~~~~HELMINAUHAT 07~~~~
Kommentit (53)
Huomasin, että ens viikolla meinaa jo aika moni testailla. Myös mun pitäis joskus viikon puolessa välissä testata, jos vielä sillon tarvetta on. Esikoisella on sillon 1v. neuvola, vois vaikka samalla apteekin kautta käydä testiä ostamassa. Mitään oireita en oo ainakaan vielä huomannu, mutta eipä niitä ollut esikoista odottaessakaan. Vähän epätodellista tuntuu että olisin raskaana, esikoisen kanssa kun tärppäsi heti niin vaikea uskoa että nyt kävis yhtä hyvä tuuri (eka yrityskierto siis vasta menossa).
Ai niin, pakko kertoa kun niin innoissani olen, meillä tyttö oppi tänään kävelemään! Söpön näköstä kun pikkunen vaappuu menemään niin ylpeän näköisenä (ja vanhemmat hurraa ja taputtaa vieressä...) Vauvakuume senkun kasvaa, varsinkin nyt kun huomaa kuinka " iso" esikoinen jo on!
Mutta nyt matsia kattomaan...
Meinaan odottaa kuukautisiin, ennen kuin testailen mitään... jos siis ei
punatakkisia kuulu. 28. pv on yleensä alkaneet, joten reilu viikko pitäisi
vielä sinnitellä.
Tänään lähetään ajamaan Helsinkiin veljen perheen luo. Siellä odottaa
maailman ihanin veljentyttö, reilu 1 v. =)
Osan mieltä jo testaaminen vaivaa. Täällä odotellaan vasta ovista, kp 14/28-30 ois nyt mutta vasta tänään alkoi limoja joten kierto on varmaan tuon 30. Jotenkin on toiveet nyt korkealla tämän kierron suhteen mutta sen näkee sitten kesäkuussa :)
Esikoista yritettiin kauan ja turhia negatiivisia testejä tuli tehtyä. Kerran jopa tk:ssa kun kierto vaan venyi yli 40! tais olla 41 vai 42 kun viimein alkoi. Enkä tosiaan ollut raskaana, joko mieli tai keho teki tepposia kun todella halusin olla raskaana, tai ehkä en ovuloinut silloin ollkenaan. No esikoisesta tein positiivisen testin vasta kp32 kun ensimmäisen kerran piti aamulla oksentaa, halusin varmistaa et jos tää ei oo raskautta niin sitten on mahatauti. Olin raskaana ja vahva plussa tuli.
Nytkin odotan reilusti tuonne kesäkuulle ja odotan sitä pahaa oloa :D
Peukutukset jo testaaville!
Kun siis,mulla tuntuu olevan TAAS ovis...johan edellisen loppumisesta onkin muutama päivä. Maha on todella kipeä oikealta puolelta ja limaa tulee, ja sitä tulee tosi reilusti. samanlainen oli siis tossa sunnuntai-tiistai aikana,ja nyt taas...Tulee vain mieleen että onkohan tämäkään nyt sitten ihan normaalia,tulehdusta mulla ei pitäis olla,ainakaan en sitä huomaa. Kumma juttu, olen vain odottanut sitä mahakipua että olis kiinnittymis kipua,mutta että tulee tuota limaakin oikein rankasti, eihän se voi merkitä muuta kuin uutta ovista. Mikähän hiton hormonihirviö mäkin olen!!!!:)
Vai mitähän tuo vois olla? JOllain jotain mielipidettä?
Martina: ootko yhtään tsekannut millaista lima on, mulla nimittäin ovislima on todellakin oikein venyvää ja joskus pari päivää oviksen jälkeen saattaa tulla myös, mutta selkeästi erilaista.
Mulla vihlaisi tänä aamuna oikein tosi kipeästi tuolta alavatsasta ja mietin mitä sekin mahtaa olla. Piti oikein jäädä makuulleen, kun niin kovasti kipuili. Mielessäni tietysti toivon jonkinlaista kiinnittymistä, mutta nyt olen alkanut epäilemään josko sittenkään olen raskautunut, jotenkin vaan tuntuu epätodennäköiselle. Ja kun mitään varsinaista yritystäkään ei ole. Niin ja ennustuskin lupaili poikaa vasta toukokuulle 2007. No joka tapauksessa meinaan kyllä testata ens viikolla ihan oman mielenterveyteni takia (ja syksyn suunnitelmien vuoksi).
Meditoin teille muille iloisia plussauutisia.
-m-
piti vielä kysymäni, että saako niitä Aconin ovistestejä apteekista ja voiko niillä tehdä r-testejä tai onko ne yhtään herkempiä kuin varsinaiset r-testit?
-m-
Voi että mä oon kade kun toiset jo puhuu testaamisesta kun mul viel ovikseenkin aikaa jonkun verran,siis kp 3/27 vasta menossa.Mutta hirveästi peukkuja kaikille piinailijoille joka tapauksessa,toivottavasti teille kaikille se plussa suotas ja mulle sitten kun joskus pääsis sinne piinailu vaiheeseen edes.Täällä ei mitään rapotoitavaa kun odotellaan vain että nämä menkat joskus loppuisivat ja päästäs taas tositoimiin.
