Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vapaamuurari. Kysyttävää?

Vierailija
08.02.2019 |

Niin haluuko kukaan kysyä? En kerro rituaaleista enkä paljasta jäseniä. Mutta muuten kyl.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GoldmanSach kirjoitti:

Onko siellä Porvoossa muitakin salaseuroja?

Vaikea sanoa, kun ne on salaisia. Srvasit kyllä oikein: Porvoossa on loosi.

Vierailija
42/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatteko loossia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistatko toisen vap.muurarin kadulla vastaankävellessä jostain?

En. Joskus pohdin puolitutuistakin olisko ne, mutta en tohdi kysyä enkä halua vihjailla. Yllättäviä tuttuja taas on löytynyt muurarien joukosta :)

Vierailija
44/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nimi vapaamuurarius? Mihin liittyy ja mitä se tarkoittaa?

http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/2015/06/aton-kultti-osa-…

Ymmärtääkseni aikoinaan oli "masons" jotka teki perus muurausta ja "freemasons" tai "freestone masons" jotka veisteli vähän hienompia detaljeja. Muurarien ammattikillasta koko vapaamuurarius on lähtenyt.

Tuo blogi on tehty sinun kaltaisillesi ihmisille avaamaan silmiä. 

Vierailija
45/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rituaaleissanne uhraamisia?

Miksei Raisa Räisäsen katoamisyöstä kerrottu, että samaan aikaa Tampereella oli EU: n perustamiskokous? Mikä vahvistaisi yhteenkuuluvuutta enemmän kuin yhteinen salaisuus?

"Perustamiskokous" kaikkea sitä, sivistäpä foliohattu itseäsi vaikka tuosta: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Euroopan_unioni

Sori offtopic, palataan vapaamuurareihin :)

Vierailija
46/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olen aina ollut kiinostunut vapaamuurareista ja olen liki 20 v yliopistotasolla esoteerisia tieteitä tutkinut ”esoteerikko” (en nyt parempaakan nimeä keksi, ehkä olevaisuuden ja tietoiduuden tutkija olis parempi). Olen laajasti perehtynyt muös vapaamuurariuden aatteisiin.

Kysymys: onko ns Le Droit Humaine -loosit samanlaisia asiasisällötään? Olen nimittäin nainen ja tuo on ainoa mihin pääsisin.

Vierailija
47/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa niin olivat Ryti ja Mannerheimin. Suomen parhaat presidentit.

Mannerheimista en tiennyt, Ryti kyllä oli. Liekö sitten ollut paras? En välttämättä äänestäisi muuraria. Politiikka ja muuraritoiminta ovat erillisiä asioita.

Vierailija
48/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa niin olivat Ryti ja Mannerheimin. Suomen parhaat presidentit.

Mannerheimista en tiennyt, Ryti kyllä oli. Liekö sitten ollut paras? En välttämättä äänestäisi muuraria. Politiikka ja muuraritoiminta ovat erillisiä asioita.

Eiköhän jokainen presidentti ole kuulunut "piireihin" on sitten vapaamuurari, ruusuritari, skull & bones (USAlaiset) tai jotain muuta. 

Vierailija
49/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää uskoa jumalaan päästäkseen jäseneksi?

Miksei sekulaari humanisti kelpaisi?

Vierailija
50/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää uskoa jumalaan päästäkseen jäseneksi?

Miksei sekulaari humanisti kelpaisi?

Koska jos et usko mihinkään, sinulle ei voida lopulta paljastaa että lucifer on jumalasi. 

Vierailija
51/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo 34. asteen muurari?

Vierailija
52/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään ihmiselle joka rikkoo Hammurabin lakia?

Vierailija
53/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurari kirjoitti:

Totuudenrakkaus,suvaitsevaisuus,

lähimmäisenrakkaus, avuliaisuus ja

veljeys on .meidän keskeisimmät hyveet. Näissä kilvoitellaan

Läskiä ja lotinaa nuo paskat puheet - olette per.keleen palvelijota, ette muuta.

Kaikki muut sen tietävät, paitsi te itse.

Vierailija
54/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi erota vapaamuurareista? Mitä eronneelle tapahtuu? (Aletaanko karttamaan jne)

Vierailija
55/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, olen aina ollut kiinostunut vapaamuurareista ja olen liki 20 v yliopistotasolla esoteerisia tieteitä tutkinut ”esoteerikko” (en nyt parempaakan nimeä keksi, ehkä olevaisuuden ja tietoiduuden tutkija olis parempi). Olen laajasti perehtynyt muös vapaamuurariuden aatteisiin.

Kysymys: onko ns Le Droit Humaine -loosit samanlaisia asiasisällötään? Olen nimittäin nainen ja tuo on ainoa mihin pääsisin.

Kuulun vain toiseen joten en osaa kertoa eroista. Uskon että.molemmat tavoittelevat samoja asioita myönteisesti ja rakentavasti ja uskon että viihdyt. LDH:llahan on hyvät nettisivut, laita viestiä johonkin loosiin jos et tunne ketään.

Pitäisin pahana sitä että naiset eivät pääse "perinteisiin" muurareihin mutta koska LDH on olemassa, se ei haittaakaan minua.

On muitakkn kiinnostavia, vapaamuurariuden kaltaisia esoteerisia liikkeitä, kuten Ruusuristiläisyys ja Ordo Templi Orientis. Aina kannattaa lähteä kyselemään.

Vierailija
56/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluiko se vaimonsa takkaan muurannut teihin? Hänhän taisi pysyä vapaana?

Vierailija
57/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaamuurariudessa on kolme astetta joista korkein on mestarimuurarin aste. Liitännäisasteet ovat asia erikseen, eivätkä ne ole mestarimuurarin astetta korkeammalla. Muinaisen ja Oikeutetun Riitin liitännäisasteet eivät ole Suomessa mitenkään se "pääliitännäisaste" samalla tavalla kuin Yhdysvalloissa.

Vierailija
58/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi erota vapaamuurareista? Mitä eronneelle tapahtuu? (Aletaanko karttamaan jne)

On lupa erota tai mennä paussille. Jos vaikka aika tai rahat on vähissä tai ei vaan huvita. Ilmoittaa vaan että eroaa. Ei tule vainoja, jos on kavereita loosissa niin kyllä ne pysyy.

Vierailija
59/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaamuurariudessa on kolme astetta joista korkein on mestarimuurarin aste. Liitännäisasteet ovat asia erikseen, eivätkä ne ole mestarimuurarin astetta korkeammalla. Muinaisen ja Oikeutetun Riitin liitännäisasteet eivät ole Suomessa mitenkään se "pääliitännäisaste" samalla tavalla kuin Yhdysvalloissa.

En kysynyt mitä asteita on, vaan kysyin oletko jo 34. asteen muurari?

Vierailija
60/109 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lupa erota tai mennä paussille. Jos vaikka aika tai rahat on vähissä tai ei vaan huvita. Ilmoittaa vaan että eroaa. Ei tule vainoja, jos on kavereita loosissa niin kyllä ne pysyy.

Se jäsenmaksuhan ei ole paljon mitään, alle satasen. Tuleeko sen lisäksi jotain muita maksuvelvotteita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän