Matti Nykäsen kuolema koskettaa vahvasti, koska ihmisillä on huono omatunto.
Paska olo kaikesta siitä Matille nauramisesta ja hänen pilkkaamisestaan. Koko kansan kiusatuin oli meidän oma Matti.
Kommentit (65)
No näinhän se vähän on.. Eilen naurettiin, tänään ihaillaan, muistellaan lämmöllä ja surraan. Pienen piston rinnassaan tuntee varmaan lähes jokainen. Minäkin.
Yksi pointti tuokin.
Sit pitäs muistaa että hän sai rikoksistaan tuomion ja sovitti sen. Käsittääkseni se pitäs riittää. Jos on ollut ihan vankilassakin. Eli vedotaan tehtyihin mutta tuli ne istuneeksi.
Matin lähtö kosketti koska olen elänyt kasarilla ja Matti oli sen ajan suurimpia Suomi-ikoneja.
Naurunalaisuutensa Matti teki sen jälkeen ihan itse, tietysti kaikenlaisten hyväksykäyttäjien, "luottotoimittajien" suosiollisella avustuksella. Mutta ei se Matin mäkisaavutuksia tyhjäksi tee.
Tässä on hyvin paljon samankaltaisuutta kuin vaikkapa koulukiusatussa joka kuolee yhtäkkiä. Joko oman käden kautta tai muuten.. Sitten jälkikäteen ajatellaan miten olisi voinut toimia toisin ja yritetään hyvitellä. Vaan eipä se kuollut siitä enää perusta, itselle yritetään saada vähän parempi mieli.
Yritettiin paikata järkkäämällä jotkut valtiolliset hautajaiset ikään kuin olisi ollut kovinkin kunnioitettu henkilö eläessään.
En usko. Eihän hänelle syyttä naurettu. Luulen että suurinosa näistä joita kosketti eniten ovat olleet Matin menestyksen aikaan nuoria/lapsia ja Matin faneja. Nyt sitten haikeana itkevät niin oman nuoruutensa ja lapsuutensa perään yhtäpaljon kun lapsuudensankarinsakkin. Nostalgiaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Eihän hänelle syyttä naurettu. Luulen että suurinosa näistä joita kosketti eniten ovat olleet Matin menestyksen aikaan nuoria/lapsia ja Matin faneja. Nyt sitten haikeana itkevät niin oman nuoruutensa ja lapsuutensa perään yhtäpaljon kun lapsuudensankarinsakkin. Nostalgiaa.
Harva koulukiusattu perseilee lööpistä toiseen yhtä lahjakkaasti kuin Nykänen.
Mua ei koskettanut enkä nauranut hänelle. Hyvä urheilija aikanaan, mutta muuten säälittävä.
Pojot Terholle valtiollisten hautajaisten tarjoamisesta, mutta Siniset ovat so out of style, sorry harry.
Kyllähän tää vouhotus vähän siltä vaikuttaa. Missä patsaat ja ihailijat kun Matti vielä eli? Missä kunnioitus ja se asenne että kohdellaan jokaista ihmistä hyvin.
Mitään muuta kuin pilkkaa ei Matti eläessään osakseen saanut.
Nyt sitä sitten joka taholta yritetään peitellä ja hyvitellä.
Eri mieltä taidatte puhua vaan itsestänne sillä ainakaan täällä ei Nykäselle eläessään naurettu kuin huumorilleen korkeintaan ja oltu vaatimassa valtiohautajaisia ja surtu silmät päästä. Ja uskon että meitä on monta.
Minä en tunne ketään, joka olisi suhtautunut Mattiin ivallisesti tai naureskellen. Korkeintaan olivat hieman huvittuneita jatkuvasta naisrumbasta, kihlauksista ja liitoista.
Pikemminkin ollaan nähty täällä että ne joilla on huomo omatunto yrittäneet estää Matista keskustelut.
Hyvä näkökulma, se varmasti pitää myös paikkaansa - ikävä kyllä.