Meinasin vielä unohtaa sulle vastata että niitä aconeja saa apteekista,ainakin täällä savossa päin, mutta mulle luotettavamman tuloksen ainakin viime raskaudessa antoi clearplue. Kun tuo aconiin tuli pelkka viivanpaikka niin clearplue antoi selkeän plussan samana päivänä.
Huh, onkin ollu niin kiireinen päivä että on vauva-jutut ollu taka-alalla, ihan hyvä juttu! Tuntuu jo että liikaa miettii sitä tärppäämistä. nyt kp 25, taisin viimeks sekoilla näiden päivieni kanssa... Meitähän ens viikon testaajia alkaa olla jo ihan kivasti kasassa! Toivottavasti olis hyviä uutisia tiedossa!
Ehkäpä sulla Martina tosiaan on toinen ovis menossa? eikös sulla ole kaksoset? jospa niiden mahdollisuus olis nytkin! kyllä siinä riittäis perheessä sutinaa! Meidän lähipiiris ei oo kenelläkään kaksosia, joskus mietin että mahtaa se vauva-aika olla aika rankkaa. Toisaalta on upeeta ajatella millanen yhteys kaksosilla säilyy toisiinsa läpi elämän!
ja Nellukan tyttö on oppinu kävelemään! Voi se on kyllä sulosen näköstä menoa tossa vaiheessa! Mulla oli itellä vauvakuume vielä kaukana kun esikko oli noin pieni... toisaalta oon aina aatellu sellasta neljän vuoden ikäeroo. toivottavasti se toteutuu, pitää vaan nöyränä toivoo. jos nyt olis tärppi käyny ikäero olis 3v9kk.
Juu täytyy kohta suunnata kohti elokuvateatteria, täytyy mennä heti kattomaan Da Vinci -koodi!
Hauskaa viikonloppua!
Loviisa
tänään onkin ollu kiva ilma...ulkona on tullu oltua...ja " koko" ajan muitten ajatusten mukana pyörii josko olis tärpänny ja ois raskaana...Tuli ilmotuskin verenluovutuksesta...ja aattelin että täytyy testata ennen sitä (jos on testattavaa) siis 29.5. sit voi mennä turvallisin mielin luovuttaan...Kun toi kierto on mikä on ei varmaan tietoa.
Niin se Lordikin pääsi jatkoon ja suomi-pelikin meni hyvin...Lauantaina saa taas jännitellä miten käy...Aika jämäkkää olisi jos Lordi viisu voiton veisi tai ainakin pääsisi sijoille...Heh heh kaikillille vastustajille jotka oli sitä mieltä että ei lordia sinne...
Mutta hyviä viikonloppuja kaikille...
Mun tekee mieli kanssa avata keskustelu omalta osaltani. Toinen lapsi olisi kovasti tervetullut meille! Mies oikeastaan oli asiasta kovasti innostunut ja ehkäisy jäi sitten puolivahingossa pois :) Katsotaan miten käy, aattelin testata kesäkuun alkupäivinä..., esikoinen sai alkunsa ensiyrittämällä :)
Onnea kaikille helmivauvasta haaveileville!
Mökille ollaan kohta lähdössä,pitäs vaan pakata ja mukulat syöttää vielä ennenkuin päästään matkaan. Eilen siis oli niitä ovis tuntemuksia ja illalla sitä limaa ei sitten tullutkaan enään yhtään!! No en tiiä mitä tämä oikein on,ehkä on parempi kuin en enään edes mieti. Menkkakipua kyllä on,tuntuu vain voimistuvan koko ajan.
No ihan hyvä lähteä sinne mökille niin saan muutakin ajateltavaa kuin kaikenmaailman kivut ja limat:) Kyllä sitä nainen voi mennä päästään sekaisin:) Häät tasan viikon päästä,just mietinkin että tasan viikonpäästä joku taitaa olla todella hermona kun nytkin jo olen siitä asiasta. En varmaan raskaaksi tulekkaan kun on niin paljon jännättävää nyt:)niin ja kp on nyt 20/30-33!
Tänään sitten jännätään lordin puolesta,vaikken uskokkaan että voittaa,mutta on ihan mielenkiintoista nähdä miten pitkälle silläkin pääsee..
Nyt on tosi katastrofi tuolla alakerrassa,täytyy lähtee syöttämään lapsukaisemme!
Martinalla ihana päivä sen kuin lähenee, onnea en toivota etukäteen, mutta toivottavasti päivästänne tulee juuri teidän näköinen. Voitte sitten myöhemmin haikeudella ja ilolla muistella. Niin ainakin meillä.
Mulla on tänään ollut todella huono olo, vatsaa kolottaa ja kokoajan on sellainen hontelo olo, ihan kuin sokerit olis todella alhaalla. Toivottavasti nää jotenkin liittyis raskautumiseen. Koskaan ennen ei tällasta ole ollut, mulla menkkakivutkin tulee vasta päivää ennen tai samana päivänä kuin alkaa. Näin vanhemmiten olen muutenkin oppinut seuraamaan( ja tulkitsemaan) oman kropan ihmeellistä toimintaa ja kaikenlaiset uudet " oireet" pistää aina ihmetyttämään. Ei ole tehnyt mieli edes lasillista punaviiniä (viikonlopun sallittu " herkku" ).
