Miten työttömät saavat aikansa kulumaan?
Työttömät, onko päivissänne tarpeeksi sisältöä vai tuntuuko, että vapaa-aikaa on liikaa?
Kommentit (101)
Kiitos kysymästä oikein hyvin :)
olin työttömänä elokuu2018-helmikuu2019. Päivät koostuivat ulkoilusta ja puuhailusta koiran kanssa, Netflixistä, siivoilusta, datailusta, kaupungilla pyörimisestä ja kavereiden kanssa hengailusta.
Mies normaalisti töissä, välillä työmatkoilla ja silloin oli ehkä vähän tylsää iltaisin kotona. Rahasta ei ollut pulaa kun on aika muhevat säästöt :)
N28
Vierailija kirjoitti:
aktiivimalli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tyypillinen päiväni:
-nukun 10-14 h
-syön 2h
-masturboin 1h
-käyn vessassa 1h
-juon kaljaa 8h
-selaan nettiä 8h
-siivoan 0.1 h
sinulla on ongelmia elämänhallinnassa ja arkirutiineissa. Ihmissuhteiden hoitamisen ja työnhakemisen pitäisi olla listalla suurin asia. sillä aito välittäminen luo hyvinvointia ja antaa työtä
Mulla ei ole ollut ihmissuhteita vuosikymmeniin ja en ole vuosikausiin päässyt edes työhaastatteluihin. Miksi siis panostaa johonkin elämänhallintaan tai vastaavaan?
siksi tarvitaan aktiivista kuntoutusta
Ei mun kohdalla. Mä haluan vain olla omissa oloissani. Rauhassa.
EI SUOMESSA NIIN VAAN LUSMUILLA!
Tykkään käydä paskalla ja meditoin tuntikausia.
Omakotitalo, puulämmitys, ja näin talvella lumen kolausta jne. Kyllähän tuo päivä aina vaan kulkee aamusta iltaan niin, ettei huomaakaan. Väliin vähän työnhakua jne. Näin talvella avantouintia ja saunomista kaksi kertaa viikossa hyvässä seurassa ja hiihtämistä. Käyn myös vapaaehtoishommissa aina välillä. Hyvin on aika kulunut, tällä viikolla pojan koira oli hoidossa. Ruoan teen itse ja leivon kaikki leipiä myöten. Kesällä marjastan.
karenssia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aktiivimalli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nukun 10-14 h
-syön 2h
-masturboin 1h
-käyn vessassa 1h
-juon kaljaa 8h
-selaan nettiä 8h
-siivoan 0.1 h
sinulla on ongelmia elämänhallinnassa ja arkirutiineissa. Ihmissuhteiden hoitamisen ja työnhakemisen pitäisi olla listalla suurin asia. sillä aito välittäminen luo hyvinvointia ja antaa työtä
Mulla ei ole ollut ihmissuhteita vuosikymmeniin ja en ole vuosikausiin päässyt edes työhaastatteluihin. Miksi siis panostaa johonkin elämänhallintaan tai vastaavaan?
Okei. Aktiivimalli leikkasi toki tukiani, mutta tähän mennessä olen saanut olla rauhassa. Työkkäri ottaa kahdesti vuodessa yhteyttä. Ei muuta.
Jos on riittävästi rahaa, ei ole vapaa-ajan ongelmia (mulla ei tosin ole rahaa, mutta näin uskon). Siksi harvoin näkee miljonäärejä pieni-tai keskituloisissa ammateissa puurtamassa, keksii sitä kivempaakin tekemistä varmasti.
Vierailija kirjoitti:
karenssia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aktiivimalli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nukun 10-14 h
-syön 2h
-masturboin 1h
-käyn vessassa 1h
-juon kaljaa 8h
-selaan nettiä 8h
-siivoan 0.1 h
Okei. Aktiivimalli leikkasi toki tukiani, mutta tähän mennessä olen saanut olla rauhassa. Työkkäri ottaa kahdesti vuodessa yhteyttä. Ei muuta.
rangaistuksia tullaan koventamaan...
Vierailija kirjoitti:
Aika menee työpaikkojen seurantaan, työnhakuun, lukemiseen, ruuan tekoon, kodinhoitoon. Kun lapset tulevat koulusta jutellaan, syödään välipala, tekevät läksyt, mennää ulkoilemaan, teen ruuan. Illalla harrastukset, tv ja kirja. Huonoa omatuntoa tunnen vain netissä olosta. Viikonloppuisin tehdään asioita perheenä, kuntoilen, kyläillään. Nyt suunnitellaan talvilomaa.
Työtön suunnittelee talvilomaa? Mistä se lomailee? Työttömillä on tosiaan käsitteet hukassa. Itselläkin on työtön kaveri-syyttää Sipilää muuten, joka on sentään kuntouttavassa työtoiminnassa. Se puhuu työkavereista (ne on mt-ongelmaisia juoppoja jossain kunnan pajalla jossa voi kuulemma istua pimeässä yksin päivän jos ei nappaa- ja monet kuulemma istuukin), viimeviikolla ne istui iltaa iltaa työporukalla kaverin kaksiossa, osa ei ole selvinnyt vieläkään ja kaverillakin meni kolme päivää.
Mut kivaa talvilomaa työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika menee työpaikkojen seurantaan, työnhakuun, lukemiseen, ruuan tekoon, kodinhoitoon. Kun lapset tulevat koulusta jutellaan, syödään välipala, tekevät läksyt, mennää ulkoilemaan, teen ruuan. Illalla harrastukset, tv ja kirja. Huonoa omatuntoa tunnen vain netissä olosta. Viikonloppuisin tehdään asioita perheenä, kuntoilen, kyläillään. Nyt suunnitellaan talvilomaa.
Työtön suunnittelee talvilomaa? Mistä se lomailee? Työttömillä on tosiaan käsitteet hukassa. Itselläkin on työtön kaveri-syyttää Sipilää muuten, joka on sentään kuntouttavassa työtoiminnassa. Se puhuu työkavereista (ne on mt-ongelmaisia juoppoja jossain kunnan pajalla jossa voi kuulemma istua pimeässä yksin päivän jos ei nappaa- ja monet kuulemma istuukin), viimeviikolla ne istui iltaa iltaa työporukalla kaverin kaksiossa, osa ei ole selvinnyt vieläkään ja kaverillakin meni kolme päivää.
Mut kivaa talvilomaa työttömälle.
Missä ihmiset nyt yleensä käyvät matkustelemassa. Vai pitäisikö sen työttömän jäädä kotiin kun muu perhe lomailee?
No sekös se on onnellista elämää, että päivät kuluu huomaamatta ohi ja hupsista vaan taas meni viikko, kuukausi, vuosi? Minä ainakin nautin siitä että voi elää niin, että tuntuu että aikaa on vaikka loputtomiin! Eikö teillä työsskäyvillä ole mitään mielenkiinnonkohteita? Itse en nauti kiireestä ollenkaan, rakastan rauhallisuutta ja hiljaista elämää, jossa saan itse valita mitä teen ja kenen kanssa aikani vietän. Rahanpuute pidemmän päälle ainoa ongelma, siksi täytyy välillä tehdä töitä kun en ole muuta toimivaa tulonhankkimiskeinoa vielä keksinyt.
mulla on sivutoiminen firma ja sivutoimiset opiskelut samalla, luen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä oikein hyvin :)
olin työttömänä elokuu2018-helmikuu2019. Päivät koostuivat ulkoilusta ja puuhailusta koiran kanssa, Netflixistä, siivoilusta, datailusta, kaupungilla pyörimisestä ja kavereiden kanssa hengailusta.
Mies normaalisti töissä, välillä työmatkoilla ja silloin oli ehkä vähän tylsää iltaisin kotona. Rahasta ei ollut pulaa kun on aika muhevat säästöt :)
N28
Unohdin, että käytiin vielä parin viikon reissussa Aasiassa kun mulla oli kerrankin aikaa. :)
N28
Vierailija kirjoitti:
mulla on sivutoiminen firma ja sivutoimiset opiskelut samalla, luen paljon.
et ole oikeutettu työttömyysetuuten jos olet yrittäjä
Luen paljon ja teen ristikoita. Siinä se aika kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Luen paljon ja teen ristikoita. Siinä se aika kuluu.
rupea surffailemaan netissä ja chattailemaan netin keskustelu palstoilla, se on ristikkoja kehittävämpää
En kuluta aikaa vaan elän elämääni jonka jäljellä olevaa aikaa en osaltani voi tietää. Kuten ei useimmat muutkaan päiviensä määrää tiedä.
Vierailija kirjoitti:
En kuluta aikaa vaan elän elämääni jonka jäljellä olevaa aikaa en osaltani voi tietää. Kuten ei useimmat muutkaan päiviensä määrää tiedä.
ajatteletko että pääset taivaaseen kuolemasi jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajatteletko että pääset taivaaseen kuolemasi jälkeen
kukaa ei tiedä päiviensä määrää, eikä sitä pääseekö taivaaseen
Vierailija kirjoitti:
No sekös se on onnellista elämää, että päivät kuluu huomaamatta ohi ja hupsista vaan taas meni viikko, kuukausi, vuosi? Minä ainakin nautin siitä että voi elää niin, että tuntuu että aikaa on vaikka loputtomiin! Eikö teillä työsskäyvillä ole mitään mielenkiinnonkohteita? Itse en nauti kiireestä ollenkaan, rakastan rauhallisuutta ja hiljaista elämää, jossa saan itse valita mitä teen ja kenen kanssa aikani vietän. Rahanpuute pidemmän päälle ainoa ongelma, siksi täytyy välillä tehdä töitä kun en ole muuta toimivaa tulonhankkimiskeinoa vielä keksinyt.
Tämä. Itse käyn ensimmäistä kertaa elämässäni kokoaikatöissä enkä malta odottaa että tämä (määräaikainen) työsuhde päättyy. Ihan hirveää ajanhukkaa työnteko, sitä ajautuu just tuohon porukkaan joka päivittele että "taas on perjantai" ja "nyt on jo helmikuu" ja "menipä loma nopeasti". Työttömänä on enemmän aikaa elää. Lottovoitto olisi unelmani, en missään nimessä jatkaisi työntekoa jos rahatilanne mahdollistaisi koko loppuelämän työttömyyden!