Olen vapaamuurari. Kysyttävää?
Niin haluuko kukaan kysyä? En kerro rituaaleista enkä paljasta jäseniä. Mutta muuten kyl.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Kuuluiko se vaimonsa takkaan muurannut teihin? Hänhän taisi pysyä vapaana?
Muistan kauheantapauksen, en ole kuullut että olisinollut vapaamuurari eikä ainakaan vapaa jäätyään kiinni.
Breivik oli vapaamuurari, erotettiin kyllä ymmärrettävästi. Maan lakien rikkominen on erottamisperuste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo 34. asteen muurari?
Vapaamuurariudessa on kolme astetta joista korkein on mestarimuurarin aste. Liitännäisasteet ovat asia erikseen, eivätkä ne ole mestarimuurarin astetta korkeammalla. Muinaisen ja Oikeutetun Riitin liitännäisasteet eivät ole Suomessa mitenkään se "pääliitännäisaste" samalla tavalla kuin Yhdysvalloissa.
En kysynyt mitä asteita on, vaan kysyin oletko jo 34. asteen muurari?
En ole ketjun aloittaja. Minä, ketjun aloittaja tai kukaan muukaan ei voi olla 34. asteen muurari koska vapaamuurariudessa on vain kolme astetta.
J. Edgar Hoover oli 33. asteen vapaamuurari. Sinä et siis ole 34. asteen muurari.
Onko se AMORC järjestö vapaamuurarien nuoriso-osasto? Kannattaako siihen liittyä naisena kun loosiin ei pääse?
Miltä se munien huljuttelu tuntuu?
Miksi tunnet tarvetta kuulua rajoittavaan järjestöön? Eikö oma itsenäinen ajattelu ja kyvyt riitä pärjäämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää uskoa jumalaan päästäkseen jäseneksi?
Miksei sekulaari humanisti kelpaisi?
Hyvä kysymys. Oikeastaan "korkeampaan" uskominen ja myös kuolemanjälkeiseen elämään uskominen on ollut perusoletus jo keskiajalla ja on siksi hitsautunut aika syvään muurariuden perusteisiin. On ihan aiheellista todeta että sekulääri humanisti kärsii tässä perinteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Miltä se munien huljuttelu tuntuu?
Miksi tunnet tarvetta kuulua rajoittavaan järjestöön? Eikö oma itsenäinen ajattelu ja kyvyt riitä pärjäämiseen?
Munia ei ole tullut huljuteltua kuin omassa kylpyammeessa.
Toinen kysymys olikin kiinnostava. En koe että muurarius rajoittaisi mitenkään. Olen hyväksynyt ja tärkeäksi kokenut perusperiaatteet joita looseissa, työhuoneissa, työstetään allegorien ja vertauskuvien tavoin. Pidän valtavasti siitä symbolimaailmasta, ja se herättää minussa aina...jotain.
Myös vaatimattomat veljesateriat on kivoja.
Tälle antaa mielellään pari iltaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamuurariudessa on kolme astetta joista korkein on mestarimuurarin aste. Liitännäisasteet ovat asia erikseen, eivätkä ne ole mestarimuurarin astetta korkeammalla. Muinaisen ja Oikeutetun Riitin liitännäisasteet eivät ole Suomessa mitenkään se "pääliitännäisaste" samalla tavalla kuin Yhdysvalloissa.
En ole ketjun aloittaja. Minä, ketjun aloittaja tai kukaan muukaan ei voi olla 34. asteen muurari koska vapaamuurariudessa on vain kolme astetta.
- Hyödylliset idiootit.
- Hyväksikäytetyt.
'- Hyväksikäyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Onko se AMORC järjestö vapaamuurarien nuoriso-osasto? Kannattaako siihen liittyä naisena kun loosiin ei pääse?
En suoraan sanoen tiedä niitä kovin hyvin. Ei kai se mikään nuoriso-osasto enää ole, vanha ja vakiintunut järjestö ja oma arvokas itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
J. Edgar Hoover oli 33. asteen vapaamuurari. Sinä et siis ole 34. asteen muurari.
Hoover oli myös transvestiitti ja homoseksuaali, jonka johtamat poliisivoimat laittoivat homoseksuaaleja vankilaan, samaan aikaan kun johtoporras itse veteli satunnaisia miehiä (ja Tolsonia) ns. "hanuriin".
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö sun loosiin?
Kyllä aidosti kiinnostuneet tolkulliset ja kunnialliset kelpaa. Ja kukaan ei hae kotoa.
Jos olet nainen tai mies jonka mielestänherraklubit on mennyttä, suosittelen tutustumaan vaikka le Droit Humainiin ja jos taas miesvapaamuurarius tuntuu oikealta, niin se on se perinteinen vapaamuurarius sitten.
Lisäksi on jo edellä mainitut samanhenkiset järjestöt.
Pääsääntö on että jos tunnet vapaamuurarin, mene juttelemaan. Jos et tunne, ota yhteyttä suoraan järjestöön ja kerro että haluaisit tulla esitellyksi.
Minä puolestani häivyn linjoilta. Kiitos hienoista kysymyksistä, ja kivaa viikonloppua.
Muurari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö sun loosiin?
Kyllä aidosti kiinnostuneet tolkulliset ja kunnialliset kelpaa. Ja kukaan ei hae kotoa.
Jos olet nainen tai mies jonka mielestänherraklubit on mennyttä, suosittelen tutustumaan vaikka le Droit Humainiin ja jos taas miesvapaamuurarius tuntuu oikealta, niin se on se perinteinen vapaamuurarius sitten.
Lisäksi on jo edellä mainitut samanhenkiset järjestöt.
Pääsääntö on että jos tunnet vapaamuurarin, mene juttelemaan. Jos et tunne, ota yhteyttä suoraan järjestöön ja kerro että haluaisit tulla esitellyksi.
Minä puolestani häivyn linjoilta. Kiitos hienoista kysymyksistä, ja kivaa viikonloppua.
ainoa vapaamuurari jonka tunnen, pahoinpiteli vaimoaan, ja yleni "aatteessa" hyödyllisestä idiootista hyväksikäytetyksi.
Tunnetko Olavin? Olavi Perkiömäki on myös vapaamuurari. Googlella löytyy.
Le Droit Humain on melko teosofivaltainen järjestö, ja jäsenistö jo suht iäkästä. Kokouksissa on osa aika kuivaa byrokratiaa, ja yhteiskeskusteluissa jäsenistö siteeraa usein teosofisia tekstejä.
Eikö sinua häiritse, että vapaamuurareiden herra on lucifer?
Palvottekko luciferia? Näin olen kuullut vapaamuurareista.
Vierailija kirjoitti:
Näin kiihkouskovaiset väittää. Mutta ainakin joku teologi jolle paljastettiin kaikki salat antoi lausunnon että ei sisälly mitään epäkristillistä sisältöä. En tosiaan muista kuka se oli mutta ehkä joku muistaa? En kumminkaan usko että ne palvoo mitään kauhean pahaa koska isäni on näitä rappaajia ja kiltti ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kiihkouskovaiset väittää. Mutta ainakin joku teologi jolle paljastettiin kaikki salat antoi lausunnon että ei sisälly mitään epäkristillistä sisältöä. En tosiaan muista kuka se oli mutta ehkä joku muistaa? En kumminkaan usko että ne palvoo mitään kauhean pahaa koska isäni on näitä rappaajia ja kiltti ihminen.
Juu, tuo kirkon tehtävään nimeämä teologi oli nyt jo edesmennyt Harri Heino. Kirkolle esitetty selvitys kertoi ettei vapaamuurarityöskentely ollut ristiriidassa kirkon oppien kanssa. Netissä.vaan on uskomattoman paljon pahansuopaa puhetta
Vierailija kirjoitti:
Vaarini vapaamuurariajan palkinnot jäivät kaikki meille hänen kuoltuaan. Ovatko ne jotenkin salaisia ja olisiko ne pitänyt palauttaa johonkin?
Voit pitää ne alpakkalusikat