Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on iso perintö omasta mielestäsi?

Vierailija
08.02.2019 |

Onko kiinteistöillä isojen kaupunkien ulkopuolella oikeasti mitään arvoa? (pl rantatontit)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 500 000 €

Vierailija
2/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 100t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 500 000€ olisi iso. Mutta jos koko perintö tulee kiinteänä omaisuutena niin sitten tilanne on vähän erilainen. Ikävää jos joutuu myymään jotain maksaakseen perintöverot - ja varsinkin jos omaisuus on vaikeasti myytävissä- Onkohan jossain tilastoa keskimääräisistä suomalaisista perintösummista?

Vierailija
4/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen elämää isosti helpottava, mutta ei sitä suuresti muuttava on satatuhatta tai muutamia satoja tuhansia. Sitten puolesta miljoonasta tai miljoonasta ylöspäin on sellainen iso, joka voi muuttaa elämää jo monella tavalla. 

Vierailija
5/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laittaisin rajan tuhon puoleen miljoonaan. Se on jo ihan tuntuva perintö.

Vierailija
6/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso on yli 1.5 milj euroa.

Vierailija
7/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen perintö on n.80.000€. Perinnönsaajan keski-ikä on n.58v.

Vierailija
8/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista miljoonaa. Muut sitten normaaleja.

Vierailija
9/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi perinnönsaajan keski-ikä olla noin korkea? Minä ja puolet ystävistäni on perinyt jo viimeistään 40-vuotiaina ja yleensä yli tuon keskimääräisen summan. 

Kuka jättää perintöä isossa mittakaavassa 70-vuotiaille tai vanhemmille?

Vierailija
10/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen elämää isosti helpottava, mutta ei sitä suuresti muuttava on satatuhatta tai muutamia satoja tuhansia. Sitten puolesta miljoonasta tai miljoonasta ylöspäin on sellainen iso, joka voi muuttaa elämää jo monella tavalla. 

Perintönä saadut varat jäävät useimmiten makaamaan. Eli käteisvarat pidetään säästötileillä, kiinteistöt jäävät asumattomiksi ja metsäomaisuudestakaan ei juuri oteta rahaa ulos.

Ja tähän on suurimpana syynä perinnönsaajien ikä, joka on vajaa 60vuotta.

Vierailija
11/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 tai yli.

Vierailija
12/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi perinnönsaajan keski-ikä olla noin korkea? Minä ja puolet ystävistäni on perinyt jo viimeistään 40-vuotiaina ja yleensä yli tuon keskimääräisen summan. 

Märkä sukupolvi (suuri ikäluokka) kuolee seitsenkymppisinä tai aiemmin, jolloin perijätkin ovat nuorempia. Märän sukupolven vanhemmat taas elivät vanhemmiksi raittiina, jolloin perijätkin olivat vanhempia.

Vierailija
13/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kovin vanhojen vanhempien lapsia? Jos ka elinikä on noin 80v (miehillä alle, naisilla yli) ja lapset on saatu 20-30vuotiaina niin juurikin perintöä saadaan siinä 50-60 vuotiaina

Vierailija
14/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perinnösaaja on keskimäärin jo itsekin eläkeikää lähestyvä ja perinnönjättäjä n.80 vuotias. Itse olen 50v ja vanhemmat 72 ja 74v ja isoäiti 91v. Eli äitini ei ole vielä saanut oman äitinsä perintöä. Isänisä kuoli samana vuonna, kun isä täytti 70vuotta.

Vierailija
15/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ollaan joko lyhytikäistä tai vanhana lisääntyvää sorttia. Tai molempia. :)

Tällä hetkellä joukosta poistuvat kuolevat keskimäärin n. 80-vuotiaina, ja ovat keskimäärin saaneet lapsensa 20-30-vuotiaina (ennen lapset saatiin nuorempina). Siitä taitaa ihan laskemalla tulla perinnönsaajalle keskimääräinen 55 vuoden ikä.

Vierailija
16/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kymppiä ja lamppu jos toimii.

Vierailija
17/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen perintö on n.80.000€. Perinnönsaajan keski-ikä on n.58v.

Tämä oli siis keskimääräinen perintöosuus. Keskimäärin on reilu kaksi perinnönsaajaa, ja keskimääräinen perintö on yli kaksi kertaa tuo mainittu summa.

Vierailija
18/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin monet eivät edes ryhdy perintöön vaan siirtävät sen seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija
19/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kovin vanhojen vanhempien lapsia? Jos ka elinikä on noin 80v (miehillä alle, naisilla yli) ja lapset on saatu 20-30vuotiaina niin juurikin perintöä saadaan siinä 50-60 vuotiaina

Äidit kuolleet 36 v, 62 v, 65 v. Synnyttäneet noin 25-vuotiaina.

Isä noin 65 v. Lapsen syntyessä 35 v. 

Kahdella elää molemmat vanhemmat. 

Pikaotanta itsestäni ja viisi parasta ystävääni, synnytty 70-luvulla. 

Vierailija
20/25 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 100 000 euron ylittävä summa on iso. Itse olen perinyt 4 000 euroa. Onneksi vanhempani kouluttivat minut hyväpalkkaiseen ammattiin, joten ei ole tarvinnut kieli pitkällä odottaa perintöä päästäkseni elämään leveästi.