Kp on nyt 21 (olen muuten aikaisemmin sekoillut ja laskenut kp:t päin pyllyä, ihmettelinkin tota testipäivää, jonka olin laskenut).
plussasateita (tip, tip) teille muillekin
-m-
Enpä olis ikinä uskonut tätä päivää näkeväni, kun joka paikassa toitotetaan että SUOMI VOITTI EUROVIISUT!! ihan uskomatonta!! Niin se hevi vaan jyrää, jeee! Nyyssönen siellä ainakin taitaa tuulettaa?!!
Nyt kahville,
Loviisa
tuntuu joo käsittämättömälle tuo Suomen voitto, mutta menipäs jauhot suuhun niiltä jotka tuomitsivat ja yrittivät estää esiintymisen. Itse en juurikaan jaksanut seurata viisuja, mutta hieno homma pojille, että voittivat.
Tänään vielä oksettava olo. Tuntuu, että aamupala väkisin pyrkii ulos. Ja valkovuoto lisääntynyt. Lisääntyhän se myös ennen menkkoja, joten kumpaahan tää nyt sitten on =))) Ja kp 22.
-m-
Mieletön juttu tuo Lordin voitto, vaikken henk.koht pidäkkään hevi musiikista....
Omanapa: kp21/30-32 eli ei ihan vielä piinailla. Ensimmäinen yrityskierto menossa ja kohtuullisen usein pupiltiin, mutten tiedä osuiko oikeille päiville kun en viitsinyt vielä tikutella. Nyt mies on 2 vkon reissulla että kaikki mikä on ollut tehtävissä on tehty. Mukaanlukien terot, greippimehu ja punaviini...;o)
En osaa arvailla yhtään onko tärpännyt vai ei - sen näkee sitten kesäkuun alussa. Helposti en ole ikinä raskautunut joten odotukset eivät ole suurensuuret nytkään.
Plussailemisiin...:o)
sellasta jäin tossa vielä miettimään, kun valkovuoto lisääntynyt ja nyt vasta kp 22 en muista miten aikaisemmissa kieroissa on tapahtunut, onko lisääntynyt vasta pari päivää ennen menkkoja (miten niin piinailen???). Lisäks naama täynnä pieniä finneja nekin ilmaantuu vasta päivää tai paria ennen (nyt taidan kyllä tippua korkeelta...).
Muille keväisiä ~~~~++++~~~~~
-m-
Olipa hieno Lordin voitto. Oli kyllä tosi uskomatonta, kun seurattiin ja pisteitä vaan tuli ja tuli.
Olin myös laskenut päivät jotenkin väärin. Nyt on kp 25. Torstaina jos testaan (siis jos ei ole menkat alkaneet) on kp 29/27-30. Tiedän jo sillon jos on alkamassa seuraavana päivänä, kun yleensä tulee vähän tuhrua pari päivää ennen menkkojen alkamista. Ja tuntemukset oli kyllä sellaset, että ovis olisi ollut jo lyhyemmän kierron mukainen.
Masu jomotus loppui muuten parin päivän jälkeen, kun siitä täällä aiemmin juteltiin. Nyt on maha vaan antibiooteista sekaisin.
Laru
Mies on tässä 10 yhteisen vuoden aikana aivopessyt minutkin tykkäämään hevistä ja oli kyllä eilen illalla aivan mieletöntä katsoa kun Lordi korjasi koko potin ja pesi mennen tullen kaiken maailman Ruotsin Carolat ja muut!!! Upeeta, mahtavaa!
Omaa napaa sen verran, että nyt kp 25/28-50... Ihme jomotusta ollut alavatsalla koko viikonlopun ja valkovuotoa jonkun verran... Tiedä sitten enteileekö alkavia menkkoja vai jotain muuta...?
meillä tyttö kipeänä, kovassa kuumeessa. Jollain muullakin tais olla lapset kipeenä. Pakko oli kuitenkin viedä tänään hoitoon ja tehdä viimeinen koe alta pois. Huomenna käyn tekemässä pari rästityötä ellei nyt sitten tytön tila kovasti pahene. Onneks on noita sukulaisia auttamassa.
Ens viikolla miehen kanssa matkalle (kaupunkiloma) ja sekin pistää mietityttämään tuota raskautumisen mahdollisuutta. Harjottelupaikan suhteen pitäis huomenna soitella ja kysellä mahdollisuuksia, mutta ajattelin että soitan ja pyydän että palataan seuraavalla viikolla asiaan. Nyt on kp 19 ja testailemaan pääsisin ens viikon lopulla. tytöstä kyllä näytti plussaa vasta joskus kp 35-38. No, edelleenkään ei minkäänlaisia tuntemuksia (vai eipä niitä vielä kait pitäis ollakaan).
Plussaisia säteitä kaikille muille ~~~~++++~~~~~
-m-