Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen ilman uutta työtä

Vierailija
08.02.2019 |

Jos olet toiminut näin, niin miten asiasi sen jälkeen järjestyivät?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen työttömänä, luultavasti syrjäydyn.

En suosittele.

Vierailija
2/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele.

Kauanko oot ollu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele.

Muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia kuin tuo kuvaamasi.

Vierailija
4/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 3 kertaa. Pinna paloi niin että lähdin kävelemään. Kaikilla kerroilla olen työllistynyt uuelleen alle 1kk. Viimeisestä kerrasta on nyt 7 v. ja silloin työllistyin 1 päivässä. Olen edelleen siinä työssä ja viihdyn hyvin.

Vierailija
5/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 3 kertaa. Pinna paloi niin että lähdin kävelemään. Kaikilla kerroilla olen työllistynyt uuelleen alle 1kk. Viimeisestä kerrasta on nyt 7 v. ja silloin työllistyin 1 päivässä. Olen edelleen siinä työssä ja viihdyn hyvin.

Kiitos, ihanaa kuulla tällainen kannustava esimerkki! Muutos jännittää.

6/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käytin syynä heikentynyttä terveydentilaani, ei tarvinut työkkärin kanssa kinata sen enempää aiheesta, polveni ei enää kestänyt kuljetus alan hommia.

Nyt muutama vuosi jälkeenpäin olen uudelleen kouluttautumassa itselle sopivammalle alalle.

Vierailija
7/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinna paloi pomon harjoittamaan kyykyttämiseen ja kiusaamiseen. Viikon olin työtön ja sain osa-aikaista työtä. Siitä pikkuhiljaa edennyt vakituiseen työpaikkaan paremmassa firmassa kuin edelliset.

Vierailija
8/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo meni narsistiseen pomoon. Työkkärissä en edes käyny. Uudessa työssä aloitin ennen kuin vanha kerkes loppua.

Vierailija
9/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä oltiin, kurssitin itseäni, tein hanttihommia ja lopulta päädyin unelmatyöhön. Päivääkään en katunut, että lähdin helvetin esikartanosta.

Vierailija
10/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin, kun ei ollut vielä uutta hommaa. Työttömänä taisin olla n. kuukauden ennen kuin työllistyin.

Vierailija
11/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin ovet paukkuen ja kesti viisi vuotta että sain taas töitä.

Nytkin alkaa hermo menemään mutta sinnittelen. Paskakin työ on parempi kuin ei työtä.

Vierailija
12/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja työllistyin 10 päivän kuluttua. Mutta toki mieti mikä paikkakunta. Joillakin paikkakunnilla vaikeampaa kuin pk seudulla

Vierailija
13/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli säästöjä sen verran, että 3 kk karenssi ei kirpaissut. Ystäväni irtisanoutui ilman mitään puskuria, kelan tt-tuella pärjäsi. Mieluummin köyhänä,kuin orjana. Tämä vanhusten hoitoalalla. Oma mielenterveys on tärkeintä.

Vierailija
14/26 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kituutat 2 kk ja haet muita töitä. Kokeile onko mahdollista lähteä?

Vierailija
15/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon työn ohella hakenut muita töitä kohta kolme vuotta ja silloin tällöin käynyt haastatteluissa, mutta ei tärppää, oon lopen uupunut olemaan riistofirmassa ylikoulutettuna. saikkupolku ois kova homma ja uupumisen osoittaminen vaikeaa (on unettomuus yms ja lääkkeitä jo tarjottu ja viikko silloin toinen tällöin lepoa) mut nyt oon vaan päättäny irtisanoutua, oli miten oli, en jaksa enää kärsimystä ja sitä, että kaikki energia kuluu työssä ja vapaa-aika toipuessa. pelottaa silti, mutta aion jättää ton vakityön ja etsiä uutta työttömänä. ehkä voin myös opiskella jotakin. kai tästä selviää, eikö useimmat jää kuitenkin henkiin sentään.

Vierailija
16/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon työn ohella hakenut muita töitä kohta kolme vuotta ja silloin tällöin käynyt haastatteluissa, mutta ei tärppää, oon lopen uupunut olemaan riistofirmassa ylikoulutettuna. saikkupolku ois kova homma ja uupumisen osoittaminen vaikeaa (on unettomuus yms ja lääkkeitä jo tarjottu ja viikko silloin toinen tällöin lepoa) mut nyt oon vaan päättäny irtisanoutua, oli miten oli, en jaksa enää kärsimystä ja sitä, että kaikki energia kuluu työssä ja vapaa-aika toipuessa. pelottaa silti, mutta aion jättää ton vakityön ja etsiä uutta työttömänä. ehkä voin myös opiskella jotakin. kai tästä selviää, eikö useimmat jää kuitenkin henkiin sentään.

Säästä rahaa, jos mahdollista. Karsi kulut jo etukäteen ja totuttele tulemaan vähällä toimeen. Lomarahat ja lopputili kantaa parin kuukauden yli, sen kolmannen kuukauden joutuu kärvistelemään, mikäli ei saa vaikka määräaikaista lyhyttä työtä. Ei sulla ole kuin yksi elämä, eikä niin tuttua ihmistä kuin itseään kannata kiusata.

Vierailija
17/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin henkisesti paljon paremmin. Syksyllä alkaa uudet työt, nyt lepään ja hoidan itseäni kuntoon. En olisi jaksanut enää töissä, joten irtisanouduin. Olisin todennäköisesti yrittänyt itsemurhaa, mikäli olisin joutunut jatkamaan vanhassa työssäni, eikä jaksaminen riittänyt siihen, että olisin etsinyt uutta työtä samalla kuin tein vanhaa. Mielestäni tein oikean päätöksen, olo on hiljalleen parempi ja asiat järjestyneet. Työttömänä nyt 6kk.

Vierailija
18/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 3 kk:n karenssin ja elin toimeentulotuella. Sen jälkeen menin opiskelemaan ja valmistuin suoraan kortistoon.

Vierailija
19/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele.

Tämäkin riippuu tilanteesta työpaikalla. Edellisessä työpaikassani kärsittiin pahoista sisäilmaongelmista, työntekijät sairastivat ja voivat huonosti, itsellänikin oli alkava työuupumus. Onneksi sain uuden työn vielä ollessani vanhassa paikassa, joten en joutunut jättäytymään tyhjän päälle, mutta pakko sekin olisi ollut jossain vaiheessa tehdä. Muuten olisi terveys mennyt ehkä lopullisesti ja sitä ei mikään korvaa.

Vierailija
20/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu jos terveys, mielenterveys tai perheen hyvinvointi uhattuna.

Asiat järkestyy aina jotenkin. Yritä säästää vaikka 3 kk mahd paljon jos mahdollista tai sit mee puheli myyjäksi karenssin ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan