Mirtazapine ja Opamox, kokemuksia?
Mulle määrättiin unensaantiin Mirtazapine ja ahdistukseen Opamox. Kumpikin näistä lääkeaineista on mulle täysin tuntematon, en ole syönyt mitään vastaavia aikaisemmin.
Olisiko jollain tarjota omakohtaista kokemusta jommastakummasta tai kummastakin? Koitteko auttavan, oliko sivuvaikutuksia? Jos oli, niin millaisia?
Itse koin Mirtazapinen ensimmäisen yön perusteella todella toimivaksi nukahtamisen suhteen, sillä sain unta ennätysajassa, mutta näin myös yön aikana todella eläviä unia ja olen vastannut aamulla ilmeisesti unissani pariin puheluun, joista en muista mitään. Onko muilla esiintynyt vastaavaa?
Kommentit (39)
Mirtazapine syötättää ja opamox tekee pöhnäsen olon pitkäksi aikaa. Mut sopii toki joillekin, unilääkkeet/unta antavat lääkkeet aiheuttaa usein outoja unia ja unissaan touhuilua.
Mirza on ainakin unilääkkeenä perseestä. Joo saa nukuttua, mutta aamulla on ihan tokkurassa monta tuntia.
Väliaikaisesti ok. Älä vaam pidempään käytä.
Mirzaa oon kokeillut kahteen otteeseen. Sain nukuttua sen avulla tosi hyvin eli olis ainoa kokeilemani lääke, joka auttaa unettomuuteen. En kuitenkaan pysty käyttämään sitä, sillä paino nousi parissa kuukaudessa useita kiloja. Lihoin hurjasti, kun tuli vaan syötyä aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Mirza on ainakin unilääkkeenä perseestä. Joo saa nukuttua, mutta aamulla on ihan tokkurassa monta tuntia.
Näin myös minulla. Ja opamox ei itselläni auta ahdistukseen, sen sijaan pitkäaikainen ssri-lääkitys on auttanut. Tämä on niin yksilöllistä että yhdellä toimii joku lääke ja toisella toinen. Toki nuo lääkkeet voi joskus levottomia uniakin aiheuttaa
Vierailija kirjoitti:
Mirzaa oon kokeillut kahteen otteeseen. Sain nukuttua sen avulla tosi hyvin eli olis ainoa kokeilemani lääke, joka auttaa unettomuuteen. En kuitenkaan pysty käyttämään sitä, sillä paino nousi parissa kuukaudessa useita kiloja. Lihoin hurjasti, kun tuli vaan syötyä aamusta iltaan.
Tunsitko itsesi virkeäksi aamulla? Se tokkuraisuus oli hirveetä. Olisi tehnyt mieli hyppää katolta.
Mirza teki pössysen olon ja nosti ruokahalua (minua ei haitannut, koska puran ahdistusta salitreeniin niin rautaa tuli ryskättyä ja plussakaloreilla oltua), ja hemmetin sikeän unen ja omituisia unia. Opamox rauhoittaa, vähän kuin diapam.
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä juoksussa Mirta tekee tahmeaksi ja aloitekyvyttömäksi. Kannattaa pitää välipäiviä sen kanssa.
Mirza muuten ok,mutta syömisten kanssa pitää olla tarkkana.Lääkkeellä on painoa nostava vaikutus joka liittyy useilla aineenvaihdunnan hidastumiseen.Oma painoni nousi 8 kiloa kun nautin kyseistä lääkettä vaikka syömiseni ei lisääntynyt.
Mirtazapine toi vajaassa kahdessa kuussa 7kg. Nälkä ihan koko ajan eikä koskaan tullut kylläiseksi vaikka söi ja söi.. vieroitusoireet kun lääkkeen lopetti oli jotain kamalaa. Unet oli myös lentäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin myös minulla. Ja opamox ei itselläni auta ahdistukseen, sen sijaan pitkäaikainen ssri-lääkitys on auttanut. Tämä on niin yksilöllistä että yhdellä toimii joku lääke ja toisella toinen. Toki nuo lääkkeet voi joskus levottomia uniakin aiheuttaa
Kippaa naamarin pari kaljaa vaikutuksen alkua odotellessa. Sitten auttaa.
Miten ketipinor workkii unilääkkeenä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös ketipinor ole psykoosilääke, määrätäänkö sitä tosissaan unensaantiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käytetään myös unilääkkeenä. ainakin kaverilla toimii hyvin itse en ole kokeillut
Kiitos vastauksista! Olen itse tällä hetkellä sairaalloisen alipainoinen, joten periaatteessa pieni painonnousu ei olisi ainakaan terveyden kannalta haitaksi, vaikka ajatuksena ahdistaakin ihan tosi paljon ja saa harkitsemaan uudestaan koko lääkkeen käyttöä. Heräsin ihan älyttömien silmäpussien kanssa, tämä lienee liittyy tohon nesteen kerääntymiseen ja lihomiseen? Ihmettelin kyllä, mutta arvelin johtuvan vaan eilisestä itkeskelystä. Huomasin myös tuon pöhnäisyyden, sängystä nouseminen tuntui olevan mahdotonta.
No juu. Ehkäpä näitä kannattaa käyttää mahdollisimman harvoin tarpeen vaatiessa. :D
Mirtazapin ei todellakaan väsytä. Muutaman tunnin unta saa kombolla diapam plus ketipinor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käytetään myös unilääkkeenä. ainakin kaverilla toimii hyvin itse en ole kokeillut
Toimii niin hyvin, että olet seuraavanakin päivänä puoleen päivään asti täysin pois pelistä.
Miksei Tolvonia määrätä enää uniongelmiin? Se toimii eikä tee pöhnäiseksi.
Google on ystävä, täälläkin on ollut paljon keskusteluja.