvellysillat väliin ja lopettaa alkoholin käyttö kokonaan heti, kun raskaustesti näyttää positiivista.
Juu absolutisteilla ei toki ole mitään järkevää sanottavaa. Päihteidenkäytöstä eivät tiedä muut kuin viinalla ja huumeilla vähintään vuosikymmenen ajan lätränneet kokemusasiantuntijat. Mitä enemmän aivoatrofiaa, sitä viisaampia sanoja odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. oletko tosissasi? Tää on ihan uutta mulle.
Viina eli etanoli on liuotin. Ei vaikuta yhtä vahvasti kuin liiman imppaaminen, mutta kuitenkin.
No aika raivoraittiina olen ollut yrityksen alettua. Jos jossain joku skumppalasi on kilistelty niin sen olen uskaltanut juoda. Ihan hyvin olen pärjännyt ilman ruokaviinejä tai muuta. Eli korkeintaan yhden annoksen jos on tullut kohdalle. Testaillut olen sen verran tiuhaan, etten ehtisi juoda ennen kuin ruskuaispussikaan on olemassa. Mutta en nyt ole alkoholia osannut kaivatakaan. Ja heille keille raittius tuottaa päänvaivaa: sitä suuremmalla syyllä kannattaa harjoitella juomatta olemista, kuulostaa ongelmalta jos siinä on ongelmaa. Harva tajuaa taipumustaan alkoholismiin ihan heti, mutta tällaiset kyselyt voisivat vihjata että taipumusta on.
Olis kiinnostaa kuulla ajatuksia ja kommentteja...