Hävettäisikö olla seiska-lehdessä töissä?
Kommentit (51)
Jotain kuvaa juttujen synnystä saa Merilän kirjasta Luottotoimittaja. Toki kirjassa on vain kirjoittajan näkökulma, kaikkea tuskin on kerrottu ja itsensä varmaan haluaa esittää suht hyvässä valossa. Kirjastostakin tuon kirjan löytää.
"Kirja paljastaa, miten kohujutut ovat syntyneet ja mitä kaikkea on käännetty, väännetty ja sepitetty, jotta kansa on saanut lähes viikoittaisen Nykäs-annoksensa. Merilä on ollut muiden muassa Nykäsen junailemassa kaksia häitä, todistanut Nykäsen ja ex-vaimo Mervi Tapolan lukuisissa oikeudenkäynneissä ja pelastanut Matin kahdelta itsemurhayritykseltä.
Kirjan sivujuonissa Merilä kertoo mm. ex-ternimaitokeisari Petteri Jussilan julkisuuskuvan rakentamisesta aina traagiseen loppuun saakka. Otsikoiden takana käydään myös edesmenneen hiihtäjämestari Mika Myllylän kanssa, jonka eräästä Viron matkasta oli tulla julkinen katastrofi. Luottotoimittajan avulla sorvattiin kuitenkin kriisisuunnitelma siitä, miten asia hoidetaan julkisuudessa."
Olen tavannut jopa kaksi seiskalehden toimittajaa Kallion kuppiloissa. Toinen oli tosin entinen toimittaja. Erittäin ylpeitä työstään ja aivan pöyristyneitä, kun kyseenalaistin koko lehden. Jänniä tyyppejä molemmat. En voi sanoa, että olisin digannut.
Itse sanon kysyttäessä, että luen mitä vaan, jopa 7 päivää -lehteä, jos sellainen on jossain tyrkyllä. Ennen sen lukemisesta tuli halpa olo, nykyään ehkä enemmänkin huvittunut (silleen ei-viihdytetyllä tavalla). En kyllä itselleni tilaisi moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hävettäisi. Lehti on ollut menestykäs jo 1992 vuodesta lähtien ja loppua ei ihmisten juorunälkään näy.
Näitä kestotilaajia näyttää olevan enmmänkin.
Enmmänkin? Miten sait edes kirjoitettua tuon sanan väärin? Minulla puhelin ainakin korjaa tuollaiset kirjoitusvirheet.
Jospa ei ollut puhelimella kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on paljon Seiskan lukijoita ja oman suosikkilehtensä puolustajia tällä palstalla, eipä toki yllättänyt.
Olen toimittaja, ja taannoin olin ulkomaanmatkalla, jossa oli eri medioista toimittajia. Iltapäivälehtien toimittajat erottuivat joukosta, kiinnostus tuntui koko ajan kohdistuvan ihan lapsellisiin ja viihteellisiin asioihin.
Kuten esimerkiksi vauva-lehden keskustelupalstaan...
Jos oisin niin sit pukkais lööppiä!
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi kenellekään jos seiskan toimittaja olisin. Hävettäisi.
Toimittajien nimet löytyy lehdestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hävettäisi olla toimittaja juorulehdessä, ei todellakaan.
Todennäköinen kestotilaaja.
Todennäköinen tekopyhyyden kultainen rinkula päänsä päällä hurskasteleva naapurikyttääjä, joka lukee seiskaa suljettujen verhojen takana/kampaamossa ja kauhistelee vauvapalstalla maailman menoa.
Kyllä minua ainakin kiinnostaisi käräytellä aamutuimaan jotain roopesalmisia, jotka pettävät ja valehtelevat. Ovi käy ja taksit kulkee, naikkosia juoksentelee rappukäytävistä pilvin pimein ja sitten seuraavana päivänä ollaankin jo tv:ssä ja toisissa lehdissä antamassa suloisia perhe- ja parisuhdehaastatteluja ja pusitaan. Yök.
Köyhyyttä ja kurjuutta valittelevat ja samaan aikaan vähempiosaisia polkevat "piilomiljonäärit" myös yksi suosikki. Ja monia muita...
Juttuja voi kirjoittaa fiksustikin, ja kyllä se oli itse suuri mäkimaestro Matti, joka näitä jutunjuuria Merilälle jakeli. Rahasta. Ja Mattia vastaan ei ole mitään, omia asioitaan vain kertoili kansalle. Ja hyvin tienasi :)
Jos kysynnän ja tarjonnan laki kohtaa, ei silloin ole kyse lukijoiden hyväksikäytöstä tai lukemaan pakottamisesta. Osto- tai lukupäätöksen tekee ostaja/tilaaja ihan itse.
Jk. Kannatan muuten laillistettuja bordelleja Suomeen. Ja vaikka en itse siellä haluaisi työskennelläkään, kunnioitan tämänkin alan lakia noudattavia duunareita.
On se rankkaa hommaa varmaan olla koko ajan tuomitsemassa kanssaihmisiä. Mutta sellaista se pyhimyksen elämä on. Kirkkaimman kruunun kai siitä saa.... eri
Juuri näin. Naapurissa asuu opettaja ja toinen kansankynttilä (en viitsi sanoa ammattia kun käy kuitenkin varmasti vauvalla). Kerran postilaatikolla samaan aikaan käydessä oli klassinen "en lue Seiskaa" kun kyseinen lehti pilkotti heti ensimmäisenä laatikosta.
Mulle on AIVAN sama, mitä lukee, mutta tuntuu että nämä ovat tekopyhimpiä. Kauhistelevat muiden tekemisiä ja kiillottelevat sädekehäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköinen tekopyhyyden kultainen rinkula päänsä päällä hurskasteleva naapurikyttääjä, joka lukee seiskaa suljettujen verhojen takana/kampaamossa ja kauhistelee vauvapalstalla maailman menoa.
Kyllä minua ainakin kiinnostaisi käräytellä aamutuimaan jotain roopesalmisia, jotka pettävät ja valehtelevat. Ovi käy ja taksit kulkee, naikkosia juoksentelee rappukäytävistä pilvin pimein ja sitten seuraavana päivänä ollaankin jo tv:ssä ja toisissa lehdissä antamassa suloisia perhe- ja parisuhdehaastatteluja ja pusitaan. Yök.
Köyhyyttä ja kurjuutta valittelevat ja samaan aikaan vähempiosaisia polkevat "piilomiljonäärit" myös yksi suosikki. Ja monia muita...
Juttuja voi kirjoittaa fiksustikin, ja kyllä se oli itse suuri mäkimaestro Matti, joka näitä jutunjuuria Merilälle jakeli. Rahasta. Ja Mattia vastaan ei ole mitään, omia asioitaan vain kertoili kansalle. Ja hyvin tienasi :)
Jos kysynnän ja tarjonnan laki kohtaa, ei silloin ole kyse lukijoiden hyväksikäytöstä tai lukemaan pakottamisesta. Osto- tai lukupäätöksen tekee ostaja/tilaaja ihan itse.
Jk. Kannatan muuten laillistettuja bordelleja Suomeen. Ja vaikka en itse siellä haluaisi työskennelläkään, kunnioitan tämänkin alan lakia noudattavia duunareita.
On se rankkaa hommaa varmaan olla koko ajan tuomitsemassa kanssaihmisiä. Mutta sellaista se pyhimyksen elämä on. Kirkkaimman kruunun kai siitä saa.... eri
Juuri näin. Naapurissa asuu opettaja ja toinen kansankynttilä (en viitsi sanoa ammattia kun käy kuitenkin varmasti vauvalla). Kerran postilaatikolla samaan aikaan käydessä oli klassinen "en lue Seiskaa" kun kyseinen lehti pilkotti heti ensimmäisenä laatikosta.
Mulle on AIVAN sama, mitä lukee, mutta tuntuu että nämä ovat tekopyhimpiä. Kauhistelevat muiden tekemisiä ja kiillottelevat sädekehäänsä.
Seiska harrastaa aika paljon näytenumeromarkkinointia. En nyt väitä, että näin oli naapurisi kanssa, mutta minullekin pukkaa joskus postilaatikosta, vaikka en ole tilannut enkä tule tilaamaan. Toki luen ne näytenumerot. Ja kampaajalla joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku harvinainen kansankynttilä-ammatti, kun siitä heti tunnistaa itsensä. Mistä muusta ammattikunnasta edes käytetään kansankynttilä-nimitystä, kuin opettajasta.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi kenellekään jos seiskan toimittaja olisin. Hävettäisi.
Toimittajien nimet löytyy lehdestä.
Mutta ovatko ne oikeat nimet? Voihan se olla, että hävettää sen verran, ettei kehtaa omalla nimellä kirjoittaa.
Hävettäisi enemmän olla työttömänä.