Ex on velkaa 500€
Nyt kaivataan neuvoja!
Ex on minulle velkaa tuon 500€ yhteisistä vuokrakuluista ja lupasi maksaa, kun hänen taloudellinen tilanteensa on parempi. No muutaman kerran kun perään kyselin, lupasi tammikuussa varmasti maksaa. Minulla on whatsapp viestit tallessa aiheesta. Kävi kuitenkin niin, että hän esti minut sosiaalisessa mediassa eikä vastaa puheluihin. Otin jopa yhteyttä nykyiseen tyttöystävään, joka ei ole myöskään vastannut. En tiedä missä ex nykyään asuu, niin en voi käydä ovella koputtelemassa.
Ideoikaapa tänne tapoja, millä saada exään yhteys ja millä keinoin saada hänet maksamaan velkansa! Onko mitään virallista tahoa, joka voisi auttaa tilanteessa? En todellakaan haluaisi vaan luovuttaa, kyseessä kuitenkin aika iso summa. Ja tiedän että olin hölmö kun menin lainaamaan rahaa, en vain voinut jättää toista pulaan asian kanssa silloin.
Kommentit (25)
Lähetä hänelle ”virallinen” lasku jossa esim kuukausi maksuaikaa, loppuun ilmoitus että mikäli summaa ei makseta eräpäivään mennessä viet asian käräoikeuteen. Yritä saada vielä myöntämään velka esim tekstiviestillä, wassap viestit voi poistaa, mutta ota shotit niistäkin. Jos ei maksa, nostat kanteen käräjäoikeudessa. Mun eksä maksoi kun pistin laskun menemään :)
No olet päässyt vähällä noin pienen summan kanssa, mun ex on velkaa 25000 joita saan minimipalkastani maksaa iäisyyden
Vierailija kirjoitti:
Lähetä hänelle ”virallinen” lasku jossa esim kuukausi maksuaikaa, loppuun ilmoitus että mikäli summaa ei makseta eräpäivään mennessä viet asian käräoikeuteen. Yritä saada vielä myöntämään velka esim tekstiviestillä, wassap viestit voi poistaa, mutta ota shotit niistäkin. Jos ei maksa, nostat kanteen käräjäoikeudessa. Mun eksä maksoi kun pistin laskun menemään :)
Hyvä idea, mutta kun en tiedä osoitetta. Tiedän vain kaupungin mihin muuttanut. Otin screenshotit niistä viesteistä. Riittääkö todisteeksi käräjäoikeudessa? En ole ikinä nostanut kannetta. Millanen tilanne teillä oli? Voisin ainakin yrittää soittaa kaverin puhelimesta, kun ei minun puheluihin vastaa.
Ap
Jaa. Nyt pitäs kai olla nitä livijengi tuttuja.
Yritä onkia se osoite jostain tutulta? Tiedätkö missä on töissä? Ota sen vanhempiin yhteyttä. Härnää niin kauan, kun maksaa. Selkeästi se odottaa, että sinä luovutat.
Vierailija kirjoitti:
No olet päässyt vähällä noin pienen summan kanssa, mun ex on velkaa 25000 joita saan minimipalkastani maksaa iäisyyden
No huh! Millä keinoilla olet yrittänyt saada häntä maksamaan?
Ap
En jaksaisi nähdä vaivaa tuollaisen pikkurahan vuoksi. Ajattele se niin päin, että pääsit hänestä halvalla eroon!
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Nyt pitäs kai olla nitä livijengi tuttuja.
Yritä onkia se osoite jostain tutulta? Tiedätkö missä on töissä? Ota sen vanhempiin yhteyttä. Härnää niin kauan, kun maksaa. Selkeästi se odottaa, että sinä luovutat.
Tiedän firman missä on töissä. Soittaisinko siis sinne vai mitä meinasit? Vanhempiin voisinkin olla yhteydessä! Hyviä ideoita!
Ap
Valitan, ei kannata lähteä käräjöimään tuollaista summaa. Saat takaisin vaan, jos suostuu maksamaan. Laita viesti sen äitille/mummolle, toimii joskus, vaikka onkin törkeetä.
