Listataan vaivaannuttavia tilanteita
Kommentit (68)
Kun työkaveri tauolla sanoi, että puoliso menehtyi viime yönä....
Joku esittelee ylpeänä uutta tatuointia / kampausta / vaatetta / ripsiä jne ja odottaa kehuja ja ylistystä, mutta oikeasti olet itse sitä mieltä että jumalauta on ruma ja olisi kannattanut jättää tekemättä.
Kerran näin käynyt kirjoitti:
Ostaa ruokaa kortilla eikä tilillä olekaan rahaa, muistanut päivän väärin. (tilipäivä)
Mä en tajua miten joillekin voi muka käydä näin.
Vierailija kirjoitti:
Kun huomattavan ylipainpainoinen ihminen änkeää bussissa viereesi. Istut lytistyneenä ikkunaa vasten ja et pysty edes asentoa vaihtamaan, vaikka olet huonossa asennossa. Toivot koko ajan, että voi kun vierustoveri jäisi pois.
Tämä on ongelma nykyisissä busseissa, penkit ovat tehty niin pieniksi, että hyvä kuin edes normipainoiset mahtuvat istumaan. Itse todella isona, häpeän istua jonkun viereen, koska tiedän aiheuttavani ongelmia vierustoverille. Yleensä jään seisomaan, ellei bussissa ole koko penkkiriviä vapaana. Nolottaa tulla bussiin, kun tiedän, että matkustajat kauhistelevat, että älä vaan istu viereen.
Vierailija kirjoitti:
Kun jollakin valuu kiireessä riisutut ja lahkeeseen unohtuneet eilisen päivän sukkahousut/pikkuhousut housujen lahkeesta ja mietit että sanoisinko hänelle ja miten sanoisin.
Mitä tyylikkäämpi henkilö on yleisilmeeltään, sitä vaivaannuttavampi tilanne.
Olen ollut opiskeluaikoinani tarjoilijana. Olen sanonut hienovaraisesti, että jotain on tarttunut lahkeeseen matkan varrella. Jos vessasta on tarttunut vessapaperia olen ottanut sen pois omin käsin paperiservetillä käteni suojaten ilman, että asiakkaan on tarvinut kurkotella tai nolostella sen enempää. Mitään sukkahousuja tai alushousuja en tietenkään ole vetänyt pois toisen housun lahkeesta.
Sen jälkeen olen tehnyt kaikkeni, että asiakkaalla on viihtyisää ja juomaa sekä purtavaa on pian pöydässä. Tottakai olen pessyt käteni vaikka olenkin ne suojannut servetillä. Muutenkin käsienpesu meni rutiinilla koska olin kosketuksissa likaisten korttien jne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se kun suureen ääneen mielipiteitä esittelee faktoina ihminen, jolla ei ole todellisuudessa aiheesta mitään käryä eikä edes peruskäsitteet hallussa. Paikalla jos vielä sattuu olemaan yksi tai useampi ihminen, joka tietää asiasta todella todella paljon.
Tuttua. Olen kerran saanut luennon miten opettajille pitää antaa kaksoispätevyys, että "osaat sitten opettaa" sellaiselta ihmiseltä joka ei ollut päivääkään tehnyt alan töitä edes tet-jaksona. Tuo tapahtui siihen aikaan, kun se muutos oli vasta tulossa ja muistan monesti melkein kaikissa harkkapaikoissa miten vastavalmistuneet ja monta vuosikymmentä työtä tehneet sanoivat uudistuksen olevan melkein turha. Sanomattakin selvää, että alalle hakeutuvana nauratti tuo valistus kaikkien niiden harkkojen jälkeen joita olin tehnyt ja nähnyt opettajahuoneissa. En hakenut alalle toisista syistä, mutta tämä oli kerta kun kyllästyin yleispäteviin kaikkitietäjiin.
Kun makaa leikkauspöydällä kaikki piuhat ja mittarit valmiiksi kiinnitettyinä, ja juuri kun nukutuslääkäri on painamassa ruiskun mäntää alas, alkaa pierettää aivan jäätävästi.
Kun on työporukalla liikkeellä (työhyvinvointipäivä, kurssit, messut, vierailut muissa firmoissa jne) ja työkaveri käyttäytyy törkeästi. Esimerkiksi vetäisee päiväkännit, tai kyselee oikeasti todella outoja kysymyksiä, tai pitää jotain outoa melskaavaa möykkäshowta. Se on niin noloa ja tuntuu siltä kuin leimautuisi itsekin ja koko työpaikkaa pidettäisiin samanlaisten huonosti käyttäytyvien tyyssijana, vaikka eihän sitä tuollaisissa tilanteissa voi olla vastuussa kuin omasta käytöksestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun huomattavan ylipainpainoinen ihminen änkeää bussissa viereesi. Istut lytistyneenä ikkunaa vasten ja et pysty edes asentoa vaihtamaan, vaikka olet huonossa asennossa. Toivot koko ajan, että voi kun vierustoveri jäisi pois.
