Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapine ja Opamox, kokemuksia?

Vierailija
08.02.2019 |

Mulle määrättiin unensaantiin Mirtazapine ja ahdistukseen Opamox. Kumpikin näistä lääkeaineista on mulle täysin tuntematon, en ole syönyt mitään vastaavia aikaisemmin.

Olisiko jollain tarjota omakohtaista kokemusta jommastakummasta tai kummastakin? Koitteko auttavan, oliko sivuvaikutuksia? Jos oli, niin millaisia?

Itse koin Mirtazapinen ensimmäisen yön perusteella todella toimivaksi nukahtamisen suhteen, sillä sain unta ennätysajassa, mutta näin myös yön aikana todella eläviä unia ja olen vastannut aamulla ilmeisesti unissani pariin puheluun, joista en muista mitään. Onko muilla esiintynyt vastaavaa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google on ystävä, täälläkin on ollut paljon keskusteluja.

Vierailija
2/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapine syötättää ja opamox tekee pöhnäsen olon pitkäksi aikaa. Mut sopii toki joillekin, unilääkkeet/unta antavat lääkkeet aiheuttaa usein outoja unia ja unissaan touhuilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirza on ainakin unilääkkeenä perseestä. Joo saa nukuttua, mutta aamulla on ihan tokkurassa monta tuntia.

Vierailija
4/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, mummojen lääkekeitä.

Vierailija
5/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaisesti ok. Älä vaam pidempään käytä.

Vierailija
6/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirzaa oon kokeillut kahteen otteeseen. Sain nukuttua sen avulla tosi hyvin eli olis ainoa kokeilemani lääke, joka auttaa unettomuuteen. En kuitenkaan pysty käyttämään sitä, sillä paino nousi parissa kuukaudessa useita kiloja. Lihoin hurjasti, kun tuli vaan syötyä aamusta iltaan.

Vierailija
7/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirza on ainakin unilääkkeenä perseestä. Joo saa nukuttua, mutta aamulla on ihan tokkurassa monta tuntia.

Näin myös minulla. Ja opamox ei itselläni auta ahdistukseen, sen sijaan pitkäaikainen ssri-lääkitys on auttanut. Tämä on niin yksilöllistä että yhdellä toimii joku lääke ja toisella toinen. Toki nuo lääkkeet voi joskus levottomia uniakin aiheuttaa

Vierailija
8/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirzaa oon kokeillut kahteen otteeseen. Sain nukuttua sen avulla tosi hyvin eli olis ainoa kokeilemani lääke, joka auttaa unettomuuteen. En kuitenkaan pysty käyttämään sitä, sillä paino nousi parissa kuukaudessa useita kiloja. Lihoin hurjasti, kun tuli vaan syötyä aamusta iltaan.

Tunsitko itsesi virkeäksi aamulla? Se tokkuraisuus oli hirveetä. Olisi tehnyt mieli hyppää katolta.

Vierailija
9/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirza teki pössysen olon ja nosti ruokahalua (minua ei haitannut, koska puran ahdistusta salitreeniin niin rautaa tuli ryskättyä ja plussakaloreilla oltua), ja hemmetin sikeän unen ja omituisia unia. Opamox rauhoittaa, vähän kuin diapam.

Vierailija
10/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä juoksussa Mirta tekee tahmeaksi ja aloitekyvyttömäksi. Kannattaa pitää välipäiviä sen kanssa.

Vierailija
11/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirza muuten ok,mutta syömisten kanssa pitää olla tarkkana.Lääkkeellä on painoa nostava vaikutus joka liittyy useilla aineenvaihdunnan hidastumiseen.Oma painoni nousi 8 kiloa kun nautin kyseistä lääkettä vaikka syömiseni ei lisääntynyt.

Vierailija
12/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapine toi vajaassa kahdessa kuussa 7kg. Nälkä ihan koko ajan eikä koskaan tullut kylläiseksi vaikka söi ja söi.. vieroitusoireet kun lääkkeen lopetti oli jotain kamalaa. Unet oli myös lentäviä.

Vierailija
13/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin myös minulla. Ja opamox ei itselläni auta ahdistukseen, sen sijaan pitkäaikainen ssri-lääkitys on auttanut. Tämä on niin yksilöllistä että yhdellä toimii joku lääke ja toisella toinen. Toki nuo lääkkeet voi joskus levottomia uniakin aiheuttaa

Kippaa naamarin pari kaljaa vaikutuksen alkua odotellessa. Sitten auttaa.

Vierailija
14/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ketipinor workkii unilääkkeenä?

Vierailija
15/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ketipinor ole psykoosilääke, määrätäänkö sitä tosissaan unensaantiin?

Vierailija
16/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytetään myös unilääkkeenä. ainakin kaverilla toimii hyvin itse en ole kokeillut

Vierailija
17/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olen itse tällä hetkellä sairaalloisen alipainoinen, joten periaatteessa pieni painonnousu ei olisi ainakaan terveyden kannalta haitaksi, vaikka ajatuksena ahdistaakin ihan tosi paljon ja saa harkitsemaan uudestaan koko lääkkeen käyttöä. Heräsin ihan älyttömien silmäpussien kanssa, tämä lienee liittyy tohon nesteen kerääntymiseen ja lihomiseen? Ihmettelin kyllä, mutta arvelin johtuvan vaan eilisestä itkeskelystä. Huomasin myös tuon pöhnäisyyden, sängystä nouseminen tuntui olevan mahdotonta.

No juu. Ehkäpä näitä kannattaa käyttää mahdollisimman harvoin tarpeen vaatiessa. :D

Vierailija
18/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin ei todellakaan väsytä. Muutaman tunnin unta saa kombolla diapam plus ketipinor.

Vierailija
19/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytetään myös unilääkkeenä. ainakin kaverilla toimii hyvin itse en ole kokeillut

Toimii niin hyvin, että olet seuraavanakin päivänä puoleen päivään asti täysin pois pelistä.

Vierailija
20/39 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Tolvonia määrätä enää uniongelmiin? Se toimii eikä tee pöhnäiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi