Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Facebookista pois jättäytyminen sinulle vaihtoehto?

Vierailija
08.02.2019 |

Mitä tapahtuisi jos yksinkertaisesti poistaisit profiilisi?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa tää "ystävien kanssa on niin helppo pitää yhteyttä". Ei se ole aitoa ystävyyttä ja yhteydenpitoa kun jakaa asioita seinällään.

Ystävien kanssa jaetaan sellaiset asiat ja kokemukset mitkä on kahden ihmisen välisiä.

Jokainen joka Facebookissa jakaa tarinoita ja kuvia tekee sen vain ja ainoastaan itsensä takia, kyllä se "ystävä" siellä toisella puolella maailmaa pärjää aivan hyvin ilmankin.

Minä ainakin haluan nähdä niiden ympäri maailmaa olevien ystävieni päivityksiä. Muut eivät ehkä halua nähdä minun, mutta minä haluan nähdä muiden. Siksi olen siellä. Ja uskon, että jokunen oikeasti haluaa nähdä myös ne minun silloin tällöin tekemäni päivitykset.

Vierailija
42/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäydyin jo, ei tapahtunut yhtikäs mitään muuta kuin että elämänlaatu parani siinä muelessä ettei tarvinnut kokoajan vahdata naamakirjaa ja lukea ihmisten flunssista, lapsista ja lomamatkoista. Aikaa jäi enemmän ihan real life 👍

Ei ole myöskään painetta verrata omaa elämää muihin tai ylläpitää mitään kiiltokuvaa.

Ymmärrän että kaikilla ei näin olekaan, mutta minulla oli ja facebook hallitsi elämääni ihan liikaa.

Komppaan. Oli suuri helpotus poistaa prifiili ja elää vain omaa elämää. Aikaa on puuhastella kivoja juttuja vaikka kuinka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettehan dramaattisia ja mustavalkoisiakin. Ymmärrän jos muodostuu vakava riippuvuus, että profiilin poisto on ainut ratkaisu kuten alkoholistille absolutismi on ainut mahdollisuus. Mutta useimmille kohtuukäyttö on kai vaihtoehto. Itseäkin joskus face ärsyttää ja saatan olla pitkään kirjautumattomana sisään mutta usein vilkaisen päivittäin nopsaan feedin läpi. On tiettyjä ryhmiä joiden ainut viestikanava on facessa ja sitten on ryhmiä joissa jaetaan kiinnostavaa tietoa, joiden vuoksi mieluusti selaan feediä tai vilkaisen ryhmät. Se on kuin yksi uutiskanava, enemmän mulle sopivaksi personoitu. Ei sen silti tarvi hallita elämää eikä mun tartte potea epätäydellisyyttä vertailemalla muiden kauneuteen ja urotekoihin.

Ei ollut riippuvuutta, pidin sitä vain turhana.

Vierailija
44/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollutkaan siellä. Rahvaan temmellyskenttä.

Mitä korkeampi koulutustaso ja tulotaso, sitä todennäköisempää on, että henkilöä ei löydy FB:stä (ellei sitten erityisesti satu olemaan sellaisessa roolissa, jossa pitää ehdottomasti olla esillä). Ja sama näyttää pitävän paikkansa myös käänteisesti.

Vierailija
45/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastusryhmän takia siellä, joten jäisi tietoa saamatta. Myös tuoteuutuuksia jäisi kokeilematta tai ostaisin huonoja tuotteita, kun en näkisi kommentteja sipsikaljavegaanit-ryhmästä. Yhtään kaveria minulla ei ole siellä enkä päivitä mitään sinne.

Vierailija
46/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on joitain ryhmiä joista pois jääminen hankaloittaisi elämääni. Esim. Lasten luokkakavereiden vanhempien ryhmät, joissa sovitaan monet asiat ja jaetaan tiedotuksia.

Niin mutta miksi ne pitäisi just hoitaa facebookissa? 

Onnistuisihan tuo jo pelkällä sähköpostillakin.

S_inkkis

Vierailija
47/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin muutama kuukausi sitten.

Jäin kaipaamaan:

- aika monia huumori- ja harrastusryhmiä (ml. erilaiset kuplaryhmät, jossa kaikenlainen toisinajattelu sai aikaan someraivon. Nämä luokittelin siis huumoriryhmiksi)

- tiedonsaantia, kun useat tapahtumat ja yrittäjät mainostavat vain fb:ssa

En todellakaan jäänyt kaipaamaan:

- pakollista kavereiden ihkukuvista tykkäämistä

- ylipäätään painetta reagoida toisten julkaisuihin kommentoimalla, surunaamoilla jne.