Tämä on ongelma nykyisissä busseissa, penkit ovat tehty niin pieniksi, että hyvä kuin edes normipainoiset mahtuvat istumaan. Itse todella isona, häpeän istua jonkun viereen, koska tiedän aiheuttavani ongelmia vierustoverille. Yleensä jään seisomaan, ellei bussissa ole koko penkkiriviä vapaana. Nolottaa tulla bussiin, kun tiedän, että matkustajat kauhistelevat, että älä vaan istu viereen.
No mutta älä nyt ihmeessä jää
käytävälle, tosi noloa kun ei kertakaikkiaan mahdu ohitsesi ja joutuu kääntymään käytävällä toiselle ovelle, vaikka siten etuovesta ulos.
Mulla on isot hartiat vaikka olen hoikka. Bussissa joutuu istua vinottain, jotta ei vie vieressä istuvan tilaa. M42
Se kun kuulee vanhemman huutavan lastansa julkisella paikalla ja se lapsen nimi on jokin Keijo-Teiteikki, Summercatalina tai Pippa-Leinikki. Kun tajuat, että joku on oikeasti antanut lapsellensa sellaisen nimen, etkä tiedä nauraa vaiko sääliä.
Se kun sinun luullaan seurustelevan samaa sukupuolta olevan työkaverin kanssa, jolla nyt vain sattuu olemaan olematon henkilökohtainen raja. Itse siihen on jo tottunut, että työkaveri kirjaimellisesti liimaa kylkeen kun hänellä on asiaa (ja hän tekee tätä aivan kaikille), eikä sitä pidä minään enää nykyään. Kuitenkin hassusti työreissussa kahdestaan hänen kanssaan on meitä luultu naispariksi :D. Enemmän ehkä nolottaa niitä olettajia, kun ovat ääneen menneet sanomaan oletuksia ja ilmenee että oletukset ovat äin p:tä. Ihan kumpikin heteroita ollaan ja pelkkiä työkavereita.
Se kun pieraisee tosipakkasella ja joku kävelee vierellä tai ohi ja muistat, että pakkasella ei paljoa tuule.
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin käynyt kirjoitti:
Ostaa ruokaa kortilla eikä tilillä olekaan rahaa, muistanut päivän väärin. (tilipäivä)
Mä en tajua miten joillekin voi muka käydä näin.
No hei vielä nolompaa on yrittää ostaa jotain 1€ purkkaa ja kortti ilmoittaa ettei tilillä ole katetta :D käynyt mulle
Olen tehnyt tarpeeni isoon muovisaaviin pelkkä sairaalakaapu päällä 3 naishmisen katsellessa toimitusta lasin takaa (olen itse mies). Minulle tehtiin ulosteen läpimenotutkimus röntgenillä. Yksi näistä naisista oli röntgenlääkäri ja 2 muuta opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Se kun pieraisee tosipakkasella ja joku kävelee vierellä tai ohi ja muistat, että pakkasella ei paljoa tuule.
Mä vaivaannun toisten kertomista pieru/seksi/kakkajutuista. Varsinkin, kun ne on uusein kertojasta jotenkin hauskoja.
Olet virallisessa tilanteessa ihmisen kanssa ja kamala haju alkaa pikkuhiljaa leijailla sieraimiin. Et ole ihan varma onko hajun lähde se toinen vai itse, pelkäät dödön pettäneen ja salaa yrität haistaa kainaloa onko se minä vai joku muu ja mietit haistaako se toinen mitään. Totuus selviää vasta kun jompikumpi poistuu paikalta, siis siitä hajusta. Sitähän ei tiedä mitä se toinen mietti.
Joku kertoo omasta mielestään kamalan hauskaa vitsiä ja ainoana nauraa hekottaa itse täysillä. Kaikki muut ovat vaivaantuneena hiljaa, joku ehkä voi sympatiasyistä vähän hymähtää. Pahempaa on, jos vitsin kertoja alkaa toistella vitsin pääkohtia, kun luulee sen olevan hauskaa tai kuvittelee ettei muut tajunneet vitsiä. Vitsi voi olla vain huono, vanha, lapsellinen, törkeä tai vain väärässä seurassa kerrottu. Se tilannetajun puute on vaivaannuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun makaa leikkauspöydällä kaikki piuhat ja mittarit valmiiksi kiinnitettyinä, ja juuri kun nukutuslääkäri on painamassa ruiskun mäntää alas, alkaa pierettää aivan jäätävästi.
Minä olen ainakin ollut esilääkityksestä sellaisessa tilassa, että puhun suu vaahdossa levottomia. Viimeisin hämärä muistoni leikkauspöydältä on se, että kirosin mieheni välinpitämättömyyttä terveytensä suhteen. Sääliksi kävi leikkurin väkeä kun aloin muistella leikkausta.
Kun mamma odottaa kehuja vauvansa nimestä, ja se nimi on tyyliin Jadessa-Mercedes Suometar-Sarah.