Oliko mies virallisesti kirjoilla osoitteessa? Sinun on aika vaikea muutoinkaan osoittaa tuon velan olemassaoloa tai oikeellisuutta.
Sulla menee toi 500€ monta kertaa kun alat niitä oikeuden kautta perimään. Poliiseilla on vakavampiakin rikoksia joita ne ei ehdi tutkia. Mitä siis yritän sanoa on, että jos periaatteesta haluat ne takaisin ja olet valmis maksamaan vaikka 5000€ kuluja juristille, voithan sä kokeilla (vaikka silloinkin todennäköisesti häviät jutun). Muussa tapauksessa tekisin rauhan sen asian kanssa, että et tule tahoja enää saamaan jos sulla ei ole exääsi minkäänlaista leveragea. Itse olen tullut siihen tulokseen, että en lainaa kuin sen verran ja sellaiselle ihmiselle, että olisin valmis myös sen rahan lahjoittamaan.
Ap on trolli. Puhuu vuokrakuluista , mutta sitten onkin lainannut rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis maksanut hänen puolestaan, kun hänellä ei silloin yksinkertaisesti ollut rahaa. Ja kun sanoin että kyseessä on laina, niin onhan se, kun sovimme että hän maksaa takaisin kun saa töitä. Oli kuinka ex tahansa itse en kehtaisi vaan olla maksamatta! Emme edes eronneet riidoissa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko mies virallisesti kirjoilla osoitteessa? Sinun on aika vaikea muutoinkaan osoittaa tuon velan olemassaoloa tai oikeellisuutta.
Oli kirjoilla, olimme yhdessä vuokranneet asunnon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis maksanut hänen puolestaan, kun hänellä ei silloin yksinkertaisesti ollut rahaa. Ja kun sanoin että kyseessä on laina, niin onhan se, kun sovimme että hän maksaa takaisin kun saa töitä. Oli kuinka ex tahansa itse en kehtaisi vaan olla maksamatta! Emme edes eronneet riidoissa!
Ap
Jos mies ei ollut töissä, olet sinä ollut elatusvelvollinen. Eikös tämä ole palstamammojen vakiomantra?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mutta tällä hetkellä toivosi on siinä, että eksäsi jalomielisesti lupaa maksaa. Jos eksäsi on estänyt sut, viesti on melko selvä. Ellei sulla sitten ole mitään kavereita Keimolasta, ketkä voisi auttaa perinnässä. Jos sulla on sen kamoja jäljellä, niin pistä myyntiin tms. Sinuna kuitenkin kuittaisin ton 500€ elämäm koulun lukukausimaksuna ja antaisin olla.
Tuohon elatusvelvollisuus kommenttiin, siis saihan mies silloin työttömyyskorvausta, että olisi periaatteessa pitänyt pystyä maksamaan osuutensa vuokrasta. Vuokramme oli kuitenkin alle 600€/kk. Ja jos yhdessä ollaan sovittu, että hän maksaa osuutensa, niin kyllä pyydän rahoja takaisin. Eri asia jos olisimme päättäneet että minä maksan kaiken.
Laitoin nyt hänen siskolleen viestiä, joka lupasi puhua veljensä kanssa. Toivottavasti tulisi joku selvyys!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuohon elatusvelvollisuus kommenttiin, siis saihan mies silloin työttömyyskorvausta, että olisi periaatteessa pitänyt pystyä maksamaan osuutensa vuokrasta. Vuokramme oli kuitenkin alle 600€/kk. Ja jos yhdessä ollaan sovittu, että hän maksaa osuutensa, niin kyllä pyydän rahoja takaisin. Eri asia jos olisimme päättäneet että minä maksan kaiken.
Laitoin nyt hänen siskolleen viestiä, joka lupasi puhua veljensä kanssa. Toivottavasti tulisi joku selvyys!
Ap
Säälittävää toimintaa sinulta. Toivottavasti et saa rahoja koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Säälittävää toimintaa sinulta. Toivottavasti et saa rahoja koskaan.
Kuinka niin on säälittävää? Sinäkö ihan ilomielin unohdat vanhat velat? Otan mieluusti vastaan tuon 500€ myös sinulta, kiitos
Ap
Näin ne velat muuttuu saatavaksi Porvoossa.