- kun itse harvoin päivitin jotain, huomasin (haluamattani) vahtivani, paljonko sain tykkäyksiä

- 90 % keskusteluista ajankohtaisista tai ammatillisista aiheista, joihin kaverit osallistuivat

- synttärionnitteluita puolin tai toisin

- osallistumista fb:n vastenmielisen koneiston ylläpitoon ja algoritmin ruokkimiseen (tosin käytän kyllä edelleen whatsappia ja messengeriä, mutta kapina se on pienikin kapina :) )

En ole ajatellut palata, Kun vielä keksisi riittävän toimivan vaihtoehdon googlelle ja voisi irtautua edes suurimmaksi osaksi mokomasta vakoiluteknologiasta.

Vierailija
48/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus sosiaalisesta mediasta

Eiköhän me pärjätä ilman sitä.

Vierailija
49/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole vaihtoehto. Käytän sitä vähän, mutta ihan hyödyllisiin asioihin. Esimerkiksi käsityöryhmistä saa ideoita ja linkkejä ohjeisiin sekä tietysti paljon tietoa tekniikoista jne.

Vierailija
50/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta olin fb:ssä. Lopetin. Jostain oli tullut tapa lukea aamukahvilla ja illalla viimeksi sängyssä. Nyt näyttää olevan aikaa enemmän ja kivempia uutisia oikeissa medioissa. Väittäisin että olen jopa iloisemmalla fiiliksestä. Suosittelen.

Vierailija
51/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä facebookissa ollutkaan.

Vierailija
52/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin profiilin 5 vuotta sitten, en jaksanut lukea päivityksiä kuten "tässä on kuva mun lounaasta" tai "tosi kiva kissavideo(linkki perässä). Ei kiitos!

Vierailija
53/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman suurin mv-lehti, jota hanskaa itänaapuri. Yök.

Vierailija
54/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan efes ollut Facebookissa enkä mene. Aivan turhaa touhua.

Vierailija
55/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin olla Facessa ehkä puoli vuotta. En jaksanut kuitenkaan päivitellä sinne omia tekemisiäni, enkä ihmetellä muiden juttuja, joten postin profiilini. En jäänyt kaipaamaan. Tosin ymmärrän, että siellä voi olla omiin harrastuksiin liittyviä mielenkiintoisia ryhmiä. Mutta pärjään hyvin ilmankin. Kukin tyylillään.

Vierailija
56/57 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Kun lähdin, fb kysyi haluaisinko kuitenkin jättää mesen käyttöön. En halunnut. Ig lähti myös ja whatsapista poistuttiin yhdessä lapsen kanssa, hänen aloitteesta.

Hei, nimeni on ____ ja olen ollut ~300 päivää ilman somea.

Olet ollut 0 päivää ilman somea vai etkö tiennyt että Vauva-palstailu on somea myös?

Itse pitäis päästä eroon tästä Vauva-palstailusta ja ja Jodelista. Nämä anonyymit somet on oikeasti pahimmat koukuttajat ja varastaa eniten aikaa. Eikä tästä hyödy yhtään mitään. Väitellä nyt joidenkin tuntemattomien kanssa, joista suurin osa on hyvin yksinkertaisia ihmisiä. Facebook, Insta ja Whatsapp on oikean elämän ihmisten kanssa tekemisissä olemista ja niistä on oikeasti hyötyäkin itselle. Facea en jaksa päivittää itse, mutta ihan mukava lukea mitä sukulaisille ja tutuille kuuluu ilman että tarvii jokaiselta henkilökohtaisesti kysyä ja rupatella sitten siinä samalla tuntikausia. Sitä ei yleensä silloin tule kysyttyäkään, kun tietää miten kauan siinä juttelussa menee. Jo pelkästään sukulaisiakin on niin paljon ettei ehtis pitää niihin kaikkiin ollenkaan yhteyttä ilman facea. Lisäksi siellä on terveyteen ja työhön liittyviä ryhmiä, joista oikeasti hyödyn paljon. Instagram on kuitenkin se some mistä nautin eniten. Kauniiden kuvien katselu tuo hyvän mielen, eikä tarvi edes vaivautua kommetoimaan kenellekään yhtään mitään.

Vierailija
57/57 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterest on laadultaan huomattavasti parempi kuin Insta, jos kuvia haluaa katsella. Ja sitten toki myös lukuisat varsinaiset kuvienjakopalvelut, joissa taso on jo ammattimaista. Hetken kun käyttää muita, niin huomaa että Insta on kuin pokkarilla otettujen lomakuvien roskakori, jossa seassa myös b-luokan mainokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi